LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] telfort alles in 1 pakket naar ziggo DRAMATISCH

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
skippy2009
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 okt 2009 17:22

telfort alles in 1 pakket naar ziggo DRAMATISCH

Ongelezen bericht door skippy2009 »

Na wat u eerder heeft kunnen lezen over een klacht betreft adres huisnummer verkeerd over te nemen van een ander persoon wat niet voor ons bedoeld was, heeft het nog een paar maanden geduurd voordat het bij ons weer goed stond. Nu zijn we aan het einde van het jaarcontract en door vele klachten die wij hebben betreft storingen met de tv vaak groen beeld, en hele vele telefoontjes vanaf vorig jaar tot afgelopen maandag nog nog steeds geen verandering / oplossing. Hadden wij besloten om toch maar terug te gaan naar Ziggo. Ons einddatum contract is 08-08-2013. Zagen wij eind juni.

Wij zijn daarom eind juni gaan kijken waar wij naartoe wilden gaan en kwamen toch terecht bij Ziggo.

Nou eerst zelf geprobeerd een contract met overname door Ziggo te laten regelen alleen wij hadden een vraag over de overstapformulier welke datum in te vullen. Ja is zondag 7 juli kan je natuurlijk niet bellen. Maandag 8 juli ziggo gebeld en uitgelegd moest ik een ander telefoonnummer bellen om het te laten wijzigen, zo gezegd een aardige vrouw mevrouw Graanoogst aan de telefoon gehad, en die vroeg wat wij ingevuld hadden als startdatum omdat zei als startdatum 16 juli had staan, ik zeg dat is een vraag voor mij het moet 8 augustus zijn zodat we niet met dubbele kosten zitten. O vroeg hij niet om een ingangstdatum dan met het aanvragen ik zeg nee niks gezien, nou een moment geduld ik ga het aanpassen. Ze kwam terug heeft gezegd heb het aangepast naar 8 augustus. Ik zeg hoe zit het met de overstap van televisie en dergelijke en nummerbehoud van telefoon als u mijn het contractnummer geef regel ik dat. Tevens had ik de vraag gesteld wat moet ik nu doen met de e-mail van de overstap niks meer ik heb het nu doorgevoerd, nadat ik het contractnummer gegeven had. en dacht nou eindelijk nu wachten of het inderdaad goed gaat.

Wij krijgen de brief van Ziggo gedateerd op 08 juli 2013 met inderdaad alles zoals afgesproken was.
Dacht wat kan er nu nog fout gaan.

Vrijdagavond 12 juli krijgen wij een e-mail met laatste herinnering om de overstapformulier te regelen, denk wat nu weer is allemaal geregeld toch. Wij in het weekendje dat we even weg waren een e-mail naar ziggo gestuurd van hoe kan dit alles is geregeld. Nou zaterdagmiddag 13 juli krijgen we daar een antwoordt op van.
Na controle van uw gegevens is gebleken dat internet bij Tele2 door Ziggo wordt opgezegt per 15 augustus 2013.
Wij natuurlijk witheet van dit is geen afspraak zoals wij het afgesproken hebben.

Maandag 15 juli heb ik boos maar lang netjes Ziggo gebeld en uitgelegd wat er aan de hand is en dat wij geen Tele2 maar Telfort hebben waar ze dat vandaan halen.
Na lang een vrouw gesproken te hebben die het bloed onder mijn nagels vandaan haalde heb ik gevraagd hogerhand, nou dat kan niet, ik zeg wat kan niet dit heb ik ook eerder meegemaakt en kon ineens wel. Als u een momentje heb verbind ik u door, krijg ik weer een andere vrouw aan de lijn blijkt ook niemand van hogerhand te zijn waar ik op stond, weer een ander blijkt ook geen hogerhand te zijn maar Claudia Coenen, na lang doormelden wat onze klachten zijn heb ik echt boos maar netjes en snotverkouden dat ik ben gezegd annuleer de hele boel maar, wij gaan niet naar jullie. Bij deze heb ik het geannuleerd. Maar je moet wel zelf contact opnemen met Telfort dat ze het nummer niet laten proteren.

Hup ik Telfort gesproken op 15 juli 2013 en de hele situatie uitgelegd en had zei alles vermeld in het systeem dat ik bij hun zou blijven. En ze zou een verlengingsaanbod doen per e-mail en woensdag gisterochtend 17 juli 2013 erover bellen, niet gebeurd. Dat is niet netjes.
Kreeg nog iemand van de td aan de lijn om hopelijk de storingen die we geregeld hebben te verhelpen maar het enige is wij kunnen er niks mee er is niks aan de hand. Nou daadwerkelijk wel alleen niet constant. Uiteindelijk van 12:41 tot 14:40 aan de telefoon gehad. Maar met de storingen niks wijzer geworden.

Nu 18 juli 2013 ligt er een brief van Telfort in de bus dat ze de opzegging 15 augustus 2013 door gaan voeren. Dacht nu breekt echt mijn klomp heb maandag 15 juli doorgegeven wat er met Ziggo gaande was en dan bij Telfort te blijven alles in het systeem en nu dit.
Gelijk Telfort gebeld ene meneer luisterde niet en zei dat ik bij Ziggo moet zijn. Ik zo van meneer bot maar netjes en snotverkouden van moet u goed luisteren bij uw collega is het allemaal bekend en Ziggo gaat niet door wij blijven bij jullie. Wederom luisterde die niet waardoor ik me stem wat meer verhefde en zei van u luistert niet heb ziggo maandag duidelijk gemaakt hoe de vork in de steel zit en annuleer de hele boel. nou uiteindelijk luisterde hij maar vraag me niet hoe.
Hij zou het bij de afdeling neerleggen en komt er spoedig op terug, ik zeg wanneer wij hebben er gewoon al slapeloze nachten van vanaf 7 juli ja na het weekend, ik zeg dan pas. Ik zeg hopelijk wel sneller. Heb geen zin in dubbele rekeningen. dus ik hoop dat je er zo spoedig mogelijk op terugkomt. heb alle namen en tijdstippen en datums genoteerd dus ze kunnen niet zeggen dat kan niet die persoon.

Maar denk dat alles gewoon 15 augustus weg is dat we dan niks meer hebben. Lekker goedkoop :-0

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: telfort alles in 1 pakket naar ziggo DRAMATISCH

Ongelezen bericht door ciske »

Bij deze heb ik het geannuleerd. Maar je moet wel zelf contact opnemen met Telfort dat ze het nummer niet laten proteren.
Een beetje wispelturig ben je, eerst wil je echt bij Telfort weg, dan weer annuleren bij ziggo!!

Waarom begrijp je niet dat er altijd wel dubbele kosten zijn? hoop voor jou dat het goed gaat komen, maar denk dat je inderdaad zonder komt te zitten.

Alsnog maar ziggo nemen.

skippy2009
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 okt 2009 17:22

Re: telfort alles in 1 pakket naar ziggo DRAMATISCH

Ongelezen bericht door skippy2009 »

Nou wispelturig absoluut niet hoor Ciske.

Vorig jaar juli hebben wij het abbonement aangevraagd liep tot 8 augustus 2013 van dit jaar.

Heel veel storingen vanaf dat moment en vele telefoontjes erbij. En nog eens dat wij van november december tot mei / juni een andere achternaam hadden.

Mijn zusje natuurlijk dezelfde achternaam als ik lijkt me logisch!!
Ze woonde op hetzelfde adres alleen een ander Huisnummer. Zei heeft haar appartement verkocht en die nieuwe bewoner wilde het abbonement overnemen met een snellere internet geloof ik weet niet precies. Maar geeft niet doet er niet toe.
Eerst had telfort die brief niet gehad met de overnamen contract van mijn zusje met die nieuwe eigenaresse, vervolgens nogmaals moeten versturen en inmiddels had zei een contactpersoon met telefoonnummer van Telfort zodat alles goed in gang gezet kon worden. Zou in januari het contract van mijn zusje overgaan naar de nieuwe persoon. Zei nam contact met mijn zusje of alles goed ging, vervolgens belt mijn zusje mij van heb jij nog alles gewoon lopen, ik zeg ja heb gewoon internet en tv enzo. oh wil jij kijken als je inlogt op welke naam het staat. Zo gezegd ik ingelogd en wat staat daar een andere achternaam met ons huisnummer.
Vervolgens bezig geweest tot mei / juni van dit jaar om de naam goed te zetten. Dus u begrijpt wel dat we eigenlijk onze buik al een beetje vol hadden inmiddels van Telfort.

Door 1 vele contacten die wij moeten afleggen met storingen, en dan
door 2 ons contract ineens wel op dit adres maar een ander persoon.

Nadat in mei / juni nu wel weer op onze naam staat dachten we van na ja laat maar zo we zien het wel, kregen we een brief dat we de compensatie die ons gedaan is door hun fout weer terug moesten betalen. had ik zoiets het bedrag wat ter compensatie geboden was ben je kwijt van het begin tot eind van het telefoongesprek, met hun.
Daarna kregen wij het groene scherm weer geregeld terug, waardoor wij echt halverwege juni hadden wij gaan kijken of we ergens anders naartoe kunnen. En nu dachten we alles geregeld te hebben en echt het zo overlopen met einddatum van 8-8 naar begin ziggo 8-8 zou elkaar overlappen en later uiteindelijk een week later wordt en dat dat niet de afspraak was, en dat ze zeiden ja maar dat geeft telfort door, ik had ze gebeld en ziggo heeft dat zelf besloten om het niet in elkaar over te lopen die heeft de datum zelf veranderd van 8-8 naar 15-8 ze telfort. En dat zijn toch wel hele vervelende dingen in aan jaar tijd en zoveel telefoontjes die wij niet vergoed krijgen doordat we hun moeten bellen voor storingen denk maar aan de kosten iedere keer 1 uur tot 1,5 uur aan de telefoon met hun en je bent niks verder gekomen dan dat je al weet. Waardoor wij door wat we nu met de overstap weer meemaken van laat maar alles is toch niet koek en ei we laten het wel bij telfort en zien wel hoe het allemaal gaat lopen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: telfort alles in 1 pakket naar ziggo DRAMATISCH

Ongelezen bericht door ciske »

Heel veel storingen vanaf dat moment en vele telefoontjes erbij. En nog eens dat wij van november december tot mei / juni een andere achternaam hadden
Als ik dit lees, dan zou ik niet meer bij Telfort willen blijven.

Precies met elkaar overlopen doet het meestal niet, waarom niet nu ziggo aanvragen ( als je tenminste zeker weet dat je geen contract meer hebt bij Telfort) en het zo snel mogelijk in laten gaan? Ben je van al het gedonder af.

Ik weet niet precies hoe het bij ziggo gaat, ik heb upc en die doet er 10 werkdagen over.

skippy2009
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 okt 2009 17:22

Re: telfort alles in 1 pakket naar ziggo DRAMATISCH

Ongelezen bericht door skippy2009 »

Nou dat is het hem juist, wij hadden geen zin in een nieuw telefoonnummer en vandaar inderdaad de hoop dat het nu goed zou gaan.

Het is dat wij geen UPC kunnen ontvangen maar ik had graag naar UPC willen gaan.
Nee dat het met elkaar overloopt snap ik, maar het is wel gezegd dat als 8 augustus de stopdatum is bij Telfort kunnen wij hem 8 augustus in laten gaan is mij meerdere malen bevestigd door de mevrouw die het contract aangepast heeft. Natuurlijk krijg je dan nog een laatste factuur van Telfort dat snap ik, die betaal je altijd achteraf. Maar wat ik ermee bedoelde was dat je geen 2x halve maandfacturen krijgt met een x bedrag aan kosten.
Ziggo is wel duurder in maandtarief dan Telfort maar naar ziggo nummers bel je voor nopen dat heb je met telfort niet dus dan heb je altijd hoge kosten.

Vandaar dat we n beetje een snelle keus gedaan hadden van ja dan gaan we naar ziggo, want er zijn een aantal familieleden die ziggo hebben en ja er is er een die je nogal aan de praat houd ook al probeer je die af te kappen

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: telfort alles in 1 pakket naar ziggo DRAMATISCH

Ongelezen bericht door ciske »

Als ik jou was , zou ik niet zo op de datums letten, laat het zo snel mogelijk op ziggo overgaan. Dan ben je van het gedoe af, en helaas kost dat wat. Ik heb ook een gedeelte moeten dubbel betalen, tis niet anders.

skippy2009
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 okt 2009 17:22

Re: telfort alles in 1 pakket naar ziggo DRAMATISCH

Ongelezen bericht door skippy2009 »

Ik ga het straks nog bespreekbaar maken wat en hoe we het gaan doen, maar dacht dit verhaal moet ff de wereld uit, en wie weet zijn er misschien nog mensen met dezelfde ervaring als die wij meegemaakt hebben.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: telfort alles in 1 pakket naar ziggo DRAMATISCH

Ongelezen bericht door bprosman »

Moeder van mijn kinderen is op 6 Juli overgegaan van Telfort naar Ziggo alles-in-een. Expres GEEN gebruik gemaakt van de "opzegservice" , wel nummer overname. Op 6 juli draaide alles op de geplande datum inclusief overgenomen nummer. Telfort wordt nu opgezegd, kost wel een maand "dubbel" maar dan zit je ook niet zonder.

Gesloten