De overheid zou providers moeten dwingen om te factureren op basis van de prestatie. Dus op basis van de werkelijk geleverde internet snelheid.
Met name KPN heeft moeite om de hoge snelheden te leveren als gevolg van de kabellengte (afstand tussen aansluitadres en de centrale) en de kwaliteit van de kabel.
het komt voor dat KPN klanten jaren lang het duurste internet abonnement laat betalen terwijl nog niet eens de snelheid van het goedkoopste abonnement wordt gehaald. Alleen als je een beetje handig bent met de computer kan je inloggen in de ADSL router en zien dat wat de werkelijke connectie snelheid is.
Verlaag je vervolgens je abonnement omdat je de hoge snelheid toch niet haalt, dan gaat de snelheid die al langzamer was dan het goedkoopste abonnement ineens nog verder omlaag. Het is dus technisch wel mogelijk om een hogere snelheid te halen. Maar omdat de providers zich indekken door bijvoorbeeld. 'tot 8 Mbps' te beloven en geen garanties geven, hebben de consumenten geen poot om op te staan.
Daarom zouden providers afgerekend moeten worden op de kwaliteit/snelheid die ze werkelijk leveren!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Providers dwingen tot factureren naar prestatie
Re: Providers dwingen tot factureren naar prestatie
Ik heb tegen gestemd omdat ik contractuele vrijheid een groot goed vind. Huidige wetgeving is m.i. ook voldoende. Als niet voldoende bepaald is wat men zal leveren dan is de overeenkomst niet geldig.
Re: Providers dwingen tot factureren naar prestatie
Ik ben wel een voorstander , maar het is niet alleen bij KPN , ik heb een prima snelheid voor een redelijke prijs , maar de overheid mag wat mij betreft ingrijpen, dus ik stem mee eens.