LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TELE2 ellende compleet!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
leondelacroix
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 okt 2011 18:19

TELE2 ellende compleet!

Ongelezen bericht door leondelacroix »

Onlangs ben ik, tegen alle adviezen die van vrienden en familie kreeg in, overgestapt van ZIGGO naar TELE2. De grootste fout die ik dit jaar gemaakt heb!

Ik maakte gebruik van de overstapservice van TELE2. Zonder zorgen overstappen. Nou hier ging het al mis. TELE2 heeft namelijk alleen mijn internetabonnement opgezegd en NIET mijn televisie en telefonie. Dit moest ik zelf doen? Gevolg: hier zit ik nu nog een extra maand aan vast! Onbegrijpelijk… ik stap over van ALLES IN EEN van ZIGGO naar internet, bellen en televisie van TELE2.

Was de ellende hier maar bij gebleven. Niets is echter minder waar. TELE2 stuurt een doe het zelf pakket op. Vol enthousiasme begin ik op mijn vrije dag met de installatie. Ik loop al snel vast. Ik heb geen aansluiting in huis om de modem op aan te sluiten! Alleen een stekker kastje van de ZIGGO en niets van de TELEFOON (dat kastje met de vierpunts stekker).

Bellen met TELE2. Als eerste mijn ongenoegen geuit over de foutieve opzeggen. Dit blijkt standaard beleid te zijn? Hoe kan het dat ze dan een overstapservice aanbieden!? Vervolgens over de aansluiting: u moet een aansluiting hebben anders kunnen we het niet aanbieden (ik had idd de postcodecheck gedaan en dat klopt). Alleen niet bij mij in huis? Ik krijg iemand van de technische dienst. “ja dan moet u naar www.aansluitingen .nl o.i.d. om een monteur te laten komen die een kabel trekt naar uw huis. Mijn meterkast waar deze kabel binnen zou komen zit op de begane grond. Ik woon op 9 hoog? Dit is geen optie volgens de kabelaar. Waarschijnlijk heeft een eerdere bewoner de aansluiting weggespartelpoetst.

Nu zegt TELE2 doodleuk dat ik pech heb. Ik kan op eigen kosten een aansluiting laten aanleggen of het contract annuleren. Annuleren betekent bij hen: een jaar lang je abonnementskosten betalen.

Dit is in mijn geval de enige oplossing.

Mensen ik schrijf dit op jullie te waarschuwen. Luister naar je familie, vrienden en collega’s! ga nooit in zee met TELE2. Ik het een installatiepaket met modem en alles liggen. Een jaar lang abonnement. En ik kan niets!

Leon

Sandra_1972
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2011 19:59

Re: TELE2 ellende compleet!

Ongelezen bericht door Sandra_1972 »

Jeetje wat een verhaal... je hebt nu dus het hele installatie pakket en je kunt niets doen? en zit er een jaar aan vast?

Maar tele 2 zal je toch wel verder helpen? wat een bedrijf is dat zeg. ik lees alleen maar slechte verhalen hier. Is er uberhaupt wel iemand tevreden?

Als ik jou was zou ik gewoon niet betalen. laat ze maar een incasso op je afsturen... uiteindelijk zal je een dagvaarding krijgen. ik denk dat er geen rechter is die tele2 in het gelijk zal stellen.

Maar kom er met tele2 uit. dat is het beste.

Sandra

ploploplo
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 jul 2010 10:01

Re: TELE2 ellende compleet!

Ongelezen bericht door ploploplo »

dat is tele2. als ze je binnen hebben houd alle service op. probleemloos en zorgeloos overstappen is een fabeltje...

was hier nooit aan begonnen...

tele2: een jaar lang abonnement een lang lang geen diensten!

bel ff met ziggo... miss kan je nog terug voor een gereduceerd tarief? en neem die kosten van tele2 voor lief. eigenlijk te gek voor worden. maar dat is tele2

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: TELE2 ellende compleet!

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste leondelacroix,

Wat vervelend dat er bij de aanmelding van je abonnement problemen ontstaan zijn. Om gebruik te kunnen maken van onze diensten heb je een werkend ISRA punt nodig. Informatie hierover is te vinden op onze site: http://www.tele2.nl/internet-bellen/vee ... ragen.html

Je bent zelf verantwoordelijk voor de aanwezigheid van een werkend ISRA punt, wanneer het ISRA punt defect is komen de kosten voor herstel inderdaad voor je eigen rekening.

Omdat ik het vervelend vind dat je nu geen gebruik kunt maken van je diensten wil ik graag alsnog kijken wat ik voor je kan doen. Zou je je postcode/huisnummer en klantnummer naar [email protected] willen sturen? Dan ga ik dit oppakken!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: TELE2 ellende compleet!

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste leondelacroix,

Bedankt voor je gegevens! Ik ga dit oppakken en kom hier zo snel mogelijk bij je op terug.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

absolom
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2011 14:47

Re: TELE2 ellende compleet!

Ongelezen bericht door absolom »

nou goed dat ik nog even research heb gedaan voordat ik met tele2 in zee was gegaan. Wel een verleidelijk aanbod 20€ in de eerste 6 maand, maar als ik de berichten zo lees kan ik om te vaker zeggen "goedkoop is maar weer eens duurkoop". Sorry voor jullie maar bedankt dat je gepost hebt!

Groet, ME

leondelacroix
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 okt 2011 18:19

Re: TELE2 ellende compleet!

Ongelezen bericht door leondelacroix »

update:

vandaag door tele2 gebeld. Er is een oplossing gevonden!

1 maand betalen en het abonnement wordt kosteloos geannuleerd.

Dit lijkt mij een redelijke oplossing voor beide partijen gezien het feit dat ook tele2 kosten heeft gemaakt.

Inmiddels ZIGGO gebeld en het abonnement kon nog doorlopen.

eind goed al goed. maar wees gewaarschuwd! tele2 kan je alleen nemen als je een werkend ptt aansluitpunt hebt!

leon

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: TELE2 ellende compleet!

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste leondelacroix,

Fijn dat je met mijn collega tot een passende oplossing gekomen bent!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: TELE2 ellende compleet!

Ongelezen bericht door ciske »

maar wees gewaarschuwd! tele2 kan je alleen nemen als je een werkend ptt aansluitpunt hebt!
beter nog , neem tele 2 nooit

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: TELE2 ellende compleet!

Ongelezen bericht door Henri42 »

ciske schreef:
maar wees gewaarschuwd! tele2 kan je alleen nemen als je een werkend ptt aansluitpunt hebt!
beter nog , neem tele 2 nooit


Je moet toch een provider hebben ???

sagrace
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 okt 2011 20:05

Re: TELE2 ellende compleet!

Ongelezen bericht door sagrace »

Helemaal mee eens, wel erg jammer. We zijn een aantal jaren tevreden geweest met tele2. Toen we zijn verhuisd in 2009 binnen dezelfde stad was tele2 niet leverbaar dus toen overgestapt naar UPC. Nu na 2 jaar was het volgens tele2 wel mogelijk om hier te leveren. Dus wij blij, want Tele2 is toch een stuk goedkoper dan UPC. Na een hele middag bellen met UPC en Tele2.... want inderdaad die overstapservice is gewoon totaal slecht!! :? was het gelukt om televisie stop te zetten en telefoon en internet werden overgenomen (dit is ook een heel verhaal op zich hoe dit slecht is geregeld..) maar goed wij wachten want het zou per 15 september geleverd worden. Een week later wordt ik gebeld met de mededeling dat de vraag toch erg hoog was in deze wijk en dat ze het niet allemaal konden verwerken dus het zou uitgesteld worden naar 1 november 2011 maar dan zouden we geen abbonementskosten hoeven te betalen tot 1 januari 2012.!! nou nou aardig hoor. Inmiddels hadden we uiteraard UPC televisie al opgezegd dus van 1 oktober tot en met vandaag geen tv. Vandaag bellen we naar tele2 omdat het bijna 1 november is... zeggen ze doodleuk dat het niet leverbaar is, het is geanulleerd!!!!!!!!!!!!!! dus ja en nu? terug naar UPC??? wie betaalt de kosten?? en de tijd die het heeft gekost om alles te regelen??? wat een K bedrijf...
Grace van Gent

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: TELE2 ellende compleet!

Ongelezen bericht door ciske »

Henri42 schreef:
ciske schreef:
maar wees gewaarschuwd! tele2 kan je alleen nemen als je een werkend ptt aansluitpunt hebt!
beter nog , neem tele 2 nooit


Je moet toch een provider hebben ???

zat providers henri, tele2 ken ik geen provider noemen.

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: TELE2 ellende compleet!

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste sagrace,

Vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan over je aanmelding. Ik ben je bericht ook in een andere discussie tegengekomen en heb hierop gereageerd:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0#p1356530

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: TELE2 ellende compleet!

Ongelezen bericht door ciske »

Tele2 Webcare schreef:Beste sagrace,

Vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan over je aanmelding. Ik ben je bericht ook in een andere discussie tegengekomen en heb hierop gereageerd:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0#p1356530

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

goh lezen kennen wij ook , wat doe je aan dit probleem Danielle? dat die discussie er is zien wij allemaal , maar dat is geen oplossing.

Gesloten