Ook wij hebben nare ervaringen met Tele2. Ineens in het weekend op zaterdagmiddag rond 5 uur 4/5/2011 zat mijn man op internet hij wilde een nieuwe pagina openen tot hij een bericht op het scherm kreeg dat wij zijn afgesloten wegens een achterstand. HUH geen voorafgaande brief, geen mail, geen incassobrief TOTAAL uit het niets ineens afgesloten.
Nu moet ik er ook bij vermelden dat onze telefoon al twee weken raar deed we konden wel gebeld worden maar we konden zelf niet bellen maar omdat we dachten dat onze oude trouwe telefoon kapot was gegaan hadden we net een nieuwe telefoon gekocht maar het probleem bleef eigelijk bestaan. We zouden die maandag Tele2 bellen en vragen wat er aan de hand kon zijn.
Daar we internet en bellen van Tele2 hebben, en ons mobiel bellen niet toelaat om 0900 nummers te bellen, ben je genoodzaakt om via ergens anders contact op te nemen met de klantenservice. Dus wij op zoek naar een telefooncel in Rotterdam, komen we erachter dat alle telefooncellen in ROtterdam zijn overgenomen door een ander bedrijf. Lekker handig want werken doen ze niet, chip doet het niet en het geld wat je erin doet eet ie gelijk op zonder het te doen. Dat geld moeten we nog terug krijgen maar daar zitten we ook nog op te wachten maar dat is een ander verhaal.... En dan waar moet je dan terecht met je vraagtekens ???? Toen hebben we de broer van mijn man laten bellen met de vraag 'waarom zijn we afgesloten' . Die vertelde ons weer dat het zou gaan over een bedrag die openstaat van dec 2010 !? Een bedrag van 39,95 euro als we dat zouden betalen werden we weer aangesloten. Wij gelijk terug gekeken in onze administratie en het klopte dat er iets was misgegaan in Januari. Wat er precies is fout gegaan zijn we nog aan het uitzoeken bij de bank. Maar goed mijn man gelijk om verdere kosten en problemen te verkomen geld overgemaakt en daarna zijn broer gevraagt om terug te bellen wanneer we weer aangesloten werden.... Belt zijn broer ons weer terug met de melding dat er nog 2 euro openstaat en als die niet voldaan worden er nog niks gedaan werd. 'Hadden ze dat niet gelijk kunnen zeggen? Maar goed weer gelijk die paar euro overgemaakt ! en gevraagt aan broerlief wanneer we weer werden aangesloten want we hebben nu toch alles betaald.... Komt Tele2 weer met een ander verhaal ' ook al betaal je alles het dossier ligt al bij Intrum Justitia dus heeft geen zin om met ons contact op te nemen het dossier ligt daar...' HUH snappen jullie het nu nog ? 3 verschillende verhalen 1 dezelfde klantenservice ! Maar goed wat is dan het dossiernummer dan kunnen we contact op nemen want we hebben geen brief daarover ontvangen dat het doorgestuurd is of een brief ontvangen van Intrum Justitia. Die konden ze ons niet geven want dat moesten we zelf uitzoeken. Ze adviseerde ons zelf contact op te nemen met Intrum en vragen of we daar bekend zijn ???? Dus wij moeten een incassobureau bellen en vragen of we bekend zijn ? Het is toch Tele2 die ons aangemeld of doorgestuurd heeft omdat we een rekening niet hebben betaald ? Even laten rusten want we gingen met vakantie, terugekomen van 4 weken vakantie (inmiddels 19/6/2011) gelijk gekeken of we inmiddels een brief of iets hadden gekregen maar niks hoor van niemand niet.. 22/6/2011 Weer Tele2 gebeld alleen dit keer zelf via een telefooncel in het ziekenhuis (kwamen we achter via vrienden dat die het wel goed deed, 20 min van ons huis vandaan) omdat broerlief er helemaal gek van werd ! en we hem er niet verder mee lastig wilde vallen. Nou Nou met hun 10 cent per minuut !! Start tarief kost je zowiezo al ongeveer 2euro50 cent en dan per 7 seconde gaat er 10 eurocent af. Ik heb het bijgehouden want het duurt even voordat je iemand aan de lijn hebt. NU dus zelf aan de lijn en ik wilde nu dus precies weten wat er aan de hand was en ik was dus idd al bijna 2 maanden afgesloten ivm nog niet betaalde rekening. Ik zeg waarom weet ik daar niks van dan ? waarom hebben jullie niks gestuurd.. antwoord alles gaat tegenwoordig via de mail ! Ow dat is fijn zeg ik maar daar weet ik ook niks van ook niks over thuis gekregen maar dat begrepen ze niet.. Alles lag dus nog steeds bij het incassobureau en daar moest ik contact op nemen want pas na betaling van het incassobureau zou ik weer aangesloten worden. (Laten we ook niet vergeten dat we elke maand gewoon betalen terwijl we zijn afgesloten en dat we het opstaande bedrag al aan tele2 betaald hebben) Maar goed geen brief niks ontvangen van het incassobureau ben ik op zoek gegaan naar het telefoonnummer in een internetcafe en gelijk mijn mail gekeken en tot mijn verbazing een mail van Intrum Justitia dd 15/6/2011 met een achterstand van hun opdrachtgever (Tele2) ter groote van 63.02 euro HUH !!! Eerste en enige mail ooit over dit probleem !!! Ik denk ik ga Intrum maar op de hoogte brengen over dat wij het opstaande bedrag al betaald hebben aan Tele2 en dat we dan alleen de eventuele incassokosten zullen betalen want goed ik wil toch echt zo snel mogelijk aangesloten worden want mijn maandelijkse kosten tikken gewoon door ! Bel ik Intrum met dit verzoek zeggen ze doodleuk 'Mevrouw dit dossier is gesloten!!!!!!!!!!' Begrijpen jullie het nu nog ?? Ik wordt hier helemaal niet goed van !!! 'U moet bij Tele2 zijn wij hebben hier niks meer mee te maken het dossier is teruggestuurd ! Het enige wat ik voor u kan doen is een mailtje sturen naar Tele2 en doorgeven dat het dossier gesloten is zodat u weer aangesloten kunt worden '
Bel ik Tele2 diezelfde dag nog he 22/6/2011.. Met de melding dat het dossier gesloten is en dat ik weer contact met jullie moet opnemen (even ter duidelijkheid ik heb dus nu niks meer openstaan toch Tele2 is betaald en ik heb niks openstaan bij Intrum Justitia) Zegt Tele2 we hebben nog niks ontvangen dossier is nog niet terug bij ons eerder sluiten we niet aan !!! Vertel ik over dat mailtje wat Intrum inmiddels verstuurd heeft, moeten ze me doorsturen naar een andere afdeling daar weer in de wacht gezet (ondertussen totaal al 23 euro afgeschreven van de chip) Krijg ik eindelijk iemand aan de lijn en die geeft aan dat er idd net een mailtje binnen is gekomen van Intrum met de mededeling dat er niks openstaat bij hun!!! Geeft Tele2 aan ons binnen 3 dagen aan te sluiten TOEN brak mijn klomp !! Geen excuus niks nu moet ik nog eens 3 dagen wachten ! Ik eiste dat ik per direct werd aangesloten naar veel duwen en trekken zou ik binnen een half uur aangesloten worden... Kon eindelijk naar huis ! en kijken of we weer internet en bellen hebben. Na ongeveer 3 uurtjes waren we weer aangesloten.
Waar het mij nu omgaat is dat het ons dus niet duidelijk was gemaakt om wat het ging en wij niet op de hoogte waren gebracht over onze achterstand van een oude rekening van december. Wij hebben er nooit een brief over gehad zelf niet van dat het overgedragen werdt aan een incassobureau ! En als je nu terug kijkt hebben wij alleen het maandelijkse bedrag betaald zonder incassokosten dus alle rompslomp voor niks maar wel bijna 2 maanden voor niks betaald aan Tele2 wegens die afsluiting maar daar kun je bij niemand terecht of voor de kosten die je moest maken buitenshuis omdat je anders geen contact kon maken met de klantenservice en dan niet te vergeten de verschillende verhalen vanuit Tele2 die we elke keer te horen kregen. Totaal geen duidelijkheid of structuur bij Tele2 en dan nog iets we hebben in het verleden een keer meegemaakt dat een automatische incasso niet goed was gegaan en toen kregen we ook halverwege de maand een brief thuis met de informatie dat het afschrijven niet was gelukt en of we dan binnen 5 dagen wilden betalen anders zouden ze overgaan in afsluiten maar dan krijg je nog de kans om te betalen en wordt je op de hoogte gehouden over je situatie.
Even een gouden TIP zou niet alles via 1 provider laten lopen want voor je het weet wordt je afgesloten van alles en ben je onbereikbaar voor alles en iedereen maar je moet wel zo snel mogelijk contact op nemen met hun TJA HOE DAN ????
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] TELE2 onterecht afgesloten !!!!
TELE2 onterecht afgesloten !!!!
Laatst gewijzigd door TAMMEKE op 26 jun 2011 02:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: TELE2 onterecht afgesloten !!!!
Intrum Justitia is een incasso bureau, geen deurwaarder.
Zo te lezen ben je overal toch heeeeel goed mee weg gekomen.
Maar kijk niet raar op als je over 2,5,10 jaar toch nog hierover een brief van IJ krijgt.
Vat aub de telefoongesprekken met Tele2 en Intrum schriftelijk (email) samen, en stuur dat 2,3, dubbel op.
Even kort en duidelijk vermelden dat op de datum ....... tijd ......mee gedeeld is dat er GEEN bedrag meer openstaat/vordering is. Met verzoek dat schriftelijk te bevestigen ( dat dan 2,3,10 jaar bewaren).
Lees maar eens een paar topics hier,je bent door het oog van de naald gekropen.

Zo te lezen ben je overal toch heeeeel goed mee weg gekomen.
Maar kijk niet raar op als je over 2,5,10 jaar toch nog hierover een brief van IJ krijgt.
Vat aub de telefoongesprekken met Tele2 en Intrum schriftelijk (email) samen, en stuur dat 2,3, dubbel op.
Even kort en duidelijk vermelden dat op de datum ....... tijd ......mee gedeeld is dat er GEEN bedrag meer openstaat/vordering is. Met verzoek dat schriftelijk te bevestigen ( dat dan 2,3,10 jaar bewaren).
Lees maar eens een paar topics hier,je bent door het oog van de naald gekropen.
Laatst gewijzigd door Jolijn op 26 jun 2011 01:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Vaak is het zo dat wanneer een provider iets uit handen geeft aan een incasso bureau, IJ in dit geval, alles verder via die partij dient te verlopen. Een oplossing met Tele2 zit er dan ook niet meer in, heraansluiten lijkt mij ook niet maar dat hangt af van hoe Tele2 dat geregeld heeft. Vaak verkopen bedrijven vorderingen aan incassobureaus en is het voor providers vaak einde verhaal.
Wat ik me niet kan voorstellen is dat je geen bericht hebt gehad van deze achterstand. Zij het via SMS, email of brief. Een provider gaat niet zomaar tot afsluiting over, dan moet het echt al 2 of meer maanden aan de gang zijn. Vaak incasseren zij dan openstaande bedragen met de eerstvolgende factuur. De vraag is dan ook of je geen gebruik maakte van automatische incasso of deze gestorneerd hebt via de bank en handmatig betaalde. Wat betreft die kant van je verhaal ontbreekt nogal wat informatie om dat goed te kunnen beoordelen.
Wat ik me niet kan voorstellen is dat je geen bericht hebt gehad van deze achterstand. Zij het via SMS, email of brief. Een provider gaat niet zomaar tot afsluiting over, dan moet het echt al 2 of meer maanden aan de gang zijn. Vaak incasseren zij dan openstaande bedragen met de eerstvolgende factuur. De vraag is dan ook of je geen gebruik maakte van automatische incasso of deze gestorneerd hebt via de bank en handmatig betaalde. Wat betreft die kant van je verhaal ontbreekt nogal wat informatie om dat goed te kunnen beoordelen.
@jolijn heb het gelijk even aangepast je hebt helemaal gelijk !
@oppie11 vind je opmerking een beetje raar... we hebben echt geen bericht erover gehad en ze hebben ons echt ineens afgesloten. Ik ga daar toch niet over liegen anders heeft deze hele mail naar radar toch geen zin ! En zou ik toch niet zo kwaad zijn.
maar toch wil ik jullie bedanken voor jullie genomen moeite voor het lezen van mij oooow zo lange brief/verhaal en jullie reactie
gr
@oppie11 vind je opmerking een beetje raar... we hebben echt geen bericht erover gehad en ze hebben ons echt ineens afgesloten. Ik ga daar toch niet over liegen anders heeft deze hele mail naar radar toch geen zin ! En zou ik toch niet zo kwaad zijn.
maar toch wil ik jullie bedanken voor jullie genomen moeite voor het lezen van mij oooow zo lange brief/verhaal en jullie reactie
gr