LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orange spamt eigen klant

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
firewall

Orange spamt eigen klant

Ongelezen bericht door firewall »

Ikzelf verdenk mijn ISP ervan zelf de inbox van de klant vol te gooien
met spam. Na een halve dag heb ik er weer 150-200 bij.
In de Orange webmail die je dan online kunt bekijken heb je namelijk ook de optie om voor 1.95/maand een spamfilter dienst te kopen bij hun. De middelen die je wel gratis to je beschikking hebt om spam te weren zijn heel summier en werken niet. Al copy/paste je veel voorkomende termen uit die spam-mails en zet je die als "rule"
De reklame voor fake rolex watches en "pen!s enhance" emails blijven maar binnenstromen.

Ze doen het wel kien. Ik heb 3 email-adressen en ze zijn allemaal van mij. Ik gebruik ze allemaal evenveel vb. bij inschrijven op forums etc.
Maar alleen de email inbox die je het meest bekijkt (nieteens hoeft te gebruiken voor registratie bij forums, of belangrijke email op te ontvangen), loopt naderhand over-vol.
Andere email adressen die ik niet meer bekijk of steeds minder op inlog. Of ik er emailtjes in verwacht of niet. Die worden weer rustiger na verloop van tijd. Dat vind ik uiterst verdacht.

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: Orange spamt eigen klant

Ongelezen bericht door jaywalker »

Wat een onzettend domme stelling, het is wel duidelijk dat jij niet wordt gehinderd door enige kennis over het onstaan van spam...........

ma 21 jan 2008, 13:21
Dagelijks 500.000 computers prooi botnets
door onze redactie
AMSTERDAM -
Dagelijks worden er wereldwijd ongeveer een half miljoen computers gekaapt door botnets. Dat blijkt uit het jaarrapport van PandaLabs, het onderzoeksbureau van Panda Security.

Volgens de onderzoekers van Panda raakt dagelijks dus een half miljoen pc’s besmet door bots. Programma’s die kapers in staat stellen in veel gevallen de volledige controle over een computer over te nemen. Zodra de kapers voldoende computers hebben weten te overmeesteren en in hun botnet hebben, kunnen ze het botnet gebruiken voor het op grote schaal verspreiden van spam.

Uit het jaarrapport blijkt verder ook dat maar liefst 50 procent van de e-mail die thuisgebruikers ontvangen uit spam bestaat. En in het bedrijfsleven bestaat zelfs bijna 80 procent van alle mailverkeer die rondgaat uit spam. “Om alle wereldwijd verzonden spam van één dag op te slaan zou een diskruimte van 2000 terabyte nodig zijn”, zeggen de onderzoekers, die daarmee de enorme schaal van het probleem zichtbaar willen maken.

De rapporten van Panda waarin al deze cijfers zijn terug te vinden, zijn hier te vinden.

Alcestis
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 jan 2008 10:19

Re: Orange spamt eigen klant

Ongelezen bericht door Alcestis »

De grootste veroorzaker van spam is niet het achterlaten van je emailadres op internet. Maar wel die mensen die dat grappige mailtje direct doorsturen naar hun hele adreslijst, en al die adressen in het Aan-veld zetten. Vervolgens vinden de pipo's die het ontvangen het weer een grappig mailtje, en die forwarden het door naar HUN hele adresboek en nemen NIET de moeite ( :evil: ) om de adressen van hun mede-ontvangers uit de inhoud van de mail te halen (deze worden vermeld in "verzonden aan:" informatie van het oorspronkelijke bericht). In een razend tempo komt jouw mailadres (waar je zo zuinig op bent, en nergens op internet achterlaat) zo op tientallen, honderden computers terecht.

Ten eerste is dat ronduit onbeschoft omdat op deze manier jouw mailadres doorgegeven wordt aan oneindig grote groepen mensen.

Ten tweede kunnen de huidige generatie virussen tegenwoordig een computer scannen op mailadressen. Dus ook alle mails op de computer worden doorgespit op zoek naar nieuwe adressen. En dan staat jouw adres ook ergens in zo'n mailtje - en ze hebben je. En op hoe meer computers jouw adres zo gearchiveerd wordt, des te groter de kans dat uiteindelijk één van deze computers besmet wordt met een virus.

En het is ZO makkelijk te voorkomen!!!!
Mails naar grote groepen mensen:
Je eigen adres in het Aan-veld, de rest van de adressen in BCC (Blind Carbon Copy)

De ontvangers van de mail zullen dan niet de adressen zien van de mede-ontvangers van de mail.

Ik heb, hou je vast, een mail-account welke na drie jaar nog steeds 100% spam-vrij is. Omdat dat adres ten eerste bij heel weinig mensen bekend is, en ten tweede ik die mensen heel snel duidelijk gemaakt heb dat ik niet gediend ben van forward-mails waarbij het hele adresboek in het AAN-veld staat.
En nee, geen spamfilter actief, want [email protected] loopt wel helemaal vol. Omdat dat een adres is dat "ze" zelf samenstellen n.a.v. het adres van je website. Omdat ik dat adres toch niet gebruik, heb ik daar een mailbox voor aangemaakt, welke ik eens in de zoveel tijd eens met webmail open en dan leeggooi.

Moraal van het verhaal:
Als je ooit een nieuw, zuiver, onbesmet mailadres krijgt, dan is je eerste mail naar die mensen: "hier is mijn nieuwe mailadres, en ik wil het NOOIT terecht zien komen in het Aan-veld bij massamails. Of anders..."

Beartjes
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 sep 2007 10:31

Re: Orange spamt eigen klant

Ongelezen bericht door Beartjes »

@firewall hier hebben we GEEN spam op het mail adres!
Spam wordt niet door de provider veroorzaakt. Maar er zijn vele oorzaken dat je spam kan krijgen.
Bijvoorbeeld, het gebruik van mail adressen op internet (dus ook op forums, wat opgepakt kan worden door derden) en zo zijn er heel veel mogelijkheden om spam te krijgen, dat is hierboven al aardig uitéén gezet!
Em je geeft het zelf al aan, de mail adressen die je haast niet meer gebruiikt die worden rustiger, geeft al aan dat het dus komt door gebruik van... en zeker op het internet! (Gebruik je ze niet, worden ze niet gezien, en dus komt er steeds minder spam op)
Gebruik eventueel een gratis mail adres van derden om je te registreren op internet waar spamfilter gratis op zit (live mail bv) en gebruik je provider mail adressen alleen voor prive gebruik.

En je zit niet aan Orange vast voor een spamfilter hoor, je kan zelf ook een spamfilter op je pc zetten (die wel werken) :roll:

jakobs
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 dec 2006 15:57

Re: Orange spamt eigen klant

Ongelezen bericht door jakobs »

zo verdienen ze een zakcentje bij he, :wink:

ik heb ''ooit'' es gelezen, dat gemiddeld 1 op elke 50000 [de spamontvangers] een bestelling doet bij 1 zon spam adverteerder, en tegenwoordig worden er zo miljarden verstuurd.
en uiteraard met elke klik verdient orange geld, om de klant te laten geloven dat je ook daadwerkelijk dood word gegooid met spam, gooien ze je mail eerst vol met gesponsorde links. op die manier verkopen ze zo uiteraard ook weer hun eigen spam filter [terwijl ze in volgens mij de spam gewoon stopzetten] en dan bieden ze een filter tegen die spam, zodat ze hoe dan ook wat verdienen.

dit is uiteraard pure speculatie, maar ik denk dat het niet ver zit van de waarheid, er moet geld verdient worden,en zulke bedrijven doen dat op elke manier die maar mogelijk is, genadeloos via de klant.

mvg

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: Orange spamt eigen klant

Ongelezen bericht door jaywalker »

Droom lekker verder Jakobs.....

Beartjes
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 sep 2007 10:31

Re: Orange spamt eigen klant

Ongelezen bericht door Beartjes »

"quote jakobs
en uiteraard met elke klik verdient orange geld, om de klant te laten geloven dat je ook daadwerkelijk dood word gegooid met spam, gooien ze je mail eerst vol met gesponsorde links. op die manier verkopen ze zo uiteraard ook weer hun eigen spam filter [terwijl ze in volgens mij de spam gewoon stopzetten] en dan bieden ze een filter tegen die spam, zodat ze hoe dan ook wat verdienen.
unquote


Tja je hebt de discussie duidelijk niet verder gelezen en neemt meteen dus aan dat Orange spamt om geld te verdienen.
Alles is minder waar! Het is niet de provider die spamt lees de discussie er nog maar eens goed op na!

Mr. Floppy
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25

Re: Orange spamt eigen klant

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

Ik (en meerderen) verdenk Orange er ook van dat ze je aanmelden bij spammers (dmv nep "opt-out" functie ("afmeld-functie")
Idd met als mogelijk doel hun spamfilter aan de man te brengen.
Ook wraakacties van domme eigenwijze helpdeskmedewerkers zijn een mogelijke oorzaak. (die worden kwaad op de klant door hun eigen dommigheid en fouten en eigenwijsheid, als ze daar op gewezen worden)

Mijn ervaring (zowel mijzelf als bij vrienden/kennissen:
Orange>zeer veel spam (alhoewel ik ook mensen ken die geen spam krijgen)
Andere providers>geen of zeldzaam spam

Hier is overigens al een topic aan gewijd.

firewall

Re: Orange spamt eigen klant

Ongelezen bericht door firewall »

quote jaywalker: "Wat een onzettend domme stelling, het is wel duidelijk dat jij niet wordt gehinderd door enige kennis over het onstaan van spam........... "

Dat berichtje dat je quote zegt helemaal niks. Elke huishouden heeft wel een pc met internet. En dat zijn er heel wat.
Dat maar een half miljoen pc's itt die vele anderen elke dag niet goed beveiligd en dus overgenomen kunnen worden door bots, zegt helemaal niets!
mijn pc is goed beveiligd met firewall en anti-virus.

Waar anderen en ik verdenkingen hebben, "weet" jij daarentegen in elke thread stellig het tegendeel te weten. Je gaat er nieteens van uit dat malafide praktijken door internetproviders kan!
Zeg eens eerlijk, Ben jij een belangenbehartiger van orange of een andere internet-provider? Het enige wat jij doet is stellig in het goede van orange geloven. Volgens mij ben jij gewoon een pestjoch dat op forums spamt!

ATTENTIE! ATTENTIE! FORUM-PESTJOCH GESPOT!

En zijn nick is nu:

JAYWALKER

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: Orange spamt eigen klant

Ongelezen bericht door jaywalker »

@ firewall, iedereen die de onzin hier weerlegt is maar meteen weer een medewerker van, droom lekker verder.............

firewall

Re: Orange spamt eigen klant

Ongelezen bericht door firewall »

Beste mensen, bekijk alle reacties van jaywalker en make up your own mind...

(nuff said.)

doei jaywalker!

Beartjes
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 sep 2007 10:31

Re: Orange spamt eigen klant

Ongelezen bericht door Beartjes »

@firewall hoe kan het dan dat er ook mensen zijn met een mail adres van Orange (en in gebruik) die nergens last van hebben qua spam!
Hoe verklaar je dat dan?

firewall

Re: Orange spamt eigen klant

Ongelezen bericht door firewall »

Das een goede, dat weet ik niet.
Mischien dat die mensen hun Orange-webmail-account (en de emails in die inbox)
doorsluizen naar een email-reader zoals OutlookXP op hun eigen PC?
Bij zo'n email-reader als outlook-express kun je welicht een spamfilter instellen, of heb je zelfs al een standaard spamfilter aanstaan?

Ik heb hiervoor wanadoo gehad, en UPC, en Hetnet.
En alleen bij Orange krijg ik ine ene veel te maken met spam.
Gaat er geen belletje rinkelen als je ISP spamfilter scheidt van de webmail-service en aanbiedt als extra product?
En je inbox raakt vol met spam en je hebt geen idee waar het vandaan komt?

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Orange spamt eigen klant

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Orange en een spamfilter???

Ik ben van Freeler naar wanadoo gegaan en dus van Wanadoo naar Orange.
Eens had ik dus ook een spamfilter aangevraagd en gehad maar.... er is helemaal geen sprake van een filter.
Het enige wat men daar (automatisch) deed was voor het bericht het woord "SPAM" toevoegen.
Wanadoo en later Orange noemde dit een filter!
Uiteraard betaal je dan wel voor onzin want dat woordje spam heeft dus geen enkele toegevoegde waarde!!
Filteren is toch heel wat anders.

Grootvader

Mr. Floppy
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25

Re: Orange spamt eigen klant

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

@firewall hoe kan het dan dat er ook mensen zijn met een mail adres van Orange (en in gebruik) die nergens last van hebben qua spam!
Hoe verklaar je dat dan?
Verklaren hoeft niet. Het is gewoon zoals het is. :wink:
Mogelijke verklaringen zijn al gegeven.

Dick Vleder
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 feb 2008 16:17

Re: Orange spamt eigen klant

Ongelezen bericht door Dick Vleder »

Mr Floppy en firewall zijn gewoon gefrustreerde Orange klanten die aan het Calimero syndroom leiden en hier allemaal wazige samenzwerings-theorietjes neerspammen, helemaal laf dat firewall bij een beetje tegengas op de man gaat spelen en iemand hier zwartmaakt die toevallig wel goede ervaringen met een provider heeft.

Zo gaat het op dit Forum al heel lang, als iemand een beetje positief is over een bedrijf dan is hij meteen een medewerker of spion van dat bedrijf.

Jullie Azijnpissers beseffen niet dat er bij ALLE grote providers zaken fout gaan, voorbeelden genoeg op dit forum, maar dat deze bedrijven alleen maar kunnen blijven bestaan als het overgrote deel van de klanten wel tevreden is.

Jaywalker, laat je niet kisten door deze frusto's ! en blijf de onzin bestrijden.

Beartjes
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 sep 2007 10:31

Re: Orange spamt eigen klant

Ongelezen bericht door Beartjes »

Das een goede, dat weet ik niet.
Mischien dat die mensen hun Orange-webmail-account (en de emails in die inbox)
doorsluizen naar een email-reader zoals OutlookXP op hun eigen PC?
Bij zo'n email-reader als outlook-express kun je welicht een spamfilter instellen, of heb je zelfs al een standaard spamfilter aanstaan?

Ik heb hiervoor wanadoo gehad, en UPC, en Hetnet.
En alleen bij Orange krijg ik ine ene veel te maken met spam.
Gaat er geen belletje rinkelen als je ISP spamfilter scheidt van de webmail-service en aanbiedt als extra product?
En je inbox raakt vol met spam en je hebt geen idee waar het vandaan komt?
En wat als ze geen spamfilter in welke vorm dan ook gebruiken?
Dan houdt je theorie uit je eerste bericht geen stand!
En ik weet dat er velen zijn (o.a ik zelf) die geen spamfilter gebruiken, ook niet in outlook of outlook express, en nog steeds geen spam ontvangen op Orange!

En nee ik ben geen medewerker van Orange of welke provider dan ook!
Dus ook daar kan het niet aan liggen :wink:

Mr. Floppy
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25

Re: Orange spamt eigen klant

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

Het zal in ieder geval ergens aan liggen. :wink:
Mogelijke oorzaken zijn al gegeven.

Iedereen die zo naief en dom is om te denken dat er nooit geen schandalige praktijken plaatsvinden door bedrijven of hun medewerkers, moeten toch eens wakker worden in de echte wereld en eens een keer de kranten en het nieuws lezen. (ook Kassa en Radar op TV)
Het is aan de orde van de dag tegenwoordig dat de consument willens en wetens besodemieterd wordt.

Als je dus hier gaat roepen dat het niet kan, dan ben je knettergek; eigenwijs en naief. (waarschijnlijk jonge mensen met weinig levenservaring)

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Orange spamt eigen klant

Ongelezen bericht door KPN »

Zonder te zeggen dat het wel of niet zo is dat Orange zich met deze schunnige praktijken bezighoudt, hier zoals het bij mij ging:

* Eerste provider, nauwelijks last van spam

* Tweede provider (Orange) eerste 2 maanden geen spam, daarna
heeeeeel erg veel spam

* Derde provider, geen spam tot nu toe (meer dan een half jaar klant)

Hier mag iedereen zijn/haar eigen conclusie uit trekken.

BJ026
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 feb 2008 23:21

Re: Orange spamt eigen klant

Ongelezen bericht door BJ026 »

klopt helemaal. Ik heb 29 oktober mijn abonnement op ADSL lie opgezegd. Tot nu toe is het nog steeds niet rond maar dat zal door een rechter beslist gaan worden. Maar wat wel een feit is dat ik sinds de opzegging opeens massa spam binnen krijgt. Gezien wat Orange mij flikt zullen ze best proberen om veel abonnementen voor de spamfilter te slijten. Laat je niet door gasten als jaywalker ophitsen. Gezien zijn reactie en wijze is hij duidelijk een Orange aanhanger en zal me niet verwonderen dat hij bij de klantenservice van Orange werkt.

Gesloten