LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 snelheid door Tv :(

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Felix92

Tele2 snelheid door Tv :(

Ongelezen bericht door Felix92 »

Ik heb een jaar lang Tele 2 Internet + bellen gehad. Prima service snelle aansluiting en goede helpdesk. Echter de snelheid bleef hangen op 1200 KB wat zo'n 10 MB is.
Niet echt last van gehad en ik heb het zo maar gelaten.
Nu ben ik deze maand overgegaan op Internet + bellen + TV. Ik heb de tv - decoder nog niet aangesloten maar nu al is mijn internetsnelheid sinds de aansluiting gekelderd naar slechts 550 KB!!!!
Ik ben bang om te kijken naar mijn snelheid zodra ik de decoder wel in gebruik neem! Omdat het dan waarschijnlijk nog lager zal worden.
Is dit laksheid van Tele2? Nu ik voor nog een jaar vast zit is de kwaliteit van de service niet meer belangrijk?

Toch is dit alles bijzonder vreemd naar mijn mening. Want Tele2 biedt aan: Internet EN bellen EN TV waarom zou het aansluiten van TV dan ten koste gaan van je internet? Het is toch een apart geleverde dienst??

Dus mensen neem geen TV erbij van Tele2!

SirPeter

Re: Tele2 snelheid door Tv :(

Ongelezen bericht door SirPeter »

De snelheid is waarschijnlijk gehalveerd omdat dit gereserveerd is voor de tv kwaliteit. Het kan zijn dat u nu al de maximale snelheid haalt wat de centrale kan bieden. In dat geval kan dus niet meer bandbreedte extra op de lijn gezet worden voor de internet snelheid.

Als er niets gereserveerd zou worden voor de tv dan is de kwaliteit van de tv zeer slecht.

Tele2 Webcare

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Felix92,

Het digitale televisie product van Tele2 maakt inderdaad gebruik van de bandbreedte van het internet. Om de beste televisie kwaliteit te garanderen wordt er een gedeelte van de bandbreedte hiervoor gereserveerd. Echter dit is nauwelijks merkbaar als je gebruik maakt van internetten en mailen. Pas als je op grote schaal gaat downloaden, dan kun je een langzamere internetsnelheid en een slechte televisiekwaliteit ondervinden. Als je op meerdere Digitale Decoders TV kijkt of TV kijkt en tegelijkertijd een programma opneemt, dan is er dan meer bandbreedte nodig. Voor alle situaties geldt dat de bandbreedte alleen gereserveerd wordt zodra de Digitale Decoder aan staat en niet als deze uit staat of in de stand-by staat.
Ik hoop je hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

:mrgreen: goh Dannielle van tele 2 , zou het niet handiger zijn als u de klanten dat van te voren laat weten , wel zo eerlijk toch? :D

oppie11

Ongelezen bericht door oppie11 »

tiptoo schreef::mrgreen: goh Dannielle van tele 2 , zou het niet handiger zijn als u de klanten dat van te voren laat weten , wel zo eerlijk toch? :D
Stukje informatievergaring ligt ook bij de consument natuurlijk. Niet iedereen is geinteresseerd in uitgebreide technische verhalen, hoop is na te lezen op websites, fora of via de klantenservice. Ooit een verhaal gehoord van iemand die niet wist dat ADSL over de telefoonkabel ging maar dacht dat het over de TV kabel ging en die daar een hoop ophef over maakte. Tjah waar leg je de grens...

tiptoo

oppie11 schreef:
tiptoo schreef::mrgreen: goh Dannielle van tele 2 , zou het niet handiger zijn als u de klanten dat van te voren laat weten , wel zo eerlijk toch? :D
Stukje informatievergaring ligt ook bij de consument natuurlijk. Niet iedereen is geinteresseerd in uitgebreide technische verhalen, hoop is na te lezen op websites, fora of via de klantenservice. Ooit een verhaal gehoord van iemand die niet wist dat ADSL over de telefoonkabel ging maar dacht dat het over de TV kabel ging en die daar een hoop ophef over maakte. Tjah waar leg je de grens...

dacht u niet dat de consument voordat die hier iets neerzet geen contact met de provider heeft gehad? Dannielle van tele 2 doet net alsof ze zo goed bezig zijn .....daar heb je als je goed bent toch geen forum voor nodig? :mrgreen:

oppie11

Ongelezen bericht door oppie11 »

Er zal vast wel contact zijn geweest. Enige wat ik probeer aan te geven is dat een hoop mensen te weinig research doen voordat ze wat bestellen. Bij TV via ADSL is dit vanwege de beperkte bandbreedte een logisch gevolg. Dat met name de problemen op fora terugkomen is ook logisch, op honderduizenden klanten met een % waarbij iets niet naar tevredenheid is valt niet alles via de klantenservice af te handelen, webcare is een fenomeen in opkomst en biedt extra service. Goede zaak dus.

tiptoo

goede zaak zou zijn als providers eens niet aan hun idiote winst denken maar gewoon mensen beantwoorden , en voor de rest duidelijk naar de mensen toe zijn wel zo eerlijk een beetje waar voor je geld te krijgen!

SirPeter

Waarom de Tele2 webcare zo naar beneden halen? Is ook nooit goed. Ik vond Tele2 webcare juist uiterst duidelijk was en een helder antwoordt gegeven heeft. Ik zie het probleem niet.

tiptoo

SirPeter schreef:Waarom de Tele2 webcare zo naar beneden halen? Is ook nooit goed. Ik vond Tele2 webcare juist uiterst duidelijk was en een helder antwoordt gegeven heeft. Ik zie het probleem niet.

dan lees je niet .....nogmaals los het op zonder forum anders ben je als provider niet echt goed bezig.

SirPeter

Er is ook geen probleem. Alles werkt alleen de snelheid wordt niet meer gehaald na tv toevoeging. En dat heeft webcare uitgelegd waardoor het komt.

suz123

Ongelezen bericht door suz123 »

SirPeter schreef:Waarom de Tele2 webcare zo naar beneden halen? Is ook nooit goed. Ik vond Tele2 webcare juist uiterst duidelijk was en een helder antwoordt gegeven heeft. Ik zie het probleem niet.
Als ik het verhaal goed heb door gelezen.. Geeft topic starter aan een flinke snelheidsverlies te hebben zonder dat decoder aangesloten staat.
Medewerkster tele2 geeft aan dat alleen de snelheid naar beneden gaat (gereseveerd wordt) als de decoder aan staat.
Sorry maar dan heeft deze topicstarter toch hier niets aan?

Gesloten