LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overgang Telfort naar Ziggo.

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
aomm
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 mei 2009 00:14

Overgang Telfort naar Ziggo.

Ongelezen bericht door aomm »

Helaas maar de overgang van Telfort naar Ziggo is niet gelopen zoals het moet.
Bij Telfort hadden wij internet en telefonie, gezien de problemen en tariefsverhoging telefonie hebben we besloten Ziggo alles in een pakket te nemen.
Bij Telfort konden we weg dus geen probleem.
Ziggo gebeld en abonnement alles in een genomen. Gezien dat we ook telefonie hadden genomen konden wij zelf niet het abonnement Telfort opzeggen. Ziggo heeft de overstapservice dus zij zouden alles regelen.
Geen bevestiging ontvangen van Telfort over het beeindigen van het abonnement maar dat zij we wel gewend van deze firma helaas.
Nu blijven echter de rekeningen van Telfort iedere maand binnenkomen, zelfs met gesprekskosten van een telefoon die via Ziggo loopt!!!
Met Telfort contact opgenomen en zij melden dat abonnement niet is beeindigt. Ziggo vervolgens gebeld en zij melden dat dit wel heeft plaatsgevonden.
Het bekende van het kastje naar de muur sturen.
We hebben nu maar zelf het abonnement beeindigt bij Telfort per 10 augustus.
Nu weer gaan vechten om de 2 maanden teveel betaalde terug te krijgen van Telfort. Wel alvast alle betalingen naar Telfort stopgezet (Bank hiervoor een blokkade laten leggen op betalingen naar Green ISP).

DAM

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Overgang Telfort naar Ziggo.

Ongelezen bericht door TdeHond »

Lijkt mij weer een geval van Telfort maakt fout op fout.

Ook bij mij beweerde Telfort met droge ogen dat ik ingelog zou hebben na einde overeenkomst. Mijn analoge lijn was echter door KPN opgeheven en daar had ik schriftelijk bewijs van.

Heeft u uw analoge lijn laten opheffen en heeft u daar bewijs van? Dan heeft u minimaal bewijs dat u niet meer gebeld kunt hebben via Telfort.

Het begint irritant te worden om telkens weer te lezen dat oude providers overeenkomsten laten doorlopen als oud-klanten gebruik maken van overstap service van nieuwe provider.

Het geeft mij onderhand het gevoel dat oud klanten op deze manier afgeperst lijken te worden.

Dien een klacht in bij Consuwijzer over deze gang van zaken. Dit om ervoor te zorgen dat de overstapservice die bedoeld is om klanten te helpen in dit geval bij Telfort weer eens jammerlijk gefaald heeft.

Heeft u schriftelijk aangetekend bezwaar gemaakt tegen deze onterechte facturen?

Ziggo Webteam Jelle
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25

Re: Overgang Telfort naar Ziggo.

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Jelle »

Beste Aomm,

Ik kan mij niet voorstellen dat wij de opzegging niet gedaan hebben, anders konden wij ook niet uw telefoonnummer overnemen.
Graag willen wij u helpen met uw problemen omrent uw overstap van telfort naar ziggo. Als u via het speciaal opgezette ‘Webteam formulier’ uw klacht kenbaar maakt, pakken wij zo snel mogelijk uw verzoek op. Het webformulier is te bereiken via de link: https://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggowebteam.


Met vriendelijke groet,

Ziggo Webteam Jelle

stofzuigertje

Re: Overgang Telfort naar Ziggo.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Extra vraag:

Heeft U gebeld via het nieuwe op kabel TV aangesloten modem of op oude KPN lijn?
Ik ga er vanuit dat oude modem is verwijderd en U de telefoon op Ziggo heeft aangesloten,
eventueel kunt U controleren of het IP nummer wel aangepast is, want dan zie je of je via Ziggo of Telfort bel en surf.

Door bij Uw bank alle Telfort bedragen te storneren (kan tot 1 maand) en eventueel gelijk blokkeren voor toekomst.
Bij online bankieren kan dit vaak zelf geregeld worden door een klik op automatische afschrijving, afhankelijk welke bank....

U heeft bij Ziggo alles geregeld dus die moeten een eventuele boete of incasso ook maar voor U regelen als het fout ging.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Overgang Telfort naar Ziggo.

Ongelezen bericht door TdeHond »

Misschien is er net als bij mij bij Telfort REMOVED gezet op de plek waar uw gebruikersnaam stond en leeft u onder deze naam verder bij Telfort.

Het is vervelend te lezen dat ondanks overstapservice door nieuwe provider de oude provider net doet of ze gek zijn en u als klant handhaven omdat u zelf niet opgezegd heeft.
:cry:

Gesloten