LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Planet adsl opzegging en stopzetting automatische incasso

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
peter geitenbeek
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2007 13:27

Planet adsl opzegging en stopzetting automatische incasso

Ongelezen bericht door peter geitenbeek »

Goede middag

Wat ik wou is overstappen van planet naar casema
casema werkt perfect zei hebben voor mij KPN afgesloten (30-11) en telnr mee genomen naar casema.

Ik had van planet adsl standaard abonnement einde contract 08-12 met maand opzegging.
eind oktober heb ik telefonisch met planet contact gehad maar moest via webformulier opzeggen.
31-10-2006 opgezegd planet met ingang 08-12 einde contract.
je krijgt meteen bevestiging met antwoord u vraag ontvangebn en in behandeling met incident nummer.
01-11 -2006 krijg ik mailing u vraag doorgestuurd naar juiste afdeling.
op 09-11 krijg ik een mailing (1 dag na verstreken van de maand opzegtermijn)

En heel leuk zeggen ze bij planet U bent het zoveelste slachtoffer kpn heeft u tevroeg afgesloten en nu zit u weer een jaar aan ons vast met een duurdere abonnmentsvorm

Dit kan toch niet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geachte Heer Geitenbeek,
Wij beëindigen onze relatie met u (met vermelding van klantnummer 1460741). Wij vinden het jammer dat u de diensten bij Planet Internet wilt beëindigen en hopen dat u in de toekomst aanleiding ziet om opnieuw klant bij ons te worden. Conform de Algemene Voorwaarden van Planet Internet worden de pakket(ten) opgezegd per einde van de contractstermijn(en). Wij verwerken in onze administratie de beëindiging van pakket(ten):

ADSL Standard beëindiging per 8 december 2007!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Na eindeloos bellen tussen planet kpn en planet heb ik nu een ander abonnementsvorm binnen planet
een adsl zonder vastte telnr aansluiting. van 14.95 naar 40.95 per maand
automatische incasso loopt gewoon door vanwege dd 08-12-2007 in systeem van planet.
Klantenadminstratie een brief gestuurd geen reactie.

Hoe verder
Wie kan mij helpen
Jullie ?????

Ik gebruik dus nu casema internet en bellen werkt perfect maar hoe kom ik van planet af en hoe krijg ik mijn geld terug via automatische incasso vanaf december 2006

M.vr.g.
Peter Geitenbeek
Friese Steen 54
3961 XK Wijk bij Duurstede
[email protected]

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Planet adsl opzegging en stopzetting automatische incasso

Ongelezen bericht door Henri42 »

de bank laten storneren. KPN moet zich schamen

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Planet adsl opzegging en stopzetting automatische incasso

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Jij hebt op tijd opgezegd!

Dat Planet de zaken niet op tijd kan verwerken is hun probleem.
Je opzegging was ruim op tijd binnen.
Je hebt toch een bevestiging dat je abonnement per 8-12 wordt gestopt ?!

Automatische incasso stopzetten.
Gewoon iedere keer je geld terug halen.
Als je internetbankiert kun je dat zelf doen.

Hou je poot stijf !!!

Succes, lieske

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Planet adsl opzegging en stopzetting automatische incasso

Ongelezen bericht door Henri42 »

Automatische incasso stopzetten.
Gewoon iedere keer je geld terug halen.
Als je internetbankiert kun je dat zelf doen.



Vertel eens hoe jij per internet geld kunt laten terug boeken ??.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Planet adsl opzegging en stopzetting automatische incasso

Ongelezen bericht door kiz »

Vertel eens hoe jij per internet geld kunt laten terug boeken ??.
Bij sommige banken heb je via internetbankieren de optie om automatische incasso's te laten storneren.

irish1
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 sep 2005 13:27

Re: Planet adsl opzegging en stopzetting automatische incasso

Ongelezen bericht door irish1 »

Incasso december laten storneren zal moeilijk worden ivm 28 dagen termijn. Of je moet kunnen aangeven dat deze incasso onterecht is. Neem contact op met je bank en vraag of het zin heeft om de stukken op te sturen voor een storno. Tevens door de bank een blokkade op de rekening laten zetten op het reknr van KPN/Planet. Let op bij sommige banken duurt het 4 weken voordat de blokkade van kracht wordt maar dan incasso gewoon laten storneren. Ik wens je veel succes met Planet. Ben bang dat het een langdurige kwestie wordt, moet ik helaas uit eigen ervaring mededelen.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Planet adsl opzegging en stopzetting automatische incasso

Ongelezen bericht door Henri42 »

Bij sommige banken heb je via internetbankieren de optie om automatische incasso's te laten storneren.


Welke banken ?

rosdo004
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 feb 2007 19:15

Re: Planet adsl opzegging en stopzetting automatische incasso

Ongelezen bericht door rosdo004 »

Beste peter, ik heb precies hetzelfde aan de hand, 23 februari heb ik op het forum van trosradar al geschreven (zoek op rosdo004). Ikzelf was alleen door omstandigheden een week te laat met opzeggen. mijn contract looptaf op 16 december 2007, en zit dus ook nog vast aan nog 10 maanden ADSL standard zonder vaste telefoon aansluiting van 40,95. tevens betaal ik dan ook nog aan casema. tevens wilde ik op de voornoemde datum mijn contract opzeggen per 16 december 200, maar toen kreeg ik te horen dat het abonneeregistratiesysteem dat niet kon verwerken, en maar omstrreks september moest terugbellen. Maar even in jou geval, ikzelf heb vandaag een brief opgesteld dat ik niet accoord ga met de nieuwe ADSL verbinding, de informatie van planet internet is op dit vlak onduidelijk wat de conseguenties en gevolgen zijn van een opzegging bij KPN. Deze heb ik aangetekend verstuurd naar de manager die onder aan je brief staat die je hebt gekregen.ik wacht op een reactie, komt er geen reactie, dan zit er niets anders op om een rechtsbijstand in te schakelen. Misschien kan trosradar het oppakken. Onder het mom van te weining klanten informatie. Ik hou jullie op de hoogte van het verloop.

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Planet adsl opzegging en stopzetting automatische incasso

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Henri,

Bij de Postbank doe je dit op de volgende manier.

Na het inloggen krijg je je rekeningoverzicht te zien.
Links staan div. groepen zoals Betalen, Sparen enz.
Onder Betalen kies je voor Incasso-opdrachten.
Dan krijg je alle incasso's te zien.
Aan het eind van iedere incasso-regel staan een vergrootglas (voor meer info van betreffende incasso) en een X.
Met behulp van die 'X' kun je de betreffende incasso terugboeken.

Ik moet gaan werken, zal vanavond eens kijken of de ABN ook deze mogelijkheid bied.

O ja, je kan bij de Postbank ook het rekeningnr. van Planet laten blokkeren, zodat zij geen geld meer van je rekening kunnen halen.
Moet je even bellen met de Klantenservice.

Lieske

Wendy
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 dec 2003 16:38

Re: Planet adsl opzegging en stopzetting automatische incasso

Ongelezen bericht door Wendy »

ik ben ook overgestapt van planet naar casema. en ook ik was te laat met opzeggen, wel 3 weken helaas. Daar was geen speld tussen te krijgen. Wel heb ik het voor elkaar gekregen dat ik geen kpn meer hoefde te betalen en het goedkoopste internet abonnement van planet a 7 euro per maand heb ik dus nog een jaar doorbetaald.

na dat jaar was ik er helaas nog steeds niet vanaf. Ze bleven maar incasseren, die bedragen heb ik allemaal gestorneerd, en na veel mailen, bellen en brieven sturen ben ik er nu, 7 maanden later, eindelijk vanaf......
de administratie daar werkt echt voor geen meter.

succes!

Gesloten