LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort, maar dan goed

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
roko72

Telfort, maar dan goed

Ongelezen bericht door roko72 »

Ok, bij deze een positief bericht over Telfort.

Mijn modem is vorige week na blikseminslag overleden.
Hierop contact opgenomen met Telfort, en na een aantal testjes, kwam de medewerker tot de zelfde conclusie.

Ik zou een nieuw modem krijgen, maar kon wel een dag of 5 duren, want het was nogal druk.

Na 4 dagen had ik het pakken al binnen, en kon weer vrolijk verder (iig bellen, want mijn pc was ook overleden :cry: )

Bij deze dus een pluim voor Telfort, het kan dus wel.
(ik heb trouwens nooit geen trammelant gehad, niet met overstappen, verbinden, installatie o.i.d.)

Telfort, bedankt

stofzuigertje

Re: Telfort, maar dan goed

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Prima maar ik koop liever een 2e hands op marktplaats als reserve, binnen 24 uur en vaak ook in weekend op te halen.
Ik betaalde voor deze (niet draadloos) maar €5,- maar heb wel zekerheid dat telefoon en internet op 4 computers beschikbaar blijft.
De losse draadloze router had ik al dus daar kunnen door 1 kabel er 32 op!
Totaal dus 35....

roko72

niet eens bij stil gestaan eigenlijk.

ik heb echter wel een modem geprobeerd van mijn pa, maar dat ging niet werken om een of andere reden.

ach, en als je geen internet meer hebt (sowieso geen pc eigenlijk), heb je meer tijd voor andere dingen :mrgreen: :mrgreen:

mspro

Ongelezen bericht door mspro »

stofzuigertje schreef:Prima maar ik koop liever een 2e hands op marktplaats als reserve, binnen 24 uur en vaak ook in weekend op te halen.
Ik betaalde voor deze (niet draadloos) maar €5,- maar heb wel zekerheid dat telefoon en internet op 4 computers beschikbaar blijft.
De losse draadloze router had ik al dus daar kunnen door 1 kabel er 32 op!
Totaal dus 35....
Heb je deze wijsheid ook al in de praktijk gebracht?
De meeste providers ( zeker met internet en bellen ) controleren het MAC-adres van je modem...

roko72

mspro schreef:
Heb je deze wijsheid ook al in de praktijk gebracht?
De meeste providers ( zeker met internet en bellen ) controleren het MAC-adres van je modem...
wat dan tevens een verklaring is voor het niet functioneren van dat andere modem :idea:

Telfort webcare
verified
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Dat is onjuist.
Er wordt bij Telfort niet op MAC-adres gefilterd. Als u uw modem met een ander MAC-adres aansluit verandert het IP-adres, dat is het enige wat er gebeurd.

Als de modem het RFC1483 protocol ondersteunt werkt deze op ons netwerk en dat doen vrijwel alle in Nederland verkrijgbare modems.

Hugo
Telfort webcare team

mspro

Ongelezen bericht door mspro »

Telfort webcare schreef:Dat is onjuist.
Er wordt bij Telfort niet op MAC-adres gefilterd.
Hugo
Telfort webcare team
Mijn excuses.
Maar bij veel providers gebeurt dit wel. En dan met name bij VoIP abo's.

Gesloten