LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orange ADSL levert niets maar factureert wel

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Jaapv
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2008 20:24

Orange ADSL levert niets maar factureert wel

Ongelezen bericht door Jaapv »

Neem nooit internet van Orange; ze leveren niets en laten je wel betalen !!!!!!!

Ik heb 9 oktober vorig jaar een Orange ADSL abonnement aangevraagd.
Hiervan heb ik een bevestiging gehad dat erna werd gestreefd dat ik 1 nov. was aangesloten.
Ik zou benodigdheden voor deze datum ontvangen. (modem etc.)

29 oktober heb ik gemaild aangezien ik nog geen pakket had ontvangen. Ik kreeg een reactie. Ze hadden problemen en dit was in week 46 opgelost. Ik heb gemaild dat ik afzie van mijn abonnement als ik niet eind week 46 was aangesloten.
(vrijdag 16 november is eind week 46 en dus al veel te laat)
Ik krijg de volgende reactie terug:

Geachte .....,

Zoals al eerder vermeld:
Helaas kunnen wij hier geen exacte datum van geven,. Verwacht wordt dat

de problemen eind week 46 opgelost zijn.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV

Op maandag 19 november heb ik geprobeerd mijn contract op te zeggen middels telefonische klantenservice. Na twee keer vijftien minuten in de wacht te hebben gestaan heb ik de moed opgegeven en de organisatie wederom gemaild. Hierin heb ik aangegeven mijn contract te willen ontbinden, aangezien Orange niet in staat is om het product binnen een redelijke termijn te leveren. Orange heeft na 20 dagen van de gecommuniceerde levertijd (en 42 dagen na mijn aanvraag) nog geen internet geleverd en was niet in staat een definitieve leverdatum vast te stellen.

Op 29 november ontvang ik een email waarin staat dat mijn installatiepakket is verstuurd. Ik heb weer gebeld en heb iemand gesproken die het niet kon opzeggen maar beloofde mij terug te bellen. 's avonds werd ik teruggebeld door iemand die ook voor mij niet kon opzeggen. Hij heeft notitie van mijn klacht gemaakt.

Uiteindelijk krijg ik allerlei facturen van Orange. Op 27 december heb ik een aangetekende brief verstuurd naar Orange waarin ik de situatie heb uitgelegd en wilde opzeggen. Ook hier kwam geen reactie op! Zie bijlage. Ik heb het bonnetje van het postkantoor nog in mijn bezit dat de brief is verstuurd en aangekomen.


Vandaag (3-04-0 krijg ik een brief van Intrum Justitia met het verzoek 195,76 euro te betalen voor een dienst die nooit is geleverd. Helaas zijn deze mensen ook nog niet bereikbaar. Ik heb het vandaag twee keer geprobeerd.

MarcV
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 apr 2008 15:57

Re: Orange ADSL levert niets maar factureert wel

Ongelezen bericht door MarcV »

Hmmm, dit probleem komt me bekend voor; zie mijn topic over @Home. Blijkbaar zijn beide bedrijven niet in staat hun problemen op te lossen en schuiven het af op de consument. Bijzonder klantonvriendelijk.

Ik wens je er veel succes mee. Bij mij loopt het nu bij de deurwaarder en ook daar verwacht ik niet veel van, het zal dus wel doorgaan tot een rechtszaak. Ach, dat is een mooie plek om over een schadevergoeding te beginnen,.

Overigens heeft HetNet een dergelijke situatie wel goed opgelost. Toen ik bij @Home niet verder kwam heb ik me aangemeld bij HetNet. Dit duurde erg lang en om deze reden heb ik het laten ontbinden. Dit is ook gebeurd, geen problemen verder. KPN was zelfs zeer redelijk, ik had een vaste lijn aangevraagd, zodat Tele2 deze over kon nemen. Normaal gesproken ben je dan een jaar abonnement verschuldigd, maar deze kon voor een schappelijk bedrag afgekocht worden. Erg netjes !

Gesloten