LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] planet

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: planet

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

vreemd

het eerste wat ik iig ga doen is zometeen die automatische afschrijving intrekken nog voordat de zaak is beeindigd, en ten 2e wil ik dat mijn bank alles wat na 15 oktober wordt afgeschreven aan mij terug stort


eens kijken hoe dat gata lopen

het kan toch niet zo zijn dat planet vanalles kan flikken zonder mijn handtekening?

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: planet

Ongelezen bericht door sprokkel »

Vond nog een leuk berichtje van je.

Joyyyyy
Geplaatst op 02 Jul 2007 20:25 door Joyyyyy
------------------------------------------------------
tis wat
en nu?
helpt dat? hier klagen?

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: planet

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

hahahaha

:)

Frank75
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2007 21:43

Re: planet

Ongelezen bericht door Frank75 »


Ik had tot voor kort Planet Internet, betaalde daar 14,95 voor per maand aan Planet en 19,95 aan de KPN.
Daar mijn ouders ( ik woon thuis) helaas in de val van Pretiumtelecom zijn getrapt om alles via hun te laten lopen, zijn ze geen klant meer (waren ze wel toen ik die aansluiting nam bij Planet en dat KPN deel werd ook bij hun op de KPN nota vermeld) van KPN.

Sinds 23 juni heb ik Tiscali, die adverteerde met een aanbieding: Tiscali T5, voor E 15,95 per maand, en als je geen KPN aansluiting hebt, kost het je e 9,95 extra.
Alleen, nu wil KPN hebben dat ik ( net als bij mn oude Planet account), nogeens E 19,95 erbij ga betalen. Weet iemand of dit juist is, of is dat wat Kiz net omschrijft dat ( waneer je Planet opzegt) dat Planet aan KPN doorgeeft dat je account omgezet wordt in een aansluiting zonder vaste ( KPN) lijn, dat je daarvoor die e 19,95 moet betalen?
Want anders had ik gewoon bij Planet Internet kunnen blijven, als ik naast die E 15,95 voor Tiscali ook nog eens E 19,95 voor de KPN moet betalen ( omdat we geen enkele dienst hebben van KPN telecom)

shuda
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2007 22:21

Re: planet

Ongelezen bericht door shuda »

Ik heb ook een hoop ellende ervaren met Planet. Hieronder mijn laatste mail met de totale geschiedenis.
:cry: :shock: :( :evil:
Beste planet medewerker,

Nu val ik wel helemaal van m'n stoel van verbazing.
Na alle ellende die ik heb gehad via jullie krijg ik nu toch een aanmaning die me helemaal aan het koken brengt.

Een korte weergave van wat er tot nu toe is gebeurd.
1. rond 11 mei heb ik gebeld met jullie omdat mijn ADSL comfort contract afliep per 11 7 07. moet ik schriftelijk opzeggen? nee, niet nodig wij regelen dit zo voor u. U krijgt een schriftelijke bevestiging.
2. Ik ontvang een paar dagen later een een brief van de KPN dat m'n telefoonaansluiting is opgezegd per .... 11- 07-07. Raar want ik had alleen m'n planet opgezegd en ik heb helemaal geen gecombineerd abbonnement. Fout van jullie .
3 Gebeld met jullie of jullie ook maar zo vriendelijk willen zijn dat te herstellen want jullie hebben een fout gemaakt. Nee Ik moet zelf met KPN bellen om nog telefoon te hebben per 11-07-07. Dat dus maar gedaan want jullie maken er alleen maar een grotere bende van.
4 Op of omstreeks 11-6-07 weer gebeld want nog geen bevestiging. Gevraagd naar de status van m'n abonnement. Nog niet beëindigd. Willen jullie het dan nu wel in orde maken? ja hoor komt voor elkaar. (mevrouw Saly van het callcenter)
5 in de tussentijd nog steeds geen beëindigingsbevestiging
6 20-07-07. Ik kan nog steeds op planet, Dus maar weer gebeld. Krijg ik een mevrouw die zegt dat ik te laat ben met opzeggen. Nou, mooi niet. Geef me uw callcenter coordinator maar. Die gaat niet aan de telefoon komen meneer. Na overleg komt mevrouw terug aan de telefoon met de mededeling dat coulancehalve (!!!!!) toch het abonnement beeindigd wordt per 11-07-07. Denk ik eindelijk hehe de sukkels hebben het nu een keer geregeld.

Wordt er per 13 7 nog een bedrag van 85,60 van mijn rekening afgeschreven...
maar per 18-7 teruggestort, een bevestiging van mijn idee dat het eindelijk geregeld is.

Ontvang ik nu een aanmaning voor 85,60 voor de maand juli (????? Opgezegd per 11-7-07, sukkels) met de mededeling voor 20-08-07 betalen want anders worden de internetdiensten van planet geblokkeerd. Nou dat is nu precies wat ik wilde bereiken... gek dat het alleen zo moet gaan. Zal ik dit dan maar beschouwen als de zovele malen beloofde opzeggingsbrief??

Overigens ontvang ik op 13 augustus ook een creditnota van 54,95. die mogen jullie natuurlijk storten voor al mijn moeite en ergernis en kosten die ik gemaakt heb aan de telefoon en de tijd die ik in jullie falende organisatie heb moeten steken omdat jullie je zaakjes niet op orde hebben.

Ik ben schijnbaar niet de enige die jullie administratie als een puinhoop ervaar, zie http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=43645
http://www.vn.nl/Opinie/MaxVanWeezel.htm
Ik heb er maar 2 geselecteerd. Als je schaamrood op je kaken wil krijgen over het bedrijf en het collectieve onvermogen moeten jullie maar zelf verder zoeken.

Ik realiseer me dat mijn mail niet er vleiend is maar ik ben het zoooo ontzettend zat met jullie. Ik wens verder niets meer van jullie te vernemen, ik heb me er al bij neergelegd dat jullie service gewoon beroerd is. Ad Scheephouwer mag me nog (excuus)mailen, maar voor de rest wens ik niets maar dan ook helemaal niets meer van jullie te vernemen.

Ik zal een kopie van deze mail sturen aan
het forum van Radar

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: planet

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

vervelend, maar wat ik niet begrijp is dat je alles telefonisch hebt willen regelen terwijl al vrij snel duidleijk was dat dat niet ging werken

mijn advies, alsnog aangetekend en schriftelijk de zaak aankaarten

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: planet

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

humor

vandaag bericht gehad van planet, gefeliciteerd!

u kunt vanaf nu gebruik maken van uw aansluiting adsl breedband

mooi, maar dat doe ik sinds omzetting naar analoog al, er is dus niets veranderd en de brief is onnodig

joy

thesubwaydepot
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 aug 2007 16:39

Re: planet

Ongelezen bericht door thesubwaydepot »

Wat een bekende dingen zag ik hier. Ik meende al dat ik gewoon net pech had een stelletje debielen aan de andere zijde van mijn E-mail en snail-mail verkeer te vinden, maar zoals uit de ervaringen van Morkart en Shuda al blijkt, is het een teringbende bij Planet Internet/KPN.

Mijn ervaring is te lang voor dit forum en te droevig voor woorden om over uit te wijden.
Maar na in totaal 3 uur(! zonder overdrijven!) in verschillende telefoontjes aan de ServiceLijn (0900-1905) gehangen te hebben,
--
tegen mobiel tarief tot overmaat van ramp (óók mijn vaste telefoonaansluiting is door Planet Internet opgezegd, zonder mijn toestemming en KPN beweert dat ik dat zelf gedaan heb (waar is het zwart op wit bewijs?))
--
ben ik niks opgeschoten en was het advies nogmaals op te zeggen.
Dat heb ik in een aangetekende brief gedaan, want de eerste brief met opzegging is dus kennelijk WEL aangekomen (anders was er niks met mijn vaste telefoonlijn gebeurd!), maar gewoon niet uitgevoerd.

Dat blijkt tot een kunst verheven overigens bij Planet Internet. Stelselmatig NIET uitvoeren wat ik wel verzocht heb en heel andere dingen doen, dan waar aanvragen voor lopen.

Het zou een uit de hand gelopen aflevering van Gotcha!/Bananasplit lijken en gewoon bijna tot grappig gebombardeerd worden, ware het niet dat dit keiharde realiteit is. Ik heb bijv. twee brieven, zelfde datering, waarin eerst aangegeven wordt dat mijn sub-dienst "Eigen Site & Mail" wordt opgeheven en daarna weer dat ik bedankt wordt voor het alsnog aanhouden/verlengen van die service.

En dat terwijl ik inmiddlels in zeer zware termen te kennen heb gegeven helemaal klaar te zijn met Planet Internet en KPN.
Ongelofelijk dat in deze moderne tijd er zo weinig oog is voor vastye klanten, want ik ben 6 jaar klant geweest met een behoorlijk prijzig abonnement (ook vanwege de gewense hoge snelheid dan), maar als je opzegt dat kan je doodvallen.

Het begon al met de domeinnaam verhuizing, waar gewoon niet op gereageerd werd. Men moest een "lock" verwijderen en een authorisatiecode mailen. Dat werd gewoon niet gedaan. Elke reactie aan de ServiceLijn ( [email protected] ), de klachtendesk ( [email protected] ) en reactiedesk ( [email protected] ) worden net zo genegeerd als CC (CarbonCopy)'s aan bijv. [email protected], [email protected], [email protected] (voor teruggeboekte factuur!) e.d.

Na diverse telefoontjes (toen nog via vaste telefoon gelukkig) en vele aanvragen per E-mail, kreeg ik eindelijk na eindeloos drammen toch de informatie en lukte het te verhuizen met mijn domein.

De volgende stap was het opzeggen. Ik heb nog netjes aangegeven WAAROM ik diende op te zeggen (verhuizing naar een Vinex-wijk met glasvezel-monopolist, te weten: Casema, die er an net zo'n drama van maakt, maar nu om diensten geleverd te kunnen krijgen, ze hebben máááánden na 1e aanvraag aansluiting nog steeds geen levermogelijkheid en kunnen ook niet aangeven wanneer er wel wat mogelijk is, is dat typisch dit soort service en dienstverlening voor ISP's?) en overduidelijk te kennen gegeven dat ik van alles af wou en dat was al los van de domeinnaam verhuizing die inmiddels succesvol was afgerond, zei het na de nodige stress en perikelen.

Mijn persoonlijke ervaring (de laatste maanden vooral) rond Planet Internet/KPN kent vele E-mails, zinloze telefoontjes met eindeloze wachttijd en doorschakeling tussen beantwoordende afdelingen en zelfs een felle telefonische ruzie met een KPN-medewerkster (GA DAN NIET OP EEN SERVICELIJN ZITTEN, TROL!) die bij hoog en laag beweerde dat ik zelf mijn telefoonabonnement had opgezegd en dat ik de "Algemene Voorwaarden" maar moest nalezen en mij keer op keer zei dat ze me probeerde te helpen, maar ik haar (door mijn inmiddels zwaar opgelopen boosheid) niet in de rede mocht vallen, terwijl KPN en P.I. stelselmatig niet uitvoeren wat ik van ze verlang, terwijl mevrouw ook nog eens beweerde dat ze me graag wilde helpen (onzin, dan had ik nu geen internet "actie abonnement zonder vaste telefonie 07" meer gehad)!

Maar met de ervaringen van o.a. de twee eerder genoemde forum-schrijvers, durf ik de confrontatie met beide k*t-bedrijven wel aan en hoop ik omgekeerd eens wat claims te leggen voor de extra telefoonkosten (mobiel), tijd (voor alle ergenis, telefoontjes en (E-)mail-correspondentie) en andere inspanningen.

Want ik ben helemaal klaar met KPN en Planet Internet, en ondanks dat mijn huidige internet-aanbieder dus niet kan leveren in mijn Vinex-wijk, zal KPN de laatste zijn die een ADSL aansluiting of telefonische dienst aan mij slijt. Dan ga ik nog liever draadloos (WiMax/HDSPA) of aan de GPRS (voor E-mail alleen dan maar...) totdat er een alternatief is. KPN en Planet Internet hebben geen flauw benul hoe ze met vaste klanten om moeten gaan en zijn alleen bezig met nieuwe klanten werven (zoals zoveel bedrijven) en dan nog die beschamende behandeling, echt te schofterig om nog langer over uit te wijden (en dat zal ik jullie nu dan ook maar besparen). :-)

thesubwaydepot
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 aug 2007 16:39

Re: planet

Ongelezen bericht door thesubwaydepot »

Je blijft overigens lachen met dan Planet Internet:
Nadat ik dus de factuur had teruggeboekt om ze te zieken en te dwingen wat te doen aan de huidige situatie, werd er eerst gemaild dat er nog een bedrag openstond, toen twee herinneringen verstuurd met de melding dat men geen idee had waarom ik het bedrag had teruggeboekt (LEES JE MAIL EENS ZOU IK ZEGGEN!) en dat ik dat bedrag met spoed moest overmaken en in de laatste brief werd gedreigd met...
AFSLUITING!
Goh, wat ben ik daar nou bang voor, dat was nou net de hele tijd al de bedoeling, stelletje dweilen!!!

Overigens heb ik nog steeds gewoon internet, want kennelijk kunnen ze niks bij Planet Internet. Lezen in ieder geval niet, want je zou ze bijna verdenken alle correspondentie uit te laten besteden in India, waar ze geen Nedelands kunnen of zo (omdat ze niet doen wat je vraagt of iets compleet anders) en daarnaast hebben ze op technisch vlak ook weinig kaas gegeten (althans zeker bij de Service- en klanten-desks) van producten die ze verkopen.

(Zo beweerde de KPN-medewerkster uit mijn vorige relaas, dat de sub-dienst "Eigen Site & Mail" gekoppeld was aan mijn vaste telefoonlijn en dat ie daarom opgezegd was. Wat een onzin!)

heuvel4
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 aug 2006 16:46

Re: planet

Ongelezen bericht door heuvel4 »

lees ook alle (13 pagina's inmiddels) over alle ellende met
Planet Internet en KPN op forum INTERNET

ShadowG
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 aug 2007 11:42

Re: planet

Ongelezen bericht door ShadowG »

Ben dus niet de enige met problemen. Hier mijn situatie:

Vorig jaar wilde ik planetinternet al opzeggen. Ik bleek toen een paar weken te laat te zijn en zat er nog voor een jaar aan vast. Ik mijn toenmalige abonnement veranderd in internetplusbellen. Aangezien ik mijn papieren niet meer kon vinden heb ik op 19 juli naar planet gebeld om te vragen wat de uiterste datum was waarop ik mijn abonnement kon opzeggen. Er werd mij toen verteld dat dit tot 22 september kon. Ik heb het expliciet nog tweemaal gevraagd, maar er werd mij verzekerd dat dit de uiterste datum was, dat ik tot die datum zelfs telefonisch op hetzelfde nummer kon opzeggen. Dit gaf mij nog een beetje ruimte om verschillende aanbieders met elkaar te vergelijken. Nu belde ik vanmorgen dat nummer weer om mijn abonnement op te zeggen. Toen werd mij doodeleuk verteld dat mijn abonnement op 22 september 2008 pas verloopt. 22 september was dus blijkbaar de ingangsdatum van mijn abonnement en ik had een maand vantevoren moeten opzeggen. De helpdeskmedewerkers heeft mij dus helemaal verkeerd ingelicht, ik heb het nog expliciet gevraagd. In het systeem van planet is ook helemaal geen gepsreksnotitie van dit gesprek gemaakt, wat volgens mij wel altijd moet gebeuren. Er werd mij vanmorgen verteld dat ik er dus nog voor een jaar aan vast zat en als ik het er niet mee eens was dat ik dan maar een brief moest schrijven aan de klantenadministratie.

Hoe nu verder? Ik zit er nu dus weer voor een jaar aan vast door een fout van hun medewerker. Maar ik denk dat ik geen poot heb om op te staan. Ik zal in ieder geval een brief schrijven om de situatie uit te leggen. Maar zullen ze dat accepteren? En als ik de maandelijkse incasso stopzet? Zou dat werken? Of krijg je dan uiteindelijk een incassobureau achter je broek? Ik baal hier zo enorm van. Ik voel me gewoon zeer zwaar genaaid en ze zeggen dus ook doodleuk dat er geen gespreksnotitie is gemaakt van dat gesprek (dan had ik nog enige houvast gehad). Wat een stelletje prutsers zeg!! Iemand advies? Bij voorbaat dank.

mvg,
Taco

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: planet

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

zo, het feest is begonnen

ik had eerder planet opgezegd, aangetekend en schriftelijk, wegens verhuizing

verhuizing is uitgesteld,dus ik netjes brief naar planet dat het niet nodig was om abbonement stop te zetten, niets meer gehoord

volgens hen is terugdraaien overigens altijd mogelijk, stond namelijk vermeld in de brief die ik kreeg als reactie, kosteloos en zonder problemen

vanaf vanavond kan ik niet meer meelen, mijn account is geblokkeerd, ook webmail

ben benieuwd welke klootviool dat heeft geregeld


morgen ffies bellen maar

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: planet

Ongelezen bericht door roro25 »

succes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :(

ben blij dat ik eraf ben, nu mijn ouders nog....

Gesloten