LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sparql omzetting bij tweak

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
cymbalist

Sparql omzetting bij tweak

Ongelezen bericht door cymbalist »

Ik zit momenteel met een probleem, tweak stapt over naar sparql (nieuwe tv provider i.p.v kpn) nu heb ik na een aantal weken bedenken toch maar besloten om bij tweak te blijven na belachelijk veel problemen zoals, 4 maanden wachten op de aansluiting 2 contract gegevens werden verwisseld wat ze weigerde van me aan te nemen aan de telefoon, nu heb ik vandaag mijn nieuwe apparatuur ontvangen.
Ik heb een identieke modem ontvangen en een sparql tv ontvanger, na opening van de sparql box verpakking valt mij op dat er alleen een HDMI uitgang op dat kastje zit heb net contact opgenomen met de helpdesk (30 minuten in de wacht) wordt mij verteld dat hdmi de enige optie is met sparql, wat tweak niet gemeld heeft vooraf en wordt dan ook maar even verteld dat het op de website van sparql wel staat dat het alleen met hdmi kan, na het aangeven dat ze dat vooraf wel even hadden mogen melden aangezien ik alleen een tv met de ouderwetse scart aansluiting heb heb ik gevraagd om een oplossing.
Tweaks reactie hierop is dat het niet het probleem van tweak is, ik moet maar een hdmi naar scart omvormer aanschaffen a 70 euro.

Acoma

Re: Sparql omzetting bij tweak

Ongelezen bericht door Acoma »

Heb je nog de originele mail/brief waar Tweak jou op de hoogte stelt van de verandering?
En hebben zij hier ook de Algemene Voorwaarden voor aangepast?

quincy1812

Ongelezen bericht door quincy1812 »

Jammergenoeg ondervindt ik ook vreselijk veel problemen met Sparql. Ook heb ik een omvormer a 70 euro nodig net als Cymbalist (hdmi van tv defect) anders moest ik maar een andere tv kopen vertelde de helpdesk mij. Dát was niet hun probleem werd mij verteld. Het glasvezelkastje zou vervangen worden. Daar komt 3 keer een monteur voor en u snapt het al.....steeds weer met het verkeerde kastje. Nu blijkt volgens Sparql/Tweak dat het ook wel kan met het kastje wat er nu hangt. Moet het er maar mee doen dus.
Heb al 4 dagen alleen kanaal 1,2 en 3 (als ik geluk heb) vaak geen netwerkverbinding waardoor deze zenders ook uitvallen. Het internet valt af en toe weg, dan ook geen huistelefoonverbinding. Steeds weer de modem opnieuw opstarten, 3 x per dag. Inderdaad minstens 25 a 30 minuten in de wacht als je Tweak belt. Voel me behoorlijk bedrogen door deze nieuwe provider die alles aanlevert aan de klant alvorens het te testen. Tv ontvanger is niet uit te schakelen, afstandsbediening werkt niet naar behoren. etc.etc.etc. Ben vandaag aan het zoeken gegaan naar een andere provider want ik ben het na een opmerking van de helpdesk een beetje zat. Die vertelde dat de kinderziektes nog wel een half jaar kunnen aanhouden. Ze waren inmiddels aan het denken al bezig om klanten een vergoeding voor de "ongemakken" te geven. Dus géén voetbal hier !!!! Ben heel benieuwd hoe ik zo snel mogelijk van deze provider af kan komen om over te schakelen naar een andere. Wie heeft tips.

Audioprofessor

Ongelezen bericht door Audioprofessor »

Nieuwe provider nieuwe kansen (om terecht of niet terecht te klagen)

Maandag 11aug mocht ik de spulletjes omzetten.
Was zondag laat thuis van mijn werk en kwam tot de ontdekking dat het internet niet werkte.
Aha, dat betekent dat ik de boel kan omzetten, en zo geschiede.
1op1 de router en Tv-ontvanger overgezet en kwam tot de ontdekking dat er geen analoge audio uitgang op zat.
Ohja dacht ik nog, dat heb ik idd gelezen en gedacht "nu moet ik wel een nieuwe versterker kopen"
Ontvanger via HDMI aangesloten op de TV (geluid weer op de tv aangesloten want zo kom ik er ook wel)
Router geïnstalleerd, tsja daar moet voor sommige mensen idd een goede gebruiksaanwijzing bij.
Telefoon nr op de router ingevoerd.
TV aan, doosje installeert zichzelf.... WOW... wat een VET beeld, de kwaliteit is vele malen beter.
Sparql doosje grondig bestuderen, hmmm tja das nog niet helemaal soepel, hier en daar wat hikjes maar wel een mooie menu structuur (lijkt op de Playstation)
Zappen, jaaaa dat gaat alweer een stuk sneller (kpn heeft ook nieuwe ontvangers die sneller reageren dan de oude motorola)

Opsomming gekkigheden.... :D

Overstappen is een optie maar wat krijg je daar voor terug?
De andere providers kunnen waarschijnlijk ongeveer hetzelfde leveren maar tegen welke prijs?
Je hebt gekozen voor kwaliteit, en die heb je gekregen (beter beeld, goed zender pakket)
Okee, de keuze was raar: of je gaat bij ons weg of je krijgt een nieuw product.
Dat niet overal de kwaliteit van de tv stream goed is kan ik mij voorstellen dit nieuwe product vergt nogal wat bandbreedte en dat kan idd voor blokkies en andere storingen zorgen.
Het is een nieuwe provider (en dat is ons gemeld) dus kunnen we opstart problemen verwachten.
De Sparql box heeft nog wat kuren.

Koop a.u.b. een nieuwe tv, het is nl echt niet terecht om deze mensen die een goed vernieuwend product maken in de schoenen te schuiven dat zij rekening moeten houden met een enkele sterveling die nog met een oud toestel tv kijken.

Dat Tweak niet voor iedereen de ideale provider is, dat is te begrijpen. Het zijn nl. geen hapklare brokken die zij verkopen en verwachten enige zelfredzaamheid.
Daardoor zijn zij uniek en met dit nieuwe tv product herhalen ze dat en dat vergt soms wat geduld en kost soms wat klanten.

Ondertussen kijk ik de hele week al naar HBO en heb al een mooie (voor)versterker op het oog.

Ben dus redelijk tevreden over het omzetten en erg blij met de kwaliteit maar vind naar een ander stappen omdat je TV het niet aan kan een beetje....tja...

Groeten Klaas.

flevolander58

Ongelezen bericht door flevolander58 »

Ik heb zo de indruk Klaas dat je voor tweak werkt om de boel te sussen want heb het nu ruim 2 mnd in gebruik en het is een grote ramp dat hele Sparql
Het werd allemaal groots aangekondigd de omzetting we zouden er niets van merken nou of we er wat van gemerkt hebben
ook ik kwam er achter dat het sparql kastje alleen een hdmi uitgang heeft dus moest een dure omvormer kopen of een nieuwe TV heb voor het laatste gekozen kosten 250 euro kan er wel wat begrip voor opbrengen maar kondig dit wel aan van te voren.
Alles was plug and play nou moest in de nieuwe internet modum alles handmatig programmeren om mijn telefoon werkend te krijgen (dit is voor een leek niet te doen)
het aan en uitzetten is altijd een gok want soms werkt het in een keer en soms moet je maar afwachten tot hij het gaat doen het sparql kastje heeft geen display dus je ziet ook niet wat er gebeurt het standby knopje blijft ook groen ipv rood
Het blokkerige beeld waar we eerst last van hadden is verdwenen maar nu staat elke avond het beeld steeds ff een sec stil .geweldig als je een film op HBO aan het kijken bent
kreeg nog een brief betreft opnemen en pauze dit had enige vertraging maar dit zou begin juli werken maar zeker niet later eind jui begonnen we ons toch wel zorgen te maken daar we allebei onregelmatig werken en we toch programma begonnen te missen toch maar weer de helpdesk gemailt ow meneer dit wordt niet standaard meegenomen en moet apart geactiveerd worden maar zal het direct regelen kreeg ik als antwoord na een week nog niks ik gebeld kwam er nu wel doorheen na 15 min ow meneer het werkt sinds vandaag maar het is nog in ontwikkelings stadium dus u kunt max 6 uur opneemen maar de kosten worden dan ook niet in rekening gebracht.
de volgende dag ja hoor zie ineens in het menu de functies staan vrouw blij maar helaas sommige programma's worden opgenomen andere die we in programeren zien we niet terug je kunt niet vooruitspoelen of achteruitsspoelen aleen de pauzeknop werkt
Heb al een paar keer een mail gestuurd maar er word alleen op vragen beantwoord die in hun voordeel zijn de rest word eenvoudig opzij geschoven .
kan nog wel ff zo doorgaan vind het prima dat er iets nieuws ontwikkeld word mar als je dan leest dat ze al ruim een jaar bezig zijn om dit te ontwikkelen en er een resultaat uitkomt wat gewoon bagger is
Ik had tweak groen wat betekent dat alle appartuur van KPN was met de xperiabox en de nieuwe motorola TV ontvangers wat echt perfect werkte ik werd toen voor de keus gesteld niks doen en dan zou het signaal 1 juli stoppen of meegaan met de migratie heb zo vreselijk veel spijt om mee te gaan
inmiddels besloten om met tweak te stoppen dus gebeld nou mijnheer dit kan in uw geval per 1 oktober maar u moet dit schriftelijk doen zo gezegd zo gedaan krijg ik 1 week later een brief dat per 22 februari het contract opgezegd wordt wat blijkt heb februari dit jaar mijn internet snelheid verhoogd naar 100 Mbit dus zit je daar 1 jaar aan vast
Kan dit allemaal zomaar heb je geen rechten als consument dat zij zich aan het contract houden maar hun verplichtingen niet nakomen en dat ik nog 6 mnd met deze ramp moet doorgaan want dat is het
ow ja kreeg een goedmakertje krijg het premium pakket tot 1 sept helemaal gratis wow zat ik echt op te wachten zijn er ook nog goede dingen ja internet werkt perfect met de gratis newsgroup maar daar klaag ik ook niet over

Gesloten