| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tele 2 abonnement wijzigen/ opzeggen
-
Gerontius12
Tele 2 abonnement wijzigen/ opzeggen
Op 3 december 2012 heb ik telefonisch een wijziging door gegeven van mijn Tele 2 internet + televisie HD+Pg harddiskrecorder pluspakket.
De wijziging bestond uit het beëindigen van mijn televisie pakket, dus alleen het aanhouden van mijn internet abonnement.
De medewerker vroeg naar de reden hiervan en ik heb hem uitgelegd dat deze gelegen was in het feit dat ik de onderbalk met ( reclame ) plaatjes zat was en dat het wel erg lang duurde voordat ik na het aanzetten van de recorder en het modem signaal had ( ong. 5 min. ).
De wijziging was verder geen probleem en zou keurig afgehandeld worden.
Gedurende de maand januari had ik weer eens meerdere malen geen internet, moest dus bellen met een duur betaalnummer, lang wachten, ergernis dus, mede vooral dat ik dit euvel vaak aan de hand had. Ik werd dit zat en besloot ook mijn internet op te zeggen. Ik ging er vanuit dat dit ook zou plaatsvinden op de datum ingaande 29 maart 2013.
Ik belde naar de klantenservice om de opzegging van het abonnement door te geven, en toen viel ik van de ene verbazing in de andere en voelde mij na het gesprek, wat zeer onplezierig verliep, op z’n zachts gezegd “genaaid”.
De medewerker vertelde mij dat ik de vorige keer, bij de eerste wijziging, een nieuw internet abonnement had afgesloten dat niet eerder dan medio december 2013 beëindigd kon worden. Ik had daar zelfs een brief over ontvangen. Naar aanleiding hiervan heb ik ingelogd op “Mijn Tele 2” en wat bleek, ik had, ongevraagd, een nieuw abonnement!
Mijn antwoord was dat ik het abonnement had GEWIJZIGD ( het geen ook door Tele 2 wordt bevestigd ), en dat ik geen nieuw abonnement was aangegaan.
Ook antwoordde ik hem dat ik NIETS aan post had ontvangen waarin eea bevestigd werd. Het gesprek nam almaar meer een klantonvriendelijke vorm aan, temeer omdat de medewerker mij eigenlijk indirect als een ontkenner/ leugenaar begon aan te merken.
Uiteindelijk brak de medewerker het gesprek af. Schijnbaar wilde hij het gesprek niet voortzetten. Ik maak duidelijk dat ik mij tijdens het gesprek aan de gangbare normen en waarden van fatsoen heb gehouden!
We gaan verder.
Op 23 januari 2013 ontving ik een brief naar aanleiding van een contact wat ik had gehad met de klanten service. Erbij ingesloten een irischeque van € 5.- ! Hier snap ik niets van.
Op 1 februari ontving ik een brief waarin bevestigd werd dat ik het abonnement had opgezegd en dat ik na beëindiging het Multimedia Modem en de Digitale recorder moet terugsturen. Prima, dit zou in orde zijn, maar hoe gebruik ik dan mijn “nieuwe”abonnement waar ik nooit om gevraagd heb en wat ik niet wil!
U begrijpt naar ik hoop dat deze hele kwestie voor mij een zeer onaangename zaak is waarin ik ongevraagd wordt meegetrokken. Ik protesteer dan ook tegen deze gang van zaken en verwacht van Tele 2 niet meer en niet minder dan dat ik per ingaande 31 maart 2013 in het geheel geen abonnement in welke vorm bij Tele 2 heb en dat deze kwestie tot mijn voller tevredenheid zal worden afgehandeld.
Bovenstaande heb ik als brief doorgestuurd naar Tele-2, waarna ik teruggebeld werd.
De medewerker van Tele-2 ging gewoon verder waar z'n collega gebleven was en deed er nog een schepje bovenop door te vertellen dat ik van een overstapservice ( telefoon ) van een andere aanbieder gebruik heb gemaak. Pertinente onzin aangezien ik tot volle tevredenheid een KPN abonnement heb en nog nooit gebruik heb gemaakt van Tele-2 bellen.
Ook deze man haakte af en wederom was ik beleefd gebleven maar ze LUISTEREN gewoon niet!
Neem mijn goede raad aan, ga nooit naar Tele-2 en let op wanneer je iets wijzigd. Voor je het weet hebben ze je een nieuw abonnement aangesmeerd.
De wijziging bestond uit het beëindigen van mijn televisie pakket, dus alleen het aanhouden van mijn internet abonnement.
De medewerker vroeg naar de reden hiervan en ik heb hem uitgelegd dat deze gelegen was in het feit dat ik de onderbalk met ( reclame ) plaatjes zat was en dat het wel erg lang duurde voordat ik na het aanzetten van de recorder en het modem signaal had ( ong. 5 min. ).
De wijziging was verder geen probleem en zou keurig afgehandeld worden.
Gedurende de maand januari had ik weer eens meerdere malen geen internet, moest dus bellen met een duur betaalnummer, lang wachten, ergernis dus, mede vooral dat ik dit euvel vaak aan de hand had. Ik werd dit zat en besloot ook mijn internet op te zeggen. Ik ging er vanuit dat dit ook zou plaatsvinden op de datum ingaande 29 maart 2013.
Ik belde naar de klantenservice om de opzegging van het abonnement door te geven, en toen viel ik van de ene verbazing in de andere en voelde mij na het gesprek, wat zeer onplezierig verliep, op z’n zachts gezegd “genaaid”.
De medewerker vertelde mij dat ik de vorige keer, bij de eerste wijziging, een nieuw internet abonnement had afgesloten dat niet eerder dan medio december 2013 beëindigd kon worden. Ik had daar zelfs een brief over ontvangen. Naar aanleiding hiervan heb ik ingelogd op “Mijn Tele 2” en wat bleek, ik had, ongevraagd, een nieuw abonnement!
Mijn antwoord was dat ik het abonnement had GEWIJZIGD ( het geen ook door Tele 2 wordt bevestigd ), en dat ik geen nieuw abonnement was aangegaan.
Ook antwoordde ik hem dat ik NIETS aan post had ontvangen waarin eea bevestigd werd. Het gesprek nam almaar meer een klantonvriendelijke vorm aan, temeer omdat de medewerker mij eigenlijk indirect als een ontkenner/ leugenaar begon aan te merken.
Uiteindelijk brak de medewerker het gesprek af. Schijnbaar wilde hij het gesprek niet voortzetten. Ik maak duidelijk dat ik mij tijdens het gesprek aan de gangbare normen en waarden van fatsoen heb gehouden!
We gaan verder.
Op 23 januari 2013 ontving ik een brief naar aanleiding van een contact wat ik had gehad met de klanten service. Erbij ingesloten een irischeque van € 5.- ! Hier snap ik niets van.
Op 1 februari ontving ik een brief waarin bevestigd werd dat ik het abonnement had opgezegd en dat ik na beëindiging het Multimedia Modem en de Digitale recorder moet terugsturen. Prima, dit zou in orde zijn, maar hoe gebruik ik dan mijn “nieuwe”abonnement waar ik nooit om gevraagd heb en wat ik niet wil!
U begrijpt naar ik hoop dat deze hele kwestie voor mij een zeer onaangename zaak is waarin ik ongevraagd wordt meegetrokken. Ik protesteer dan ook tegen deze gang van zaken en verwacht van Tele 2 niet meer en niet minder dan dat ik per ingaande 31 maart 2013 in het geheel geen abonnement in welke vorm bij Tele 2 heb en dat deze kwestie tot mijn voller tevredenheid zal worden afgehandeld.
Bovenstaande heb ik als brief doorgestuurd naar Tele-2, waarna ik teruggebeld werd.
De medewerker van Tele-2 ging gewoon verder waar z'n collega gebleven was en deed er nog een schepje bovenop door te vertellen dat ik van een overstapservice ( telefoon ) van een andere aanbieder gebruik heb gemaak. Pertinente onzin aangezien ik tot volle tevredenheid een KPN abonnement heb en nog nooit gebruik heb gemaakt van Tele-2 bellen.
Ook deze man haakte af en wederom was ik beleefd gebleven maar ze LUISTEREN gewoon niet!
Neem mijn goede raad aan, ga nooit naar Tele-2 en let op wanneer je iets wijzigd. Voor je het weet hebben ze je een nieuw abonnement aangesmeerd.
-
Melissa1606
Re: Tele 2 abonnement wijzigen/ opzeggen
Beste Geriontius,Helaas zitten wij precies in hetzelfde schuitje. Weliswaar met een andere product, maar ze blijven onvermoeid geld innen en producten aansmeren, terwijl we tot een overeenkomst van opzegging waren gekomen. Ik weet niet waar ik het zoeken moet, ontelbare telefoontjes (met 0900nummer!!!) waarbij zij het gesprek inderdaad afkappen en afsluiten, chatsessie, belafspraken, het schiet niet op. Niemand doet wat. En je komt niet van ze af. Wij zijn ons nog aan het beraden op verdere stappen want we krijgen maar geen fatsoenlijk contact om de afspraken uit te werken en het vréét energie. Als u een manier hebt gevonden waarop het wel lukt, houden wij ons aanbevolen!
Voor beiden , ga met je papieren van de opzegging naat het juridisch loket in je woonplaats die weten vaak beter de weg dan hier.
Abo wijzigen gaat meestal in het voordeel van de provider.
Een abonnement wijzigen bestaat niet. Het is altijd een nieuw contract wat je dan aangaat. En helaas is dat altijd al zo geweest.
Neemt niet weg dat Tele2 wel wat normaler tegen je kan doen en het je ook fatsoenlijk uitleggen.
Je kunt proberen een officiële klacht in te dienen en dan hopen op coulance en medewerking, maar weet dat Tele2 hier gelijk heeft en jij er helaas gewoon ingetuind bent. Sorry. Ik kan het niet mooier maken...
Neemt niet weg dat Tele2 wel wat normaler tegen je kan doen en het je ook fatsoenlijk uitleggen.
Je kunt proberen een officiële klacht in te dienen en dan hopen op coulance en medewerking, maar weet dat Tele2 hier gelijk heeft en jij er helaas gewoon ingetuind bent. Sorry. Ik kan het niet mooier maken...
Zeker wel , alleen vertellen ze er niet bij dat het hun termen zijn. Ze laten de klant gewoon denken dat het kan. Resultaat ....weer een jaar contract.Een abonnement wijzigen bestaat niet
Heel vroegâh kon zoiets wel. Uit klanttevredenheidsoogpunt. Toen service nog service was en ik zelfs op mijn werk de modem kreeg aangeleverd door de monteur ( toen nog van PGEM, ik werkte in de evenemanten en was werkelijk elke dag ergens anders en nooit op kantoortijden thuis... Maar de PGEM-er zag het probleem niet, vroeg wanneer ik in de buurt van de werkplaats was en kwam op die dag gewoon met zijn bus aanrijden in de middle-of-nowhere om de modem netjes in de vrachtwagen te leggen. Zoiets is nu echt ondenkbaar bij bijv. UPC ).
Maar een contract wijzigen heet in de volksmond zo. Op papier is het echt altijd een nieuw contract. Laat dat duidelijk zijn.
Maar een contract wijzigen heet in de volksmond zo. Op papier is het echt altijd een nieuw contract. Laat dat duidelijk zijn.
-
rozemarijntje
Ik heb in mei,gebeld dat ik geen digitale tv meer wilde,belken en internet wel maar digitaal niet meer
Oke zegt die man,mag ik vragen waarom,ik zeg om eerlijk te zijn,vind ik digitaal niet mooi genoeg voor mijn nw tv die ik nu heb,uoc heeft veel meer mogelijkheden,was ie het mee eens!
Ja zegt hij als je zo,n tv hebt dan zou ik he ook doen,
Ik zet u abbo om,wat wilt u..contract behouden of nw jr contract en de eerste 6 mnd voor tien euro.
Ben tevreden geef me dat jaarcontract dan maar weer,1'5 wk later zou het afgesloten worden en wij aten ook..oohhhhhh als we ons maar geen ellende op de hals halen,geen internet meer of?
Maar voor wr het wisten ,zei ik joh vd week was die datum...oh,,
Kreeg de doos voor de decoder terug te sturen wel pas ja 3 x bellen maar goed...
Alles prima verlopen,kan niet anders zeggen???
Hebik nou zoveel geluk of??
Ik klop het even heeeeeeeel hard af nu op hout..nok.nok.nok...
Jr is nu bijna voorbij,idd eerste zes mdn voor tientje ztten bellen en internetten...
Wijzing contract netjes over de mail...
Betalen gaat altijd goed??
Sorry
neee ik werk er niet
Oke zegt die man,mag ik vragen waarom,ik zeg om eerlijk te zijn,vind ik digitaal niet mooi genoeg voor mijn nw tv die ik nu heb,uoc heeft veel meer mogelijkheden,was ie het mee eens!
Ja zegt hij als je zo,n tv hebt dan zou ik he ook doen,
Ik zet u abbo om,wat wilt u..contract behouden of nw jr contract en de eerste 6 mnd voor tien euro.
Ben tevreden geef me dat jaarcontract dan maar weer,1'5 wk later zou het afgesloten worden en wij aten ook..oohhhhhh als we ons maar geen ellende op de hals halen,geen internet meer of?
Maar voor wr het wisten ,zei ik joh vd week was die datum...oh,,
Kreeg de doos voor de decoder terug te sturen wel pas ja 3 x bellen maar goed...
Alles prima verlopen,kan niet anders zeggen???
Hebik nou zoveel geluk of??
Ik klop het even heeeeeeeel hard af nu op hout..nok.nok.nok...
Jr is nu bijna voorbij,idd eerste zes mdn voor tientje ztten bellen en internetten...
Wijzing contract netjes over de mail...
Betalen gaat altijd goed??
Sorry
Je hebt na een wijziging een nieuw contract gekregen en dat is nu bijna voorbij..
Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
-
rozemarijntje
Dat het niet altijd fout of negatief hoeft te zijn.....bij tele 2"
Of mag dat niet
En ik kon kiezen dus werd e geen nw contract opgedrongen
Of mag dat niet
En ik kon kiezen dus werd e geen nw contract opgedrongen
nieuwe contracten worden nooit opgedrongen. Mensen begrijpen het helaas verkeerd. Het is gewoon niet mogelijk dingen te "regelen"met dat soort grote bedrijven. Alles wat er is afgesproken moet worden vastgelegd...dus contract.
-
Melissa1606
bedankt voor de tip, dat kan een goede zijn. Ze hebben veel geld afgeschreven en ze zetten mij nu in de wacht (we nemen over een week weer contact met u op) totdat zij hebben uitgevonden waar het probleem zit. Als ik zeg dat ik het dan door de bank laat terugstorten zeggen ze dan staan jullie in de min en risico op incasso achter je aan etc. Wellicht dat ze bij het loket in ieder geval advies hebbenciske schreef:Voor beiden , ga met je papieren van de opzegging naat het juridisch loket in je woonplaats die weten vaak beter de weg dan hier.
Melissa1606, storneren moet je nooit doen, dan kom je inderdaad in de problemen.
Juridisch loket is gratis.
Juridisch loket is gratis.
Juridisch Loket stuurt je bij een gelijk door naar ... En daar heb je niks aan, je zult namelijk eerst het probleem bij dde ISP moeten voorleggen, dan naar de Geschillencommissie...kom je er dan nog niet uit...dàn naar het Juridisch Loket...
Maar doe eens gek en open een topic waar je je probleem ten toon spreidt. Wellicht komt er nog zinnig advies en duidelijkheid van. Bovendien komt [email protected] ook soms om de hoek kijken...
Maar doe eens gek en open een topic waar je je probleem ten toon spreidt. Wellicht komt er nog zinnig advies en duidelijkheid van. Bovendien komt [email protected] ook soms om de hoek kijken...
-
Katiestar84
Raar verhaal. In bandopnamen en ook in bevestigingsbrieven staat bij mijn weten altijd een contractduur vermeld, dat zijn ze immers verplicht, denk dat je geen poot hebt om op te staan. Wijzigingen gaan zoals hier al is gezegd altijd gepaard met een contractsverlenging van minimaal 1 jaar. Bij veel andere providers trouwens ook.
devious schreef:Juridisch Loket stuurt je bij een gelijk door naar ...
Nee hoor , die sturen niet door.
Ciske...
wat is het Juridisch loket? schreef: Het Juridisch Loket is een door de overheid gesubsidieerde advies- en doorverwijsinstelling voor mensen met juridische vragen. U kunt hier in eerste instantie vrijblijvend vragen stellen. Het loket wijst u, indien u het probleem niet zelf op kan lossen, door naar een advocaat.
devious ,over het algemeen, ( eigen ervaring), stellen ze een brief op en ben je meestal een heel stuk verder dan anders.