Op 13 mei heb ik een monteur van tele2 toegestuurd gekregen die bij mij tele2 all in pakket zou komen instaleren. Binnen 3 minuten zei deze beste monteur dat tele2 bij mij niet aangesloten kon worden ivm een kabel die niet aanwezig zou zijnen heeft alle spullen weer meegenomen. Nog diezelfde dag heb ik contact met tele2 opgenomen om eea te bespreken hierover, in het kort kwam het erop neer nadat ik een klantteammanager had gesproken, ene Arjan dat de monteur kort door de bocht zou zijn gegaan en dat hij waarschijnlijk geen zin had in een lange klus. Aangezien ik niet technisch ben is overeengekomen dat eerst mijn vriend zelf de instalatie aan zijn adres zou doen zodat hij vervolgens hetzelfde bij mij kon komen instaleren.
Ik begreep van hem dat er maar 1 tv aangesloten kon worden maar met een tweede decoder zou ik toch in staat zijn om 2 tv's aan te sluiten. Op 20 of 21 mei heb ik vervolgens weer telefonisch contact met tele2 daarover gehad en het bleek dat er geen verbinding, draad voor een tweede decoder mogelijk was in mijn huis.
Op basis van deze informatie heb ik op verzoek van jullie een brief moeten opstellen waarin ik de instalatie en contract wil laten ontbinden.
Vandaag op 4 juni heeft tele2 mij gebeld om aan te geven dat ik niet zomaar van mijn contract af kan, overigens is mij tot op heden nog steeds niets geleverd of achtergelaten en dat ik een boete zou krijgen van 390 euro!!
Ik was met stomheid verslagen en heb direct telefonisch contact met tele2 opgezocht. Die 4de juni heb ik met 4 mensen gesproken die mij allemaal alleen maar konden zeggen dat ik alsnog een monteur weer toegestuurd krijg om alsnog de decoder aan te sluiten maar weer kreeg ik een bevestiging dat er maar 1 tv in huis aangesloten kon worden omdat er geen draad zou zijn die mijn 2de tv zou kunnen aansluiten. Op basis van deze info heb ik wederom aangegeven dat tele2 dan geen product is waar ik mee door kan en wil gaan omdat ik 2 tv's heb en straks een verbinding heb waarmee ik met 1 tv kan kijken.
Helaas konden ze me niet verder helpen en moet ik met 1 tv verder alsnog mijn contract uitzitten en anders zou ik alnsog die boeie van 390 euro krijgen.
Ik ben niet juridisch onderlegt maar vlgs mij kan dit helemaal niet wat tele2 nu doet. Ik heb via de radar site al een mail gestuurd nr [email protected] en hoop dat dit mij wat positievers gaat opleveren.
Graag hoor ik van andere mede slachtoffers van deze geldklopperij waarin iets geboden wordt wat maar half kan worden geleverd!!!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] tele2 belazerd de consument
Re: tele2 belazerd de consument
Het beste is om al je klachten in een aangetekende brief naar Tele2 te sturen.
Adresseer de brief aan de directie-persoonlijk.
Eis binnen 14 dagen schriftelijk antwoord op je vragen.
Vraag zonodig om bemiddeling en stel dat bij geen of onvoldoende beantwoording de zaak richting Geschillencommissie gaat.
Stel het bedrijf aansprakelijk voor alle (buitengerechtelijke) kosten.
Zet alle problemen in de brief. Op welke data, tijdstippen en met wie gesproken is. Wat is afgesproken/beloofd en door welke helpdeskmedewerker (welk telefoonnummer)?
En vooral....wat er van terecht is gekomen?
Met telefoneren bereik je niets. Je kunt later moeilijk of geen bewijs leveren van hetgeen is afgesproken/beloofd en met wie je werkelijk gesproken hebt.
Je weet niet eens of de naam van de de helpdesk-medewerker correct is verstrekt!!!
Kortom, zonde van je tijd en al van die telefoonkosten!
Hou ook rekening met het op tijd indienen van een geschil bij de Geschillencommissie. Er zijn bedrijven die, om welke redenen dan ook, traag werken, enwel zodanig dat je uiteindelijk te laat bent voor indienen van je klacht bij de Geschillencommissie.
Succes en sterkte
Adresseer de brief aan de directie-persoonlijk.
Eis binnen 14 dagen schriftelijk antwoord op je vragen.
Vraag zonodig om bemiddeling en stel dat bij geen of onvoldoende beantwoording de zaak richting Geschillencommissie gaat.
Stel het bedrijf aansprakelijk voor alle (buitengerechtelijke) kosten.
Zet alle problemen in de brief. Op welke data, tijdstippen en met wie gesproken is. Wat is afgesproken/beloofd en door welke helpdeskmedewerker (welk telefoonnummer)?
En vooral....wat er van terecht is gekomen?
Met telefoneren bereik je niets. Je kunt later moeilijk of geen bewijs leveren van hetgeen is afgesproken/beloofd en met wie je werkelijk gesproken hebt.
Je weet niet eens of de naam van de de helpdesk-medewerker correct is verstrekt!!!
Kortom, zonde van je tijd en al van die telefoonkosten!
Hou ook rekening met het op tijd indienen van een geschil bij de Geschillencommissie. Er zijn bedrijven die, om welke redenen dan ook, traag werken, enwel zodanig dat je uiteindelijk te laat bent voor indienen van je klacht bij de Geschillencommissie.
Succes en sterkte