LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-mobile minacht de klant bij dekking UMTS Internet

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.

De T-mobile UMTS dekkingskaart is veel te rooskleurig

Peiling eindigde op 06 jul 2009 21:27

Ja
3
100%
Nee
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 3

Upmoving

T-mobile minacht de klant bij dekking UMTS Internet

Ongelezen bericht door Upmoving »

Een vriend van me heeft enige tijd web 'n walk business op de laptop bij t-mobile genomen en liet mij dit die avond zien.

Op dat moment zag het er zeer goed uit en op basis van de online dekkingskaart besloot ik ook zo'n abo te nemen, gezien de goede UMTS / HSDPA dekking op het spoortraject Deventer - Breda, mijn werkplekken door het land en thuis en bij mijn vrienden.

GPRS is te traag om mee te werken, hier gaan deze bevindingen dus NIET over.

Aanschaf was 18 april.

MY T-MOBILE WERKT NIET NAAR BEHOREN

De ellende begon meteen al, ik kon geen user account aanmaken voor my t-mobile, hier moesten drie telefoontjes met het callcenter aan te pas komen. Kan mij nog steeds niet aanmelden bij t-mobile online forum, krijg structureel geen bevestigingsmail. Aantoonbaar werkt het wijzigen van het rekening nummer op my t-mobile niet, waardoor van de verkeerde rekening werd afgeschreven en ik meteen dreigbrieven kreeg, ook al is deze wijziging per SMS bevestigd. Screendumps bewaard.

Ik ben ICT consultant, werkzaam geweest in de telecom branche, en gecertificeerd systeemtester, en wens een kale pijplijn naar het internet te hebben zonder rare poespas. Tevens excuses voor technisch taalgebruik.

DEKKING, VERBINDING EN SNELHEID

Werkplek in Brabant: Ondanks goede binnenhuisdekking volgens de kaart mag ik naar buiten lopen om verbinding te maken. Kan dus tijdens werktijd geen privezaken afhandelen over het netwerk van mijn opdrachtgever.

Met de bus naar station Breda. In trein laptop aankoppelen, webstick inpluggen, pas bij verlaten spoorzone Breda verbinding om onmiddelijk uit te vallen na kruisen A27 (inderdaad lichte dekking). Pas na Tilburg Reeshof weer verbinding.

Deze is traag, klapt er vaak uit, is veel te lang bezig met zoeken netwerk. Bij naderen 's Hertogenbosch, al in de bebouwde kom, geen bereik. Nuland: geenverbinding. Zelfde in hartje Nijmegen tussen station Dukenburg en de locatie van de Smit transformatorenfabriek. (naast mij valt ineens een gesprek weg, gevoerd met een I-phone)

Thuis: geen dekking. Bij vrienden: Geen dekking, ook niet buitenshuis, ONDANKS dat de online dekkingskaart van t-mobile aangeeft dat dit er wel degelijk moet zijn.

Over de snelheid kan ik heel kort zijn. Af en toe een spurt richting de beloofde "tot" snelheid, hoofdzakelijk zo traag als een slak.

TECHNIEK
Ik tik een website URL in en krijg ondanks verbinding een server error. Met zowel mijn prive (Vodafone) als zakelijke telefoon (YES) kan ik deze sites wel benaderen. (incidenten)

Ook wordt ik doorlopend lastiggevallen door een browser hijacker: Bij iedere nieuwe browsersessie moet ik op een t-mobile pagina aangeven welke datacompressie ik voor plaatjes wil gebruiken om de snelheid te verhogen. Dit komt omdat ik na iedere sessie mijn cookies verwijder uit privacyoverwegingen. Dit heeft als gevolg dat ik over t-mobile internet vaak, behalve browsers, geen andere internetprogramma's kan gebruiken omdat deze cookies negeren.

En bij een web-only abonnement krijg ik gewoon ingesproken voicemail meldingen. Slordig en vreemd.

KLANTENSERVICE INADEQUAAT, MET KLUITJE IN HET RIET GESTUURD

29-04 09:15 de heer F. T. van de Vodafone klantenservice aan de lijn gehad. "Hoe durven jullie dit product te verkopen?" F.T. suggereert om webstick naar servicewinkel te brengen.

Op 14-05 kon ik pas naar de winkel maar moest onverrichterzake huiswaarts keren omdat ik de aankoopbon niet bij me had (ik kom net uit mijn werk, en de service medewerkers kunnen prima zien waar ik dit ding gekocht heb)

Op 15-05 webstick ingeleverd, men stuurt dit naar de reparatieservice. Zinloos zeg ik, omdat ik met die webstick van mijn vriend exact de zelfde resultaten behaal. Jullie dekkingskaart klopt van geen kanten, en daardoor hebben jullie mij een totaal verkeerde service voorgehouden.

Men kon niets anders doen dan mij de webstick voor onderzoek in te laten leverren en ook al had men verkoopwebstick, men kon mij geen leenstick geven zodat ik de komende twee weken, doorbetaald, niet mobiel kan internetten.

Ik zou een nieuwer exemplaar, met ronde hoeken, in ruil terugkrijgen.

Na meer dan twee weken wachten, op 05-06-09 namiddag, C van de S van T-mobile aan de lijn gehad met de vraag waar mijn vervangend exemplaar bleef. Ondanks dat deze al bij de servicewinkel klaarlag ben ik hier niet over gebeld (of misschien kwamen daar die voicemails vandaan ;-) ) Op mijn vraag wat de bevindingen van het onderzoek waren ging ze ruggespraak voeren, hier kon zij, toen ze mijn lijn terugnam geen antwoord op geven. Toen ik vervolgens vroeg of ik de nieuwe uitvoering met ronde hoeken kreeg antwoordde ze me dat ze dit niet kon zien. Na aandringen zij ze dat de afdeling onderzoek haar dit antwoord niet kon verschaffen. Dit heeft ze gelogen aangezien ik deze vraag pas na ruggespraak met die afdeling gesteld heb. Geagiteerd, met lichte stemverheffing confronteerde ik haar hiermee. Ze vroeg mij niet te schreeuwen. Ik zei "ik schreeuw niet, ik spreek met stemverheffing en uit fatsoen ga ik u geen demonstratie schreeuwen geven. Haar reactie was enkel of ik niet met stemverheffing wilde spreken en dat ik een klacht kon indienen. Vervolgens heeft ze de verbinding koud verbroken.

Vanzelfsprekend kreeg ik in de webwinkel de oude uitvoering, die nog slechter presteerde dan de eerste.

09-06-2009 19:30 Telefonisch gereclameerd bij A. O. Deze heeft een case aangemaakt maar kon geen eerdere cases zien. Vreemd, ondanks al die telefoontjes en bezoeken aan de winkel.

18-06-2009. Eerste werkdag na vakantie. Onderweg naar conferentieoord NH Leeuwenhorst in Noordwijkerhout (waar ook geen enkel bereik is!!!) Tussen Utrecht en Leiden tevergeefs een die ochtend gemailde presentatie proberen te downloaden die die dag mede door mij gegeven moet worden. Om 09:20 K van D aan de lijn die meldt dat het in onderzoek is. Wat valt er te onderzoeken als mijn stelling is dat t-mobile met een veel te optimistische dekkingskaart de kluit loopt te belazeren?

Goed, mijnheer van D. Als ik voor 7 juli, incassodag rekening, geen uitkomst danwel oplossing heb, dan ga ik deze afschrijving storneren en ga ik, vergezeld van een aangetekende ingebrekestelling, eens heel fijntjes jullie mooie incassoprocedure in. Vermeldt U dit in Uw klantcontact!!!

T-Mobile Webcare

Re: T-mobile minacht de klant bij dekking UMTS Internet

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

Beste Upmoving,

Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via [email protected], zodat wij kunnen bekijken hoe we je verder kunnen helpen?

Wil je hierbij in ieder geval de volgende gegevens vermelden?

- je 06-nummer;
- je klantnummer;
- je gebruikersnaam van dit forum;

Met vriendelijke groet,

Anne-Marie de Weerd
T-Mobile Klantenservice

Upmoving

Re: T-mobile minacht de klant bij dekking UMTS Internet

Ongelezen bericht door Upmoving »

Mailtje gestuurd:

Geachte mevrouw de Weerd,

U vraagt om mijn klantnummer, deze heb ik niet. hiervoor heb ik tevergeefs alle door T-mobile gestuurde correspondentie doorzocht. Deze staat niet op de contractbevestiging, dit was mij voorheen niet opgevallen. Opnieuw een omissie van T-mobile.

Tevens vraagt U om mijn telefoonnummer. Om toekomstige verwarring te voorkomen, adviseer ik U en Uw collega’s specifiek aan te geven of het hier gaat om het telefoonnummer behorende bij mijn laptop only aansluiting danwel het telefoonnummer waarmee ik normaal gesproken verbale conversaties voer.

Dit gezien enkele op mijn laptop only nummer ingesproken voicemails die ik uiteraard op geen enkele manier kan beluisteren.

In elk geval betreft het telefoonnummer behorende bij laptop only abonnement 06xxxxxxxx

Mijn normale telefoonnummer is 06xxxxxxxx

Gebruikersnaam forum: Upmoving

Forum Topic: [zie hierboven]

Met vriendelijke groet,

Upmoving

Gesloten