@Bob Schurkjens: dat waren 7 guldencenten

. Bedankt voor tip over OPENDNS het helpt wel wat maar is niet wat ik zoek.
Qua Tele2. Ik heb opgezegd, het bedrijf wijzigt zijn algemene voorwaarden per 12 februari en dus kan je kostenloos opzeggen.
Het administratief proces kent dit niet dus krijg ik een "dreigbrief" dat dit ruim 180 euro's gaat kosten.
Volgens de aardige meneer van de opzegdienst (binnen 1 minuut kreeg ik iemand aan de lijn maar toen ik wilde opzeggen werd ik doorverbonden en moest vervolgens 8 minuten wachten) moet
IK dan gaan bellen. Ik ga er maar vanuit dat er dan een creditnota volgt. Telefonisch wordt er gezegd dat ze het modem terug willen in de e-mail brief wordt daar met geen woord over gerept.
Enfin, ik ga weer zorgen dat ik een fatsoenlijk instelbaar modem kan aansluiten en m'n 20 mbit terug krijg. Als dat duurder is, interesseert me dat niet, ik wil gewoon hebben wat een bedrijf belooft en geen specificaties die ze niet na kunnen komen. Overigens is 13MB volgens Tele2 helemaal ok is want dat valt binnen hun norm. Ga de OPTA nog wel een briefje schrijven hoe dat nu zit en ook de reclamecodecommissie.
Mijn prepaid Tele2 heb ik er ook uitgegooid en naar een bekende Duitse keten overgestapt die de helft goedkoper is. Even in dit leven geen Tele2 meer wellicht een volgend leven.