LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] trage internet Online (ontbinden)

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
delimavi
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 feb 2010 14:07

trage internet Online (ontbinden)

Ongelezen bericht door delimavi »

Ik had adsl internetaansluiting van Telfort. Daar was ik tevreden over maar internet mocht wel wat sneller van mij. Had 30 Mb/s maar haalde max 12-13 Mb/s.
Ik ging naar de T-Mobile shop voor mijn gsm abonnement en daar vroeg de verkoper wat voor internet ik had, en had mij internetabonnement aangeboden van Online, hij gaf aan dat mijn internet altijd sneller zou zijn dan 12-13 Mb/s. Ik heb Online internet ADSL EXTRA afgesloten die tot 30 Mb/s snelheid zou kunnen halen, afhankelijk van de centrale.
De omzetting en nummerbehoud verliep prima zonder problemen. Wel had ik problemen met de modem Huawei 655d. Draadloos viel steeds weg en mijn internet was niet stabiel. Na meerdere malen te bellen naar klantenservice en de routine stappenplan met resetten van de modem en stekker eruit halen allemaal uitgevoerd en nog geen verbeteringen.
Ik heb IPTV aangeschaft en liep helemaal niet stabiel. Ik heb gebeld naar IPTV bedrijf en ze zeiden dat het met mijn (trage) verbinding lag. Vervolgens heb ik Online gebeld en ze zouden een uitgebreide test uitvoeren om te kijken waar het aan zou kunnen liggen. Ik werd vandaag gebeld door Online, ze dachten dat de centrale 2,5 km van me af zou zijn maar bleek 4km te zijn en dat zou verklaren dat ik een internetsnelheid van 9 Mb/s zou hebben.
Ik kan werkelijk niet fatsoenlijk op internet thuis, Downloaden/IPTV/gamen/smartphones en tablet die thuis gebruikt worden het is echt een ellende. Dus enige wat ik kan bedenken is overstappen naar Ziggo kabel internet. Want Glasvezel is hier niet aanwezig en Adsl zal ook niet de juiste oplossing zijn.

Ik wil mijn internetabonnement ontbinden. Heb ik hier recht op en zo ja hoe kan ik dit beste aanpakken want volgens Online werkt mijn product en ze kunnen nooit een snelheid beloven.
Ik kan moeilijk de verkoper aansprakelijk stellen die me hogere snelheid had beloofd. Die heeft mij overhaalt om te verkopen.

henk51
Berichten: 1679
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: trage internet Online (ontbinden)

Ongelezen bericht door henk51 »

Ik wil mijn internetabonnement ontbinden. Heb ik hier recht op en zo ja hoe kan ik dit beste aanpakken want volgens Online werkt mijn product en ze kunnen nooit een snelheid beloven.
Ik kan moeilijk de verkoper aansprakelijk stellen die me hogere snelheid had beloofd. Die heeft mij overhaalt om te verkopen.
Geef je weinig kans alles werkt en het is nu wel algemeen bekend dat hoe verder van de centrale hoe trager is al jaren zo.
Je werkt thuis ook nog eens draadloos is ook nog eens snelheidsverlies.
Probeer met kabel te werken levert snelheidswinst op.
Je had beter eerst vooraf eens goed internet kunnen raadplegen over ISDN en kabel,u wilt met een
goggomobiel gaan racen
Ik kan werkelijk niet fatsoenlijk op internet thuis, Downloaden/IPTV/gamen/smartphones en tablet die thuis gebruikt worden het is echt een ellende
U had gewoon tv,internet van Ziggo in uw geval moeten nemen zit u zo op 60mb/s .
Alleen internet via Ziggo kan niet u moet er ook TV bijnemen,ik weet niet waar nu uw tv aansluiting loopt



gr Henk.

delimavi
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 feb 2010 14:07

Re: trage internet Online (ontbinden)

Ongelezen bericht door delimavi »

De winkelier gaf aan dat het sneller zou zijn dan wat ik voorheen had (Telfort)
Ik kan hem moeilijk aansprakelijk stellen denk ik als hij het zou ontkennen.

Ik heb IPTV gekozen omdat ik buitenlandse zenders kan ontvangen zonder schotel. Die aanbod heeft geen enkele provider. Ik ben bereid om Ziggo te nemen met of zonder tv. Het gaat me nu puur om te kunnen ontbinden van Online omdat ik ver onder mijn snelheid zit en niet helemaal lekker werkt met mijn apparaten.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: trage internet Online (ontbinden)

Ongelezen bericht door devious »

Contract uitzitten, is optie 1

Bellen naar de Klantenservice en even vragen doorverbonden te worden naar het Klachtenteam is optie 2.
Bij deze optie rustig en kalm blijven en alles gewoon uitleggen zoals hier. Dan komt er echt wel een oplossing.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: trage internet Online (ontbinden)

Ongelezen bericht door olaf79 »

devious schreef:Contract uitzitten, is optie 1

Bellen naar de Klantenservice en even vragen doorverbonden te worden naar het Klachtenteam is optie 2.
Bij deze optie rustig en kalm blijven en alles gewoon uitleggen zoals hier. Dan komt er echt wel een oplossing.
Er is duidelijk wat anders geleverd dan beloofd. De snelheid is niet beter dan bij telfort en is ver beneden het geoffreerde. Dit is m.i. reden voor ontbinding omdat het contract niet wordt nageleefd.

delimavi
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 feb 2010 14:07

Re: trage internet Online (ontbinden)

Ongelezen bericht door delimavi »

Ik ben het helemaal met je eens olaf79! Alleen werd me verteld dat ik er aan vast zit omdat ik getekend heb voor 2 jaar. Aan hun kant zou alles werken, alleen dat de centrale te ver van me af zit (4km) konden ze niets aan doen en verklaarde dat mijn snelheid daardoor langzaam zou zijn namelijk 9 Mb/s. Snelheid wat ze aangeven is tot 30 Mb/s en als ze er onder zitten zou het niet aan hun liggen dan leveren ze hun product goed en moet ik het ermee doen.

Ik baal ervan want ik kan er niets mee daarom wil ik overstappen naar Ziggo, die me wel sneller internet kan leveren via de kabel!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: trage internet Online (ontbinden)

Ongelezen bericht door olaf79 »

delimavi schreef:Ik ben het helemaal met je eens olaf79! Alleen werd me verteld dat ik er aan vast zit omdat ik getekend heb voor 2 jaar. Aan hun kant zou alles werken, alleen dat de centrale te ver van me af zit (4km) konden ze niets aan doen en verklaarde dat mijn snelheid daardoor langzaam zou zijn namelijk 9 Mb/s. Snelheid wat ze aangeven is tot 30 Mb/s en als ze er onder zitten zou het niet aan hun liggen dan leveren ze hun product goed en moet ik het ermee doen.

Ik baal ervan want ik kan er niets mee daarom wil ik overstappen naar Ziggo, die me wel sneller internet kan leveren via de kabel!
Tsja, maar eerder is je vertelt dat het sneller is dan Telfort. Bovendien hadden ze je moeten waarschuwen toen de aansluiting werd geactiveerd dat je die snelheid niet ging halen een lager abo moeten aanbieden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: trage internet Online (ontbinden)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@ delimavi

Welke IPTV-provider heb je? Ben ik wel benieuwd naar aangezien ik hetzelfde Online-abo heb als jij.

Ik heb nu nog Digitenne maar zou wel meer zenders willen.

T-Mobile Online is per 1 januari jl. verplicht om zich aan de https://www.google.nl/search?hl=nl&q=+G ... tsnelheden te houden en die heeft de verkoper overtreden. Wellicht biedt dat mogelijkheid om je contract kosteloos te ontbinden.

Weigert Online dat, dan kun je een geschil tegen ze aanspannen bij de http://www.sgc.nl met verwijzing naar de overtreden Gedragscode.

delimavi
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 feb 2010 14:07

Re: trage internet Online (ontbinden)

Ongelezen bericht door delimavi »

Ik heb prizma tv als iptv provider.Opzich werkt het goed alleen als ik met meerdere telefoons/tablets/laptops op internet ga of ga downloaden dan hapert het enorm. Daarom is het niet prettig om deze trage internet te hebben thuis.

Prizmatv richt zich meer op Turkse zenders en standaard nederlandse zenders. Geen Nederlandse film en sportzenders helaas.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: trage internet Online (ontbinden)

Ongelezen bericht door devious »

delimavi schreef:Ik heb prizma tv als iptv provider.Opzich werkt het goed alleen als ik met meerdere telefoons/tablets/laptops op internet ga of ga downloaden dan hapert het enorm. Daarom is het niet prettig om deze trage internet te hebben thuis.

Prizmatv richt zich meer op Turkse zenders en standaard nederlandse zenders. Geen Nederlandse film en sportzenders helaas.
Ohw... dus je gaat bewust de bandbreedte volledig benutten en daarna ga je klagen dat het niet goed is. Je kunt van tevoren weten dat zoiets niet bijster handig is om te doen als je niet veel bandbreedte hebt.
Maar doe gewoon wat ik al aangaf, bel met het Klachtenteam, die kunnen heus wel wat voor je doen.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: trage internet Online (ontbinden)

Ongelezen bericht door devious »

olaf79 schreef: Er is duidelijk wat anders geleverd dan beloofd. De snelheid is niet beter dan bij Telfort en is ver beneden het geoffreerde. Dit is m.i. reden voor ontbinding omdat het contract niet wordt nageleefd.
En wat is er dan afgesproken over de snelheid? ADSL is niet iets nieuws, en dus hoor je gewoon te weten dat het afhankelijk van de lijnlengte is hoeveel Mbps je overhoudt. En zoiets kun je zelf ook checken.
Op basis van dit verhaaltje wordt er bij geen enkele provider ontbonden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: trage internet Online (ontbinden)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Allereerst leuk om te weten dat er losse IPTV-abonnementen afgesloten kunnen worden. Helemaal nieuw voor mij.

Verder heb je gewoon recht op een goed werkende verbinding. Daar is nu geen sprake van. Online kan die onmogelijk leveren omdat je afstand tot de telefooncentrale 4km is. Daarom zou je de overeenkomst moeten kunnen ontbinden. De verkoper had je moeten waarschuwen dat de verbinding onder de 10mbps zou komen te liggen. Je had het contract dan niet getekend. Dit lijkt op een geval van dwaling:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dwaling

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: trage internet Online (ontbinden)

Ongelezen bericht door devious »

Ik vind alles best hoor, maar voor twee tientjes per maand kun je volgens mij ook niet verwachten dat je 100 Mbps krijgt.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: trage internet Online (ontbinden)

Ongelezen bericht door olaf79 »

devious schreef:
olaf79 schreef: Er is duidelijk wat anders geleverd dan beloofd. De snelheid is niet beter dan bij Telfort en is ver beneden het geoffreerde. Dit is m.i. reden voor ontbinding omdat het contract niet wordt nageleefd.
En wat is er dan afgesproken over de snelheid? ADSL is niet iets nieuws, en dus hoor je gewoon te weten dat het afhankelijk van de lijnlengte is hoeveel Mbps je overhoudt. En zoiets kun je zelf ook checken.
Op basis van dit verhaaltje wordt er bij geen enkele provider ontbonden.
Dat geldt zeker ook voor de leverancier. Die behoort te weten dat het gewoon niet goed werkt op zijn adres en dus een lager pakket te leveren en niet glashard te beweren dat het altijd sneller is dan bij de concurrent.

Als er in een kilo pak suiker maar 200 gram zit, vind je dit zeker ook normaal

alfatrion
Berichten: 21951
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: trage internet Online (ontbinden)

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik ben het met Olaf eens. De verkoper is de professionele partij in deze en de koper de leek. Er is een overeenkomst gesloten voor een snelheid tot 30 Mbps maar er wordt maar 9 Mbps geleverd. Dat is slechts 30% van wat u beloofd is. Dit verschil is dermate groot dat u de overeenkomst kunt ontbinden. Daarbij zou ik ook maar 30% van de prijs betalen.

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: trage internet Online (ontbinden)

Ongelezen bericht door Klaas01 »

delimavi schreef:Ik had adsl internetaansluiting van Telfort. Daar was ik tevreden over maar internet mocht wel wat sneller van mij. Had 30 Mb/s maar haalde max 12-13 Mb/s.
Ik ging naar de T-Mobile shop voor mijn gsm abonnement en daar vroeg de verkoper wat voor internet ik had, en had mij internetabonnement aangeboden van Online, hij gaf aan dat mijn internet altijd sneller zou zijn dan 12-13 Mb/s. Ik heb Online internet ADSL EXTRA afgesloten die tot 30 Mb/s snelheid zou kunnen halen, afhankelijk van de centrale.
De omzetting en nummerbehoud verliep prima zonder problemen. Wel had ik problemen met de modem Huawei 655d. Draadloos viel steeds weg en mijn internet was niet stabiel. Na meerdere malen te bellen naar klantenservice en de routine stappenplan met resetten van de modem en stekker eruit halen allemaal uitgevoerd en nog geen verbeteringen.
Ik heb IPTV aangeschaft en liep helemaal niet stabiel. Ik heb gebeld naar IPTV bedrijf en ze zeiden dat het met mijn (trage) verbinding lag. Vervolgens heb ik Online gebeld en ze zouden een uitgebreide test uitvoeren om te kijken waar het aan zou kunnen liggen. Ik werd vandaag gebeld door Online, ze dachten dat de centrale 2,5 km van me af zou zijn maar bleek 4km te zijn en dat zou verklaren dat ik een internetsnelheid van 9 Mb/s zou hebben.
Ik kan werkelijk niet fatsoenlijk op internet thuis, Downloaden/IPTV/gamen/smartphones en tablet die thuis gebruikt worden het is echt een ellende. Dus enige wat ik kan bedenken is overstappen naar Ziggo kabel internet. Want Glasvezel is hier niet aanwezig en Adsl zal ook niet de juiste oplossing zijn.

Ik wil mijn internetabonnement ontbinden. Heb ik hier recht op en zo ja hoe kan ik dit beste aanpakken want volgens Online werkt mijn product en ze kunnen nooit een snelheid beloven.
Ik kan moeilijk de verkoper aansprakelijk stellen die me hogere snelheid had beloofd. Die heeft mij overhaalt om te verkopen.
Even hier voor de duidelijkheid

Telfort 30 Mb/s maar haalde max 12-13 Mb/s.
Online 30 Mb/s snelheid zou kunnen halen, maar haalde 9 Mb/s

Ten eerste Online knijpt de snelheid af. Daarnaast is de lijn alleen geschikt voor een blijkbaar maximale snelheid van 12 - 13 MB/s

Welke internet provider je ook zult nemen, hoger zal je niet komen dan de eerder vernoemde internet snelheid.

Glasvezel
Glasvezel is perfect op het gebied van internet snelheid. Echter jouw snelheid mag dan wel hoog zijn, maar zodra de andere partij dat waar je iets wilt downloaden bijvoorbeeld maar op 3Mb/s heb je alsnog niets aan de snelheid die jij hebt genomen bij een glasvezel internet snelheid. Als mensen toch glasvezel willen hebben, is het gewoon aan te raden , om de laagste snelheid pakket te nemen in plaats van een hogere snelheid waar je geen bal aan hebt.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: trage internet Online (ontbinden)

Ongelezen bericht door devious »

ik wil niet vreemd doen hier, maar er is werkelijk geen enkele xDSL provider in Nederland die de lijn afknijpt. Dat gebeurt alleen bij hele drukke COAX/glasvezel kruispunten.
Wel hebben de xDSL providers een vreemd probleem. Twee kopernetwerken in de grond, twee rechtmatige eigenaren maar ...1 daarvan ( KPN) is de beheerder van beide netwerken. En ja, dat is raar, maar ik kan er ook niks aan doen. Daardoor zullen er op het KW-netwerk problemen zijn met oa Online omdat die geen eigen DSLAMs mogen plaatsen op dat netwerk. Met merkbare gevolgen dus, en dat is wat anders dan knijpen. Knijpen is een woord dat een gefrustreerde consument bezigt omdat hij/zij denkt niet te krijgen wat er mogelijk is.

Gesloten