LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] problemen met het draadloos netwerk

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
KikMuz
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2011 16:34

problemen met het draadloos netwerk

Ongelezen bericht door KikMuz »

hoi, ik heb een vraagje. ik ben van plan dit 3 in 1 pakket te kopen, omdat ik bij een andere provider problemen heb met het draadloos verbinden (storing omdat er veel andere signalen worden uitgezonden, grote stad). hoe groot is de kans dat ik het bij het nieuwe pakket ook heb (dus ligt het aan het modem of aan de provider)? en heeft er iemand al ervaring met dat tv op je laptop, want dat is 1 vd redenen dat ik t wil... scheelt weer een tv ophangen in de keuken! :D groetjes

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: problemen met het draadloos netwerk

Ongelezen bericht door bprosman »

hoe groot is de kans dat ik het bij het nieuwe pakket ook heb (dus ligt het aan het modem of aan de provider)?
Als storing van andere bronnen de oorzaak is maakt de provider niet uit. Alle routers maken gebruik van gestandaardiseerde kanalen. Je kunt beter gerichter gaan foutzoeken. Werkt het bedraad wel ? Als dan blijkt dat het echt in de router zit kun je eens kijken of overschakelen naar een ander kanaal werkt. Heb je zelf je router gekocht ? Je zou eens een ander merk kunnen proberen, sommige routers gaan er wat beter mee om, een andere frequentie ?
Mogelijkheden genoeg om te onderzoeken, m.i. is de provider hier niet de schuld dus heeft overstappen niet zoveel zin.

jackvdW
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 nov 2010 17:15

Re: problemen met het draadloos netwerk

Ongelezen bericht door jackvdW »

KikMuz schreef:hoi, ik heb een vraagje. ik ben van plan dit 3 in 1 pakket te kopen, omdat ik bij een andere provider problemen heb met het draadloos verbinden (storing omdat er veel andere signalen worden uitgezonden, grote stad). hoe groot is de kans dat ik het bij het nieuwe pakket ook heb (dus ligt het aan het modem of aan de provider)? en heeft er iemand al ervaring met dat tv op je laptop, want dat is 1 vd redenen dat ik t wil... scheelt weer een tv ophangen in de keuken! :D groetjes
Je zou, zoals bprosman reeds aangeeft, eens kunnen kijken met inssider op welke kanalen de andere signalen uitzenden en dan op je router een vrij kanaal instellen. Voor de rest heb ik dat tv op een ipad een keer gezien en dat was wel vrij handig. Scheelt ook weer een krantje op het toilet!

Ik heb wel nog een ander euvel voor de experts. Ik ontvang mijn eigen netwerk niet meer op mijn tweede laptop. Ik ontvang signalen van de buren e.d. wel. De eerste laptop ziet het signaal wel. Ideeen? Botsende ip-adressen wellicht?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: problemen met het draadloos netwerk

Ongelezen bericht door olaf79 »

jackvdW schreef:Ik heb wel nog een ander euvel voor de experts. Ik ontvang mijn eigen netwerk niet meer op mijn tweede laptop. Ik ontvang signalen van de buren e.d. wel. De eerste laptop ziet het signaal wel. Ideeen? Botsende ip-adressen wellicht?
Hm, beetje te algemeen om er echt iets over te kunnen zeggen. Meest waarschijnlijk is signaal net te zwak om 2 apparaten te ondersteunen. Kan ook dat de andere laptop net iets gevoeligere antenes heeft ingebouwd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: problemen met het draadloos netwerk

Ongelezen bericht door olaf79 »

KikMuz schreef:hoi, ik heb een vraagje. ik ben van plan dit 3 in 1 pakket te kopen, omdat ik bij een andere provider problemen heb met het draadloos verbinden (storing omdat er veel andere signalen worden uitgezonden, grote stad). hoe groot is de kans dat ik het bij het nieuwe pakket ook heb (dus ligt het aan het modem of aan de provider)? en heeft er iemand al ervaring met dat tv op je laptop, want dat is 1 vd redenen dat ik t wil... scheelt weer een tv ophangen in de keuken! :D groetjes
Een andere provider gaat je niks helpen. Het probleem zit in intereferentie.
TV op je laptop is een leuk speeltje maar de kwaliteit haalt het niet bij echte tv.

Gesloten