LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Simyo Web to Go stopt ermee

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
MiCa

Simyo Web to Go stopt ermee

Ongelezen bericht door MiCa »

Op 28 aug. ontvingen ik een e-mail van Simyo met een mededeling over Web-to-Go met o.a. de volgende tekst:
<knip>
Als Web to Go klant behoor je tot de trouwste Simyo klanten. Web to Go is namelijk een van de oudste producten van Simyo (geïntroduceerd in 2008!)

Inmiddels is er een hoop veranderd. Door Wi-Fi en nieuwe internetbundels zijn er nog maar weinig klanten die gebruikmaken van Web to Go.
Daarom hebben we besloten dat Simyo per 01-12-2014 stopt met Web to Go.

Wat betekent dit voor jou?
Je hebt nog 3 maanden de tijd om jouw Web to Go tegoed te gebruiken.
Vanaf 01-12-2014 zal je Web to Go simkaart niet meer werken.
De Web to Go Dongel blijft wel werken. Je kan deze gebruiken met een data only simkaart van een andere provider.
We hopen dat je begrijpt waarom wij stoppen met Web to Go.

Tot slot willen we jou enorm bedanken voor al die jaren dat je klant bent geweest van Simyo!
<knip>

Deze e-mail kwam dus een paar uur nadat ik (automatisch) met €10,00 had opgewaardeerd. Daarvan staat nu nog €8,00 als tegoed.
Ik gebruik Web to Go als ik "on the go" ben, en dan niet een paar uur, maar meerdere dagen. Dus vakanties, en andere soorten van "weekjes weg". We hebben geen plannen in die richting vóór de sluitingsdatum, maar volgens Simyo is dat dan "pindakaas".

Ik vind dat, als een provider een dergelijk contract met zijn klanten opzegt, zij niet degenen dienen te zijn die de aanvullende voorwaarden daarvoor bepalen. Ook zou het wel zo klantvriendelijk geweest zijn om op de dag dat je mededeling doet van het eenzijdig sluiten van (prepaid) Web to Go, meteen te stoppen met het automatisch opwaarderen. Tenslotte staat er op het moment van opwaarderen nog €5,00 tegoed op de rekening, pas onder dat bedrag wordt er opgewaardeerd.
Op zo'n moment even een mededeling in je scherm zou wel aardig geweest zijn.
Terugstorten is er dus niet bij.... Uiteraard heb ik protest aangetekend.... maar ik verwacht er weinig van.
Die €8,00 is van mij, en niet van Simyo...
Thuis kan de laptop via WiFi, dus die €8,00 maak ik écht niet meer op.
Wat vindt u daar nou van?

Vriendelijke groeten
MiCa

kweenie

Re: Simyo Web to Go stopt ermee

Ongelezen bericht door kweenie »

Vermoedelijk stond deze mogelijkheid al in de algemene voorwaarden, waarmee je bij het aangaan akoord bent gegaan. Dan is er dus geen sprake van een eenzijdige aanpassing van de voorwaarden.ik vind het wel tamelijk kort voor dit product, wat juist bedoeld was voor mensen die er weinig gebruik van maken. Ik zou denken dag je dan toch iets meer tijd zou krijgen, of dat je tegoed als korting op een abonnement zou kunnen worden gegeven.

sjohie

Re: Simyo Web to Go stopt ermee

Ongelezen bericht door sjohie »

MiCa schreef:Op 28 aug. ontvingen ik een e-mail van Simyo met een mededeling over Web-to-Go met o.a. de volgende tekst:
<knip>
Als Web to Go klant behoor je tot de trouwste Simyo klanten. Web to Go is namelijk een van de oudste producten van Simyo (geïntroduceerd in 2008!)

Inmiddels is er een hoop veranderd. Door Wi-Fi en nieuwe internetbundels zijn er nog maar weinig klanten die gebruikmaken van Web to Go.
Daarom hebben we besloten dat Simyo per 01-12-2014 stopt met Web to Go.

Wat betekent dit voor jou?
Je hebt nog 3 maanden de tijd om jouw Web to Go tegoed te gebruiken.
Vanaf 01-12-2014 zal je Web to Go simkaart niet meer werken.
De Web to Go Dongel blijft wel werken. Je kan deze gebruiken met een data only simkaart van een andere provider.
We hopen dat je begrijpt waarom wij stoppen met Web to Go.

Tot slot willen we jou enorm bedanken voor al die jaren dat je klant bent geweest van Simyo!
<knip>

Deze e-mail kwam dus een paar uur nadat ik (automatisch) met €10,00 had opgewaardeerd. Daarvan staat nu nog €8,00 als tegoed.
Ik gebruik Web to Go als ik "on the go" ben, en dan niet een paar uur, maar meerdere dagen. Dus vakanties, en andere soorten van "weekjes weg". We hebben geen plannen in die richting vóór de sluitingsdatum, maar volgens Simyo is dat dan "pindakaas".

Ik vind dat, als een provider een dergelijk contract met zijn klanten opzegt, zij niet degenen dienen te zijn die de aanvullende voorwaarden daarvoor bepalen. Ook zou het wel zo klantvriendelijk geweest zijn om op de dag dat je mededeling doet van het eenzijdig sluiten van (prepaid) Web to Go, meteen te stoppen met het automatisch opwaarderen. Tenslotte staat er op het moment van opwaarderen nog €5,00 tegoed op de rekening, pas onder dat bedrag wordt er opgewaardeerd.
Op zo'n moment even een mededeling in je scherm zou wel aardig geweest zijn.
Terugstorten is er dus niet bij.... Uiteraard heb ik protest aangetekend.... maar ik verwacht er weinig van.
Die €8,00 is van mij, en niet van Simyo...
Thuis kan de laptop via WiFi, dus die €8,00 maak ik écht niet meer op.
Wat vindt u daar nou van?

Vriendelijke groeten
MiCa
Je kan die dongle blijven gebruiken met andere simkaarten lees ik, dat scheelt je dus aanzienlijk als je overstapt naar een andere provider, die kosten los tussen de 50 en 75 euro. :wink:

Gesloten