LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orange/online snelheid te laag geschillen commissie?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Hans62hans
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2008 18:41

Orange/online snelheid te laag geschillen commissie?

Ongelezen bericht door Hans62hans »

Goedendag, Ik heb dit al geplaatst in een andere rubriek maar deze lijkt mij beter van toepassing.
Situatie: Ik heb een nieuw abonnement bij Orange/Online genomen.13-08 werd het aangesloten alleen de snelheid klopt niet.Ik bedoel niet de 20mbps daar hield ik al rekening mee,maar via de postcode check werd een 8 tot 15mbps aangeven.dus 8mbps zou al genoeg zijn.maar ik kwam niet hoger dan 2 mbps. er is een monteur geweest van online die constateerde iets op de kpn lijn dus kpn monteur geweest.nu heb ik dus 4 mbps max.online verteld dat ik maximaal 5,9 mbps kan halen door afstand centrale etc(mijn buurman heeft 10mbps 3 meter verder maar dat terzijde)Nu dus voorgesteld om te downgrade naar de basis(4mbps) lijkt mij een redelijk verzoek toch? dat kan, alleen moet ik 30 euro downgrade kosten betalen(voor iets wat hun dus niet kunnen leveren moet ik betalen )Ik heb nu opgezegd(eigenlijk heb ik ontbinding van contract gevraagd wegens niet nakomen van verplichtingen.
Vraag zou geschillen commissie hier iets mee kunnen(ik heb geen uitspraak kunnen vinden hier over) Ik moet 50 euro betalen aan de geschillen commissie(die je terug krijgt als je klacht gegrond wordt verklaard)
Iemand hier ervaring mee?
ps klanten service en technische dienst heb ik geen klachten over dat is het probleem niet.alleen het idee dat je betaald voor iets wat je niet krijgt daar wringt de schoen.
Toch rare abonnementen eerst nemen en later pas je snelheid weten????
alvast bedankt voor de moeite
mvg

Hans

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Orange/online snelheid te laag geschillen commissie?

Ongelezen bericht door D1RK »

Gezien het verschil tussen de online check en de geleverde snelheden zou ik het contract ontbinden wegens wanprestatie....

Maar zorg er eerst voor dat alles bij jou goed was...
dus zowel modem als kabels als PC bij die snellere buren testen en als daar wel snelheid hoger is weet je dat het niet in een slecht draadje zit...
want een slechte kabel of verkeerd modem kan dit ook veroorzaken!

Dus als jou spullen daar ook slecht presteren moet je in jou kabel eens gaan zoeken..
maar als je daar met jou spullen wel de snelheid kreeg is je buurman getuige dat zij niet leverden wat ze beloofden!

Gesloten