LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Planet opzeggen???

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Protune
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2007 22:43

Planet opzeggen???

Ongelezen bericht door Protune »

Hieronder mijn verhaal wat ik richting Planet heb gestuurd aangaande de aanvraag van internet plus bellen abonnenent voor mijn vader en het opzeggen van alle contacten met Planet:

Hetvolgende is voorgevallen:

In april 2007 probeer ik namens mijn vader het ADSL-contract wat er naar volle tevredenheid loopt al jaren loopt op zijn adres om te zetten in een Internet-plus-bellen abonnement. Na het overlijden van mijn moeder belt hij weinig en lijkt zo’n nieuw abonnement een prima oplossing. Planet lijkt dan het makkelijkste aangezien hier al een overeenkomst mee loopt. Ik neem contact op met Planet en na het vragen van alle gegevens werd mij verzekerd dat de aanvraag ok was en ik binnen 2 weken een bevestingsbrief zou ontvangen. Deze is nooit gekomen…..Planet stelt van deze fout niet op de hoogte.

In juni bel ik maar weer eens met de vraag hoe het nu precies zit met die aanvraag. Er blijkt een fout te zijn gemaakt door de medewerker die me in april heeft geholpen. Na annulering van díe aanvraag en het hebben gemaakt van een nieuwe werd er wederom toegezegd dat deze wél ok was en ik wederom binnen 2 weken een bevestingsbrief zou moeten ontvangen…..
Ook deze is helaas nooit gekomen…..Ook van deze fout van Planet ben ik niet op de hoogte gesteld.

Vandaag, 20 november, vraag ik me toch echt af waarom er niet gereageerd wordt door Planet op mijn aanvraag en bel wederom met de helpdesk. Na uiteindelijk aan 3 mensen mijn verhaal te hebben gedaan komt na 7 maanden eindelijk de aap uit de mouw met de woorden:

“Sorry meneer, maar op dit adres is internet plus bellen onmogelijk omdat u te ver van de centrale afwoont”.

Heuh…Pardon? Hadden we dat in april niet kunnen vertellen? En dit terwijl uzelf aangeeft op uw site en op tallozen andere sites dat dat wél mogelijk is op dat adres? Dus ik vraag per direct om de ADSL-overeenkomst te ontbinden. Aangezien we nu al ruim een half jaar bezig zijn om op het adres van mijn vader internet plus bellen te krijgen, en steeds weer na toezeggingen die niet worden nagekomen te zijn geconfronteerd, willen we niets meer met Planet te maken hebben. Elke keer ben ik diegene geweest die moest bellen (á 0,10 ct per minuut). Vanuit Planet is geen, helemaal geen contact geweest om ons op de hoogte te stellen van deze situatie, wat ik ronduit vreemd vind voor zo’n groot bedrijf. Maar goed, ik vroeg dus aan die beste man om opzegging van het contract, wederom met een negatief antwoord:

“Sorry meneer, maar uw contract is per juli 2007 stilzwijgend verlengd tot juli 2008, en kan nu niet ontbonden worden”.

Volgens mij is het zo dat als Planet mij meteen in April 2007 had verteld dat internet plus bellen op dit adres niet mogelijk was, dat ik op dat moment mijn contract had kunnen opzeggen, en dus nu allang een andere provider had kunnen hebben….. Dus Planet is in gebreken gebleven om mij te voorzien van de juiste informatie.

Als ik na het antwoord van één van uw collega’s aan hem de vraag stel of dit normaal is dat dit pas na 7 maanden wordt ontdekt is zijn antwoord volmondig ja. “We ontdekken het nu pas”. En dat na 7 maanden! Als ik hem vraag of hij dat niet een beetje overdreven vindt als groot multimediabedrijf zijnde, die nota bene deze dienst zelf levert, antwoord hij laconiek:
“Nee, we komen er nu pas achter, meer kan ik niet voor u doen”. Navraag over een klachtenafdeling, waar ik graag gebruik van wil maken, leert me dat deze alleen per briefpost te bereiken is. Wat??? Planet, een toonaagevend bedrijf binnen de multimedia? Planet. Dat bedrijf wat de klanten PER EMAIL op de hoogte houdt van de meest wazige aanbiedingen? Kortom, als klant zijnde krijgen we een hoop email vanuit Planet, maar Planet, dat bedrijf wat 100.000en internetaansluitingen levert is alleen per post te bereiken? Wat een vreemde situatie……

Na deze woorden heb ik afscheid genomen van deze beste man met de mededeling dat ik deze gang van zaken voor dit bedrijf schrikbarend, belachelijk en tevens ziekelijk slecht vind als je zo met je klanten omgaat. Hij praatte er echt over alsof hij (of Planet) God was…..
Hij wist dat ik gelijk had maar gaf het niet toe…. Hoe zielig kun je zijn.

Na dit verhaal te hebben gelezen moet u het met me eens zijn dat Planet in gebreken is gebleven om mij pas na 7 maanden te vertellen dat het niet mogelijk is om internet plus bellen af te sluiten op het adres van mijn vader. Indien dit direct was medegedeeld had ik ruimschoots de tijd om op zoek te gaan naar een andere provider.

Ik geef u 14 dagen vanaf dagtekening, dd 20 november 2007, de ruimte hierop schriftelijk te reageren met als enige uitkomst dat het contract met terugwerkende kracht vanaf juli 2007 wordt ontbonden.




Hebben er meer mensen ervaring met deze halstarrige houding van dit bedrijf?

lanse017
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 dec 2006 16:13

Re: Planet opzeggen???

Ongelezen bericht door lanse017 »

O ja, duizenden .....

Beartjes
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 sep 2007 10:31

Re: Planet opzeggen???

Ongelezen bericht door Beartjes »

Helaas Planet is niet 1 van de best luisterende providers. Zegge 1 van de slechtste volgens mij (ze zijn gewoon daar horende doof en ziende blind voor vele zaken!)

Michel75
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jan 2008 18:48

Re: Planet opzeggen???

Ongelezen bericht door Michel75 »

Er kan eventueel een brief gestuurd worden aan:

KPN
Postbus 30.000
2500 GA Den Haag

tav E. Blok of J. Middeldorp

Gesloten