LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Service Tweak is zeer slecht

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
John_70
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2010 16:51

Service Tweak is zeer slecht

Ongelezen bericht door John_70 »

Om te beginnen was blij dat ik eindelijk glasvezel kon aanvragen. Maar zoals bijna alles wat nieuw is ben ik hier wel voorzichtig mee.
Er zullen vast nog wel kinderziektes in zitten dus wachtte ik nog even af.
Tot dat ik Tweak zag waar je een maand contract heb en er niet gelijk een jaar aan vast zit.
Ook de prijs voor wat ik wilde vond ik het best mee vallen en besloot over te stappen.

Het begin ging keurig netjes met bevestigingen en werd de apparatuur opgestuurd die nodig was en alles op tijd.
Ook de monteur kwam op de afgesproken dag de hele boel aansluiten. Alleen telefoon ging nog niet werken.
Nu had ik 2 telefoon lijnen bij 2 providers (Tele2 en UPC) en deze 2 lijnen wilde ik naar Tweak porteren.
En toen begon de ellende….

Eerst kreeg ik 1 tijdelijk nummer dan pas na 2 dagen ging werken. De monteur was heftig aan het bellen tussen Tweak en KPN en kreeg het niet voor elkaar.
Daar begon het al mee.. als een monteur het niet lukt die direct kan schakelen tussen 2 partijen hoe zou het dan verder aflopen.
Maar goed… ik had nog vertrouwen dat alles goed zou komen en besloot door gegeven dat ik mijn 2 telefoonnummers wil porteren.
Duidelijk aangegeven dat het voor 17 juli moest gebeuren ivm opzeggingen bij 2 providers. Tweak had een maand de tijd om dit te regelen.
Lijkt mij voldoende en die bevestiging kreeg ik ook telefonisch. Het bleef een lange tijd stil en kreeg het een beetje een naar gevoel dat het niet goed zou gaan.

Weer een mail gestuurd met de status waarna ik een antwoord terug kreeg dat mijn aanvraag binnen gekomen is en in behandeling is.
1 week later toch maar even bellen het antwoord nu was dat er een bug in het systeem zit waardoor ze mijn router niet konden aanpassen.
Weer een week later… een mailtje wat de status nu was ze hadden nog maar 4 dagen. Raar genoeg geen antwoord terwijl mijn eerste emails binnen 1 werkdag beantwoord werden.
Toch maar weer bellen en ja hoor… weer het zelfde antwoord.. we zijn er mee bezig. Op 22 juli krijg ik 2 brieven met de bevestiging dat mijn 2 telefoonnummers op 20 juli zijn omgezet naar tweak.
Niet dus bellen naar mijn nummers werkte niet ik kon wel bellen buiten. Dus weer bellen en weer een melding aan gemaakt. En weer een week verder zonder enige reactie.
Om een heel lang verhaal wat korter te maken…. 1 telefoonnummer werkt het 2e nummer tot vandaag nog steeds niet. Na herhaaldelijk mailen en bellen geen resultaat.
Elk telefoontje het zelfde verhaal we geven het door aan de technische dienst die gaan mij terug bellen… ik wacht nog steeds….

Tweak heeft duidelijk zijn zaken niet in orde zeker als het om telefonie gaat. Ook al zijn ze afhankelijk van 3e partijen je mag toch wel wat meer service verwachten. Laten ze het gevoel geven dat je een klant bent. De mensen die je aan de telefoon krijgt klinken niet gemotiveerd en vraag ik me ook af of er ook echt een melding wordt aangemaakt. Een bevestiging via email krijg je niet en je moet maar hopen dat er iets gaat gebeuren.

Ik wacht deze week nog af.. anders is jammer maar helaas geen glasvezel van Tweak.

Funkymoon
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2010 10:24

Re: Service Tweak is zeer slecht

Ongelezen bericht door Funkymoon »

ik kan het bovenstaande alleen maar beamen. Wij zijn in april overgestapt op Tweak. Na wat opstartproblemen werken televisie en internet prima alleen is telefonie het probleem.

Sinds 27 juli 2010 proberen wij Tweak te bewegen actie te ondernemen omdat de telefoon niet werkt. We zijn bijna een maand verder en er nog helemaal niets gebeurd. Je kan bellen wat je wil met de support desk maar het lijkt wel of ze je niet wíllen helpen. Ik hoor al vanaf 3 augustus dat er een kpn monteur moet komen maar ook daarvoor is er geen afspraak gemaakt. Ik probeer afspraken te maken met de support desk maar ze geven niet thuis.
En verwacht ook niet dat zij contact met jou opnemen want ook dan kan je erg lang wachten.

Vandaag nog maar eens heel kwaad geworden en getracht een oplossing af te dwingen. Ik wordt als het goed is teruggebeld maar ik heb er een hard hoofd in.

John_70
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2010 16:51

Re: Service Tweak is zeer slecht

Ongelezen bericht door John_70 »

Ik had al hier en daar gelezen dat telefonie echt heel slecht loopt. Net zo als de service desk medewerker(s) zelf. Het klinkt als ongeïnteresseerd of je nu boos wordt of dreigt met opzeggen er gebeurt helemaal niets. Ik ben nu weer 3 weken verder en nog steeds geen telefoon. 1x in de week bellen ze je op of het probleem al opgelost is wat er staat nog een ticket open. Daar zakt je broek toch van af dat Tweak mij gaat bellen of het opgelost is.

Inmiddels ben ik zo ver dat ik weer terug ga naar Tele2 waar ik al 6 jaar heb gezeten zonder noemenswaardige problemen. Het wachten is op de oplevering en daarna volgt een opzegging naar Tweak. Als dit gedaan is ga ik is rustig zoeken naar een goede provider die wel een goede service kan verlenen zijn haar klanten wel serieus neemt. Dan maar iets meer betalen.

Goedkoop is in deze duur koop ik raad iedereen af om over te stappen naar Tweak zolang hun de zaken niet in orde hebben. Ze blijven zich verschuilen achter 3e partijen waar ze van afhankelijk zijn. Het lijkt mij toch heel normaal dat als je met 3e partijen werkt dat je goede SLA afspraken maakt en niet een afwachtende houding aan neemt tot de 3e partij eens gaat reageren.
Ik ben er helemaal klaar mee.....

Funkymoon
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2010 10:24

Re: Service Tweak is zeer slecht

Ongelezen bericht door Funkymoon »

Na wat grondig speurwerk op internet blijkt Tweak onderdeel te zijn van het bedrijf Cambrium. Deze is onderverdeeld in 2 B.V's waarvan een de naam heeft Doofpot B.V. Dat moet eigenlijk al voldoende zeggen.

En nu je toch over de SLA begint, vanmiddag heeft een medewerker verteld dat zij nog helemaal géén SLA hebbne met KPN. Ja, dan kan je tickets in blijven schieten maar de KPN gaat daar echt niet harder van lopen.

En alles wat je schrijft ondervinden wij op dit moment ook. Als wij wachten tot we gebeld worden door Tweak wegen we een ons. Wij zijn al op zoek naar een andere provider. Hopelijk zijn we snel van die hobbyclub verlost.

tsjechie
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2010 15:18

Re: Service Tweak is zeer slecht

Ongelezen bericht door tsjechie »

Hoe bekend is bovenstaand probleem.
Ik lig nu vanaf 29 juli 2010 met Tweak overhoop om een niet werkende telefoonlijn.
1 telefoonlijn werkt goed maar de tweede lijn krijgen ze niet werkend. Ik heb inmiddels 4 kantjes met klantenservice contacten en drie aangetekende brieven verder en nog is het niet opgelost.
Heb op een bepaald moment van een servicedeskmedewerkster te horen gekregen dat ik eigenlijk niet moest zeuren omdat het een gratis dienst is en ja dat het niet naar behoren werkt is jammer.
Nou dan schiet je echt vuur omdat het gratis is hoeft het niet te werken.
Ik geef niet op al is het moeilijk volhouden af en toe zeker gezien de incompetentie van de helpdesk. Maar het is nu gewoon een prestige kwestie geworden. Ik overweeg om als eindelijk alles werkend is om het abonnement te ontbinden.

Verheijde
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2010 13:46

Re: Service Tweak is zeer slecht

Ongelezen bericht door Verheijde »

Inmiddels zeer herkenbaar allemaal. Zojuist het zoveelste zinloze gesprek met de helpdesk aldaar gehad...

Op 1 september ben ik verhuisd en dat leek mij een mooie gelegenheid om ook afscheid te nemen van het inferieure Digitenne en het (te) dure internet-plus-bellen van KPN. De nieuwe woning was al voorzien van een glasvezelaansluiting. Na wat vergelijken heb ik besloten om bij Tweak het "Glas 35 R+" abonnement te nemen.

Het aanmelden ging natuurlijk heel snel online en een monteur zou met mij contact opnemen voor een afspraak om het glasvezelmodem te installeren. Toen begon het gedonder: Op 15 september ontving ik een brief van Tweak, gedateerd op 9 september dat ik zoals afgesproken op 9 september de monteur zou kunnen verwelkomen. Knap toch!! Dat was blijkbaar al het eerste voorteken; ik had immers helemaal niemand gesproken voor een afspraak. Opeens stond eind september onaangekondigd een monteur voor de deur met een glasvezelmodem in zijn handen. Hij was toevallig in de buurt... Natuurlijk was ik erg verbaasd, maar dan denk je: Niet zeuren, laat die meneer maar snel alles in orde maken.

Vanwege de lopende kluswerkzaamheden duurde het nog even eer alle bedrading voor telefoon en internet door mij was aangesloten. Inmiddels het nieuwe telefoonnummer aan de familie en vrienden bekend gemaakt en al snel werd duidelijk dat ze mij niet konden bellen. Men krijgen een bezet- of congestietoon, danwel een verbinding waarbij ze mij wel kunnen horen maar andersom niet.

Ik heb dus nu ruim twee maanden een brak functionerende telefoonverbinding en de helpdeskterreur waarmee ik sindsdien van doen heb is te gek voor woorden. Dit krijg je o.a. voor de voeten geworpen:

"Telefonie wordt gratis meegeleverd"
Met andere woorden: U mag blij zijn dat u uw telefoon ueberhaupt mag aansluiten. Staat bij mijn weten echter nergens in de voorwaarden of overeenkomst. De belminuten zijn overigens niet bepaald gratis.

"Het probleem ligt bij Reggefiber en daarmee hebben we geen SLA (Service Level Agreement)"
Dat probleem moet je niet bij de eindafnemer neerleggen. Ik heb een overeenkomst met Tweak, daar betaal ik voor en derhalve mag ik een leverprestatie verwachten.

"Er wordt aan gewerkt"
Na 'tig keer bellen, nooit feedback van hun kant in welke vorm dan ook en zonder nadere uitleg over de voortgang wordt dat na dik twee maanden wel erg ongeloofwaardig.

De helpdesk van Tweak kun je het beste omschrijven als een firewall voor braaf betalende klanten met een probleem. Het is echt een muur waar je niet doorheen komt, ze kennen alleen een eerste lijn en je kunt nooit iemand spreken met verstand van zaken of bevoegdheden. Elke keer als je belt "schieten ze de melding in" bij de technische dienst. Een andere term voor op de grote hoop gooien. Ik stel vast dat Joep hier nog missiewerk heeft.

Verheijde
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2010 13:46

Re: Service Tweak is zeer slecht

Ongelezen bericht door Verheijde »

Laatste stand van zaken:

Ben inmiddels 4 maanden telefonisch niet bereikbaar. Ondertussen zijn ze wel flink aan het stunten met fiberabonnementen maar een beetje aandacht voor bestaande klanten, ho maar. Ik heb mijn maatregelen genomen.

Eenieder die overweegt glasvezel te nemen uit het Glashart pakket: Doe jezelf een lol en blijf weg bij deze klantonvriendelijke club amateurs.

Andre2011
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:16

Re: Service Tweak is zeer slecht

Ongelezen bericht door Andre2011 »

in dat opzicht heb je helemaal gelijk.

Hierin hebben we dus behoorlijke veel spijt van we een contract hebben afgesloten met deze provider Twaek.

Misschien handig om gezamenlijke met wat meerder mensen deze partij aan te spreken.

Want 1 persoon kan wat minder dan met ze alle bereiken.

ik zit nu al 4 weken te wachten op een antwoord en wat de reden is waarom ik of we nog geen TV en Telefoon hebben.

inmiddels hebben ze wel geld van mijn rekening willen afhalen waar ze geen recht op hebben.

Het moet me niet te lang duren voor dat ik naar mijn rechtsbijstand zal inschakelen. Zijn er meerder mensen?


Groet,

Andre

Peter2381
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2011 15:40

Re: Service Tweak is zeer slecht

Ongelezen bericht door Peter2381 »

Hier ook alleen maar ellende met Tweak.
Mijn schoonouders hebben tweak aangeschaft en sindsdien alleen maar problemen tot nu tot geen internet, telefoon of TV.

Op 19 Juli 2011 is alles aangesloten vanaf 02 Augustus '11 is alles in storing gegaan niets werkt.
Herhadelijk met de zogenaamde service desk gebeld krijg je een oplossing kabels controleren geen oplossing natuurlijk.

Uiteraard weer gebeld melden zij dat ze na elke oplossing wat ze bieden 5 werkdagen de tijd hebben om een nieuwe zogenaamde oplossing te verzinnen.

Een klachtenmail gestuurd naar hun en daarin antwoorden ze het z.s.m. op te lossen. Dan wordt je gebeld door de service desk van KPN om een afspraak te maken komt de monteur niet opdagen. Wat blijkt telefoon nummer van contact staat gekoppeld aan een adres in Nijmegen terwijl wij in Dordrecht wonen.

Tot 2 keer aan toegebeld door de service desk van KPN voor afspraak in Nijmegen.

Uiteindelijk een klachtenbrief gestuurd dat we ze 10 werkdagen de tijd geven om alles op te lossen en na deze 10 werkdagen is het probleem nog steeds niet opgelost.

Weer gebeld en daar wordt je min of meer afgewippeld stuur maar een brief.
Op brieven reageren ze niet, op e-mail krijg je een standaard antwoord en aan de telefoon helpen ze je niet. Iemand anders aan de telefoon geven kan niet zij zijn ervoo om te helpen aldus de service desk medewerker.

Kortom vanaf 02 Augustus '11 geen TV, Internet, en Telefoon en nog geen oplossing verder met Tweak.

Zo zeker nooit iemand TWEAK aanraden bij een iemand. WAT EEN SLECHTE SERVICE. (als ze dat kunnen leveren)

Zit volgens mij niets anders op dat de rechtsbijstand in te schakelen.

ch_ntii
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2011 12:16

Re: Service Tweak is zeer slecht

Ongelezen bericht door ch_ntii »

Ik heb ook een klacht.......

1 aug. j.l zou tweak mijn glasvezel komen aansluiten (ik heb hier een half jaar op moeten wachten ivm het aanleggen en wij geen kabel in ons nieuwe huis hebben). Het aansluiten ging prima maar mijn internet en telefonie werkte niet... De monteur was van KPN en adviseerde ons om contact op te nemen met Tweak om dit door te geven en dat hun er werk van moesten maken...

Ik heb nu inmiddels een telefoonkosten van tegen de 50 euro aan, alleen naar Tweak bellend. Ik heb meerdere keren aangegeven dat het niet werkte en wat we hier mee moesten doen. Ik heb verteld van mijn telefoon rekening maar: '' nee mevrouw, dat kan bijna niet. Het kan hoogstens 1 a 2 euro zijn door het bellen naar ons''. Nee hoor, Tweak. Jullie klanten moeten er schijnbaar zelf achter aan bellen..

Om een lang verhaal kort te maken heb ik vandaag opnieuw contact opgenomen nadat ik twee weken niets heb gehoord.. Tweak: ''Mevrouw, als u in de gelegenheid bent om de experia box een harde reset te geven dan zou daarna alles opnieuw moeten werken''. Ik heb duidelijk laten weten dat ik hiervoor niet gebeld ben en dat ik het echt geen stijl vind wat er nu gebeurd. Ik had op de hoogte gehouden moeten worden maar dit is niet gebeurd..

Ik heb inmiddels 75 + 90,99 euro betaald aan tweak (aansluiting en twee keer abbo kosten vooraf).

Dhr aan de andere kant van de telefoon zei: een klachtenbrief dat kan, maar ik betwijfel of u u telefoon kosten terug krijgt..

Zoals jullie begrijpen heb ik het nu echt gehad met Tweak en vind ik dat er stappen moeten worden ondernomen. Misschien dat we met meerdere mensen dit kunnen doen.

Ik hoor graag wat jullie van plan zijn en ik ga nu kijken of mijn internet thuis werkt (ik internet al bijna een jaar op mijn mobile telefoon wat niet echt fijn is)

rgj
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 apr 2010 22:18

Re: Service Tweak is zeer slecht

Ongelezen bericht door rgj »

Ik kan mij helemaal vinden in bovengemelde ervaringen welke de mensen met tweak hebben ondergaan.
Ook ik heb zeer slechte ervaringen met de service van tweak. Eigenlijk mag gezegd worden dat er helemaal geen service is. Ik wil niet te lang mijn frustraties uiten over tweak en de desinteresse van hun helpdesk medewerkers. Afspraken worden door tweak niet nagekomen en de reactie van de helpdesk hierover is van een tenenkrommende ergernis en een machteloze gevoel van hulpeloosheid. Langdurig zijn wij verstoken geweest van beeld en geluid. Na veel vijven en zessen hebben we eindelijk weer TV en internet. Tot heden echter nog geen telefoon. Al vanaf 7 juli? Adres schijnt niet overeen te komen met het nummer! Volgens tweak heeft dat te maken met het feit dat wij al eerder een andere glasvezelprovider hebben gehad! Of ik dat even uit wil zoeken en recht wil zetten! Ik heb geen idee waar zij het over hebben. Ik heb met tweak een afspraak voor levering van beeld en geluid. Ik betaal en zij leveren niet!!
Hoe dan ook, ik heb een aantal schriftelijke klachten naar tweak gestuurd met het verzoek tot compensatie. Ik heb echter het vervelende gevoel dat de helpdesk-medewerkers de klachtenbrieven zelf beantwoorden (de slager die zijn eigen vlees keurt!) Standaard wordt elke klacht terzijde geschoven en verzocht om de discussie te beëindigen. Aangezien tweak geen schuld heeft aan het niet functioneren van hun diensten. De schuld ligt bij de klant en er valt niets meer aan te doen. Compensatie voor ingebreke blijven van tweak, "dat klopt niet dus daar doet men niet aan".

Arie.
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 okt 2011 10:19

Re: Service Tweak is zeer slecht

Ongelezen bericht door Arie. »

Via de website had ik bij de bestelling aangegeven dat mijn oude telefoonnummer geporteerd moest worden, bij navraag (bijna het verstreken van mijn oude abbo) bleek dat niet bij Tweak te zijn binnengekomen, gelukkig had ik een print-screen gemaakt, en ook nog de pagina uitgeprint, nee, dit was niet voldoende ik moest een nieuwe aanvraag doen... En je raad het al, dat duurt minimaal 2 weken.

Internet is redelijk snel opgeleverd, alleen 50/50 terwijl ik 100/100 heb aangevraagd, na telefonisch contact blijkt het inderdaad bij de helpdesk bekent te zijn maar wordt de upgrade pas over 4 weken uitgevoerd (terwijl de facturering al gestart is).

Na een telefoontje of 3 heb ik ook de router mogen ontvangen, helaas zonder gebruiksaanwijzing, maar "held" dat ik ben heb ik hem aan de praat....

TV, waar het eigenlijk allemaal om gaat is een probleem, ik heb nog steeds geen TV en mijn oude abbo is reeds opgezegd. Er blijken nadat ze eerst mij 3 keer hadden beloofd dat de set-top boxen waren verstuurd problemen te zijn met de levering, dit kan nog wel 1 tot 2 weken duren, maar wij geven geen garanties....

Ehm, dan maar de vraag of ik het contract kan ontbinden, nee helaas want ik maak al gebruik van de diensten van Tweak.....

Ja idd ik maak gebruik van Internet.... Anyway een klacht ingediend, ik wil graag mijn te-veel betaalde geld (TV en telefoon) terug ontvangen en het abonnement ontbinden omdat ze in gebreke blijven van de levering van TV.

Antwoord: helaas kunnen wij hier niet op ingaan, wij doen ons uiterste best om de communicatie te verbeteren !!

blaise1968
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2011 10:38

Re: Service Tweak is zeer slecht

Ongelezen bericht door blaise1968 »

GA NIET IN ZEE MET DIT BEDRIJF IS MIJN ADVIES!!!!

Tot het begin van 2011 heb ik met veel plezier gebruik gemaakt van het glasvezel netwerk van Tweak in Amsterdam oost. Toen viel er begin 2011 een brief in de bus, Tweak ging niet langer internet leveren via het glasvezelnetwerk in Amsterdam, ik zou automatisch worden omgezet naar het netwerk van InterNLnet waarvan ik vervolgens drie maanden gratis gebruik van zou kunnen maken en in die periode zou ik kunnen opzeggen wanneer ik maar wilde. InterNLnet zou mij in die periode een "nog betere aanbieding" gaan doen dan ik bij Tweak al had en voor minder geld.

De aanbieding van InterNLnet is vervolgens nooit gekomen omdat Tweak verzuimd had mijn gegevens door te geven aan InterNLnet en de beloofde internetverbinding via InterNLnet is ook niet tot stand gekomen. Pas na veel bellen is de verbinding via InterNLnet alsnog gerealiseerd maar mijn telefoonnummer was ik kwijt.

Ik ben me gaan verdiepen in een nieuwe provider, tot mijn verbazing kwam ik erachter dat Tweak nog steeds internet aanbood via de glasvezelkabel Amsterdam. Omdat de nieuwsgroepen die Tweak biedt mij altijd goed bevallen zijn heb ik per mail contact opgenomen en gevraagd hoe dat zat. Het bleek dat Tweak met een andere partner, nl. KPN, in zee was gegaan en dat het contract daarom ontbonden was. Ik kon me weer aanmelden bij Tweak als nieuwe gebruiiker maar moest dan wel de 25 euro administratiekosten betalen, ik vond dat vreemd maar heb na lang wikken en wegen besloten om me via de website van Tweak opnieuw aan te melden.

Volgens de website van Tweak hadden ze een periode van 6 weken nodig om één en ander te regelen met KPN. Ik heb Tweak acht weken de tijd gegeven zodat ik er zeker van was dat de internet, telefonie en TV zou gaan werken via het netwerk van Tweak. Op 1 september 2011 zou worden aangesloten.

De borg van 50 euro en de administratiekosten van 25 euro werden direct na mijn aanmelding afgeschreven en een contract viel ook in de bus. Daarna bleef het stil……

Twee weken voordat ik zou moeten zijn aangesloten heb ik maar eens gebeld met de klantenservice, na een lange tijd wachten kreeg ik Mikael voor het eerst aan de lijn. Ik hoefde me geen zorgen te maken, de monteur zou spoedig bellen voor een afspraak. Een monteur heeft me nooit gebeld. Ik heb zelf nog wel vaak gebeld en gemaild met Mikael en zijn vrienden van de klantenservice. Tot twee dagen voor ik zou worden aangesloten werd mij gegarandeerd dat alles goed kwam.

Op één september had ik geen verbinding. Wederom een half uur in de wacht bij de klantenservice, Mikael vertelde me dat dat het binnenkort echt ging lukken, hij zou er achter aan gaan en me terug bellen. Mikael belde niet meer terug, Mikael regelde niets.

Twee weken later had ik Mikael weer aan de lijn. Volgens zijn computerscherm zou het nog minimaal drie maanden duren voordat ik zou worden aangesloten. Ik heb direct aangegeven dat ik alles wilde cancelen en mijn aansluitingen allemaal bij UPC ging onderbrengen, maanden lang zonder internet zitten (want InterNLnet liep af) was voor mij geen optie. Dat was prima, zei Mikael, ik hoefde alleen maar een opzegging met handtekening op te sturen en ik zou mijn borg en administratiekosten terug krijgen.

Om ellende te voorkomen heb ik 75 euro voor borg en administratiekosten laten storneren en ik heb de opzeggingsbrief verstuurd.

Twee dagen later kreeg ik al een brief van Tweak of ik de 75 euro wilde overmaken. Ik heb direct een mail gestuurd met de uitleg dat ik alle diensten van Tweak had gecanceld. De enige reactie die ik kreeg was van het incassoburo DBO. Ik moest binnen 48 uur 145,68 euro overmaken, anders volgde een dagvaarding, er zou beslag worden gelegd op mijn salaris etc. etc. Dit loopt nog steeds.

Mikael heb ik nog regelmatig gemaild en gebeld. Uiteindelijk is mij telefonisch toegezegd dat ik de borg (voor de nooit ontvangen apparatuur) niet meer hoefde te betalen, de administratiekosten natuurlijk wel want ze hadden een hoop werk voor me verzet.

Het doet me denken aan een loodgieter die ik bel om mijn toilet te repareren en die vervolgens nooit komt opdagen maar wel voorrijkosten in rekening brengt. Bij Tweak vinden ze dit normaal.

Het bedrijf Tweak vergelijkbaar met een soort hel. De klantenservice is bijzonder slecht bereikbaar en ze hebben totaal geen verstand van zaken, de nederlandse taal zijn ze niet machtig. Het lijkt alsof je communiceert met een stelletje kinderen. Je wordt regelmatig weggedrukt of er wordt toegezegd dat er wordt teruggebeld en dit gebeurt nooit. Antwoord op vragen wordt niet gegeven.

GA NIET IN ZEE MET DIT BEDRIJF IS MIJN ADVIES!!!!

joozz
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 dec 2009 21:12

Re: Service Tweak is zeer slecht

Ongelezen bericht door joozz »

ook hier problemen met Tweak....

Opzeggen is daar onmogelijk, zelfs aangetekende post wordt daar niet juist verwerkt.

Ik zit nu ook in kwestie verwikkeld, heb namens Tweak ook een incassoburo (DBO) achter me aan. En hoewel beide partijen telefonisch toegaven dat er inderdaad fouten gemaakt zijn, kan de boel niet fatsoenlijk opgelost worden.

Ik ben inmiddels al 3 aangetekende brieven, talloze telefoontjes (+bijbehorende kosten), mails, faxen en vele loze beloftes verder. Maar zonder resultaat. Personen met bevoegdheid komen niet aan de telefoon... en de rest belooft van alles maar er gebeurt totaal niets....

Zijn er al mensen met een rechtszaak tegen Tweak en/of DBO geweest? Ik ben benieuwd of de partijen het in mijn geval zover laten komen, ik vrees een rechtszaak niet, heb inmiddels een aardig dossier opgebouwd waaruit blijkt dat Tweak de boel niet op orde heeft....

Het is alleen jammer dat problemen met Tweak niet gewoon normaal opgelost kunnen worden, en dat er vervolgens ook nog eens zo'n incassoburo als DBO bij komt kijken en meteen hoge bedragen probeert te verdienen aan de wanordelijke administratie bij Tweak....

eXistenZ
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 feb 2011 20:12

Re: Service Tweak is zeer slecht

Ongelezen bericht door eXistenZ »

Mocht je Tweak willen bellen: 036-5460085 ipv het het dure 0900-nummer.

Let wel. Het 036-5460085 nummer blokkeren ze voor hun eigen klanten zodat je alleen het 0900-nummer kunt bellen. Maar met je mobiel bellen naar 036... is altijd nog goedkoper.

Gesloten