- factuur telfort 28-01-2010 30,35
- factuur telfort 25-01-2010 1,44
Hoofsom 31,79
Rente 0,21
Buitengerechtelijke kosten 37,--
Totaal dus 69,--
Heb eerst contact opgenomen met Telfort, die wisten me te vertellen
(op aandringen) dat het om een factuur van November 2009 ging welke nog niet betaald was.
Volgens hun was mijn contract verbroken per februari omdat ik niet aan mijn betaling voldoet, maar heb van Telfort een brief (d.d. 17 febr. 2010) gehad, met als onderwerp:
.opzegbevestiging van Telfort internetabonnement
Ook staat in de brief:
Het opzeggen had ik via de overstap service van UPC geregeld(zie probleem UPC).Een opstaand bedrag of tegoed wordt automatisch afgeschreven of teruggestort.
Ben gaan uitzoeken of ik een betaling heb gemist, wat inderdaad zo is.
Deze is alleen nooit automatisch afgeschreven, overigens heb ik hier ook geen acceptgiro gehad of herinnering.
Ook dit heb ik nagevraagd bij Telfort telefonisch, maar kan ook per mail zijn verstuurd antwoorden ze mij daarop, welke ik niet kanlezen omdat het abonnement opgezegd is.
Van Telfort moest ik maar contact opnemen met het incasso bureau omdat daar de gehele administratie aanwezig is, omdat het incasso bureau de rekening al aan Telfort heeft betaald.
Dus heb contact opgenomen met het incasso bureau en volgens hun gaat het echt om februari, ik heb om het betalingskenmerk gevraagd, dit koste veel moeite om te verkrijgen omdat de desbetreffende vrouw mij niet wou uit laten praten, maar deze komt niet overeen met betaling uit nov. 2009 en ook niet met de betaling van jan. en/of feb. 2010. Ik werd als maar meer boos omdat ze niet luisteren willen aan de andere kant van de lijn en mij niet lieten uitpraten.
Op een gegeven moment heb ik ff flink gescholden en gelijk opgehangen, weet het is niet goed, maar er was geen luisterend oor en zeer fustrerend gesprek.
Volgens het incasso bureau ben ik totaal verantwoordelijk en had ik alles moeten checken of het afgeschreven was, een acceptgiro sturen is service van het desbtreffende bedrijf werd mij verteld, wat ik overigens niet eens wist.
Zij kon me vertellen dat ik wettelijk voor alle betalingsregeling aansprakelijk ben en alles maar zelf in de gaten moet houden.
Ik werk super veel, soms maanden van 280 uur per maand, heb dan niet echt de puf meer om ook nog eens deze taak op me te nemen, terwijl ze normaal gesproken, als het niet afgeschreven was, een acceptgiro sturen(dus niet per mail).
Het incasso bureau wil dat ik alles betaal, maar hier pas ik voor. Het is meer dan het bedrag wat er open zou staan, overigens vind ik dat het niet alleen mijn fout is en verwacht ik ook wel enig response van Telfort, maar ja was tevergeefs.
Hoe kan ik dit oplossen zonder dat het incasso bureau de bedragen gaat verhogen en het gaat oplopen tot 1000-en euros, want aan dat bedrag zit je zo binnen enkele maanden.