Hallo!
ik heb deze topic ook elders geplaatst maar omdat mijn klacht beide forums aan gaan besluit ok alsnog om deze hier ook te plaatsten.
Mijn excuus voor die gene die zich hier aan storen, maar ik vind beide klachten te belangrijk om niet te melden.
Hallo!
Ik heb sinds een tijd digitale tv van @Home (Ziggo).
Na verloop van tijd kreeg ik blokkerig en stilstaand beeld. Ik heb Home gebeld en ik kon de digitale ontvanger omruilen voor een nieuwe, perfect zou je denken...niets is minder waar. Ik heb een digitale ontvanger gekregen van Philips type DCR 2020 / 2022. Dit was meteen al een drama, gelijk na de installatie begon deze al vreemd te doen...eerst blokkerig beeld, en na die tijd stilstaand beeld. Ik kom met geen mogelijkheid deze ontvanger meer bedienen, op de afstandsbediening werd niet gereageerd, zelfs de koppen die op het apparaat zitten reageerden niet meer, dus als enige mogelijkheid, de stekker er uit en een tijdje wachten alvores de stekker er weer in ging, maar dit alles mocht niet baten, de klachten kwamen naargenoeg meteen weer terug. Ik heb alles thuis na gekeken of er toevallig geen stekker los zat of iets in dien aard, maar nee, alles was goed aangesloten. Dus ik heb @Home maar weer gebeld en mijn klacht uitgelegd; in 1e instantie hang je 15 minuten in de wacht, en als je er dan door komt krijg je een incompetente helpdesk medewerker aan de telefoon, die alle stappen nog een keer wil door nemen met mij, nadat ik al had gezegd dat ik alles al had gecontroleerd, echter laten deze mensen je niet uitpraten en ze luisteren zeer slecht. Uiteindelijk kon ik dan mijn digitale ontvanger omruilen. en je raad het al...ik kreeg weer een Philips decoder thuis gestuurd, ik had nog goede moet dus het alles weer aan gesloten zoals beschreven in de handleiding, en ja hoor...weer de zelfde klachten. ik heb in totaal al 4 of 5 philips decoders ontvangen van het zelfde type en ik blijf deze klachten houden. Ik heb zelfs een monteur over de vloer gehad en deze er naar laten kijken maar hij gaf aan dat er niets met mijn analoog signaal aan de hand was en dat alles goed was aan gesloten, het ligt enkel en alleen aan de Philips ontvanger. Nu heb ik weer met Ziggo gebeld, en wederom het verhaal uitgelegd, en ik heb weer een nieuwe decoder aan gevraagd...nu maar hopen dat het niet weer de zelfde is. Ik heb nu tydelijk een Sansung te leen en deze werkt perfect, geen klachten hier over. Dus het ligt niet aan mijn huis of wat dan ook, puur en alleen aan de Philips decoder.
Het personeel van de helpdesk, moet wat mij betreft beter opgeleid worden, zo ia mij al enkele keren beloofd dat ik een ander merk zou krijgen toegestuurd, dat ik terug gebeld zou worden, niets van dit alles is waargemaakt, het enige dat ze doen is mij in de wacht zetten, met een verkeerde afdeling door verbinden en onjuistheden vertellen. Het wordt tijd dat hier iets aan gedaan wordt.
Ik heb nu een email gestuurd naar Ziggen met daarin de vraag of ik mijn geld terug kan krijgen voor het betaalde abonnement van mijn digitale tv waar ik dus al tijden geen gebruik van kan maken en wel voor betaal, en de door mij gemaakte telefoonkosten. Echter denk ik dat @home/Ziggo hier ook niets mee zullen doen.
Het zou een s tijd worden dat alle klachten gebundeld worden en dat de overheid of een andere invloedrijke instantie dit bedrijf gaat verplichten om de klachten binnen een korte periode gaat oplossen anders volgen er boetes en sancties.
Met vriendelijke groet,
R. Gelok.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte behandeling door Ziggo/@home
Re: Slechte behandeling door Ziggo/@home
Ik heb ook een probleem bij Ziggo! Ik heb dan wel een goede tv verbinding, maar moet dubbel betalen! Het zit nl. zo.. Begin dit jaar ben ik verhuisd, omdat ik nog een aantal maanden verbouwing voor de boeg had heb ik besloten mijn toenmalige @home abonnement op te zeggen. Zo gezegd, zo gedaan, maar bleek later dat het is omgezet naar een verhuizing. (Terwijl ik wel een bevestigingsmail heb ontvangen van mijn opzegging voor internet en tv-basis)
Ik heb hier gelijk achteraan gebeld en ze gaven toe dat het inderdaad een fout van hun kant was en dat het "geregeld" zou worden. Toch bleef ik reclame krijgen op mijn nw. adres. Heb er toen toch nogmaals een telefooontje aan gewaagd! (Je staat rustig een kwartier in de wacht en vaak heb je dan nog niet de juiste persoon aan de tel. Dit vind ik al schandalig, maar dat euvre is inmiddels bekend!) Heb was nog steeds niet omgezet, had het idee dat ik iemand aan de tel. had die er niet heeeel veel verstand van had, maar goed, heb alles duidelijk uitgelegd en kreeg weer te horen dat het geregeld werd. Heb er toen een tijd niks meer van gehoord en heb me toen wederom (op naam van mijn vriend) aangemeld voor TV-basis op ons nieuwe adres. Krijg ik toch weer post van het oude abonnement! Heb toen maar besloten het retour afzender te sturen, ze zouden nu wel door hebben dat tweemaal een abonnement voor TV op één adres niet normaal is! Maar toen ik de 3e brief ontving heb ik hem toch maar geopend voordat ik hem gelijk retour wou sturen en wat schetst mijn verbazing: een ingebrekestelling. Omdat ik voor het oude abonnement nog niet betaald had! Die al lang was opgezegd. Gelijk de volgende dag gebeld naar Ziggo. Wat blijkt.! Er staan nu inderdaad twee abonnementen ingeschreven.. De medewerker vertelde me doodleuk dat ik me maar weer opnieuw moest afmelden (met weer een maand afzegperiode) en dat deze rekening gewoon betaald moest worden! Dat betekent dus dat ik voor 2 abonnementen moet betalen door een fout die zij hebben gemaakt! Ook gaf ik aan dat ik een mail van hen heb ontvangen met daarin de bevestiging van de opzegging van internet en tv destijds. Hier kon hij niks mee, dan moest ik maar een klacht indienen! Ik heb het idee dat ze niet eens luisteren, het is toch te gek voor woorden dat ik moet betalen voor fouten die zij maken.. Al die minuten in de wacht staan, verhaal weer uitleggen, weer doorverbonden worden! Al met al vind het echt schandalig hoe zij te werk gaan!
Ik heb nu iig een brief met mijn klacht gestuurd naar de klantenservice en ik hoop maar dat hier een reactie op komt! De moed zakt me wel in de schoenen als ik al deze verhalen lees op internet!!
Als er nog iemand is die ook zoiets heeft meegemaakt bij @home of Ziggo dan hoor ik het graag!! Mijn email is [email protected]
Gr. Joyce
Ik heb hier gelijk achteraan gebeld en ze gaven toe dat het inderdaad een fout van hun kant was en dat het "geregeld" zou worden. Toch bleef ik reclame krijgen op mijn nw. adres. Heb er toen toch nogmaals een telefooontje aan gewaagd! (Je staat rustig een kwartier in de wacht en vaak heb je dan nog niet de juiste persoon aan de tel. Dit vind ik al schandalig, maar dat euvre is inmiddels bekend!) Heb was nog steeds niet omgezet, had het idee dat ik iemand aan de tel. had die er niet heeeel veel verstand van had, maar goed, heb alles duidelijk uitgelegd en kreeg weer te horen dat het geregeld werd. Heb er toen een tijd niks meer van gehoord en heb me toen wederom (op naam van mijn vriend) aangemeld voor TV-basis op ons nieuwe adres. Krijg ik toch weer post van het oude abonnement! Heb toen maar besloten het retour afzender te sturen, ze zouden nu wel door hebben dat tweemaal een abonnement voor TV op één adres niet normaal is! Maar toen ik de 3e brief ontving heb ik hem toch maar geopend voordat ik hem gelijk retour wou sturen en wat schetst mijn verbazing: een ingebrekestelling. Omdat ik voor het oude abonnement nog niet betaald had! Die al lang was opgezegd. Gelijk de volgende dag gebeld naar Ziggo. Wat blijkt.! Er staan nu inderdaad twee abonnementen ingeschreven.. De medewerker vertelde me doodleuk dat ik me maar weer opnieuw moest afmelden (met weer een maand afzegperiode) en dat deze rekening gewoon betaald moest worden! Dat betekent dus dat ik voor 2 abonnementen moet betalen door een fout die zij hebben gemaakt! Ook gaf ik aan dat ik een mail van hen heb ontvangen met daarin de bevestiging van de opzegging van internet en tv destijds. Hier kon hij niks mee, dan moest ik maar een klacht indienen! Ik heb het idee dat ze niet eens luisteren, het is toch te gek voor woorden dat ik moet betalen voor fouten die zij maken.. Al die minuten in de wacht staan, verhaal weer uitleggen, weer doorverbonden worden! Al met al vind het echt schandalig hoe zij te werk gaan!
Ik heb nu iig een brief met mijn klacht gestuurd naar de klantenservice en ik hoop maar dat hier een reactie op komt! De moed zakt me wel in de schoenen als ik al deze verhalen lees op internet!!
Als er nog iemand is die ook zoiets heeft meegemaakt bij @home of Ziggo dan hoor ik het graag!! Mijn email is [email protected]
Gr. Joyce
Ik ben het helemaal eens met deze opmerking, maar constateer helaas dat niemand er iets aan doet. Tevens ben ik bang dat eventuele sanctie en boetes toch op één of andere manier uit Uw en mijn budget betaald gaan worden, b.v. door het verhogen van abonnementsgelden, of gesprekskosten etc..Het zou een s tijd worden dat alle klachten gebundeld worden en dat de overheid of een andere invloedrijke instantie dit bedrijf gaat verplichten om de klachten binnen een korte periode gaat oplossen anders volgen er boetes en sancties.
Deze klacht komt mij heel erg bekent voor.
Ik ben nu anderhalve maand bezig om van twee abonemmenten af te komen. Inmiddels is circa 15+ keer beloofd dat alles in orde zou komen.
resultaat tot nut toe:
internetverstoring gehad veroorzaakt door ziggo
verstoring digitale tv door fouten ziggo
oude contract tv nog steeds niet opgezegd
Nog steeds ontvangst digitale tv niet in orde.
Diverse klachten ingediend zonder resultaat
Ik ga zeker overstappen naar een ander, maar aangezien diverse andere internet/tv-providers ook matige tot slechte service leveren ben ik nog aan het rond kijken. Maar 1 ding is zeker, zo slecht als ziggo is niemand.
Vandaag ga ik weer contact opnemen met ziggo in een poging alles in orde te krijgen voor de periode tot ik overstap naar een ander. Bijkomend probleem daarbij is dat ziggo een totaal monopolie heeft op de kabel en kpn op de telefoon/adslnetwerken dat heeft. (Andere providers kopen in bij kpn).
Ik ben nu anderhalve maand bezig om van twee abonemmenten af te komen. Inmiddels is circa 15+ keer beloofd dat alles in orde zou komen.
resultaat tot nut toe:
internetverstoring gehad veroorzaakt door ziggo
verstoring digitale tv door fouten ziggo
oude contract tv nog steeds niet opgezegd
Nog steeds ontvangst digitale tv niet in orde.
Diverse klachten ingediend zonder resultaat
Ik ga zeker overstappen naar een ander, maar aangezien diverse andere internet/tv-providers ook matige tot slechte service leveren ben ik nog aan het rond kijken. Maar 1 ding is zeker, zo slecht als ziggo is niemand.
Vandaag ga ik weer contact opnemen met ziggo in een poging alles in orde te krijgen voor de periode tot ik overstap naar een ander. Bijkomend probleem daarbij is dat ziggo een totaal monopolie heeft op de kabel en kpn op de telefoon/adslnetwerken dat heeft. (Andere providers kopen in bij kpn).
Een slechtere is Telfort. Daar wordt niet eens geprobeerd een probleem op te lossen.
Ik heb in mei 2008 een nieuwe splitter voor de digitale tv en internet .
nou ik heb er zeker 6 weken op moeten wachten en na 3 keer bellen waren ze de splitter kwijt. toen kreeg ik een nieuwe splitter en diende een rekening in van mijn telefoon kosten dit was in juni 2008 het werd vergoed en kreeg het zsm op mijn rekening .Nou ik zit er nog steeds op te wachten en heb in middels het internet op gezegd maar heb nog steeds geen geld . En tot mijn verbazing kreeg ik 3 weken terug een pakketje van ziggo. Een verhuis pakketje ik was volgens ziggo verhuisd en kreeg een verhuis pakketje met een nieuwe splitter.
Ik heb een mailtje gestuurd en vroeg wat ik moest doen met die rotzooi. Nu gaan ze zeggen dat ik eerst het pakktje moet retourneren en dan krijg ik pas mijn geld terug .
Nou ze kunnen lang wachten op hun pakketje en als er iemand is die met meerdere mensen een klacht wil in dienen ik doe mee .
nou ik heb er zeker 6 weken op moeten wachten en na 3 keer bellen waren ze de splitter kwijt. toen kreeg ik een nieuwe splitter en diende een rekening in van mijn telefoon kosten dit was in juni 2008 het werd vergoed en kreeg het zsm op mijn rekening .Nou ik zit er nog steeds op te wachten en heb in middels het internet op gezegd maar heb nog steeds geen geld . En tot mijn verbazing kreeg ik 3 weken terug een pakketje van ziggo. Een verhuis pakketje ik was volgens ziggo verhuisd en kreeg een verhuis pakketje met een nieuwe splitter.
Ik heb een mailtje gestuurd en vroeg wat ik moest doen met die rotzooi. Nu gaan ze zeggen dat ik eerst het pakktje moet retourneren en dan krijg ik pas mijn geld terug .
Nou ze kunnen lang wachten op hun pakketje en als er iemand is die met meerdere mensen een klacht wil in dienen ik doe mee .
-
@patje 35
Wij willen graag uw klacht i.v.m. de splitter en de gefactureerde kosten in behandeling nemen. U kunt een e-mail sturen naar [email protected] met uw klantgegevens en als onderwerpregel "Webcare". Wij willen u vriendelijk verzoeken om ook uw nickname in de mail te vermelden.
Zodra wij de mail hebben ontvangen nemen wij uw klacht in behandeling.
m.v.g.
Ziggo Webteam, Peter
Wij willen graag uw klacht i.v.m. de splitter en de gefactureerde kosten in behandeling nemen. U kunt een e-mail sturen naar [email protected] met uw klantgegevens en als onderwerpregel "Webcare". Wij willen u vriendelijk verzoeken om ook uw nickname in de mail te vermelden.
Zodra wij de mail hebben ontvangen nemen wij uw klacht in behandeling.
m.v.g.
Ziggo Webteam, Peter