LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] overstapservice upc
overstapservice upc
Eigenlijk meer een waarschuwing.....
Maak géén gebruik van de overstapservice, als je tenminste niet een maand dubbel wilt betalen! De overstapservice houdt in dat je een maand overlappend abonnement hebt , "om geen moment zonder internet te zitten".
Lekker nuttig !
Ergens ver weg staat een en ander wel vermeld, maar wie leest nu de volledige UPC site ?
Maak géén gebruik van de overstapservice, als je tenminste niet een maand dubbel wilt betalen! De overstapservice houdt in dat je een maand overlappend abonnement hebt , "om geen moment zonder internet te zitten".
Lekker nuttig !
Ergens ver weg staat een en ander wel vermeld, maar wie leest nu de volledige UPC site ?
Re: overstapservice upc
Toch wel zinvol om alles te lezen, het blijft een kleine moeiteyoyozo schreef:Eigenlijk meer een waarschuwing.....
Maak géén gebruik van de overstapservice, als je tenminste niet een maand dubbel wilt betalen! De overstapservice houdt in dat je een maand overlappend abonnement hebt , "om geen moment zonder internet te zitten".
Lekker nuttig !
Ergens ver weg staat een en ander wel vermeld, maar wie leest nu de volledige UPC site ?
Re: overstapservice upc
En, wat is dan het probleem? Het staat er toch op vermeld.
Daar begint het al meteen fout te gaan, de site niet doorlezen? Waarom niet? Je wilt toch weten wat je aangaat? En dan achteraf niet gaan klagen dat je er niet van de op hoogte was!
UPC is niet de enige provider die de overstapservice aanbiedt. Ook bij andere providers werkt dit precies zo.
- Welke providers zijn aangesloten bij de Overstapservice?
Onderstaande providers zijn aangesloten bij de Overstapservice:
UPC
KPN
Lijbrandt (geen Lijbrandt Telecom)
Online (voormalig Wanadoo)
Tele2
Telfort
Vodafone (alleen abonnementen Bellen Vast)
XMS
XS4ALL
Ziggo
Als uw provider hier niet bij staat, kunt u geen gebruik van de Overstapservice.
===========
Het zou schelen als men éérst de voorwaarden doorneemt en ook daadwerkelijk leest, eer ze gebruik willen maken van de overstapservice. Er zal altijd een overlappende periode zijn. Daar ontkom je gewoon niet aan.
Of je het nu zelf opzegt, want dan heb je hoe dan ook een maand opzegtermijn (mits je géén contract hebt) of je dit doet via de overstapservice. Het komt op hetzelfde neer.
Daar begint het al meteen fout te gaan, de site niet doorlezen? Waarom niet? Je wilt toch weten wat je aangaat? En dan achteraf niet gaan klagen dat je er niet van de op hoogte was!
UPC is niet de enige provider die de overstapservice aanbiedt. Ook bij andere providers werkt dit precies zo.
- Welke providers zijn aangesloten bij de Overstapservice?
Onderstaande providers zijn aangesloten bij de Overstapservice:
UPC
KPN
Lijbrandt (geen Lijbrandt Telecom)
Online (voormalig Wanadoo)
Tele2
Telfort
Vodafone (alleen abonnementen Bellen Vast)
XMS
XS4ALL
Ziggo
Als uw provider hier niet bij staat, kunt u geen gebruik van de Overstapservice.
===========
Het zou schelen als men éérst de voorwaarden doorneemt en ook daadwerkelijk leest, eer ze gebruik willen maken van de overstapservice. Er zal altijd een overlappende periode zijn. Daar ontkom je gewoon niet aan.
Of je het nu zelf opzegt, want dan heb je hoe dan ook een maand opzegtermijn (mits je géén contract hebt) of je dit doet via de overstapservice. Het komt op hetzelfde neer.
Re: overstapservice upc
Zoals ik al zei, het is maar een waarschuwing........
Je krijgt mij hoe dan ook niet uitgelegd dat een overstapservice een hele maand overlapping in zou moeten houden. Dat staat ook niet vermeld bij de 'Hoera regeltjes van UPC'en waarom je voóral voor hun zou moeten kiezen.
Ook in de volgende correspondentie niks hierover.
Pas als je de 1ste rekening ontvangt en informeert, dan blijkt er hééel ergens anders inderdaad een vermelding van een overlap te staan.
Geloof mij, je moet er echt naar zoeken !
( ...."ja, dat krijg je als je via internet je overstap regelt en niet telefonisch, dan zouden we dat er wel bij verteld hebben...." Ja vast ! )
Enneeuh..... Je weet toch wel dat je niet mag jokkebrokken ?
De hele site doorlezen? Dat kost je minstens een hele week, dat doet helemaal niemand. Jammer genoeg weten ze dat bij UPC ook.
Het zou UPC sieren direct een duidelijke vermelding te doen van de meerkosten bij gebruik van deze overstapservice en dit niet 17 pagina's verder er in een hoekje te vermelden.
Je krijgt mij hoe dan ook niet uitgelegd dat een overstapservice een hele maand overlapping in zou moeten houden. Dat staat ook niet vermeld bij de 'Hoera regeltjes van UPC'en waarom je voóral voor hun zou moeten kiezen.
Ook in de volgende correspondentie niks hierover.
Pas als je de 1ste rekening ontvangt en informeert, dan blijkt er hééel ergens anders inderdaad een vermelding van een overlap te staan.
Geloof mij, je moet er echt naar zoeken !
( ...."ja, dat krijg je als je via internet je overstap regelt en niet telefonisch, dan zouden we dat er wel bij verteld hebben...." Ja vast ! )
Enneeuh..... Je weet toch wel dat je niet mag jokkebrokken ?
De hele site doorlezen? Dat kost je minstens een hele week, dat doet helemaal niemand. Jammer genoeg weten ze dat bij UPC ook.
Het zou UPC sieren direct een duidelijke vermelding te doen van de meerkosten bij gebruik van deze overstapservice en dit niet 17 pagina's verder er in een hoekje te vermelden.
Re: overstapservice upc
Er zal altijd een overlappende periode zijn. Daar ontkom je gewoon niet aan.
Of je het nu zelf opzegt, want dan heb je hoe dan ook een maand opzegtermijn (mits je géén contract hebt) of je dit doet via de overstapservice. Het komt op hetzelfde neer.
Wat een flauwekul is dit?
Met de opzegtermijn had ik zelf al rekening gehouden.
25 januari aangevraagd om per 10 maart over te stappen.
Geen enkele reden dus voor die dubbele maand.
Mijn overstap stond gepland voor 8-3-2012.
Smorgens heb ik de hele zooi uitgepakt en savond werkte alles weer via de nieuwe provider.
3 dagen... als het heel erg tegenzit 5 dagen.. maar een hele maand om over te stappen? Klets.
Of je het nu zelf opzegt, want dan heb je hoe dan ook een maand opzegtermijn (mits je géén contract hebt) of je dit doet via de overstapservice. Het komt op hetzelfde neer.
Wat een flauwekul is dit?
Met de opzegtermijn had ik zelf al rekening gehouden.
25 januari aangevraagd om per 10 maart over te stappen.
Geen enkele reden dus voor die dubbele maand.
Mijn overstap stond gepland voor 8-3-2012.
Smorgens heb ik de hele zooi uitgepakt en savond werkte alles weer via de nieuwe provider.
3 dagen... als het heel erg tegenzit 5 dagen.. maar een hele maand om over te stappen? Klets.
Re: overstapservice upc
Je zult niet de eerste zijn bij wie het niet meteen werkt , vervolgens gefrustreerd zonder Internet zit en de "besparing" dan vervolgens mobiel weg zitten te bellen omdat ze ook geen telefoon meer hebben.Smorgens heb ik de hele zooi uitgepakt en savond werkte alles weer via de nieuwe provider.
3 dagen... als het heel erg tegenzit 5 dagen.. maar een hele maand om over te stappen? Klets.
Mijn idee is eerst nieuwe , werkende, schoenen hebben en dan de oude pas weggooien.
-
- verified
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 18 okt 2010 13:34
Re: overstapservice upc
Met de UPC overstapservice kunt u zelf bepalen wanneer u het installatiepakket wilt ontvangen. Wanneer u het modem van UPC in ontvangst neemt, gaat het abonnement lopen, wat betekent dat u vanaf die datum abonnementskosten betaalt.
Om onderbreking van uw verbinding te voorkomen raden we u aan om uw nieuwe UPC-diensten minimaal 4 weken voor het einde van uw oude contract te bestellen. Er zijn dan 2 weken overlap tussen uw oude en uw nieuwe diensten, zodat u altijd kunt blijven internetten, bellen en/of tv kunt kijken. Dit betekent wel dat u die periode dubbele abonnementskosten heeft: u betaalt zowel uw oude als uw nieuwe provider.
Dat er per definitie een maand dubbele abonnementskosten zijn (zoals wordt gesuggereerd door TS) klopt niet. Dit kan echter wel voorkomen indien er wordt gekozen om de UPC-diensten bijvoorbeeld 7 weken voor het einde van uw oude contract te bestellen. Het logische gevolg hiervan is dat de overlap periode langer wordt en er over een langere periode dubbele abonnementskosten betaald moeten worden.
Meer informatie over de UPC Overstapservice is te vinden op: http://www.upc.nl/overstappen/
Om onderbreking van uw verbinding te voorkomen raden we u aan om uw nieuwe UPC-diensten minimaal 4 weken voor het einde van uw oude contract te bestellen. Er zijn dan 2 weken overlap tussen uw oude en uw nieuwe diensten, zodat u altijd kunt blijven internetten, bellen en/of tv kunt kijken. Dit betekent wel dat u die periode dubbele abonnementskosten heeft: u betaalt zowel uw oude als uw nieuwe provider.
Dat er per definitie een maand dubbele abonnementskosten zijn (zoals wordt gesuggereerd door TS) klopt niet. Dit kan echter wel voorkomen indien er wordt gekozen om de UPC-diensten bijvoorbeeld 7 weken voor het einde van uw oude contract te bestellen. Het logische gevolg hiervan is dat de overlap periode langer wordt en er over een langere periode dubbele abonnementskosten betaald moeten worden.
Meer informatie over de UPC Overstapservice is te vinden op: http://www.upc.nl/overstappen/
Re: overstapservice upc
Ik ben van tele2 naar UPC gegaan en heb gebruik gemaakt van de OVERSTAPSERVICE MET NUMMERBEHOUD.
Aangezien ik van UPC een brief kreeg met een nieuw telefoonnummer (wat ik niet wou) heb ik gebeld naar de UPC KLANTENSERVICE. Daar gaf meneer aan dat UPC geen contract met Tele2 heeft en dat ik zelf alles op moet opzeggen. Ik naar de UPC winkel. Daar wist me niet te vertellen hoe en wat, maar ik kon inderdaad het beste dan maar alles opzeggen. dus dat gedaan. Vervolgens krijg ik een mailtje van UPC dat de ocverstapservice niet gelukt is om de volgende reden: U HEEFT ALLES ZELF OPGEZEGD BIJ TELE2. Goh, ja dat moest toch van jullie??? Dus ik naar de UPC winkel in Leeuwarden (geen aanrader) om te vragen of mijn nummerbehoud ook doorgezet is. Kreeg als antwoord dat dat niet zo was, maar dat konden ze daar niet regelen.... Ik moest maar weer even met de KLANTENSERVICE bellen!! Dus ik de KLANTENSERVICE gebeld, hang vervolgens een kwartier met ze aan de lijn, m te horen te krijgen:" Nee mevrouw, dat kunnen wij niet voor u regelen, daarvoor kunt u naar onze website gaan en daar kunt u zelf alles in voeren!!!!!!!!!!!!!!!
Punt 1: waarom kunnen ze dit niet regelen bij de UPC winkel??
Punt 2: waarom vertellen ze bij de UPC winkel niet dat ik dit online kan regelen?
Punt 3: Waarom kan dit niet bij de KLANTENSERVICE?
Punt 4: Waarom kunnen ze niet meteen zeggen bij de KLANTENSERVICE dat je dit online moet regelen ipv je 5 minuten in de wacht te laten hangen 'mda ze het even uit moeten zoeken?????????
Ik heb dit dus 1x bij Tele2 gemeld, en 2x bij UPC. Maar er iets mee doen, ho maar!!!!
Ik heb het nu dus maar via de site aangevraagd (voor de 4e keer...zucht...) en o wee als het niet goed uitgevoerd wordt!!!
Aangezien ik van UPC een brief kreeg met een nieuw telefoonnummer (wat ik niet wou) heb ik gebeld naar de UPC KLANTENSERVICE. Daar gaf meneer aan dat UPC geen contract met Tele2 heeft en dat ik zelf alles op moet opzeggen. Ik naar de UPC winkel. Daar wist me niet te vertellen hoe en wat, maar ik kon inderdaad het beste dan maar alles opzeggen. dus dat gedaan. Vervolgens krijg ik een mailtje van UPC dat de ocverstapservice niet gelukt is om de volgende reden: U HEEFT ALLES ZELF OPGEZEGD BIJ TELE2. Goh, ja dat moest toch van jullie??? Dus ik naar de UPC winkel in Leeuwarden (geen aanrader) om te vragen of mijn nummerbehoud ook doorgezet is. Kreeg als antwoord dat dat niet zo was, maar dat konden ze daar niet regelen.... Ik moest maar weer even met de KLANTENSERVICE bellen!! Dus ik de KLANTENSERVICE gebeld, hang vervolgens een kwartier met ze aan de lijn, m te horen te krijgen:" Nee mevrouw, dat kunnen wij niet voor u regelen, daarvoor kunt u naar onze website gaan en daar kunt u zelf alles in voeren!!!!!!!!!!!!!!!
Punt 1: waarom kunnen ze dit niet regelen bij de UPC winkel??
Punt 2: waarom vertellen ze bij de UPC winkel niet dat ik dit online kan regelen?
Punt 3: Waarom kan dit niet bij de KLANTENSERVICE?
Punt 4: Waarom kunnen ze niet meteen zeggen bij de KLANTENSERVICE dat je dit online moet regelen ipv je 5 minuten in de wacht te laten hangen 'mda ze het even uit moeten zoeken?????????
Ik heb dit dus 1x bij Tele2 gemeld, en 2x bij UPC. Maar er iets mee doen, ho maar!!!!
Ik heb het nu dus maar via de site aangevraagd (voor de 4e keer...zucht...) en o wee als het niet goed uitgevoerd wordt!!!
Re: overstapservice upc
Zo, TS, hier heb je het antwoord, wat ik dus ook al eerder aangaf, er is altijd sprake van een overlapperiodeUPC Webcare schreef:Met de UPC overstapservice kunt u zelf bepalen wanneer u het installatiepakket wilt ontvangen. Wanneer u het modem van UPC in ontvangst neemt, gaat het abonnement lopen, wat betekent dat u vanaf die datum abonnementskosten betaalt.
Om onderbreking van uw verbinding te voorkomen raden we u aan om uw nieuwe UPC-diensten minimaal 4 weken voor het einde van uw oude contract te bestellen. Er zijn dan 2 weken overlap tussen uw oude en uw nieuwe diensten, zodat u altijd kunt blijven internetten, bellen en/of tv kunt kijken. Dit betekent wel dat u die periode dubbele abonnementskosten heeft: u betaalt zowel uw oude als uw nieuwe provider.
Dat er per definitie een maand dubbele abonnementskosten zijn (zoals wordt gesuggereerd door TS) klopt niet. Dit kan echter wel voorkomen indien er wordt gekozen om de UPC-diensten bijvoorbeeld 7 weken voor het einde van uw oude contract te bestellen. Het logische gevolg hiervan is dat de overlap periode langer wordt en er over een langere periode dubbele abonnementskosten betaald moeten worden.
Meer informatie over de UPC Overstapservice is te vinden op: http://www.upc.nl/overstappen/
Re: overstapservice upc
Geen reden voor jou dat er een dubbele maand/dubbele periode is. Nou, geloof mij maar, die is er wel! De overstapdatum is dé datum dat je internet- en/of telefoonabonnement bij je oude provider worden beëindigd. Je gaat vanaf de datum dat je het nieuwe pakket in ontvangst hebt genomen bij je nieuwe provider betalen. Vanaf die datum betaal je dus je oude en nieuwe abonnement tot aan de overstapdatum! Dit is dus die dubbele periode.yoyozo schreef:Er zal altijd een overlappende periode zijn. Daar ontkom je gewoon niet aan.
Of je het nu zelf opzegt, want dan heb je hoe dan ook een maand opzegtermijn (mits je géén contract hebt) of je dit doet via de overstapservice. Het komt op hetzelfde neer.
Wat een flauwekul is dit?
Met de opzegtermijn had ik zelf al rekening gehouden.
25 januari aangevraagd om per 10 maart over te stappen.
Geen enkele reden dus voor die dubbele maand.
Mijn overstap stond gepland voor 8-3-2012.
Smorgens heb ik de hele zooi uitgepakt en savond werkte alles weer via de nieuwe provider.
3 dagen... als het heel erg tegenzit 5 dagen.. maar een hele maand om over te stappen? Klets.
Ik zou zeggen, klets lekker verder, en spit de site van UPC maar door