LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Problemen met internet verbinding, KPN lost het niet op.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 15 feb 2018 16:22
- Locatie: The Netherlands
- Contacteer:
Problemen met internet verbinding, KPN lost het niet op.
Hallo!
Sinds ongeveer 3 maanden heb ik problemen met mijn 4g verbinding voor buitengebieden. Dit probleem is ontstaan door een firmware update van Huawei (de maker van het modem), en is tot op heden nog niet opgelost. Als ik KPN überhaupt al aan de lijn kreeg, werd ik van het kastje naar de muur gestuurd en een daadwerkelijke oplossing is ver te zoeken. Daardoor ben ik aangewezen op mijn koperlijntje, wat nauwelijks een verbinding te noemen is, en als zelfstandige met een webshop is het erg vervelend om zo'n langzame verbinding te moeten hebben, terwijl ik toch €50 p/m betaal voor een snellere verbinding die het dus niet doet.
Als ik de klantenservice aan de lijn krijg gaat het over het algemeen zo:
Klantenservice: "heeft u een hard reset gedaan?"
Ik: "Ja, maar het heeft niet geholpen. Het ligt aan de firmware update die automatisch geïnstalleerd wordt. De reset zal daar niet zoveel aan veranderen."
KS: "Probeer toch maar nog een hard reset, als dat niet werkt komt er iemand langs om naar de modem te kijken."
In plaats van dat ze daadwerkelijk iemand sturen om het probleem te verhelpen, wordt mij elke keer verteld dat ik een hard reset moet doen. Vandaag vroeg ik om e-mail bevestiging te ontvangen, en mij werd verteld dat alleen telefonisch contact mogelijk is. Dat is voor mij een beetje onhandig, niet alleen zit ik vaak 20-30 minuten te wachten tot ik iemand spreek, maar ook heb ik geen bewijs van de gesprekken. De klantenservice medewerkster die ik vandaag sprak, verzekerde mij dat alles netjes in het systeem wordt gezet waardoor alle medewerkers een goed overzicht hebben van wat er is uitgevoerd/besproken. Toen ik haar vroeg wat er nu in het systeem stond, bleek dat dus totaal onwaar te zijn. Er stond maar 1 telefoontje in, terwijl ik een week lang dagelijks met hun aan de telefoon heb gehangen. Met andere woorden, het is dus overduidelijk dat ze niet goed bijhouden wat er aan de hand is, en omdat je geen bevestiging hebt als klant heb je ook geen poot om op te staan. Ze kunnen dit spelletje dus in het oneindige volhouden, tot ik het zat ben en mijn verbinding zou opzeggen.
Wat mij op het volgende punt brengt: De medewerkster was maar al te blij om mij door te verbinden zodat ik mijn verbinding kan opzeggen. Voordat ik iemand kon spreken daarover, werd de verbinding verbroken.
Dus nu zit ik zonder internet, waar ik wel voor betaal, waar ik niet mee word geholpen en wat ik niet eens kan opzeggen. KPN, schaam jullie.
Dit is trouwens een probleem waar veel mensen mee zitten, ik ben niet de enige, maar natuurlijk door hun tactiek van lang in de wacht zetten en niet helpen, zullen veel mensen het maar op geven.
Sinds ongeveer 3 maanden heb ik problemen met mijn 4g verbinding voor buitengebieden. Dit probleem is ontstaan door een firmware update van Huawei (de maker van het modem), en is tot op heden nog niet opgelost. Als ik KPN überhaupt al aan de lijn kreeg, werd ik van het kastje naar de muur gestuurd en een daadwerkelijke oplossing is ver te zoeken. Daardoor ben ik aangewezen op mijn koperlijntje, wat nauwelijks een verbinding te noemen is, en als zelfstandige met een webshop is het erg vervelend om zo'n langzame verbinding te moeten hebben, terwijl ik toch €50 p/m betaal voor een snellere verbinding die het dus niet doet.
Als ik de klantenservice aan de lijn krijg gaat het over het algemeen zo:
Klantenservice: "heeft u een hard reset gedaan?"
Ik: "Ja, maar het heeft niet geholpen. Het ligt aan de firmware update die automatisch geïnstalleerd wordt. De reset zal daar niet zoveel aan veranderen."
KS: "Probeer toch maar nog een hard reset, als dat niet werkt komt er iemand langs om naar de modem te kijken."
In plaats van dat ze daadwerkelijk iemand sturen om het probleem te verhelpen, wordt mij elke keer verteld dat ik een hard reset moet doen. Vandaag vroeg ik om e-mail bevestiging te ontvangen, en mij werd verteld dat alleen telefonisch contact mogelijk is. Dat is voor mij een beetje onhandig, niet alleen zit ik vaak 20-30 minuten te wachten tot ik iemand spreek, maar ook heb ik geen bewijs van de gesprekken. De klantenservice medewerkster die ik vandaag sprak, verzekerde mij dat alles netjes in het systeem wordt gezet waardoor alle medewerkers een goed overzicht hebben van wat er is uitgevoerd/besproken. Toen ik haar vroeg wat er nu in het systeem stond, bleek dat dus totaal onwaar te zijn. Er stond maar 1 telefoontje in, terwijl ik een week lang dagelijks met hun aan de telefoon heb gehangen. Met andere woorden, het is dus overduidelijk dat ze niet goed bijhouden wat er aan de hand is, en omdat je geen bevestiging hebt als klant heb je ook geen poot om op te staan. Ze kunnen dit spelletje dus in het oneindige volhouden, tot ik het zat ben en mijn verbinding zou opzeggen.
Wat mij op het volgende punt brengt: De medewerkster was maar al te blij om mij door te verbinden zodat ik mijn verbinding kan opzeggen. Voordat ik iemand kon spreken daarover, werd de verbinding verbroken.
Dus nu zit ik zonder internet, waar ik wel voor betaal, waar ik niet mee word geholpen en wat ik niet eens kan opzeggen. KPN, schaam jullie.
Dit is trouwens een probleem waar veel mensen mee zitten, ik ben niet de enige, maar natuurlijk door hun tactiek van lang in de wacht zetten en niet helpen, zullen veel mensen het maar op geven.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 15 feb 2018 16:22
- Locatie: The Netherlands
- Contacteer:
Re: Problemen met internet verbinding, KPN lost het niet op.
Op het forum van KPN verwijderen ze ook mijn klachten! Dat kan toch zomaar niet? Ik sta echt versteld
-
- Berichten: 32471
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Problemen met internet verbinding, KPN lost het niet op.
Niet dat ik zo computertechnisch ben, maar heb je die hard reset nu wel of niet voor de tweede keer gedaan?Chokelates schreef:Hallo!
Sinds ongeveer 3 maanden heb ik problemen met mijn 4g verbinding voor buitengebieden. Dit probleem is ontstaan door een firmware update van Huawei (de maker van het modem), en is tot op heden nog niet opgelost. Als ik KPN überhaupt al aan de lijn kreeg, werd ik van het kastje naar de muur gestuurd en een daadwerkelijke oplossing is ver te zoeken. Daardoor ben ik aangewezen op mijn koperlijntje, wat nauwelijks een verbinding te noemen is, en als zelfstandige met een webshop is het erg vervelend om zo'n langzame verbinding te moeten hebben, terwijl ik toch €50 p/m betaal voor een snellere verbinding die het dus niet doet.
Als ik de klantenservice aan de lijn krijg gaat het over het algemeen zo:
Klantenservice: "heeft u een hard reset gedaan?"
Ik: "Ja, maar het heeft niet geholpen. Het ligt aan de firmware update die automatisch geïnstalleerd wordt. De reset zal daar niet zoveel aan veranderen."
KS: "Probeer toch maar nog een hard reset, als dat niet werkt komt er iemand langs om naar de modem te kijken."
In plaats van dat ze daadwerkelijk iemand sturen om het probleem te verhelpen, wordt mij elke keer verteld dat ik een hard reset moet doen. Vandaag vroeg ik om e-mail bevestiging te ontvangen, en mij werd verteld dat alleen telefonisch contact mogelijk is. Dat is voor mij een beetje onhandig, niet alleen zit ik vaak 20-30 minuten te wachten tot ik iemand spreek, maar ook heb ik geen bewijs van de gesprekken. De klantenservice medewerkster die ik vandaag sprak, verzekerde mij dat alles netjes in het systeem wordt gezet waardoor alle medewerkers een goed overzicht hebben van wat er is uitgevoerd/besproken. Toen ik haar vroeg wat er nu in het systeem stond, bleek dat dus totaal onwaar te zijn. Er stond maar 1 telefoontje in, terwijl ik een week lang dagelijks met hun aan de telefoon heb gehangen. Met andere woorden, het is dus overduidelijk dat ze niet goed bijhouden wat er aan de hand is, en omdat je geen bevestiging hebt als klant heb je ook geen poot om op te staan. Ze kunnen dit spelletje dus in het oneindige volhouden, tot ik het zat ben en mijn verbinding zou opzeggen.
Wat mij op het volgende punt brengt: De medewerkster was maar al te blij om mij door te verbinden zodat ik mijn verbinding kan opzeggen. Voordat ik iemand kon spreken daarover, werd de verbinding verbroken.
Dus nu zit ik zonder internet, waar ik wel voor betaal, waar ik niet mee word geholpen en wat ik niet eens kan opzeggen. KPN, schaam jullie.
Dit is trouwens een probleem waar veel mensen mee zitten, ik ben niet de enige, maar natuurlijk door hun tactiek van lang in de wacht zetten en niet helpen, zullen veel mensen het maar op geven.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 15 feb 2018 16:22
- Locatie: The Netherlands
- Contacteer:
Re: Problemen met internet verbinding, KPN lost het niet op.
Die harde reset heb ik meerdere keren gedaan, dus ook nadat de dame daarom vroeg. Het heeft niet geholpen omdat er automatisch "software" op de modem wordt geïnstalleerd zodra die contact krijgt met het internet, en die "software" zorgt voor een fout in de verbinding.witte angora schreef:Niet dat ik zo computertechnisch ben, maar heb je die hard reset nu wel of niet voor de tweede keer gedaan?Chokelates schreef:Hallo!
Sinds ongeveer 3 maanden heb ik problemen met mijn 4g verbinding voor buitengebieden. Dit probleem is ontstaan door een firmware update van Huawei (de maker van het modem), en is tot op heden nog niet opgelost. Als ik KPN überhaupt al aan de lijn kreeg, werd ik van het kastje naar de muur gestuurd en een daadwerkelijke oplossing is ver te zoeken. Daardoor ben ik aangewezen op mijn koperlijntje, wat nauwelijks een verbinding te noemen is, en als zelfstandige met een webshop is het erg vervelend om zo'n langzame verbinding te moeten hebben, terwijl ik toch €50 p/m betaal voor een snellere verbinding die het dus niet doet.
Als ik de klantenservice aan de lijn krijg gaat het over het algemeen zo:
Klantenservice: "heeft u een hard reset gedaan?"
Ik: "Ja, maar het heeft niet geholpen. Het ligt aan de firmware update die automatisch geïnstalleerd wordt. De reset zal daar niet zoveel aan veranderen."
KS: "Probeer toch maar nog een hard reset, als dat niet werkt komt er iemand langs om naar de modem te kijken."
In plaats van dat ze daadwerkelijk iemand sturen om het probleem te verhelpen, wordt mij elke keer verteld dat ik een hard reset moet doen. Vandaag vroeg ik om e-mail bevestiging te ontvangen, en mij werd verteld dat alleen telefonisch contact mogelijk is. Dat is voor mij een beetje onhandig, niet alleen zit ik vaak 20-30 minuten te wachten tot ik iemand spreek, maar ook heb ik geen bewijs van de gesprekken. De klantenservice medewerkster die ik vandaag sprak, verzekerde mij dat alles netjes in het systeem wordt gezet waardoor alle medewerkers een goed overzicht hebben van wat er is uitgevoerd/besproken. Toen ik haar vroeg wat er nu in het systeem stond, bleek dat dus totaal onwaar te zijn. Er stond maar 1 telefoontje in, terwijl ik een week lang dagelijks met hun aan de telefoon heb gehangen. Met andere woorden, het is dus overduidelijk dat ze niet goed bijhouden wat er aan de hand is, en omdat je geen bevestiging hebt als klant heb je ook geen poot om op te staan. Ze kunnen dit spelletje dus in het oneindige volhouden, tot ik het zat ben en mijn verbinding zou opzeggen.
Wat mij op het volgende punt brengt: De medewerkster was maar al te blij om mij door te verbinden zodat ik mijn verbinding kan opzeggen. Voordat ik iemand kon spreken daarover, werd de verbinding verbroken.
Dus nu zit ik zonder internet, waar ik wel voor betaal, waar ik niet mee word geholpen en wat ik niet eens kan opzeggen. KPN, schaam jullie.
Dit is trouwens een probleem waar veel mensen mee zitten, ik ben niet de enige, maar natuurlijk door hun tactiek van lang in de wacht zetten en niet helpen, zullen veel mensen het maar op geven.
Re: Problemen met internet verbinding, KPN lost het niet op.
Geef in uw volgende contact met KPN, telefonisch of per email maar aan dat u inmiddels tig keer hierover contact heeft gehad en er nog niets opgelost is, ondanks alle goedbedoelde tips. Stel ze een redelijke termijn dat u het opgelost wilt zien, het best kunt u dat schriftelijk (per email) doen, zodat u daarvan bewijs heeft.
Geef daarin tevens aan dat als de door u gestelde redelijke termijn verstreken is en er is niets opgelost, dat u zich zult wenden tot de Geschillen Commissie Telecom. Tevens dat u alle kosten die daar het gevolg zijn op hen zult verhalen, indien u door de Geschillencommissie in het gelijk gesteld wordt.
Als ze bij KPN het woord Geschillencommissie horen worden ze waarschijnlijk wel wakker. Die hebben zeker al vaker met deze Geschillencommissie te maken gehad en dat is zeker niet altijd in goede zin voor hun afgelopen.
En, als het eenmaal zo ver is en er is niets opgelost, ook niet aarzelen om met die Geschillencommissie in contact te treden.
Geef daarin tevens aan dat als de door u gestelde redelijke termijn verstreken is en er is niets opgelost, dat u zich zult wenden tot de Geschillen Commissie Telecom. Tevens dat u alle kosten die daar het gevolg zijn op hen zult verhalen, indien u door de Geschillencommissie in het gelijk gesteld wordt.
Als ze bij KPN het woord Geschillencommissie horen worden ze waarschijnlijk wel wakker. Die hebben zeker al vaker met deze Geschillencommissie te maken gehad en dat is zeker niet altijd in goede zin voor hun afgelopen.
En, als het eenmaal zo ver is en er is niets opgelost, ook niet aarzelen om met die Geschillencommissie in contact te treden.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 15 feb 2018 16:22
- Locatie: The Netherlands
- Contacteer:
Re: Problemen met internet verbinding, KPN lost het niet op.
Ik heb dat helaas al aangegeven en dat lijkt niks uit te halen, ook weigeren ze per e-mail contact te hebben (zoals ik in mijn eerste post al aan gaf) en heb ik geen bewijs (behalve dan in mijn gespreks historie dat ik tientallen telefoontjes met ze heb gehad). Ik weet niet of ik een app kan installeren om de gesprekken op te nemen, zou dat bruikbaar zijn?BreejKC schreef:Geef in uw volgende contact met KPN, telefonisch of per email maar aan dat u inmiddels tig keer hierover contact heeft gehad en er nog niets opgelost is, ondanks alle goedbedoelde tips. Stel ze een redelijke termijn dat u het opgelost wilt zien, het best kunt u dat schriftelijk (per email) doen, zodat u daarvan bewijs heeft.
Geef daarin tevens aan dat als de door u gestelde redelijke termijn verstreken is en er is niets opgelost, dat u zich zult wenden tot de Geschillen Commissie Telecom. Tevens dat u alle kosten die daar het gevolg zijn op hen zult verhalen, indien u door de Geschillencommissie in het gelijk gesteld wordt.
Als ze bij KPN het woord Geschillencommissie horen worden ze waarschijnlijk wel wakker. Die hebben zeker al vaker met deze Geschillencommissie te maken gehad en dat is zeker niet altijd in goede zin voor hun afgelopen.
En, als het eenmaal zo ver is en er is niets opgelost, ook niet aarzelen om met die Geschillencommissie in contact te treden.
Re: Problemen met internet verbinding, KPN lost het niet op.
Je kunt op kpn.com ook via de chat met een medewerker spreken. Daar kun je screenshots van maken.Chokelates schreef:Ik heb dat helaas al aangegeven en dat lijkt niks uit te halen, ook weigeren ze per e-mail contact te hebben (zoals ik in mijn eerste post al aan gaf) en heb ik geen bewijs (behalve dan in mijn gespreks historie dat ik tientallen telefoontjes met ze heb gehad). Ik weet niet of ik een app kan installeren om de gesprekken op te nemen, zou dat bruikbaar zijn?BreejKC schreef:Geef in uw volgende contact met KPN, telefonisch of per email maar aan dat u inmiddels tig keer hierover contact heeft gehad en er nog niets opgelost is, ondanks alle goedbedoelde tips. Stel ze een redelijke termijn dat u het opgelost wilt zien, het best kunt u dat schriftelijk (per email) doen, zodat u daarvan bewijs heeft.
Geef daarin tevens aan dat als de door u gestelde redelijke termijn verstreken is en er is niets opgelost, dat u zich zult wenden tot de Geschillen Commissie Telecom. Tevens dat u alle kosten die daar het gevolg zijn op hen zult verhalen, indien u door de Geschillencommissie in het gelijk gesteld wordt.
Als ze bij KPN het woord Geschillencommissie horen worden ze waarschijnlijk wel wakker. Die hebben zeker al vaker met deze Geschillencommissie te maken gehad en dat is zeker niet altijd in goede zin voor hun afgelopen.
En, als het eenmaal zo ver is en er is niets opgelost, ook niet aarzelen om met die Geschillencommissie in contact te treden.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 15 feb 2018 16:22
- Locatie: The Netherlands
- Contacteer:
Re: Problemen met internet verbinding, KPN lost het niet op.
Helaas word ik via de chat altijd verzocht om naar de klantenservice voor buitengebieden te bellen want ze zouden me via chat niet kunnen helpenJohnTheBassist schreef:Je kunt op kpn.com ook via de chat met een medewerker spreken. Daar kun je screenshots van maken.Chokelates schreef:Ik heb dat helaas al aangegeven en dat lijkt niks uit te halen, ook weigeren ze per e-mail contact te hebben (zoals ik in mijn eerste post al aan gaf) en heb ik geen bewijs (behalve dan in mijn gespreks historie dat ik tientallen telefoontjes met ze heb gehad). Ik weet niet of ik een app kan installeren om de gesprekken op te nemen, zou dat bruikbaar zijn?BreejKC schreef:Geef in uw volgende contact met KPN, telefonisch of per email maar aan dat u inmiddels tig keer hierover contact heeft gehad en er nog niets opgelost is, ondanks alle goedbedoelde tips. Stel ze een redelijke termijn dat u het opgelost wilt zien, het best kunt u dat schriftelijk (per email) doen, zodat u daarvan bewijs heeft.
Geef daarin tevens aan dat als de door u gestelde redelijke termijn verstreken is en er is niets opgelost, dat u zich zult wenden tot de Geschillen Commissie Telecom. Tevens dat u alle kosten die daar het gevolg zijn op hen zult verhalen, indien u door de Geschillencommissie in het gelijk gesteld wordt.
Als ze bij KPN het woord Geschillencommissie horen worden ze waarschijnlijk wel wakker. Die hebben zeker al vaker met deze Geschillencommissie te maken gehad en dat is zeker niet altijd in goede zin voor hun afgelopen.
En, als het eenmaal zo ver is en er is niets opgelost, ook niet aarzelen om met die Geschillencommissie in contact te treden.
Re: Problemen met internet verbinding, KPN lost het niet op.
Bent u een beetje handig met computers? Dan zou u eens moeten kijken of een harde reset mogelijk is en daarna direct de automatische updates in het systeem uitschakelen (door met een pc of laptop in het systeem van de router in te loggen). Zorg er dus voor dat er na de harde reset tijdelijk geen verbinding met het internet gemaakt kan worden (anders gaat ie waarschijnlijk direct updaten) en dat u alle informatie al voor handen hebt.
Informatie kunt u vaak vinden door op de site van de fabrikant van de router te kijken en de handleiding of FAQ door te lezen.
Informatie kunt u vaak vinden door op de site van de fabrikant van de router te kijken en de handleiding of FAQ door te lezen.
Re: Problemen met internet verbinding, KPN lost het niet op.
Dan zou ik de gesprekshistorie maar heel goed bewaren. Indien mogelijk zou ik proberen een gesprek nog eens op te nemen (het schijnt met een smartphone app. te kunnen, zoek dat even uit) waarin KPN aangeeft dat u geen email correspondentie met hen kunt voeren. Als KPN dat echt beweerd, dat krijgt zo'n gesprekshistorie natuurlijk veel meer waarde.
Maar, alles moet maar telefonisch, per chat of meer van dat soort onzin dingen. Dat is natuurlijk niet helemaal voor niks gedaan, want het zijn allemaal manieren om uw bewijsvoering zo moeilijk mogelijk te maken.
Het lijkt of bijna niemand er tegenwoordig meer aan denkt: Waarom zou u niet de aloude methode ter hand nemen en gewoon een (klacht)brief schrijven aan KPN. Er zal vast wel ergens een (post)adres van een hoofdkantoor van die club ergens te vinden zijn, waar u die klachtbrief naar toe kunt sturen. Een serieuze klachtbrief, wel te verstaan. Zelf klim ik in dit soort gevallen vaak hoog in de boom, zet in grote letters VERTROUWELIJK op de enveloppe en in de brief en ik richt zo'n brief dan meteen aan de hoogste directeur persoonlijk. Reken maar dat zo'n brief ergens hoog in zo'n organisatie aankomt en reken maar dat ze op dat niveau helemaal niet zo blij zijn met dit soort 'reclame'. Je krijgt dan, zoals het nu gaat, geen bottom-top benadering maar een top-bottom benadering. En dat werkt in zo'n organisatie best wel effectief en gaan er deuren open die anders gesloten blijven. En refereer in zo'n brief maar aan het feit dat 'het kwaad al is geschied' omdat de gebeurtenis al open en bloot op het Tros-Radar-forum staat.
Van zo'n brief kunt u altijd een kopie van achterhouden. Als u die brief aangetekend opstuurt, staat u natuurlijk helemaal sterk. Stel die redelijke termijn die u ze nog gunt gewoon op schrift. Een beter bewijs als een toegestuurde brief bestaat er niet.
Maar, alles moet maar telefonisch, per chat of meer van dat soort onzin dingen. Dat is natuurlijk niet helemaal voor niks gedaan, want het zijn allemaal manieren om uw bewijsvoering zo moeilijk mogelijk te maken.
Het lijkt of bijna niemand er tegenwoordig meer aan denkt: Waarom zou u niet de aloude methode ter hand nemen en gewoon een (klacht)brief schrijven aan KPN. Er zal vast wel ergens een (post)adres van een hoofdkantoor van die club ergens te vinden zijn, waar u die klachtbrief naar toe kunt sturen. Een serieuze klachtbrief, wel te verstaan. Zelf klim ik in dit soort gevallen vaak hoog in de boom, zet in grote letters VERTROUWELIJK op de enveloppe en in de brief en ik richt zo'n brief dan meteen aan de hoogste directeur persoonlijk. Reken maar dat zo'n brief ergens hoog in zo'n organisatie aankomt en reken maar dat ze op dat niveau helemaal niet zo blij zijn met dit soort 'reclame'. Je krijgt dan, zoals het nu gaat, geen bottom-top benadering maar een top-bottom benadering. En dat werkt in zo'n organisatie best wel effectief en gaan er deuren open die anders gesloten blijven. En refereer in zo'n brief maar aan het feit dat 'het kwaad al is geschied' omdat de gebeurtenis al open en bloot op het Tros-Radar-forum staat.
Van zo'n brief kunt u altijd een kopie van achterhouden. Als u die brief aangetekend opstuurt, staat u natuurlijk helemaal sterk. Stel die redelijke termijn die u ze nog gunt gewoon op schrift. Een beter bewijs als een toegestuurde brief bestaat er niet.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Problemen met internet verbinding, KPN lost het niet op.
Nu doe je net of KPN een malafide organisatie is. Ga met je klacht naar Twitter/Facebook, het webcare team is 1 van de beste op internet. Als dit niet werkt stuur een e-mail met uw klacht en stel hierin een redelijke termijn. De e-mail is direct ook een bewijs. Dit kost je veel minder tijd dan de bovenstaande oplossing. Los dat KPN niet echt onder de indruk is van Tros Radar Forum, wel als het in het TV programma komt maar die kans is bijna verwaarloosbaar.BreejKC schreef:Dan zou ik de gesprekshistorie maar heel goed bewaren. Indien mogelijk zou ik proberen een gesprek nog eens op te nemen (het schijnt met een smartphone app. te kunnen, zoek dat even uit) waarin KPN aangeeft dat u geen email correspondentie met hen kunt voeren. Als KPN dat echt beweerd, dat krijgt zo'n gesprekshistorie natuurlijk veel meer waarde.
Maar, alles moet maar telefonisch, per chat of meer van dat soort onzin dingen. Dat is natuurlijk niet helemaal voor niks gedaan, want het zijn allemaal manieren om uw bewijsvoering zo moeilijk mogelijk te maken.
Het lijkt of bijna niemand er tegenwoordig meer aan denkt: Waarom zou u niet de aloude methode ter hand nemen en gewoon een (klacht)brief schrijven aan KPN. Er zal vast wel ergens een (post)adres van een hoofdkantoor van die club ergens te vinden zijn, waar u die klachtbrief naar toe kunt sturen. Een serieuze klachtbrief, wel te verstaan. Zelf klim ik in dit soort gevallen vaak hoog in de boom, zet in grote letters VERTROUWELIJK op de enveloppe en in de brief en ik richt zo'n brief dan meteen aan de hoogste directeur persoonlijk. Reken maar dat zo'n brief ergens hoog in zo'n organisatie aankomt en reken maar dat ze op dat niveau helemaal niet zo blij zijn met dit soort 'reclame'. Je krijgt dan, zoals het nu gaat, geen bottom-top benadering maar een top-bottom benadering. En dat werkt in zo'n organisatie best wel effectief en gaan er deuren open die anders gesloten blijven. En refereer in zo'n brief maar aan het feit dat 'het kwaad al is geschied' omdat de gebeurtenis al open en bloot op het Tros-Radar-forum staat.
Van zo'n brief kunt u altijd een kopie van achterhouden. Als u die brief aangetekend opstuurt, staat u natuurlijk helemaal sterk. Stel die redelijke termijn die u ze nog gunt gewoon op schrift. Een beter bewijs als een toegestuurde brief bestaat er niet.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 15 feb 2018 16:22
- Locatie: The Netherlands
- Contacteer:
Re: Problemen met internet verbinding, KPN lost het niet op.
Helaas is het een 4g router en kan ik niet gewoon een kabeltje uit halen zodat de router geen verbinding maakt met het internet en zonder SIM kaart kom ik niet in het admin paneel. Er is een grote kans op dat ik een andere router nodig ga hebben, waarschijnlijk een nieuw model die wel werkt met de nieuwe software, maar dat kost KPN natuurlijk geld dus dan is het handiger voor hun om gewoon niks te doen.Nijogeth schreef:Bent u een beetje handig met computers? Dan zou u eens moeten kijken of een harde reset mogelijk is en daarna direct de automatische updates in het systeem uitschakelen (door met een pc of laptop in het systeem van de router in te loggen). Zorg er dus voor dat er na de harde reset tijdelijk geen verbinding met het internet gemaakt kan worden (anders gaat ie waarschijnlijk direct updaten) en dat u alle informatie al voor handen hebt.
Informatie kunt u vaak vinden door op de site van de fabrikant van de router te kijken en de handleiding of FAQ door te lezen.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 15 feb 2018 16:22
- Locatie: The Netherlands
- Contacteer:
Re: Problemen met internet verbinding, KPN lost het niet op.
Er is helaas geen adres voor de afdeling van buitengebieden (ze zijn 100% alleen af en toe telefonisch te bereiken), maar ik zal het alsnog een keer proberen bij de hoofd afdeling. Al vrees ik dat ik dan weer te horen krijg dat hun daar niet over gaan en ik maar moet bellenBreejKC schreef:Dan zou ik de gesprekshistorie maar heel goed bewaren. Indien mogelijk zou ik proberen een gesprek nog eens op te nemen (het schijnt met een smartphone app. te kunnen, zoek dat even uit) waarin KPN aangeeft dat u geen email correspondentie met hen kunt voeren. Als KPN dat echt beweerd, dat krijgt zo'n gesprekshistorie natuurlijk veel meer waarde.
Maar, alles moet maar telefonisch, per chat of meer van dat soort onzin dingen. Dat is natuurlijk niet helemaal voor niks gedaan, want het zijn allemaal manieren om uw bewijsvoering zo moeilijk mogelijk te maken.
Het lijkt of bijna niemand er tegenwoordig meer aan denkt: Waarom zou u niet de aloude methode ter hand nemen en gewoon een (klacht)brief schrijven aan KPN. Er zal vast wel ergens een (post)adres van een hoofdkantoor van die club ergens te vinden zijn, waar u die klachtbrief naar toe kunt sturen. Een serieuze klachtbrief, wel te verstaan. Zelf klim ik in dit soort gevallen vaak hoog in de boom, zet in grote letters VERTROUWELIJK op de enveloppe en in de brief en ik richt zo'n brief dan meteen aan de hoogste directeur persoonlijk. Reken maar dat zo'n brief ergens hoog in zo'n organisatie aankomt en reken maar dat ze op dat niveau helemaal niet zo blij zijn met dit soort 'reclame'. Je krijgt dan, zoals het nu gaat, geen bottom-top benadering maar een top-bottom benadering. En dat werkt in zo'n organisatie best wel effectief en gaan er deuren open die anders gesloten blijven. En refereer in zo'n brief maar aan het feit dat 'het kwaad al is geschied' omdat de gebeurtenis al open en bloot op het Tros-Radar-forum staat.
Van zo'n brief kunt u altijd een kopie van achterhouden. Als u die brief aangetekend opstuurt, staat u natuurlijk helemaal sterk. Stel die redelijke termijn die u ze nog gunt gewoon op schrift. Een beter bewijs als een toegestuurde brief bestaat er niet.
Re: Problemen met internet verbinding, KPN lost het niet op.
Is er geen directe lijn mogelijk tussen pc/laptop en router? Want ook offline zou u verbinding moeten kunnen maken met het adminpaneel. Mag ik vragen wat voor type het is? Mogelijk is het een uitzondering die ik zelf nog nooit ben tegengekomen.Chokelates schreef:Helaas is het een 4g router en kan ik niet gewoon een kabeltje uit halen zodat de router geen verbinding maakt met het internet en zonder SIM kaart kom ik niet in het admin paneel. Er is een grote kans op dat ik een andere router nodig ga hebben, waarschijnlijk een nieuw model die wel werkt met de nieuwe software, maar dat kost KPN natuurlijk geld dus dan is het handiger voor hun om gewoon niks te doen.Nijogeth schreef:Bent u een beetje handig met computers? Dan zou u eens moeten kijken of een harde reset mogelijk is en daarna direct de automatische updates in het systeem uitschakelen (door met een pc of laptop in het systeem van de router in te loggen). Zorg er dus voor dat er na de harde reset tijdelijk geen verbinding met het internet gemaakt kan worden (anders gaat ie waarschijnlijk direct updaten) en dat u alle informatie al voor handen hebt.
Informatie kunt u vaak vinden door op de site van de fabrikant van de router te kijken en de handleiding of FAQ door te lezen.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 15 feb 2018 16:22
- Locatie: The Netherlands
- Contacteer:
Re: Problemen met internet verbinding, KPN lost het niet op.
Nou ik vind het best malafide dat ze geld strijken voor een service die ze niet leveren, en het niet willen oplossen. Ik heb contact met hun opgenomen op verschillende manieren en kreeg elke keer te horen dat ik maar moest bellen naar de klantenservice buitengebieden omdat ze mij niet konden helpen want het was niet hun afdeling. Zoals ik al zei, van het kastje naar de muur...sylvesterb schreef:Nu doe je net of KPN een malafide organisatie is. Ga met je klacht naar Twitter/Facebook, het webcare team is 1 van de beste op internet. Als dit niet werkt stuur een e-mail met uw klacht en stel hierin een redelijke termijn. De e-mail is direct ook een bewijs. Dit kost je veel minder tijd dan de bovenstaande oplossing. Los dat KPN niet echt onder de indruk is van Tros Radar Forum, wel als het in het TV programma komt maar die kans is bijna verwaarloosbaar.BreejKC schreef:Dan zou ik de gesprekshistorie maar heel goed bewaren. Indien mogelijk zou ik proberen een gesprek nog eens op te nemen (het schijnt met een smartphone app. te kunnen, zoek dat even uit) waarin KPN aangeeft dat u geen email correspondentie met hen kunt voeren. Als KPN dat echt beweerd, dat krijgt zo'n gesprekshistorie natuurlijk veel meer waarde.
Maar, alles moet maar telefonisch, per chat of meer van dat soort onzin dingen. Dat is natuurlijk niet helemaal voor niks gedaan, want het zijn allemaal manieren om uw bewijsvoering zo moeilijk mogelijk te maken.
Het lijkt of bijna niemand er tegenwoordig meer aan denkt: Waarom zou u niet de aloude methode ter hand nemen en gewoon een (klacht)brief schrijven aan KPN. Er zal vast wel ergens een (post)adres van een hoofdkantoor van die club ergens te vinden zijn, waar u die klachtbrief naar toe kunt sturen. Een serieuze klachtbrief, wel te verstaan. Zelf klim ik in dit soort gevallen vaak hoog in de boom, zet in grote letters VERTROUWELIJK op de enveloppe en in de brief en ik richt zo'n brief dan meteen aan de hoogste directeur persoonlijk. Reken maar dat zo'n brief ergens hoog in zo'n organisatie aankomt en reken maar dat ze op dat niveau helemaal niet zo blij zijn met dit soort 'reclame'. Je krijgt dan, zoals het nu gaat, geen bottom-top benadering maar een top-bottom benadering. En dat werkt in zo'n organisatie best wel effectief en gaan er deuren open die anders gesloten blijven. En refereer in zo'n brief maar aan het feit dat 'het kwaad al is geschied' omdat de gebeurtenis al open en bloot op het Tros-Radar-forum staat.
Van zo'n brief kunt u altijd een kopie van achterhouden. Als u die brief aangetekend opstuurt, staat u natuurlijk helemaal sterk. Stel die redelijke termijn die u ze nog gunt gewoon op schrift. Een beter bewijs als een toegestuurde brief bestaat er niet.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 15 feb 2018 16:22
- Locatie: The Netherlands
- Contacteer:
Re: Problemen met internet verbinding, KPN lost het niet op.
Ik heb een lan kabel er tussen, ik dacht ook dat het geen verschil zou moeten uitmaken maar misschien moet ik het nog een keertje proberen.Nijogeth schreef:Is er geen directe lijn mogelijk tussen pc/laptop en router? Want ook offline zou u verbinding moeten kunnen maken met het adminpaneel. Mag ik vragen wat voor type het is? Mogelijk is het een uitzondering die ik zelf nog nooit ben tegengekomen.Chokelates schreef:Helaas is het een 4g router en kan ik niet gewoon een kabeltje uit halen zodat de router geen verbinding maakt met het internet en zonder SIM kaart kom ik niet in het admin paneel. Er is een grote kans op dat ik een andere router nodig ga hebben, waarschijnlijk een nieuw model die wel werkt met de nieuwe software, maar dat kost KPN natuurlijk geld dus dan is het handiger voor hun om gewoon niks te doen.Nijogeth schreef:Bent u een beetje handig met computers? Dan zou u eens moeten kijken of een harde reset mogelijk is en daarna direct de automatische updates in het systeem uitschakelen (door met een pc of laptop in het systeem van de router in te loggen). Zorg er dus voor dat er na de harde reset tijdelijk geen verbinding met het internet gemaakt kan worden (anders gaat ie waarschijnlijk direct updaten) en dat u alle informatie al voor handen hebt.
Informatie kunt u vaak vinden door op de site van de fabrikant van de router te kijken en de handleiding of FAQ door te lezen.
Het is een Huawei E5186.
Maar stel ik zou geen flauw idee hebben hoe dit allemaal werkt, dan zou ik dus helemaal met de gebakken peren zitten, want ze sturen dus ook geen monteur langs om te helpen...
Re: Problemen met internet verbinding, KPN lost het niet op.
Mogelijk kunt u 1 van de andere LAN-aansluitingen proberen, maar ik betwijfel of het daaraan kan liggen.
Voor het gemak heb ik even de link naar de manual gevonden.
https://handleidingkwijt.com/huawei-e5186-optus-router/
En de link op de site van Huawei zelf.
https://consumer.huawei.com/en/support/ ... me/e5186s/
Voor het gemak heb ik even de link naar de manual gevonden.
https://handleidingkwijt.com/huawei-e5186-optus-router/
En de link op de site van Huawei zelf.
https://consumer.huawei.com/en/support/ ... me/e5186s/
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Problemen met internet verbinding, KPN lost het niet op.
Als je een router koopt in de winkel krijg je ook geen monteur langs. Enige wat KPN zou moeten doen is een nieuw kastje sturen, maar het eisen dat er een monteur langs komt is een zinloze eis, want hier heeft u geen recht op.Chokelates schreef: Maar stel ik zou geen flauw idee hebben hoe dit allemaal werkt, dan zou ik dus helemaal met de gebakken peren zitten, want ze sturen dus ook geen monteur langs om te helpen...
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 15 feb 2018 16:22
- Locatie: The Netherlands
- Contacteer:
Re: Problemen met internet verbinding, KPN lost het niet op.
Het ligt aan de firmware, niet aan de kabels, helaas.Nijogeth schreef:Mogelijk kunt u 1 van de andere LAN-aansluitingen proberen, maar ik betwijfel of het daaraan kan liggen.
Voor het gemak heb ik even de link naar de manual gevonden.
https://handleidingkwijt.com/huawei-e5186-optus-router/
En de link op de site van Huawei zelf.
https://consumer.huawei.com/en/support/ ... me/e5186s/
Edit: Laat ik het zo zeggen, ik ben hier al maanden mee bezig en heb alles al geprobeerd, behalve dus een nieuwe modem maar daar komt KPN niet meer aanzetten. Het ligt niet aan de kabels, het ligt niet aan de instellingen, het ligt niet aan waar de modem staat. Het probleem is ontstaan toen ik geforceerd de firmware van m'n modem moest updaten, voorheen deed de modem het prima en had ik niks te klagen!
Laatst gewijzigd door Chokelates op 15 feb 2018 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 15 feb 2018 16:22
- Locatie: The Netherlands
- Contacteer:
Re: Problemen met internet verbinding, KPN lost het niet op.
Ze hebben zelf meerdere malen gezegd dat ze een monteur zouden langs sturen als een hard reset niet werkt, die monteur zou kijken of de modem defect is en of er een nieuwe moet komen. Maar ze hebben natuurlijk nooit eentje gestuurd omdat ze elke keer doen alsof ik nog een keer een factory reset moet uitvoeren...sylvesterb schreef:Als je een router koopt in de winkel krijg je ook geen monteur langs. Enige wat KPN zou moeten doen is een nieuw kastje sturen, maar het eisen dat er een monteur langs komt is een zinloze eis, want hier heeft u geen recht op.Chokelates schreef: Maar stel ik zou geen flauw idee hebben hoe dit allemaal werkt, dan zou ik dus helemaal met de gebakken peren zitten, want ze sturen dus ook geen monteur langs om te helpen...
Volgens Consuwijzer, waar ik een tijdje geleden contact mee heb opgenomen zijn ze verplicht het probleem op te lossen en zou daar ook een monteur onder vallen.