LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Ziggo

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
GPC
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 apr 2009 22:18

Problemen met Ziggo

Ongelezen bericht door GPC »

Beste Forumleden,

Ik heb een probleem met het bedrijf Ziggo. In augstus 2008 (!) heeft mijn vriend een aanvraag gedaan voor internet van Ziggo. We wilden uitsluitend internet, aangezien we al tv kijken via Digitenne (dat kost nl maar 8,95 per maand en is dus goedkoper dan tv via Ziggo). Na de aanvraag via internet gedaan te hebben (deze heb ik ook nog en er staat ook heel duidelijk dat er alleen internet z1 is aangevraagd), hoorden we een hele tijd niets. Mijn vriend is gaan bellen, en wat bleek? Ziggo kan uitsluitend internet aanbieden, als we daarbij ook een tv abonnement afsluiten. Dat wilden we dus niet en we wilden daarom de boel cancellen. Volgens Ziggo kon dat niet aangezien het pakket met de modem al naar ons onderweg was. Deze zouden we dus moeten weigeren. Aangezien de meeste mensen, en ikzelf dus ook, fulltime werken en dus echt geen tijd hebben om bij de brievenbus op een pakje te wachten, heb ik het pakket niet persoonlijk in ontvangst genomen, maar is het bezorgd bij één van de onderburen. Ik had een briefje in mijn brievenbus, ben meerder keren naar de onderburen gegaan om het pakje op te halen, maar zij waren niet thuis. Op een gegeven moment heb ik het pakket toch nog te pakken gekregen en heb ik het nog net voor de 10 dagen termijn terug kunnen sturen. Heb keurig een bewijsje bij het postkantoor gehad. Maanden heb ik niets van Ziggo gehoord, totdat er in december opeens een eindfactuur kwam van dik 100 euro (terwijl ik alle tussenliggende maanden geen facturen, afschrijvingen of wat dan ook had ontvangen. Gebeld dat ik daar niet mee eens was aangezien ik niet eens gebruik had gemaakt van hun diensten. Ja, zeiden ze, dat komt omdat je de modem niet hebt teruggestuurd. Zij zeggen dat ze de modem niet hebben ontvangen, en ik heb het bewijsje na een paar weken weggegooid (stom, had ik natuurlijk nooit moeten doen, maar ja, wie verwacht nou dat er 4 maanden na dato nog op terug gekomen wordt?). Ik moest schriftelijk aangeven dat ik mijn zgn. abonnement wilde opzeggen. Heb ik gedaan, maar ze bleven facturen sturen (met steeds kleiner wordende bedragen. Daarop heb ik brieven gestuurd met uitleg waarom ik niet betaal. Op die brieven heb ik NOOIT inhoudelijk antwoord op gekregen. Vandaag heb ik een factuur gehad van hun incassobureau. Ik heb daarom een brief gestuurd met een hele uitleg van de zaak en de melding dat ik ze geen geld verschuldigd ben aangezien ik nooit een overeenkomst met hen ben aangegaan (hoop dat dit waar is, er is slechts een aanvraag gedaan, nog niet eens door mijzelf, en er is nooit iets ondertekent, geacceptteerd noch is er gebruik gemaakt van de diensten van ziggo..). Ik ben daarom benieuwd of iemand hier op het forum een dergelijk iets heeft meegemaakt met ziggo of met een ander bedrijf. En of het argument van het 'niet aangaan van een wettelijke overeenkomst' stand houdt...

Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt voor de reacties!

Ziggo Webteam Jelle
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25

Re: Problemen met Ziggo

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Jelle »

Beste Gpc,

Graag willen wij u helpen met uw problemen en onduidelijkheden omtrent de mogelijk onterechte facturen, indien nog van toepassing. Als u via het speciaal opgezette ‘Webteam formulier’ uw klachten en vragen kenbaar maakt, pakken wij zo snel mogelijk uw verzoek op. Het webformulier is te bereiken via de link: https://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggowebteam.



Met vriendelijke groet,

Ziggo Webteam Jelle

Gesloten