LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] tele 2 NEEEEE
tele 2 NEEEEE
tele 2 wat een ramp begin er niet aan je krijgt een telefoongesprek en je zit er gelijk een jaar aan vast zonder een welkomsbrief te krijgen en zonder brief kun je binnen 7 werkdagen opzeggen en bel je niet dan zit je er een jaar aan vast zonder dat je een brief hebt gehad met de voorwaarden het is gelijk een jaar vast
groeten evert
groeten evert
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: tele 2 NEEEEE
Hoe kan dat - als je nergens mee hebt ingestemd?
Als je 'ergens aan vast zit' zal je telefonisch ergens mee in hebben gestemd.
Zo niet - en als je dat heel zeker weet - dan gewoon ze een brief (aangetekend) sturen dat er geen overeenkomst is, omdat jij nooit toestemming hebt gegeven.
Als zij van mening zijn dat jij ongelijk hebt, dienen zij je een kopie van het door jou getekend contract te sturen - en dan zit je er inderdaad aan vast.
Als je 'ergens aan vast zit' zal je telefonisch ergens mee in hebben gestemd.
Zo niet - en als je dat heel zeker weet - dan gewoon ze een brief (aangetekend) sturen dat er geen overeenkomst is, omdat jij nooit toestemming hebt gegeven.
Als zij van mening zijn dat jij ongelijk hebt, dienen zij je een kopie van het door jou getekend contract te sturen - en dan zit je er inderdaad aan vast.
Re: tele 2 NEEEEE
Als je nu gewoon even op https://www.bel-me-niet.nl/ had geregistreerd, had je waarschijnlijk geen telefoon van Tele2 ontvangen en nu geen probleem gehad.
Re: tele 2 NEEEEE
Frank444 schreef:Als je nu gewoon even op https://www.bel-me-niet.nl/ had geregistreerd, had je waarschijnlijk geen telefoon van Tele2 ontvangen en nu geen probleem gehad.
wat een onzin zeg.....nog effe en dan moet je bij elk telefoontje opletten , ja moet wel maar om nou te zeggen van je had je moeten registeren, sorry dat gaat wel te ver toch? deze persoon zegt hij/zij heeft niks besteld dus dan hoeft die ook niks te accepteren zonder contract!
Re: tele 2 NEEEEE
Ik geloof niet dat uit het niets tele2 jou heeft gebeld en je ineens een abonnement hebt.
Lijkt me dat je zowiezo hun hebt gebeld.. Wie weet voor informatie dat kan.. Maar lijkt me wel dat je allerlei gegevens moet geven voor ze je een abo aan kunnen smeren..
Dat je voor rest naar 7 dagen aan een jaar contract vast zit vind ik best logisch..
Lijkt me dat je zowiezo hun hebt gebeld.. Wie weet voor informatie dat kan.. Maar lijkt me wel dat je allerlei gegevens moet geven voor ze je een abo aan kunnen smeren..
Dat je voor rest naar 7 dagen aan een jaar contract vast zit vind ik best logisch..
Re: tele 2 NEEEEE
Hoezo onzin. De vijand zijn telemarketeers. Daar moet je je tegen wapenen, of dacht je dat de overheid dat deed? Ik heb zelf per ongeluk bij een instructie gezeten van telemarketeers, dus ik weet hoe ze werken.tiptoo schreef:Frank444 schreef:Als je nu gewoon even op https://www.bel-me-niet.nl/ had geregistreerd, had je waarschijnlijk geen telefoon van Tele2 ontvangen en nu geen probleem gehad.
wat een onzin zeg.....nog effe en dan moet je bij elk telefoontje opletten , ja moet wel maar om nou te zeggen van je had je moeten registeren, sorry dat gaat wel te ver toch? deze persoon zegt hij/zij heeft niks besteld dus dan hoeft die ook niks te accepteren zonder contract!
Re: tele 2 NEEEEE
gewoon de telefoon er op gooien ben je er zo van af
Re: tele 2 NEEEEE
Bovendien moet er altijd een bandopname zijn van de met u 'gemaakte'afspraken.Is die er niet dan houd het voor tele2 gelijk opGuardian72 schreef:Hoe kan dat - als je nergens mee hebt ingestemd?
Als je 'ergens aan vast zit' zal je telefonisch ergens mee in hebben gestemd.
Zo niet - en als je dat heel zeker weet - dan gewoon ze een brief (aangetekend) sturen dat er geen overeenkomst is, omdat jij nooit toestemming hebt gegeven.
Als zij van mening zijn dat jij ongelijk hebt, dienen zij je een kopie van het door jou getekend contract te sturen - en dan zit je er inderdaad aan vast.
Re: tele 2 NEEEEE
Sje zeg, wat ben ik blij dat ik niet met die klanten in zee ben gegaan. Niet zo zeer n.a.v. dit forum, zeker i.v.m. mijn eigen ervaring.
Ik heb via een programmagids de advertentie van Tele2 gezien en eerlijk is eerlijk, deze advertentie zag er goed uit. Daarna telefonisch contact gehad met de klantenservice en tot daar ging het nog goed. De garantie voor 20 mb internet was 100% (hoewel Telfort laatst nog zei dat zij niet verder kwamen dan 8 mb.... ). Enfin, ik had het klantnummer van KPN niet bij de hand en volgens de jongeman kon ik deze later telefonisch doorgeven. 2 dagen later kwam er een brief binnen met de afspraken en een verkeerd emailadres, althans, zo was deze niet doorgegeven (nb heeft de jongeman dit door de telefoon herhaald.).
En toen....., toen begon het geleur, het geleur om a.u.b. lid te mogen worden van deze organisatie: tot 2 keer aan toe werd de verbinding zonder pardon verbroken door Tele2. Uiteindelijk, bij een derde poging, kreeg ik een jongeman aan de telefoon, die direct om mijn telefoonnummer vroeg, zodat ik kon worden terug gebeld, want het was te druk.... dat was om half 11 in de ochtend. Om 18.00 uur heb ik het nog maar eens geprobeerd en let op...de dame die ik toen aan de telefoon kreeg, wist mij op een belerende toon te vertellen dat ik maar moest wachten. Dit terwijl het alleen ging om mijn klantnummer en het goede emailadres door te geven, zodat ik het lidmaatschap bij Tele2 had.
Dank je de koekoek Tele2. Het feest gaat mooi niet door. Ik heb vandaag het lidmaatschap opgezegd en de dame die ik vandaag aan de telefoon had, zou de opdracht annuleren.
Als ik de afgelopen hierover nadenk, mijn ergernis begon al met het elle lange wachten, eer ik iemand live aan de telefoon kreeg. Dan de on-professionaliteit van deze organisatie, vreselijk. Je wordt nog net niet uitgekafferd, maar dat scheelde niet veel.
Door deze ervaring met Tele2 zal ik dees en geen ten zeerste afraden.
Ik heb via een programmagids de advertentie van Tele2 gezien en eerlijk is eerlijk, deze advertentie zag er goed uit. Daarna telefonisch contact gehad met de klantenservice en tot daar ging het nog goed. De garantie voor 20 mb internet was 100% (hoewel Telfort laatst nog zei dat zij niet verder kwamen dan 8 mb.... ). Enfin, ik had het klantnummer van KPN niet bij de hand en volgens de jongeman kon ik deze later telefonisch doorgeven. 2 dagen later kwam er een brief binnen met de afspraken en een verkeerd emailadres, althans, zo was deze niet doorgegeven (nb heeft de jongeman dit door de telefoon herhaald.).
En toen....., toen begon het geleur, het geleur om a.u.b. lid te mogen worden van deze organisatie: tot 2 keer aan toe werd de verbinding zonder pardon verbroken door Tele2. Uiteindelijk, bij een derde poging, kreeg ik een jongeman aan de telefoon, die direct om mijn telefoonnummer vroeg, zodat ik kon worden terug gebeld, want het was te druk.... dat was om half 11 in de ochtend. Om 18.00 uur heb ik het nog maar eens geprobeerd en let op...de dame die ik toen aan de telefoon kreeg, wist mij op een belerende toon te vertellen dat ik maar moest wachten. Dit terwijl het alleen ging om mijn klantnummer en het goede emailadres door te geven, zodat ik het lidmaatschap bij Tele2 had.
Dank je de koekoek Tele2. Het feest gaat mooi niet door. Ik heb vandaag het lidmaatschap opgezegd en de dame die ik vandaag aan de telefoon had, zou de opdracht annuleren.
Als ik de afgelopen hierover nadenk, mijn ergernis begon al met het elle lange wachten, eer ik iemand live aan de telefoon kreeg. Dan de on-professionaliteit van deze organisatie, vreselijk. Je wordt nog net niet uitgekafferd, maar dat scheelde niet veel.
Door deze ervaring met Tele2 zal ik dees en geen ten zeerste afraden.
Re: tele 2 NEEEEE
Het kan wel, ik heb t met Eon gehad, een of andere energiemaatschappij, ik had er nog nooit van gehoord, maar datamining en dergelijke is tegenwoordig met internet erg handig. Een nummer kan je makkelijk gegevens bij zoeken, die moeite nemen ze wel ff. Ik heb erg duidelijk gezegd NEE GEEN INTERESSE. Mij hebben ze ook eea toegestuurd, en wel naar mijn oude adres! Sneaky, want als die mensen me niet dat poststuk hadden gegeven. Ik kon een annuleringsbrief schrijven en heb mijn eigen energiemaatschappij op de hoogte gesteld. Dit kan met TELE2 ook. Annuleer de boel, storneer eventuele betalingen en ga naar het Juridisch Loket bij u in de buurt om eea op papier te zetten en brieven te schrijven voor evt. terugvorderingen. Vraag ook het bewijs op band. Daar moet heel duidelijk op staan dat u heeft toegestemd en daar mag niet in geknipt zijn. Daar zijn voorwaarden aan verbonden. Ik heb contact opgenomen met mijn maatschappij, ware t energie, maar ook die hebben me bijgestaan en geholpen, misschien heeft u een maatschappij waar u ook kan aankloppen? Mijn advies is: alles goed op papier zetten en daarmee naar het Juridisch Loket gaan of naar Jurofoon. Daar zijn juristen die u kunnen bijstaan en de ins en outs weten. Suc6.
Want die bedrijven/maatschappijen tegenwoordig, die doen maar en je wordt er echt allesbehalve vrolijk van. Je kan ze niet bereiken, je kan weinig tot niets, ze hopen dat de consument een minder lange adem heeft en verwachten ook dat de consument in 9/10 gevallen niet 'terugvecht' ahw. Zet m op!
Want die bedrijven/maatschappijen tegenwoordig, die doen maar en je wordt er echt allesbehalve vrolijk van. Je kan ze niet bereiken, je kan weinig tot niets, ze hopen dat de consument een minder lange adem heeft en verwachten ook dat de consument in 9/10 gevallen niet 'terugvecht' ahw. Zet m op!
-
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25
Re: tele 2 NEEEEE
toch is het raar....toen ik overstapte van Online naar Tele2 , en ik weet van anderen dat deze procedure geldt bij een gehele nieuwe abbonement zonder overstap, dat tijdens het gesprek je heel duidelijk wordt gezegd dat het opgenomen wordt dat je instemt met je abonnement. Je moet dus ergens zelf een keer ja op gezegd hebben. Ze nemen sowieso volgens mij alle gesprekken op, om dat bij klachten of andere problemen te gebruiken.
Ze hebben mij in ieder geval een aantal vragen gesteld (ga ik met het abonnement akkoord blablabla) en dat opgenomen als bewijs dat ik klant bij hen wil worden. En het mag gezegd worden, na 2 jaar ben ik heel tevreden, altijd tv, telefonie en internet (17 mb/s) en nog nooit de modem gereset. Mijn ervaring is een hele goeie!
Ze hebben mij in ieder geval een aantal vragen gesteld (ga ik met het abonnement akkoord blablabla) en dat opgenomen als bewijs dat ik klant bij hen wil worden. En het mag gezegd worden, na 2 jaar ben ik heel tevreden, altijd tv, telefonie en internet (17 mb/s) en nog nooit de modem gereset. Mijn ervaring is een hele goeie!