LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort....problems,problems,problems....

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
D44ntje

Telfort....problems,problems,problems....

Ongelezen bericht door D44ntje »

Hallo medeforummers :)

Mijn moeder heeft een contract bij Telfort en heeft dit in Oktober verlengd en toen is de ellende begonnen...
Ik heb pas gebeld en werd van het kastje naar de muur gestuurd ik denk ik ga twitteren,dat is publiekelijk en slechte reclame.
Toen werd ik uiteindelijk geholpen,er is een nieuwe modem gekomen en dat leek te werken,echter na 2 dagen begon de ellende alweer,wifi viel weg,telefoonverbinding viel weg.
Dan bel je en dan zeggen ze daar bij Telfort dat je de modem moet resetten/uitzetten....uhm ja das heel handig als je met je vaste telefoon aan het bellen bent,dan valt uiteraard de verbinding weg en terug gebeld worden ho maar,nee je moet gewoon weer zelf bellen en het kost ook niet ff niks ofzo.... !!!
Ik heb pas weer gebeld en gevraagd of ik nog antwoord ging krijgen op mijn Twitterberichten en die kwam uiteindelijk dan wel maar moest er wel eerst voor bellen !!!
Ik vertelde de jongeman van Telfort ook even duidelijk dat mijn moeder een leek is op het gebied van internet en dat zij zich laat afschepen door elke keer maar de modem te laten resetten ik zeg maar ik ben geen leek,ik zeg ik laat me niet afschepen,jullie gaan een oplossing bieden anders neem ik andere maatregelen.

Het vreemde verhaal is ook dat degene die mijn moeder aan de telefoon had zei dat ze een bepaald nummer moest draaien,dan werd zij terug gebeld en dan kon hij in de modem komen,wat is dat voor onzin ?!?!?!?!

Elke medewerker kan in het modem komen van de klant waar hij mee belt zonder een code te laten draaien door de klant en terug te bellen....

Afijn ze had een mail met de inloggegevens.
Ik had voor de allerlaatste keer de modem gereset en daarna wilde ik de modem in.
je moet dan uiteraard naar het iP adres gaan en dan inloggen.

Er word dan gevraagd om een username en een wachtwoord.
Dat was volgens de mail van Telfort (Admin en als ww 1234) helaas,ik kon niet inloggen.
Ik probeerde mijn standaard inloggegevens die meestal bij een modem gebruikt werden.
User/admin of admin/user of admin/admin of user/user.
In dit geval werkte user/user dus prima en niet de gegegvens die Telfort had geggeven...
Ik was in de modem en heb het wifi kanaal op een juist kanaal gezet,vreemd genoeg zette de modem dat kanaal uit zichzelf terug naar het kanaal waar die op stond,zelfs na het opslaan van de nieuwe instellingen.

Afijn,ik uitgelogd,weer gebeld,weer geklaagd en probeerde weer in de modem te komen,de modem was niet meer uit geweest.
Ik gebruikte weer hetzelfde ww en ik kon niet meer inloggen dus de gegegvens van de mail van Telfort gebruikt,ook die werkte dus niet,ja jeetje,wat is nou de inlog van de modem ?
Moest ik WEER de modem resetten van die kerel en dan inloggen in de modem met de gegevens van de mail....

Vooruit maar weer..............................ZUCHT !!

Helaas joh.....de stoom kwam uit mn oren.
Ik weer die standaard inlogs geprobeerd en ineens was de inlog user/admin ipv user/user....het ging nergens over.

Vanmiddag weer ellende,modem gereset en dan werkt het weer even tot de volgende uitval.....
Nu ben ik er klaar mee,mijn moeder word er gestoord van en ik ook want ik ben degene die er elke keer naar moet kijken wat er aan de hand is,Telfort moet zorgen voor een goede verbinding !!
Contractontbinding kon niet want dat loopt in Oktober pas af,ja mooi verhaal maar ze betaald voor internetten en bellen maar dan moet ze dat ook wel zonder storingen/uitval kunnen doen en niet elke keer alles moeten resetten wat toch voor geen meter helpt !!!

Heel fijn als je met een belangrijke instantie aan de telefoon zit wat ook nog eens een 0900 nummer is en de verbinding valt elke keer weg,kost je handen vol met geld !!!

Telfort,ze wil van jullie af zonder afkoop want jullie internetverbindingen geven niet wat jullie bieden !! En de service is al helemaal niet wat het wezen moet :( !!
Jullie horen te geven wat jullie bieden en niet half want er word ook niet voor de helft betaald !!
Laatst gewijzigd door D44ntje op 03 apr 2013 19:11, 3 keer totaal gewijzigd.

Frantic2

Re: Telfort....problems,problems,problems....

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Bericht is gemeld wegens smaad,laster,scheldwoorden etc.etc.etc....

D44ntje

Frantic2 schreef:Bericht is gemeld wegens smaad,laster,scheldwoorden etc.etc.etc....
ik geloof niet dat ik je helemaal volg ?
Mijn bericht gemeld ? waarom ?

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

D44ntje schreef:
Frantic2 schreef:Bericht is gemeld wegens smaad,laster,scheldwoorden etc.etc.etc....

Ik volg het wel, wat dacht je van al die scheldwoorden?? Kwaad zijn is te begrijpen, maar alles als varkens en nog meer van dat soort woorden?? Gedragregels gelezen?

D44ntje

Oh dus je vind varken een scheldwoord.....????
Wat valt er onder smaad en laster dan en welke scheldwoorden zie jij staan dan,kom op zeg.....

ciske

Dat je kwaad bent snap ik , denk de anderen ook. Maar wat jij hier neerzet..... vul zelf maar in.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

D44ntje schreef:
Zeker niet gelezen toen jij jezelf aanmeldde?

http://www.trosradar.nl/sites/forum/gedragsregels/
Gebruikers zullen elkaar en anderen respecteren door geen scheld- of vloekwoorden en nodeloos kwetsende tekst(en) te gebruiken.
Agressieve, onwettelijke, bedreigende, lasterlijke, vulgaire, obscene, racistische, misleidende of anderszins ongepaste of irrelevante bijdragen zijn niet toegestaan.

D44ntje

Geloof me,ik hou me nog in hoor.
Ik gebruik geen scheldwoorden.
Dit is toch een forum om problemen te melden met internetproviders e.d......
Nou dat doe ik en op mijn manier maar zonder te schelden maar ja ik weet niet wat jullie gewend zijn maar ik zie mijn tekst nou echt niet als laster,smaad of vol met scheldwoorden.....

D44ntje

Nou heb een paar kleine woordjes weggehaald waarvan ik dan kan bedenken dat dat als schelden gezien word maar goed ik vond mijn bericht niet bepaald toepasselijk voor :

Gebruikers zullen elkaar en anderen respecteren door geen scheld- of vloekwoorden en nodeloos kwetsende tekst(en) te gebruiken.
Agressieve, onwettelijke, bedreigende, lasterlijke, vulgaire, obscene, racistische, misleidende of anderszins ongepaste of irrelevante bijdragen zijn niet toegestaan.

Op het woordje verd*mme na dan.
Maar zoals jullie willen,aangepast en zou niet weten wat er nu nog aan mijn bericht mankeert.
Wel erg lullig dat er meteen melding gemaakt word voor zoiets lulligs en dat ik nie ff een bverichtje krijg van joh lees je tekst ff na en haal ff die paar woordjes eruit die niet ''mogen''.

Mja zal wel aan mij liggen,ik ben een Rotterdammer en vond mn bericht normaal.
Oh zal ook nog ff de titel aanpassen....

ciske

ik ben een Rotterdammer en vond mn bericht normaal
Ik ben een Amsterdammer en ben dus wel wat gewend.

D44ntje

ciske schreef:
Dan begrijp ik niet dat jij mijn bericht niet vond kunnen....
Voor die paar woordjes,kom op het is 2013 en het is nou niet dat ik met ziektes heb lopen gooien.....
maar goed,het is aangepast dus jullie je zin....

ciske

maar goed,het is aangepast dus jullie je zin
Mooi zo.

Het gaat niet om dat ik het niet begrijp....maar er zijn meer mensen hier op het forum. :wink:

D44ntje

Wat erin stond was echt niet meldingswaardig bij een moderator hoor...misschien aanspreekwaardig naar mij toe maar vind het echt belachelijk om voor die kleine dingetjes meteen een melding te maken....magoe nu word het tijd dat het Telfort probleem opgelost word...

ciske

Stuur ze een aangetekende brief en geef ze 7 dagen de tijd om de boel op te lossen, zoniet dan het contract laten ontbinden ,wegens niet nakomen van afspraken.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

D44ntje schreef:
ciske schreef:
Dan begrijp ik niet dat jij mijn bericht niet vond kunnen....
Voor die paar woordjes,kom op het is 2013 en het is nou niet dat ik met ziektes heb lopen gooien.....
maar goed,het is aangepast dus jullie je zin....
Het heeft niks met zo 2013 te maken, je hebt gewoon op een normale manier te communiceren, waar je ook vandaan komt. dat zijn de regels die hier gelden.

JeedeBee

Ongelezen bericht door JeedeBee »

Maar in ieder geval, het gaat denk ik om een Zyxel P-2601HN-F1, deze kunnen niet zo gek veel connecties tegelijkertijd aan, dus als je bijvoorbeeld bestanden download (via Torrents, nieuwsgroepen e.d.) dan begint de Zyxel te stuiteren, een evt. oplossing hiervoor is om de Firmware te upgraden naar V3.11 en de logs uit te schakelen maar of het daarmee daadwerkelijk opgelost is weet ik niet. (CPU zal constant op 100% blijven draaien)

Het is in ieder geval een bekend probleem van deze modems/routers.
In principe weet iedere ict'er die bekend is met de Zyxels van dit probleem af... ik begrijp dan ook niet dat een helpdesk van Telfort dit niet weet.. en niet aangeraden heeft om een firmware upgrade uit te voeren.. of deze zelf heeft uitgevoerd.

Ik vrees dat Telfort een nieuwe modem moet gaan regelen voor jullie.

D44ntje

Hoi JeedeBee,

Vanavond heeft een vriend van mij die ict'er is via hulp op afstand een fiemware upgrade geprobeerd uit te voeren.
Echter lukte dit met geen mogelijkheid.
Wat je idd zegt over die 100% enzo klopt,dat zag hij ook.
De modem is 3 weken oud...
Er word idd gedownload via torrentsites maar met haar vorige modem is dat nooit een probleem geweest.
Haar downloadprogramma staat ook niet altijd aan en toch blijven de problemen.
Tuurlijk mag er een keer een fail zijn in de verbinding maar het gebeurd gewoon veel te vaak.
Echter is het probleem dat Telfort blijft zeggen dat we de modem maar moeten resetten maar dat is nu al zo vaak gedaan dat er bij Telfort toch ook een keer een lampie moet gaan branden...
Ik weet gewoon niet meer wat te doen,op twitter word simpelweg niet gereageerd en via de telefoon worden we afgewimpeld.

D44ntje

Het gaat ook idd om het modem wat je noemt.

Edrick

Ongelezen bericht door Edrick »

Dus je moeder is een leek op het gebied van internet. Weet niet hoe ze een modem moet resetten en download wel vrolijk van torrent sites? :roll:

Volkomen ongeloofwaardig!

D44ntje

Leek is een groot woord en ik heb nooit gezegd dat ze niet weet hoe ze het modem moet resetten.
Het downloaden heb ik haar uitgelegd en dat gaat gewoon goed.
Een programma installeren word wat lastiger voor haar maar zelfs dat kan ze met wat aanwijzingen.
Ze woont tegenover mij en maak het zelf vaak genoeg mee dat haar internet wegvalt en haar vaste telefoonlijn.

Ze kan surfen op het web,ze kan downloaden,ze kan ook gewoon haar modem resetten maar als je dat bijna elke dag moet doen dan is er toch echt iets mis bij Telfort.

Wat is hier nou weer volkomen ongeloofwaardig aan !?

Ik heb duidelijk mijn verhaal uitgelegd wat het probleem is met Telfort dus waarom krijg ik dan nu zo'n flauwe opmerking ?

Gesloten