Tele2 misleidt klant!
Echt, ik kan niet anders zeggen. Begin december 2007 kreeg ik als trouwe klant van Tele2 een aanbieding om over te stappen naar Visionbox. Wij hadden al telefoon en internet (4mbps) van tele2. De aanbieding bestond uit digitale tv, visionbox en een 20mbps internetverbinding. Voor een eenmalig bedrag van 29 euro. Dat is natuurlijk niet zo heel duur; naast je standaard abonnement.
De internet verbinding komt echter niet hoger uit dan 7mbps en het tv-beeld is abominabel. En telefoneren met de helpdesk helpt niets. De telefonist zegt gewoon dat de intenetverbinding 20mbps is en daar mee uit. Er wordt beloofd dat er een monteur langskomt. Ook dat gebeurt gewoon niet.
Tele2 misleidt mij als klant door te zeggen dat je 20mbps krijgt en dat is helemaal niet zo. Na een telefonisch contact met een monteur wordt me ook gezegd dat 20mbps in mijn regio helemaal niet kan. Dus al je erover denkt om tele2 klant te worden? Ik zou er nog eens over nadenken. MD
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] tele2 misleidt klant!
Re: tele2 misleidt klant!
Beste Martin Dop:
Tele2 levert TOT 20 Mbit,
Er zijn 3 mogelijkheden:
- De bekabeling bij u is niet in orde ( bijv. te lang)
- Er zit iets fout bij Tele 2 in de wijkcentrale
- U woont te ver van de wijkcentrale
Dat laatste kunt u controleren via http://pcdb.bbned.nl/
Woont u verder dan 3000 meter van de wijkcentrale, dan had Tele2 u nooit 20 Mbit mogen verkopen en mag u kosteloos terug naar uw oude 4 Mbit abonnement.
Tele2 levert TOT 20 Mbit,
Er zijn 3 mogelijkheden:
- De bekabeling bij u is niet in orde ( bijv. te lang)
- Er zit iets fout bij Tele 2 in de wijkcentrale
- U woont te ver van de wijkcentrale
Dat laatste kunt u controleren via http://pcdb.bbned.nl/
Woont u verder dan 3000 meter van de wijkcentrale, dan had Tele2 u nooit 20 Mbit mogen verkopen en mag u kosteloos terug naar uw oude 4 Mbit abonnement.
De bekabeling is in orde.
Ik woon ongeveer 1600 meter van de centrale....
Dus......
Er is iets mis bij tele2, maar ja dat wist ik al.
Ik woon ongeveer 1600 meter van de centrale....
Dus......
Er is iets mis bij tele2, maar ja dat wist ik al.
Nou, er is een monteur van Tele2 geweest en die heedft op zich zijn werk goed gedaan. Nu is het in ieder geval duidelijk, de 20 mbir zullen nooit gehaald worden. Ten hoogste 9 mbit is nogelijk op mijn locatie. En ja, soms heb ik dat ook 9 mbit. Maar lang niet altijd en dus al helemaal geen 20 mbit.
En wat betreft de digitale tv???!!! Dat is helemaal niks. Dat kan ook niet met zo'n lage down;loadsnelheid. Je moet dan echt permanent 13 mbit hebben. Dus woon je in de regio flevoland nop, begin dan niet aan tele2 Visionbox want dat werkt voor geen meter.
Ik blijf er bij, ik kan er helaas niets aan doen: tele2 misleidt haar klanten.
Ik zit nu vast aan een abonnement van 2 jaar. Het is welliswaar niet duur geweeat van mij 4 mbit naar "20 mbit" maar als je iets aanbiedt moet je het ook waarmaken.
Groet,
martindop
En wat betreft de digitale tv???!!! Dat is helemaal niks. Dat kan ook niet met zo'n lage down;loadsnelheid. Je moet dan echt permanent 13 mbit hebben. Dus woon je in de regio flevoland nop, begin dan niet aan tele2 Visionbox want dat werkt voor geen meter.
Ik blijf er bij, ik kan er helaas niets aan doen: tele2 misleidt haar klanten.
Ik zit nu vast aan een abonnement van 2 jaar. Het is welliswaar niet duur geweeat van mij 4 mbit naar "20 mbit" maar als je iets aanbiedt moet je het ook waarmaken.
Groet,
martindop
Nou ja, zoals gezegd, de 20 mbit zullen we nooit halen maar het digitale tv-beeld is nu duidelijk verbeterd. Het ziet er zelfs goed uit. Niet meer van die schokkerige beelden. Mooi.