LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tele2 heeft mij gedagvaard.

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
darkrinoa1
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 jan 2012 21:09

tele2 heeft mij gedagvaard.

Ongelezen bericht door darkrinoa1 »

hallo allemaal.

ik vraag me af of ik in mijn recht sta.
ik claim contractbreuk door tele2, waarop ik het abbonement heb beeindigd.
tele2 eist nu de rest van de kosten voor het 1-jaar abonement.

hier het hele verhaal.

in de zomer 2008 heb ik tele2 abo van 20mbit besteld. internet+bellen.
het zou ingaan op 1 okt. 2008
echter kreeg ik pas informatie over de status van bestelling op de laatste dag van sep. dit vond ik al een onduidelijke kwestie, maar goed.
idd kreeg ik op 1 okt het aansluitpakket binnen.
dit aangesloten bleek het niet goed te werken.
ik kon hotmail services niet bereiken, en msn werkte niet.
wanneer ik mijn verbinding op ping en up en download snelheid teste, viel de verbinding uit. upload en ping was niet te testen. download was 3806 kbs, wat in mijn ogen leek op een 4mbit abo.
hierna verschillende keren gebeld met tele2, 0900 nr ook nog, maar hield niet. ze kwamen met standaard dingen als afstand ethernetkabel, je eigen pc etc etc. ( ben zelf icter). uiteindelijk maar gemaild met in mijn achterhoofd zodat ik de inhoud van mails kan aantonen mocht het ooit noodzakelijk zijn.
als reactie kreeg ik terug dat er niets mis was met mijn verbinding, en dat ik een 4mb abo heb.
toen heb ik aangegeven dat ik per direct de snelheid wil die ik wel heb besteld, en dat ik anders ook weer heel snel wegben. ( trug naar kpn, die welliswaar iets duurder is).
uiteindelijk gaven ze toe dat ze fouten hadden gemaakt en het zou zsm in orde komen.
toen kreeg ik bericht dat ik een wijziging in mijn abo heb besteld ( van 4 mb naar 20 mb) en dat me dat extra administratitekosten zou gaan kosten.
tevens werd 'het nieuwe abonement' van 20 mb pas opgeleverd eind nov 2008.
ondertussen wel al die tijd de langzem verbinding gehad en zeker elke dag 30 x uitvallen/reconnecten van de verbinding.
dus in heb in die weken nog flink gebeld en gemaild, maar het hielp niet.
dus ik ben eind nov truggegaan naar knp, en aangezien kpn beheerder is/was van de lijnen, hoefde ik gelukkig niet te wachten voor de overstap.
tevens heeft kpn als service mijn abo bij tele2 opgezegd.
zoals ik al aangaf is mijn reden van opzegging contractbreuk door tele2.
ze leverden mij niet het juiste product en ze bleven maar wanpresteren.
de telefoon daarintegen heeft al die tijd goed gewerkt.
ook heb ik alle facturen betreft bellen betaald, en ook precies alle dagen van het abo dat ik internet had, de internetverbinding zelf betaald.
ik heb dit in losse stukken zelf overgemaakt naar tele2. met bij elke overboeking erbij gezet waar het precies voor was, zodat het nooit op iets anders kon worden afgeboekt.
de extra administratiekosten die ze bleven vragen voor de zogenaamde wijziging in het abo, heb ik nooit betaald.
naderhand bleef ik herinneringen krijgen van 2 facturen die volgens tele2 nooit ( volledig) waren betaald. echter heb ik dat zeer naukeurig uitgepluisd en kan ik het zwart op wit aantonen dat het wel zeker betaald is, tot de cent precies.
na een poosje kreeg ik aanmaningen van incassoburo ggn, men uiteraard de bekende kosten die erbij komen.
op dat moment had tele2 in haar ogen 2 hoofdsommen van mij tegoed ( de 2 facturen waarvan ze tot de dag van vandaag claimen nog tegoed te hebben terwijl ze betaald zijn).
na een poosje kwam er een 3de factuur bij, de eindafrekening van circa 300 euro. dit was volgend tele2 omdat ik het contract voortijdig had opgezegd en ik wel nog verplicht was het volledige jaar door te betalen.
uiteraard heb ik dit niet betaald.
hierop daagde ggn mij voor de rechter.
vervolgend heb ik alle papierwerk van alle brieven en mails die ik had, incl screenshots van alles wat maar mogelijk was, aan ggn gegeven.
die zeiden daarop dat zij de zaak met tele2 gingegn stopzetten en dat voor ggn de zaak afgesloten was.
vervolgend na enkele maanden kreeg ik aanmaningen van intrumjustitia, ging weer over tele2.
de hoofdsommen waren hierin flink verhoogd.
ik heb toen maar 1 x met intrum gebeld en de zaak uitgelegd. daarna nog tientallen brieven gekregen van hun, en netjes ingeklapperd.
vervolgend ( sinds enkele maandjes trug) kreeg ik bericht van rosmalen deurwaarders over tele2.
dat ik per direct de 3 hoofdsommen moet betalen incl bijkomende kosten, circa 550 euro in totaal.
los van het feit dat 2 van de 3 hoofdsommen allang betaald zijn, ben ik er totaal niet mee eens.
ik heb toen gebeld met rosmalen, maar kreeg te horen dat ik een rechtzaak kon voorkomen door direct te betalen. ( what else)
niet betaald, waarop ik gedaagd werd voor 1 feb 2012.
hierop heb ik direct de hele papierzooi doorgestuurd naar rosmalen.
die hebben vervolgend contact opgenomen met hun client.
en die wil de zaak doorzetten. ze gooien het op vroegtijdig opzegging en zeggen dat het enige dat ze verkeerd deden, was mij een verkeerd pakket te hebben geleverd ( hardware dus?) en dat ze dat toen in orde hadden gemaakt.
motivatie van tele2 is natuurlijk nogal verzonnen....

hopelijk dat mensen hier willen reageren. ga ik dit winnen of kan ik beter een schikking treffen?


mvg,

darkrinoa

darkrinoa1
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 jan 2012 21:09

Re: tele2 heeft mij gedagvaard.

Ongelezen bericht door darkrinoa1 »

tevens deze topic in sectie van juridisch geplaatst, voor de zekerheid.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: tele2 heeft mij gedagvaard.

Ongelezen bericht door Jolijn »

Mmm, wat ik een beetje vreemd vind in het verhaal is dat GGN er geen brood in heeft gezien, Tele2 daarna IJ d'r aan gezet heeft en nu het derde bureau dat het moet proberen....

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: tele2 heeft mij gedagvaard.

Ongelezen bericht door bprosman »

Allereerst is dubbelposten niet handig, dan komen je antwoorden ook geplitst.
Wat ik nergens lees is of je Tele2 via een aangetekend schrijven in gebreke hebt gesteld samen met een termijn waarin je eist waarbinnen dit opgelost moet zijn. Je hebt eenzijdig actie ondernomen dmv deelbetalingen, je hebt een contract dus ook een betalingsverplichting. Ben niet juridisch onderlegd maar daar lijkt het mij fout te zijn gegaan.

darkrinoa1
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 jan 2012 21:09

Re: tele2 heeft mij gedagvaard.

Ongelezen bericht door darkrinoa1 »

hallo,

neej, ik heb tele2 nooit aangetekend brieven verstuurd, aangezien mailen ook aangetoond kan worden in een rechtzaak.
wel zijn de bedragen die ik heb betaald, allemaal op tijd betaald.

mvg,

darkrinoa

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: tele2 heeft mij gedagvaard.

Ongelezen bericht door ciske »

neej, ik heb tele2 nooit aangetekend brieven verstuurd, aangezien mailen ook aangetoond kan worden in een rechtzaak
nou nee hoor, hier sta je echt niet sterk mee, je had een aangetekende brief moeten sturen en daarin zoals bprosman hierboven al zei een tijd moeten geven om het op te lossen.

darkrinoa1
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 jan 2012 21:09

Re: tele2 heeft mij gedagvaard.

Ongelezen bericht door darkrinoa1 »

wat ik nu pas ontdek
een jaar abo mag maar een jaar duren. zij hebben er een jaar en 2 maanden van gemaakt.
mijn jaar abo ging in op 1 okt 2008.
het begon met het leveren van een verkeerd abo.
op 26 nov 2008 hebben ze mij het juiste geleverd. maar toen was ik al weg naar kpn.
vervolgend hebben zij als laatste factuur en afrekening gemaakt voor de resterende maanden van het jaar abo.
uit hun eigen factuur blijkt dat ze zeggen dat mijn jaar abo eindigt op 26 nov 2009.
echter dient deze dan toch te zijn beeindigd op 30 sep 2009, vanuitgaand dat tele2 wel in het gelijk staat?

mvg

darkrinoa

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: tele2 heeft mij gedagvaard.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat een lap tekst. In je eigen belang raad ik je aan e.e.a. kort en bondig te formuleren. Niemand heeft zin om zo'n stuk door te lezen, waardoor je ook weinig kan verwachten qua advies.

Over Tele2 zijn erg veel klachten. Ook op dit forum. Het beeld dat uit deze klachten ontstaat, is dat Tele2 op een oneerlijke manier met consumentenrechten omgaat.

Zo wordt er te laat opgeleverd (langer dan 30 dagen na aanvraag). Er zijn veel technische problemen (bijvoorbeeld 2mbps leveren terwijl er wordt betaald voor een 20mbps abo). Tv-modems die blijven hangen in firmware updates. Als je vervolgens te kennen geeft je abonnement bij Tele2 te willen ontbinden (je wettelijke recht!) wegens wanprestatie, begint de ellende. En krijg je later keihard een enorme rekening van Tele2 gepresenteerd.

Als ik je was zou ik het laten voorkomen en bijvoorbeeld eens contact opnemen met Jurofoon. Of een geschil aanspannen tegen Tele2 bij de SGC, http://www.sgc.nl

Zie o.a.: Tele2 eist betaling maar moet zelf consument betalen

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=4069

Bot vangen bij de kantonrechter doet Tele2 vaak genoeg: https://www.google.com/search?q=site%3A ... lr=lang_nl

klaas1978
Berichten: 355
Lid geworden op: 17 dec 2008 22:36

Re: tele2 heeft mij gedagvaard.

Ongelezen bericht door klaas1978 »

darkrinoa1 schreef:neej, ik heb tele2 nooit aangetekend brieven verstuurd, aangezien mailen ook aangetoond kan worden in een rechtzaak.
Nee, dat zie je verkeerd: mail kan in een spambox terecht komen, een aangetekende brief niet. Een aangetekende brief is rechtsgeldig, een e-mail niet.
Bob Schurkjens schreef:Wat een lap tekst. In je eigen belang raad ik je aan e.e.a. kort en bondig te formuleren. Niemand heeft zin om zo'n stuk door te lezen, waardoor je ook weinig kan verwachten qua advies.
+1

darkrinoa1
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 jan 2012 21:09

Re: tele2 heeft mij gedagvaard.

Ongelezen bericht door darkrinoa1 »

klaas1978 schreef:
darkrinoa1 schreef:neej, ik heb tele2 nooit aangetekend brieven verstuurd, aangezien mailen ook aangetoond kan worden in een rechtzaak.
Nee, dat zie je verkeerd: mail kan in een spambox terecht komen, een aangetekende brief niet. Een aangetekende brief is rechtsgeldig, een e-mail niet.
Bob Schurkjens schreef:Wat een lap tekst. In je eigen belang raad ik je aan e.e.a. kort en bondig te formuleren. Niemand heeft zin om zo'n stuk door te lezen, waardoor je ook weinig kan verwachten qua advies.
+1
hallo,

telt dat ook als tele2 op mijn emails heeft gereageerd via mail? dus geantwoord?

dit toont dan toch aan dat het gelezen en genoteerd is?

mvg,

darkrinoa

darkrinoa1
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 jan 2012 21:09

Re: tele2 heeft mij gedagvaard.

Ongelezen bericht door darkrinoa1 »

hallo,

de manier van opzegging is schriftelijk gebeurd via een andere provider, kpn.
ik neem aan dat deze manier van opzegging toch rechtsgeldig is? wegens wanprestatie van tele2.
tele2 was notabene goedkoper, het is jammer dat ze zo slecht waren.

mvg,

darkrinoa

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: tele2 heeft mij gedagvaard.

Ongelezen bericht door Jolijn »

darkrinoa1 schreef: hallo,
telt dat ook als tele2 op mijn emails heeft gereageerd via mail? dus geantwoord?
dit toont dan toch aan dat het gelezen en genoteerd is?
mvg,
darkrinoa
Als er gereageerd is, toont dat zeker aan dat de mail is ontvangen.

darkrinoa1
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 jan 2012 21:09

Re: tele2 heeft mij gedagvaard.

Ongelezen bericht door darkrinoa1 »

darkrinoa1 schreef:wat ik nu pas ontdek
een jaar abo mag maar een jaar duren. zij hebben er een jaar en 2 maanden van gemaakt.
mijn jaar abo ging in op 1 okt 2008.
het begon met het leveren van een verkeerd abo.
op 26 nov 2008 hebben ze mij het juiste geleverd. maar toen was ik al weg naar kpn.
vervolgend hebben zij als laatste factuur en afrekening gemaakt voor de resterende maanden van het jaar abo.
uit hun eigen factuur blijkt dat ze zeggen dat mijn jaar abo eindigt op 26 nov 2009.
echter dient deze dan toch te zijn beeindigd op 30 sep 2009, vanuitgaand dat tele2 wel in het gelijk staat?



mvg

darkrinoa

ik heb nu ook voor de zekerheid het eindbedrag nagerekend. 3 maanden van het jaarcontract heb ik nog betaald. dus 9 maanden blijven over. hiervan zijn 3 maanden nog met actie (helft van de prijs)
tele2 claimt 300 euro te krijgen, terwijl ik op 224 euro kom.
dus op 1 feb staat tele2 met 3 vorderingen waarvan er 2 allang betaald zijn, en de derde totaal niet klopt qua bedrag en ook qua datum jaarcontract.
uiteraard ben ik het totaal niet eens met een eindafrekening, tenzij dat bedrag 0 euro bedraagt.

mvg

darkrinoa


excuses voor het soms langdradige verhaal

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: tele2 heeft mij gedagvaard.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als je per e-mail een ontvangstbevestiging hebt van Tele2 en/of een reactie van Tele2, is dat gewoon rechtsgeldig. Ook rechters gaan met hun tijd mee; we leven niet meer in de 19e eeuw.

Vraag is wel of je Tele2 schriftelijk in gebreke hebt gesteld en ze voldoende tijd hebt gegeven om de problemen op te lossen (bijvoorbeeld 14 dagen of 1 maand).

Ze proberen sowieso geld bij je te halen; of dat nou terecht is interesseert Tele2 beslist niet. Zie o.a. het Jurofoon-verhaal. Daarom moet je je altijd teweerstellen tegen dit soort bedrijven. Incassobureaus spelen vaak blufpoker. Succes er mee.

hieronymus72
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 jan 2012 22:50
Locatie: Doesburg

Re: tele2 heeft mij gedagvaard.

Ongelezen bericht door hieronymus72 »

Ga ik dit winnen of kan ik beter een schikking treffen?

Beste TS, voor wat betreft de opzegging van de overeenkomst: maak onderscheid tussen opzeggen en ontbinden. Dit onderscheid is juridisch van groot belang: ontbinden kan in beginsel alleen wanneer Tele 2 wanpresteert en die wanprestatie een blijvend karakter heeft. Maw: ontbinden is een zware sanctie in het contractenrecht. (art. 6:265 BW)
Opzeggen daarentegen kan altijd, uiteraard wel met inachtneming van de opzegvoorwaarden zoals die in het contract staan.

Verder de vraag of er is voldaan aan de wettelijke verzuimregels (art. 6:80 BW ev): er is een ingebrekestelling verstuurt, daarop is gereageerd. Of die igs voldoet aan de wettelijke eisen weet ik zo niet maar lijkt mij ondergeschikt. Wel is relevant wat de inhoud van die igs was.

Ten slotte je winkansen: ik denk dat je winkans klein is want je komt je betalingsverplichting niet na (contract loopt nog), dus ik zou schikken.

Johan3
Berichten: 139
Lid geworden op: 13 jun 2006 19:39

Re: tele2 heeft mij gedagvaard.

Ongelezen bericht door Johan3 »

http://www.speedtest.nl/ADSL/

Doe dit eens!

Misschien zit je gewoon te ver weg, dan kunnen ze doen wat ze willen.
Bij xxmb gaat het goed, gooien ze hem omhoog dan blijft hij uitvallen.
boven de 1500 meter kan je 20 mb ADSL vergeten.
Dan kan je in ieder geval aantonen dat wat ze aanbieden niet gewoonweg niet kan!

darkrinoa1
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 jan 2012 21:09

Re: tele2 heeft mij gedagvaard.

Ongelezen bericht door darkrinoa1 »

Johan3 schreef:http://www.speedtest.nl/ADSL/

Doe dit eens!

Misschien zit je gewoon te ver weg, dan kunnen ze doen wat ze willen.
Bij xxmb gaat het goed, gooien ze hem omhoog dan blijft hij uitvallen.
boven de 1500 meter kan je 20 mb ADSL vergeten.
Dan kan je in ieder geval aantonen dat wat ze aanbieden niet gewoonweg niet kan!

hallo,

voor tele2 had ik kpn, en die viel nooit uit. bij kpn had ik ong 800 KB/s download.
ik meen mij te herinneren dat ik ooit eens ergens een test kon doen en dat ooit een kpn medewerker tegen mij zei dat ong 4000KB/s het max was. ( ik woon in een flatje).

mvg,

darkrinoa

darkrinoa1
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 jan 2012 21:09

Re: tele2 heeft mij gedagvaard.

Ongelezen bericht door darkrinoa1 »

hieronymus72 schreef:Ga ik dit winnen of kan ik beter een schikking treffen?

Beste TS, voor wat betreft de opzegging van de overeenkomst: maak onderscheid tussen opzeggen en ontbinden. Dit onderscheid is juridisch van groot belang: ontbinden kan in beginsel alleen wanneer Tele 2 wanpresteert en die wanprestatie een blijvend karakter heeft. Maw: ontbinden is een zware sanctie in het contractenrecht. (art. 6:265 BW)
Opzeggen daarentegen kan altijd, uiteraard wel met inachtneming van de opzegvoorwaarden zoals die in het contract staan.

Verder de vraag of er is voldaan aan de wettelijke verzuimregels (art. 6:80 BW ev): er is een ingebrekestelling verstuurt, daarop is gereageerd. Of die igs voldoet aan de wettelijke eisen weet ik zo niet maar lijkt mij ondergeschikt. Wel is relevant wat de inhoud van die igs was.

Ten slotte je winkansen: ik denk dat je winkans klein is want je komt je betalingsverplichting niet na (contract loopt nog), dus ik zou schikken.

hallo,

ik heb in meerdere mails mijn ongenoegen geuit. geldt dit hetzelfde als een ouderwetse officiele ingebrekestelling?
het abonement was in 2008. en is in 2009 verlopen ( weliswaar heeft tele2 het abo 2 maanden langer gerekt dat het oorspronkelijke jaar abo was.)
alles is toen op tijd betaald, behalve dat wat ik niet bij hun heb gebruikt.
daar hebben zij een afrekening van gemaakt, en zelfs die klopt niet. ze hebben de actie niet erin mee berekend. de actie was het 1ste halfjaar alles voor de helft van de prijs. tele2 staat nu dus met een dagvaarding met 3 vorderingen waarvan er 2 zijn betaald, en de 3de niet klopt qua bedrag, mocht hun beredenering wel kloppen.

mvg,

darkrinoa

Johan3
Berichten: 139
Lid geworden op: 13 jun 2006 19:39

Re: tele2 heeft mij gedagvaard.

Ongelezen bericht door Johan3 »

darkrinoa1 schreef:
Johan3 schreef:http://www.speedtest.nl/ADSL/

Doe dit eens!

Misschien zit je gewoon te ver weg, dan kunnen ze doen wat ze willen.
Bij xxmb gaat het goed, gooien ze hem omhoog dan blijft hij uitvallen.
boven de 1500 meter kan je 20 mb ADSL vergeten.
Dan kan je in ieder geval aantonen dat wat ze aanbieden niet gewoonweg niet kan!

hallo,

voor tele2 had ik kpn, en die viel nooit uit. bij kpn had ik ong 800 KB/s download.
ik meen mij te herinneren dat ik ooit eens ergens een test kon doen en dat ooit een kpn medewerker tegen mij zei dat ong 4000KB/s het max was. ( ik woon in een flatje).

mvg,

darkrinoa
Maar hoeveel meter geeft dat testje nu aan dan?

Deze is makkelijker denk ik.

http://pcdb.bbned.nl/

darkrinoa1
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 jan 2012 21:09

Re: tele2 heeft mij gedagvaard.

Ongelezen bericht door darkrinoa1 »

Johan3 schreef:
darkrinoa1 schreef:
Johan3 schreef:http://www.speedtest.nl/ADSL/

Doe dit eens!

Misschien zit je gewoon te ver weg, dan kunnen ze doen wat ze willen.
Bij xxmb gaat het goed, gooien ze hem omhoog dan blijft hij uitvallen.
boven de 1500 meter kan je 20 mb ADSL vergeten.
Dan kan je in ieder geval aantonen dat wat ze aanbieden niet gewoonweg niet kan!
Maar hoeveel meter geeft dat testje nu aan dan?

Deze is makkelijker denk ik.

http://pcdb.bbned.nl/

hallo,

dit geeft de test aan:

Dienst Omschrijving Snelheid (max.)
ADSL BBned ATM DSL 2-8Mb/512kb
SDSL BBned ATM DSL 2.3Mb/2.3Mb
ADSL2+ BBned Ethernet DSL 12Mb/1Mb
ADSL2+M BBned Ethernet DSL 4Mb/1Mb
B-SDSL.bis BBned Ethernet DSL 10Mb/10Mb

WijkcentraleNaam:Heerlen-Centrum
Code:Hrl-C
Afstand:± 2269 meter

op dit moment heb ik effectief 1200 KB/s download van kpn abo

mvg

Gesloten