LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte service Tele2

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
oudesok
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mei 2013 22:53

Slechte service Tele2

Ongelezen bericht door oudesok »

Beste,

Graag wil ik mijn slechte ervaring delen betreft mijn TELE2 abonnement en vragen of er andere forumleden ook tegen dit probleem zijn aangelopen. Graag hoor ik of jullie tips hebben om dit op te lossen.

In februari 2014 heb ik een eenjarig alles-in-een abonnement afgesloten bij TELE2. Afgezien van wat opstartproblemen die een monteur voor ons heeft opgelost hadden wij verder geen problemen bij TELE2. Wij waren zeer tevreden. In maart 2015 (een jaar later dus) heb ik TELE2 gebeld en gevraagd of ik mijn abonnement kon uitbreiden met Sport1. Dit was geen probleem en de medewerker starte een opname waarbij ik moest bevestigen dat ik akkoord ging met de uitbreiding van het abonnement.

Het viel mij gelukkig op dat de medewerker zei dat het abonnement een jaar verlengd zou worden, ik heb toen aangegeven dat ik Sport1 alleen wilde toevoegen aan het abonnement en ik het abonnement zelf niet wilde verlengen. Rond de periode waren wij ons namelijk aan het oriënteren op een nieuwe woning (kan trouwens ook nog wel een topic openen voor de woningmarkt in Nederland :lol: ). Normaal gezien was mijn verzoek mogelijk, maar omdat TELE2 net was overgestapt op een nieuw systeem kon mijn bestaande abonnement niet worden uitgebreid (lees: mijn abonnement moest in het nieuwe systeem worden ingevoerd om mijn abonnement uit te breiden met Sport1).

Vervolgens heb ik aangegeven dat ik mijn abonnement liever wilde opzeggen en wilde overstappen naar een aanbieder waar ik maandelijks kon opzeggen. Om dit te doen moest ik online een terugbel verzoek plaatsen om het abonnement op te zeggen. Dit heb ik vervolgens gedaan, ik werd de volgende dag gebeld door een medewerker van TELE2. De medewerker vroeg waarom ik het abonnement wilde opzeggen en toen heb ik het verhaal nog maar een keer uitgelegd. Hij gaf aan dat hij het verhaal begreep en dat het niet de bedoeling was dat een klant de dupe was van een wijziging in de systemen van TELE2. Ik kon het abonnement uitbreiden met Sport1 en het abonnement zou een jaar verlengd worden. Als ik verhuisde hoefde ik alleen de bevestiging van de inschrijving in de nieuwe gemeente te overleggen en dan zou het abonnement opgezegd worden.

In mei 2015 (2 maanden later) vonden wij een leuke woning, heb toen direct gebeld en aangegeven dat ik ging verhuizen (inschrijving GBA nieuwe gemeente ook gestuurd). Er werd mij aangegeven dat TELE2 haar dienst ook leverde op het nieuwe adres en dat ik het daarom niet kon opzeggen. Aangezien wij de woning gingen huren inclusief alle voorzieningen (incl. internet en televisie) was ik het daar natuurlijk niet mee eens.

Vele brieven en telefoongesprekken later betaal ik in mei 2016 nog steeds voor mijn alles-in-een abonnement. In december 2015 heeft TELE2 mij een eindfactuur gestuurd met de volgende tekst: "DEBIT: Resttermijn vanwege ontbinding contract per 18-12-2015". Ondanks deze eindfactuur is TELE2 vervolgens gewoon blijven doorfactureren en incasseren.

Heb tot nu toe zo'n 450 EUR betaald voor diensten waar ik geen gebruik van heb gemaakt. TELE2 heeft ook geweigerd mijn verhuizing door te voeren, zij facturen ook nog stug aan het oude adres dus ik heb ook geen gebruik kunnen maken van de diensten op het nieuwe adres.

Poeh, da's toch nog een aardige lap tekst geworden ondanks dat ik het kort wilde houden :lol: . In ieder geval bedankt voor het lezen en als jullie tips hebben hoor ik het graag!

stofzuigertje

Re: Slechte service Tele2

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Jammer....

Je verlengde contract en dus moet je termijn uitzitten of afkopen.

Leveren hoeven ze niet en nieuwe adres was leverbaar...
Je had tijdelijk een niet leverbaar adres moeten opgeven bij familie of vrienden en daar 1 maand ingeschreven staan en door verhuizen was
slimmer geweest....

Als je met verhuis plannen toch 1 jaar contract tekende is dom....
Vergeet niet dat aan en afsluiten extra werk is en daarom is dat jaar contract noodzakelijk.

Ik vergelijk dit probleem met de zorgverzekering overstappers...
Iemand die jaarlijks de goedkoopste zocht gaat van korting naar korting en elk jaar zowel in als uitschrijven en problemen als een factuur
in Dec/ Jan gemaakt word, wie betaalde welk deel....

Ook de huisarts, apotheek en tandarts worden gek van deze overstappers dus ook die hebben kosten.
En zo is het bij de Telecom ook helaas, overstappen kost naast reclame en inschrijven ook meestal korting....
En je oude leen modem, alleen voor storingen geven ze die wel eens opnieuw uit maar nieuwe klanten krijgen nieuwe modem wat
nog niet is afgeschreven na 1 jaar, kunnen 4 tot 10 jaren mee!

U klaagt dus over Tele 2 maar eigenlijk moet ik de directie hier aan het woord laten over de kosten die dit soort eerder wegloop klanten onbewust veroorzaken waar de achterblijvers dus trouwe klanten voor moeten betalen.

Gesloten