LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ruzie met telfort sinds verhuizing

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
reinier zwanink

ruzie met telfort sinds verhuizing

Ongelezen bericht door reinier zwanink »

goeie dag allemaal
ik ben nieuw hier dus vergeef me als dit misschien al behandelt is

hier mijn probleem
ik ben sinds juli verhuist naar een eigen huisje
ik heb Telfort toen een brief hierover gestuurt
daar kreeg ik geen reactie op
ik heb ze toen gebeld en kreeg te horen dat ik vergeten was mijn nieuwe adres te geven :oops:
dus maar een nieuw briefje sturen
wederom niks
dus nog maar een brief met de reactie dat ik binnen zoveel dagen een reactie eiste anders werd de incasso gestopt
krijg ik via post (OP HET OUDE ADRES) een bevestiging van opzegging
:shock:
ik maar weer bellen
waar die brief voor nodig was wist men ook niet maar ik moest maar weer een nieuw verhuisbericht sturen.
weer niks
dus ja dan bel je maar weer
krijg ik te horen dat er wat mis was gegaan met het verhuizen en dat het daarom was terug geplaatst naar het oude adres
en daar was het over genomen door de nieuwe huurder
DUS ER IS NIKS MEER
ik zou nog een bevestiging ontvangen maar je raad het al denk ik
NIKS
ik heb dus de incasso stop gezet want dat gaat wel door
krijg ik een rekening ervoor
dus weer een brief terug met het hele verhaal

en nu
half december krijg ik via een ander mailadres een aanmanig van een incasso bureau binnen
VIA MAIL
EN EEN HERRINERING

ik weet het nu dus echt niet meer
kunnen jullie me erbij helpen
want ik ben nooit te beroert om te betalen
maar never voor iets wat er niet is
en volgens mijn ouders is het zelfs een 1zijdig contractbreuk van hun kant
en dus recht op ontbinding

groetjes reinier

TdeHond

Re: ruzie met telfort sinds verhuizing

Ongelezen bericht door TdeHond »

Om te beginnen kunt u abonnementsgelden altijd terug vorderen als daar geen dienst tegenover staat.

Ik raad u aan Telfort in gebreke te stellen de verhuizing van uw verbinding tot stand te brengen. Geeft een termijn waarbinnen u verwacht dat Telfort dit realiseert. Lukt dit niet zeg dan de overeenkomst met inachtnemening van 1 maand opzegtermijn op.

Vermeldt data waarop u schriftelijk verhuizing heeft doorgegeven.
Data van telefonisch kontakt, liefst met wie u gesproken heeft en wat is afgesproken.

In principe bent u verplicht tot betalen omdat Telfort de beëindiging van uw overeenkomst niet schriftelijk heeft bevestigd. Ik raad u aan dit onder protest te doen. Maar u kunt meteen deze bedragen + vervolgkosten over de maanden dat u geen verbinding heeft gehad omdat Telfort de verhuizing van de verbinding niet tot stand heeft gebracht weer terug vorderen conform de wet telecommunicatie.
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
U kunt restitutie vragen van abonnementsgelden gedurende de periode dat u niet van de dienst gebruik heeft kunnen maken zie Wet telecommunicatie artikel 7.1g
U kunt tevens vervolgschade vorderen ( i.v.m. mobiele belkosten en/of aangetekende brieven).

[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten. Er werd n.l. gedurende .... dagen geen dienst geleverd zonder dat er inspanningen verricht werden e.e.a. zo spoedig mogelijk te herstellen.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat
A.V. Telfort
[ 13.4 Indien Telfort niet dezelfde of een vergelijkbare dienst op de nieuwe locatie levert, dan zijn de Klant en Telfort met inachtneming van één maand, gerechtigd tot opzegging. ]

Stuur alleen schriftelijk aangetekende brieven liefst met ontvangstbevestiging.

Als Telfort weigert de abonnementsgelden te restitueren of indien nodig uw overeenkomst te beëindigen door NIET sturen van een schriftelijke bevestiging kosteloze beëindiging overeenkomst per b.v. 1 februari 2008 omdat de verhuizing technisch niet geregeld wordt, dan rest een gang naar de Geschillencommissie, waar u kunt vorderen
z.n. kosteloze beëindiging overeenkomst per ..
restitutie abonnements gelden over ... maanden waarin geen dienst werd verleend
kosten Geschillencommissie
kosten aangetekende brieven.

Mijn ervaring met Telfort was dat brieven niet beantwoord worden en het probleem niet opgelost wordt.

Telfort maakt fout op fout

reinier zwanink

hartelijk dank voor uw reacie meneer deHond

ik heb even uw bericht een paar keer moeten lezen om het te snappen
ik heb telfort toen ook een opzegtermijn gesteld met als aanlijding
1 zijdige contractbreuk
hier heb ik inderdaad nooit bevestiging op gehad
ik heb elke brief
bewaard met datum
alleen niet alle aangetekende bonnen
(die fout maak ik dus nooit meer)
helaas ben ik ook vergeten de naam van die telefoniste vergeten te noteren

maar wat kan ik nu concreet doen tegen de incasso?

TdeHond

Als u van 1 van de aangetekende brieven kunt bewijzen dat u deze verstuurd heeft, dan kunt u nu opzeggen zie vorige mail.
Kopie van brief maken waarin u opzegt met inachtneming van opzegtermijn van 1 maand ( u voldoet dan aan de voorwaarde gesteld in hun a.v.) Zeg dan meteen per datum waarop u opzegt uw toestemming tot automatische incasso in.

Voorbeeld brief

Naam adres

Stad, datum

Betreft: 1. Ontbinding overeenkomst wegens in gebreke blijven een verhuizing van .... te realiseren op huidige woonadres.
2. Verzoek tot restitutie abonnementsgelden over de maanden ....... .

Geachte lezer,

Hierbij ontbind ik de overeenkomst met Telfort betreffende ................. per ... datum... omdat Telfort in gebreke is gebleven de verhuizing van deze dienst te realiseren ondanks mijn herhaalde verzoeken:
schriftelijk, dd
telefonisch, dd

Ik verzoek u dan ook om binnen 14 dagen schriftelijk een bevestiging kosteloze ontbinding overeenkomst per ... toe te sturen.

Mijn toestemming voor automatische incasso trek ik tevens in per ..............

Ik verzoek u de abonnementsgelden over de maanden .................... te restitueren omdat u geen dienst geleverd heeft op mijn huidige woonadres.
Ik dien dit verzoek in op grond van de
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)
artikel [7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
Ik verwacht dat u binnen 4 weken de abonnementskosten restitueert op bankrekeningnr......................

Mocht u in gebreke blijven de ontbinding overeenkomst schriftelijk te bevestigen en/of de abonnementskosten te restitueren zal ik mij wenden tot de Geschillencommissie telecommunicatie.

Hoogachtend,

--------------------------------------------------
Mocht u binnen 14 dagen geen schriftelijke bevestiging ontbinding overeenkomst ontvangen of men wilt u laten betalen tot einde contr actdatum, dan wacht u nog 14 dagen af of er restitutie plaats vindt.
Gebeurt dit niet dan wendt u zich tot geschillencommissie.

Bewaar nu kopie van brief en verzend- en ontvangstbewijs goed, omdat u denk ik kunt rekenen op een gang naar Geschillencommissie.
De geschillencommissie:
Zie hier

Uiteraard kunt u voorbeeld brief wijzigen of niet gebruiken. Deze is alleen bedoeld om op weg te helpen.

reinier zwanink

nog maals dank voor uw reactie
die brief ga ik zeer zeker ter harte nemen
dank daarvoor
kan ik hierin dan de datum van mijn vorige beeindiging aanhouden
of heb ik dan de datum van vandaag nodig

ik werdt vaqndaag ook gebeld door het incasso bureau
wat mijn plannen zijn?!
ik heb ze het verhaal helemaal verteld en gezegd dat ik geen cent ga betalen
ze hebben het hele verhaal genoteert en gaan ermee naar Telfort

wordt vervolgd dus

TdeHond

Ik denk dat ik zou kiezen voor datum van 1 maand na uw laatste brief aan Telfort.

Als u de abonnementsgelden na verhuizing niet betaalt, zet dan in de brief dat u niet tot betaling van de abonnementsgelden over gaat omdat daar geen dienst van Telfort tegenover stond, zie wet ............. U kunt aangeven dat omdat u volgens de wet terug kunt vorderen u het zinloos vindt om te betalen terwijl Telfort gedurende .... maanden in gebreke is gebleven de verbinding op uw huidige woonadres tot stand te brengen.

Eigenlijk bent u wel verplicht tot betaling waarna u de abonnementsgelden terug vordert.
Doet u dit niet dan dus wel aangeven waarom u dit niet doet.

Ik weet niet of u een rechtszaak wint als u niet betaalt.
Het zou kunnen dat u toch verplicht wordt tot betaling door de rechter waarna u een procedure start waarbij Telfort weer verplicht wordt het aan u terug te betalen inclusief vervolgkosten. Ik zou dat dan ook in een rechtszaak naar voren brengen met verwijzing naar het wetsartikel.

Gesloten