| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Overstap naar KPN, opzegging niet bij Ziggo binnengekomen
-
pietsje.lautenbach
Overstap naar KPN, opzegging niet bij Ziggo binnengekomen
Afgelopen januari werd ik gebeld door een medewerker van de klantenservice van KPN.
De jongen aan de telefoon vertelde mij over het voordeelpakket en noemde de voordelen die ik hiervan had met zowel mijn mobiele- als mijn interactieve tv/internet abonnement. Dit leverde mij nogal wat voordeel op, dus ik besloot dat ik wel wilde overstappen van Ziggo naar KPN. Ik vroeg hem nog of ik nog iets moest regelen, maar dat was niet het geval. Hij zou alles regelen en ook het abonnement bij Ziggo opzeggen voor mij. We hadden samen een gezellig gesprek en aan het eind bedankte hij me hier zelfs specifiek voor.
Deze week werd ik aangesloten bij KPN (door een erg vriendelijke en behulpzame monteur overigens). Echter ontving ik gisteren nog een rekening van Ziggo. Toen ik naar de klantenservice belde van Ziggo bleek dat er helemaal geen opzegging binnen was gekomen. Zij konden met KPN wel wat regelen, maar dan hadden ze een opzegbevestiging nodig van hen, met de juiste datum. Direct daarna heb ik met de klantenservice van KPN gebeld en gevraagd om deze bevestiging. Hier werd mij mede gedeeld dat ik niet voor de overstapservice had gekozen en dat ze dus niks voor mij konden doen. Dit vond ik heel vreemd, omdat ik zeker weet dat ik dit destijds met die jongen had geregeld. En hij specifiek had genoemd dat ik niks meer hoefde te regelen.
Daarna heb ik weer gebeld met Ziggo om te vragen of ze mijn contract wilden opzeggen. Dit kon pas per volgende maand!
Dit betekent dat ik nog twee maanden voor de service van Ziggo moet betalen, terwijl ik gebruik maak en ook moet betalen voor de diensten van KPN. Het kost mij meer dan 100 euro, terwijl de klantmedewerker van KPN mij nadrukkelijk had toegezegd de opzegging bij Ziggo te regelen.
Hebben jullie tips/adviezen voor mij?
De jongen aan de telefoon vertelde mij over het voordeelpakket en noemde de voordelen die ik hiervan had met zowel mijn mobiele- als mijn interactieve tv/internet abonnement. Dit leverde mij nogal wat voordeel op, dus ik besloot dat ik wel wilde overstappen van Ziggo naar KPN. Ik vroeg hem nog of ik nog iets moest regelen, maar dat was niet het geval. Hij zou alles regelen en ook het abonnement bij Ziggo opzeggen voor mij. We hadden samen een gezellig gesprek en aan het eind bedankte hij me hier zelfs specifiek voor.
Deze week werd ik aangesloten bij KPN (door een erg vriendelijke en behulpzame monteur overigens). Echter ontving ik gisteren nog een rekening van Ziggo. Toen ik naar de klantenservice belde van Ziggo bleek dat er helemaal geen opzegging binnen was gekomen. Zij konden met KPN wel wat regelen, maar dan hadden ze een opzegbevestiging nodig van hen, met de juiste datum. Direct daarna heb ik met de klantenservice van KPN gebeld en gevraagd om deze bevestiging. Hier werd mij mede gedeeld dat ik niet voor de overstapservice had gekozen en dat ze dus niks voor mij konden doen. Dit vond ik heel vreemd, omdat ik zeker weet dat ik dit destijds met die jongen had geregeld. En hij specifiek had genoemd dat ik niks meer hoefde te regelen.
Daarna heb ik weer gebeld met Ziggo om te vragen of ze mijn contract wilden opzeggen. Dit kon pas per volgende maand!
Dit betekent dat ik nog twee maanden voor de service van Ziggo moet betalen, terwijl ik gebruik maak en ook moet betalen voor de diensten van KPN. Het kost mij meer dan 100 euro, terwijl de klantmedewerker van KPN mij nadrukkelijk had toegezegd de opzegging bij Ziggo te regelen.
Hebben jullie tips/adviezen voor mij?
Laatst gewijzigd door Radar op 26 feb 2016 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze meer op de inhoud slaat.
Reden: Titel aangepast zodat deze meer op de inhoud slaat.
-
sylvesterb
Re: Overstap naar KPN, opzegging niet bij Ziggo binnengekomen
KPN bevestigd per brief/e-mail of je van de overstap service gebruik hebt gemaakt, vermoedelijk (gezien de reactie van de klantenservice) is dit niet geregeld. Je kunt KPN een e-mail sturen met je verhaal, mogelijk willen ze coulant zijn in jouw situatie. Verplicht zijn ze dit niet, immers is het aan jouw om te controleren of KPN ook wel alles heeft geregeld zoals besproken daarom krijg je ook een bevestiging. Ziggo heeft je schijnbaar ook geen bevestiging gestuurd van de opzegging.
Vraag het bandgesprek op , daar heb je recht op.
TS is overigens een ideale consument: bel m op en hij wordt zomaar klant.
Ach ja, prettig gesprek.
GJvdZ schreef:TS is overigens een ideale consument: bel m op en hij wordt zomaar klant.
Dat moet hij/zij toch zelf weten?
Ik ben ook vorige maand overgegaan van Ziggo naar KPN en vroeg of KPN het opzeggen bi Ziggo ook regelde. Dat diende ik zelf te doen. Ik kreeg van de medewerker een email toegestuurd met een Url, waar ik een opzeggingsformulier kon downloaden. Dat heb ik ingevuld met de verlangde einddatum van mijn Ziggo-contract en kreeg van Ziggo een ontvangstbevestiging. Uiteindelijk kreeg ik van Ziggo een eindfactuur met een negatief eindsaldo voor enkele dagen en ontving dat bedrag keurig op mijn rekening.
Het kan dus ook wel eens goed gaan.
Het kan dus ook wel eens goed gaan.
-
sylvesterb
Bron? Volgens mij heb je geen recht op het gesprek of er moet iets veranderd zijn in de wet hierover.ciske schreef:Vraag het bandgesprek op , daar heb je recht op.
Zo heb ik en denk velen met mij , toch gelijk gekregen bij KPN, Ze nemen altijd je gesprek op en die kan je opvragen.