LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile beperkt mijn onbeperkt internet!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Sophisticated
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jul 2013 13:10

T-Mobile beperkt mijn onbeperkt internet!

Ongelezen bericht door Sophisticated »

Goedendag,

Vanaf het afsluiten van mijn mobiele telefoonabonement heb ik vaak en veel problemen gehad met T-Mobile.
Ik heb een onbeperkt internet abonnement afgesloten in oktober 2011 via de Typhone website. Dit loopt over een paar maanden af.
Nu kreeg ik plotseling van de week een sms dat ik nog 100 mb te gebruiken had. Als ik hier overheen zou komen, zou mijn snelheid worden verlaagd. Inmiddels is mijn snelheid verlaagd tenzij ik betaal om sneller internet te krijgen.
Belachelijk! Kunnen zij dit zomaar maken?
Ik heb niet voor niks een onbeperkt internet abonnement afgesloten, anders zou ik elders wel goedkoper uit zijn. Mijn abonnement verleng ik uiteraard niet. Het wordt ook tijd voor iets betaalbaarders.

Wie zou mij kunnen en willen adviseren in deze? Ik word er namelijk moe van om als consument overal achteraan te lopen. Service is ver te zoeken.

Alvast vriendelijk bedankt.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: T-Mobile beperkt mijn onbeperkt internet!

Ongelezen bericht door dhc »

Als u aantoonbaar misbruik maakt van het abonnement door enorme bestanden te downloaden/bekijken waardoor u -tig gigabytes "consumeert, dan mag men "afknijpen'. Onbeperkt is natuurlijk , in alle redelijkheid, nooit onbeperkt.

Sophisticated
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jul 2013 13:10

Re: T-Mobile beperkt mijn onbeperkt internet!

Ongelezen bericht door Sophisticated »

dhc schreef:Als u aantoonbaar misbruik maakt van het abonnement door enorme bestanden te downloaden/bekijken waardoor u -tig gigabytes "consumeert, dan mag men "afknijpen'. Onbeperkt is natuurlijk , in alle redelijkheid, nooit onbeperkt.
Dank u voor uw reactie.

Dit is de eerste keer dat ik een sms van tmobile ontvangen heb betreft dataverbruik (sinds mijn contract van oktober 2011).
Als ik meer dan 500 mb verbruik per maand wordt mijn snelheid verlaagd.

Onbeperkt internet is in mijn ogen onbeperkt internet en 500 mb is dus niet onbeperkt. Ik vind het nogals vreemd dat ik ineens via de sms een waarschuwing ontvangen heb, want in mijn contract staat er niks over 500 mb, maar letterlijk onbeperkt internet. Bij navraag voor het afsluiten van mijn abonnement vertelde men dat onbeperkt zeker meer dan 500 mb is.

Mijn verbruik is overigens normaal. Ik kijk geen video's/filmpjes. Af en toe luister ik radio, maar voornamelijk via wifi thuis (en dan gebruik ik geen tmobile data), voor de rest mail ik wat, stuur ik af en toe foto's, af en toe zit ik op de browser maar niks geks.

alfatrion
Berichten: 22038
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: T-Mobile beperkt mijn onbeperkt internet!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Onbeperkt = onbeperkt. Als je mensen wilt kunnen afknijpen omdat je stiekem toch een datalimiet hanteert, dan moet je eenvoudigweg niet adverteren het onbeperkt internet maar eerlijk de datalimiet noemen.
http://blog.iusmentis.com/2012/08/22/oo ... onbeperkt/

Sophisticated
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jul 2013 13:10

Re: T-Mobile beperkt mijn onbeperkt internet!

Ongelezen bericht door Sophisticated »

alfatrion schreef:Onbeperkt = onbeperkt. Als je mensen wilt kunnen afknijpen omdat je stiekem toch een datalimiet hanteert, dan moet je eenvoudigweg niet adverteren het onbeperkt internet maar eerlijk de datalimiet noemen.
http://blog.iusmentis.com/2012/08/22/oo ... onbeperkt/
Helemaal mee eens! Vooral de reacties eronder vind ik vermakelijk.

Ik heb zonet reactie van T-Mobile ontvangen:

"Hallo [naam], Onbeperkt internet bij T-Mobile houdt in dat je onbeperkt toegang hebt tot mobiel internet zonder onverwachte extra kosten achteraf. Onbeperkt betekent bij ons dus een blijvende internettoegang. Het is echter wel zo, dat de snelheid wel wordt aangepast nadat de datalimiet die bij jouw abonnement hoort is bereikt. Via deze link vind je alle informatie over Onbeperkt Internet: https://www.t-mobile.nl/voordeelbundels ... less.aspx/ "
De link geeft het volgende aan:
Wat is de Onbeperkt Internet Voordeelbundel?

Onbeperkt internet houdt in dat je onbeperkt toegang hebt tot mobiel internet zonder onverwachte extra kosten achteraf. Onbeperkt betekent bij ons dus blijvend internettoegang. Als je databundel op is, blijf je met de additionele Onbeperkt Internet Voordeelbundel voor een klein bedrag per maand toegang houden tot internet. Je kunt dan o.a. nog steeds mailen, surfen, whatsappen, facebooken en twitteren, maar het gaat met een snelheid van 64 kb/s wel trager. YouTube kijken en streaming muziek luisteren, lukt echter niet meer. Wil je dit wel kunnen blijven gebruiken, dan kun je altijd je snelheid resetten waarmee je weer alles kunt doen.
Hier heb je als abonneehouder toch niks aan? Dat resetten van de snelheid betekent geld dokken.
Lekkere onbeperkte internet van T-Mobile! Leuke geintjes.
In mijn contract staat niks over het maximale verbruik van 500 mb en daarna snelheidsverlaging.

Wat kan ik nu als consument maken? Heb ik hier niks over te zeggen? Ik heb in mijn contract geen bijlage over uitleg van onbeperkt internet en de 500 mb verbruik en verlaging van de snelheid.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: T-Mobile beperkt mijn onbeperkt internet!

Ongelezen bericht door devious »

"snelheid resetten" ... da's echt de vreemdste IT-term ooit. Maar ik ben geen IT-er

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: T-Mobile beperkt mijn onbeperkt internet!

Ongelezen bericht door Barman »

alfatrion schreef:Onbeperkt = onbeperkt. Als je mensen wilt kunnen afknijpen omdat je stiekem toch een datalimiet hanteert, dan moet je eenvoudigweg niet adverteren het onbeperkt internet maar eerlijk de datalimiet noemen.
http://blog.iusmentis.com/2012/08/22/oo ... onbeperkt/
Misschien moet jij dan eens lezen waar het om gaat. Heeft TS ook niet gedaan, vandaar zijn volkomen onterechte verontwaardiging.
Wat betekent onbeperkt internet bij T-Mobile?

Onbeperkt internet bij T-Mobile houdt in dat je onbeperkt toegang hebt tot mobiel internet zonder onverwachte extra kosten achteraf. Onbeperkt betekent bij ons dus blijvend internettoegang. Binnen de databundel die je koopt kun je alles op internet doen tegen een vaste prijs. Als je bundel op is, blijf je met de additionele Onbeperkt Internet Voordeelbundel voor een klein bedrag toegang houden tot internet. Je kunt dan nog steeds mailen, surfen, whatsappen, facebooken en twitteren, maar het gaat met een snelheid van 64 kb/s wel trager. YouTube kijken en streaming muziek luisteren, lukt echter niet meer. Wil je wel zaken als streaming audio en video kunnen blijven gebruiken, dan kun je extra datategoed bijkopen waarmee je weer alles kunt doen.
https://www.t-mobile.nl/Persoonlijk/htd ... popup.aspx

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: T-Mobile beperkt mijn onbeperkt internet!

Ongelezen bericht door olaf79 »

devious schreef:"snelheid resetten" ... da's echt de vreemdste IT-term ooit. Maar ik ben geen IT-er
Hoezo? Resetten betekend terug zetten. Je zet de snelheid terug. Dat kan zowel omhoog als omlaag. Het suggereert alleen dat het terug gaat naar een eerdere snelheid.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: T-Mobile beperkt mijn onbeperkt internet!

Ongelezen bericht door olaf79 »

Barman schreef:
alfatrion schreef:Onbeperkt = onbeperkt. Als je mensen wilt kunnen afknijpen omdat je stiekem toch een datalimiet hanteert, dan moet je eenvoudigweg niet adverteren het onbeperkt internet maar eerlijk de datalimiet noemen.
http://blog.iusmentis.com/2012/08/22/oo ... onbeperkt/
Misschien moet jij dan eens lezen waar het om gaat. Heeft TS ook niet gedaan, vandaar zijn volkomen onterechte verontwaardiging.
Ik ben het met alfatrion en TS eens. Het woord onbeperkt suggereert dat er geen beperkingen zijn dus ook niet kwa snelheid. TMobile kan het beter internetten zonder datalimiet noemen.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: T-Mobile beperkt mijn onbeperkt internet!

Ongelezen bericht door devious »

olaf79 schreef: Hoezo? Resetten betekend terug zetten. Je zet de snelheid terug. Dat kan zowel omhoog als omlaag. Het suggereert alleen dat het terug gaat naar een eerdere snelheid.
woordenboek schreef:[computer] - Een reset of herstart is het opnieuw (vanaf het beginpunt) starten van een apparaat of een elektronische schakeling.
Nergens hier een suggestie dat het geld kost. "Onbeperkt" is overigens op het volume, niet op de snelheid.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: T-Mobile beperkt mijn onbeperkt internet!

Ongelezen bericht door olaf79 »

devious schreef:
olaf79 schreef: Hoezo? Resetten betekend terug zetten. Je zet de snelheid terug. Dat kan zowel omhoog als omlaag. Het suggereert alleen dat het terug gaat naar een eerdere snelheid.
woordenboek schreef:[computer] - Een reset of herstart is het opnieuw (vanaf het beginpunt) starten van een apparaat of een elektronische schakeling.
Nergens hier een suggestie dat het geld kost. "Onbeperkt" is overigens op het volume, niet op de snelheid.
[/quote]
Ja maar een mobiel abonnement is geen computer. In normale taal betekend resetten, terug zetten. Overigens betekend het in de IT wereld ook vaak opnieuw instellen. En dan klopt het, de snelheid wordt opnieuw ingesteld.

Bij t-mobile is het onbeperkte internet dus beperkt onbeperkt. :lol: Vraag me af wat jouw woordenboek daarvan vindt. :D

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: T-Mobile beperkt mijn onbeperkt internet!

Ongelezen bericht door devious »

olaf79 schreef: Bij t-mobile is het onbeperkte internet dus beperkt onbeperkt. :lol: Vraag me af wat jouw woordenboek daarvan vindt. :D
Nou ja, ik vind de term "snelheid resetten" klinken alsof je met een druk op de knop weer je hogere snelheid terughebt. Dat het eigenlijk alleen gaat tegen betaling is ook niet duidelijk. Dus ook daar een fraaie fout van TMob. Het is dus geen reset, het is een extra service bovenop je lopende dienst.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat hele gedoe met lagere snelheid echt zo debiel dat ik er niet eens woorden voor heb. Straks vragen ze ook meer geld als je met je telefoon over een klinkerweg rijdt. Kun je medeklinkers kopen...

In mijn ogen zijn het echt allemaal regelrechte oplichters die niet eenduidig voor service zorgen. Je voelt je altijd bedrogen.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: T-Mobile beperkt mijn onbeperkt internet!

Ongelezen bericht door devious »

Je hebt duidelijk niet de "klacht" gelezen.

Het gaat erom dat T-Mobile zegt onbeperkt internet te leveren, maar dat doen ze niet.

smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: T-Mobile beperkt mijn onbeperkt internet!

Ongelezen bericht door smilie »

Onbeperkt bestaat niet, never, nooit, nergens hoor. Alles is beperkt. Zelfs als je 31 dagen van de maand, 24 uur per dag het absoluut maximale snelheid zou kunnen benutten, zou je einde van dat maand alsnog 'beperkt' hoeveelheid data over de lijn trekken :) Dus onbeperkt is in het alle beginsel foutief.

Anyway, zoals anderen hier al hebben aangegeven, onbeperkt doelt op het onbeperkt toegang tot het internet. Er staat nergens dat je onbeperkt snelheid hebt, maar toegang. En uit woorden van TS - hij heeft nog steeds toegang, dus er is niks beperkt in de toegang tot. Dat het uber traag is, is andere verhaal.

@TS: jammer voor jou, maar dit ga je nooit winnen. Geen enkele telecom bedrijf heeft (technische) capaciteit om alle mobiele gebruikers, ten alle tijden maximale snelheid te kunnen bieden. Zelfs als hun netwerk dat kon doen, is het verkoop / marketing technisch niet verantwoord om te veel te geven :)

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: T-Mobile beperkt mijn onbeperkt internet!

Ongelezen bericht door devious »

Lees je het weer verkeerd. En waarom is internet op je foon anders dan internet thuis? Omdat het medium anders is? Dat maakt hier niet uit. Ze zeggen onbeperkt internet te leveren maar dat doen ze niet. Eerder in het topic staat ook:
olaf79 schreef:... TMobile kan het beter internetten zonder datalimiet noemen.
Maar dat hebben ze niet gedaan en dus heeft de TS een zeer sterk punt. Onbeperkt = Onbeperkt, in de meest ruime zin des woords. En anders hadden ze daar direct een verwijzing bij moeten zetten. Lees daarvoor
alfatrion schreef:Onbeperkt = onbeperkt. Als je mensen wilt kunnen afknijpen omdat je stiekem toch een datalimiet hanteert, dan moet je eenvoudigweg niet adverteren het onbeperkt internet maar eerlijk de datalimiet noemen.
http://blog.iusmentis.com/2012/08/22/oo ... onbeperkt/
Zo, klaar met het gekwoot...Lees het nou maar eens goed door.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: T-Mobile beperkt mijn onbeperkt internet!

Ongelezen bericht door Barman »

olaf79 schreef:Ik ben het met alfatrion en TS eens. Het woord onbeperkt suggereert dat er geen beperkingen zijn dus ook niet kwa snelheid. TMobile kan het beter internetten zonder datalimiet noemen.
Dan moet ook jij eens lezen wat ze aanbieden. Ze bieden geen onbeperkt internet. Ze bieden een "Onbeperkt Internet Voordeelbundel". Bundel geeft toch echt aan dat er grenzen aan zitten, maar ach joh, daar moet je niet op letten. Gewoon niet lezen wat je afsluit en dan later lekker gaan zitten zeuren.

alfatrion
Berichten: 22038
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: T-Mobile beperkt mijn onbeperkt internet!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Barman schreef:Dan moet ook jij eens lezen wat ze aanbieden. Ze bieden geen onbeperkt internet.
TS heeft het over dat ze hem onbeperkt internet hebben aangeboden. Jij weet niet waarneer TS de overeenkomst de overeenkomst heeft gesloten en wat er toen stond.
T-Mobile schreef:Bron: https://www.t-mobile.nl/voordeelbundels ... less.aspx/

Onbeperkt Internet Voordeelbundel
Altijd en overal zorgeloos onbeperkt internet

Altijd en overal snel internet
Haal het maximale uit je smartphone
Geen onverwachte kosten buiten de bundel

Onbeperkt Internet (maandelijks opzegbaar)
Altijd en overal zorgeloos onbeperkt internet
Als je tig keer schreeuwt onbeperkt internet, onbeperkt internet dan blijft hangen onbeperkt internet. De taalkundige betekenis van onbeperkt is zonder grenzen. Bovendien geeft men zelf ook aan dat je altijd snel internet hebt.

T-mobile pleegt hiermee een misledende handelspraktijk. Ze geeft onjuiste informatie en misleid door de presentatie van de informatie, omdat onbeperkt internet in de praktijk niet onbeperkt blijkt te zijn, dat altijd snele internet blijkt soms tot traag te zijn en het maximale haal je niet uit je telefoon want je wordt afgeknepen.

Dat men vervolgens in de kleine lettertjes taalkundige betekenis van termen als onbeperkt en altijd snel aanpast is onredelijk bezwarend.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 05 jul 2013 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: T-Mobile beperkt mijn onbeperkt internet!

Ongelezen bericht door devious »

Ben ik het een keer met je eens Alfatrion. :shock:

aan de andere kant vind ik ook wel dat elk weldenkend mens kan weten dat het om verkoop-praatjes gaat en dat er de nodige haken-en-ogen aan zitten. Echter zijn er enthousiastelingen die vast blijven houden.
Zo ook jaren geleden waarbij Correct een TV aanbood in de krant voor een "appel en een ei" . De voorwaarden stonden er niet bij. En ja hoor, 1 vasthoudende Rotterdammer naar de rechtbank en hop...TV voor een appel en een ei kunnen kopen na de uitspraak. Bizar, net zoals hier. Ik zou al die energie er niet insteken, maar ik zie de mogelijkheden :P

apoloz
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2014 15:42

Re: T-Mobile beperkt mijn onbeperkt internet!

Ongelezen bericht door apoloz »

Ik heb het idee dat T-Mobile de boel belazerd.
Ik heb een telefoon-abonnement van T-Mobile waarbij ik per maand 1000 mb internet kan verbruiken. Ik snap ook best dat ze de internetsnelheid moeten kunnen afknijpen. Echter het moment waarop T-Mobile de internetsnelheid afknijpt is veel te vroeg. Mijn telefoon, een Samsung galaxy S3, meet nauwkeurig het aantal verbruikte mb's evenals T-Mobile zelf. op het moment dat mijn telefoon een verbruik van 500 mb meet krijg ik een sms van T-Mobile dat ik nog 100 mb overheb. Als ik daar vervolgens overheen ga, verlaagt T-Mobile de internetsnelheid drastisch.
Het is opmerkelijk dat een moderne telefoon zo'n grote meetafwijking vertoont ten opzichte van T-Mobile's meetwaarden. Ik heb dan ook zeker mijn twijfels bij de meettechniek die T-Mobile hanteert, aangezien het afknijpen van klanten een grotere internetcapaciteit tot gevolg heeft in het voordeel van T-Mobile.

Gesloten