Adsl-aanbieders presteren volgens Telecompaper het slechtst; gemiddeld zou slechts 55 procent van de beloofde snelheid worden behaald. Een adsl-gebruiker zou gemiddeld 5,8Mbps uit de koperlijn weten te halen. Vermoedelijk speelt mee dat veel adsl-aanbieders 20Mbps-abonnementen verkopen, terwijl deze snelheid in de praktijk slechts zelden wordt behaald.
Kabelaanbieders doen het met gemiddeld 14,4Mbps beter en behalen daarmee 65 procent, terwijl isp's die glasvezel leveren 62 procent van de beloofde snelheid leveren en uitkomen op 40Mbps gemiddeld. Adsl via Het Net en kabelinternet van UPC scoren met respectievelijk 68 en 66 procent het hoogst, gevolgd door KPN en Ziggo met respectievelijk 65 en 64 procent van de beloofde downloadsnelheden.
Volgens het onderzoek heeft 71 procent van alle consumenten in Nederland een breedbandverbinding van minimaal 6Mbps. De gemiddelde downloadsnelheid zou rond de 9Mbps liggen. Ongeveer 40 procent van de kabelabonnees behaalt minimaal 24Mbps of meer. UPC zou gemiddeld de beste downloadprestaties leveren bij abonnementen in de segmenten 12-24Mbps, 24-48Mbps en snelheden boven de 48Mbps. Ziggo zou bovengemiddeld scoren bij abonnementen tot en met 12Mbps, terwijl Tele2 en UPC goed scoren in het marktsegment van 3 tot 6Mbps.
Het grappige is dat je bij ADSL providers geen garantie op 20MB hebt, terwijl ze daar wél mee adverteren (in de kleine lettertjes staat dan "tot 20 MB" want dat hangt van een aantal factoren af).
Voor hetzelfde geld heb je bij de gemiddelde kabelprovider flink wat MBbps méér snelheid.
De genoemde test blijkt dat beeld te bevestigen dus.
kiz schreef:@Voisin:
De toegevoegde waarde van jouw postings ontgaat me.
Het grappige is dat je bij ADSL providers geen garantie op 20MB hebt, terwijl ze daar wél mee adverteren (in de kleine lettertjes staat dan "tot 20 MB" want dat hangt van een aantal factoren af).
Voor hetzelfde geld heb je bij de gemiddelde kabelprovider flink wat MBbps méér snelheid.
De genoemde test blijkt dat beeld te bevestigen dus.
Misschien ben ik 1 van de weinige tevreden klanten, maar mijn kabelaansluiting heeft altijd goed gewerkt. Op mijn vorige adres en mijn huidige haal ik gewoon de maximaal aangegeven snelheid. Zelf heb ik wat meer vertrouwen in kabel dan in de koperlijn. Heb nu 30 Mbit down en das meer dan genoeg. Kom nooit snelheid te kort en t ligt er bijna nooit uit.
Wel vraag ik me af hoe deze cijfers tot stand zijn gekomen en hoe betrouwbaar ze zijn.
Ik zit bij xs4all en heb 80 procent van de beloofde snelheid. Eerder vaker meer dan minder. Dus kan ik ieder XS4ALL aanbevelen. Volgens de consumentenbond zijn ze niet voor niks uitgeroepen tot de beste ISP van Nederland.
Ik zit bij 12move (inmiddels Telfort) en haal 100% van de beloofde snelheid. Niet met 20 mb/s abonnement maar een 2 mb/s abonnement.
Ik snap die obsessie met snelheid niet: als je internet gebruikt om te internetten en te e-mailen, dan is een een 20 mb/s abonnement precies even snel als een 2 mb/s abonnement.
Heb een totaalpakket van UPC en de internetverbinding is Fiber Power met 25Mbps down en 1.5 Mbps upload, ik haal gemiddeld 80% van deze getallen en daar ben ik tevreden mee. gemeten op www.speedtest.net
In mijn geval is ADSL dus sneller. (Met als bijkomstig voordeel dat ik van de onkunde van Ziggo verlost ben)
Ziggo beloofd sneller te zijn dan ADSL maar is het niet altijd, daarnaast zijn er meer zaken van belang dan snelheid, bijvoorbeeld service, een goede administratie etc. en daar laat Ziggo behoorlijke steken vallen.
valken schreef:On line biedt wel tot 20Mb wauw dat is snel Ziggo biedt wel tot 120Mb tja is niet zo snel
Grapjas
Ziggo beloofd tot 120 mb, maar bied vaak minder.(daarnaast is het een slechte provider)
Dat is jou mening. Naar mijn mening is Ziggo een prima provider.
Heeft niets met een mening van wie dan ook te maken, over Ziggo zijn gewoon extreem veel klachten. Het zal ook vaak wel goed gaan, maar de kans dat het fout gaat (en vervolgens fout blijft gaan) is groot. Voor zeer velen is het dan ook een (zeer) slechte provider.
jlthkoch schreef:
Heeft niets met een mening van wie dan ook te maken, over Ziggo zijn gewoon extreem veel klachten. Het zal ook vaak wel goed gaan, maar de kans dat het fout gaat (en vervolgens fout blijft gaan) is groot. Voor zeer velen is het dan ook een (zeer) slechte provider.
En dat baseer je op? Laat maar eens wat cijfers zien, want ik ben heel benieuwd waar je mening op gebaseerd is.
Ik wil niet vervelend doen maar voor jullie elkaar in de haren vliegen mag ik even wijzen op de titel van dit topic (Snelheden ADSL versus Kabel). Dus of Ziggo nu wel of geen goede provider is lijkt toch wat offtopic toch? En er lopen al een aantal draadjes over de voor en nadelen van Ziggo, bv http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 8&start=20
jlthkoch schreef:
Heeft niets met een mening van wie dan ook te maken, over Ziggo zijn gewoon extreem veel klachten. Het zal ook vaak wel goed gaan, maar de kans dat het fout gaat (en vervolgens fout blijft gaan) is groot. Voor zeer velen is het dan ook een (zeer) slechte provider.
En dat baseer je op? Laat maar eens wat cijfers zien, want ik ben heel benieuwd waar je mening op gebaseerd is.
Nou. als voor jou nog niet duidelijk is waarom Ziggo geen goede provider is, vraag ik me af of je wel helemaal snapt wat er speelt, alleen al even zoeken op dit forum en eens een consumentenprogramma kijken en je weet het.
Laat jij maar eens cijfers zien waaruit blijkt dat de klanten van Ziggo zo tevreden zijn....