LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Trage uploadsnelheid Chello Extreme

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Rijk van Geest

Trage uploadsnelheid Chello Extreme

Ongelezen bericht door Rijk van Geest »

Mijn maximum uploadsnelheid is 450 Kbit/Sec terwijl dat, volgens de advertenties, 2048 Kbit/Sec is. Al vaak de helpdesk gebeld en er is zelfs een monteur langs geweest.
Volgens helpdesk en monteur ligt de fout niet bij mij maar men kan er niets aan veranderen.
Iemand soorgelijke problemen met Chello Extreme?

Groet,
RvG

joopataa

Re: Trage uploadsnelheid Chello Extreme

Ongelezen bericht door joopataa »

Ik heb vanaf het begin Chello Extreme , en op de tijden van storing na ( niet zoveel ) is het snelheid juist de laatste tijd omhoog gegaan! Dus als men toegeeft dat het niet aan jou pc ligt, dan moet het bij hun zitten en heb jij recht op schadevergoeding volgens hun eigen regels!
Wel vind ik vreemd dat zowel up als download snelheid zo laag is. Dat is vaak een teken dat het bij de computer fout zit, Kabels/router/enz.
Zoniet dan zeker geld terug eisen!! Je hebt er dan recht op.

Joopataa. :idea:

weelden22

Ongelezen bericht door weelden22 »

kijk eens op www.speedtest.nl
daar kan je de juiste testen doen met de snelheid
ik heb hier ook een groote storing gehad en ik moet zeggen
dat hij nu veel sneller is dan voor heen
maar ik moet zeggen dat upc een rot bedrijf is maar moet ook toe geven dat tot nu toe alles zeer goed bij mijn werkt
dat is wel eens anders geweest

Rijk van Geest

Dank voor jullie reactie joopataa en weelden22.
I.v.m. een eventuele schadevergoeding zal ik het UPC garantieplan eens goed bestuderen.
Volgens speedtest.nl is mijn uploadsnelheid vandaag om 17:30: 158.8 KByte/sec en mijn downloadsnelheid 1416.3 KByte/sec.
Moet ik daar tevreden mee zijn...?

joopataa

Ongelezen bericht door joopataa »

Dat klinkt al iets beter, Dan is jou download nu zo een 14MB en 1.5MB upload. Het is zeker nog niet helemaal goed maar dit is wel spitsuur, Probeer het vanavond rond 22.00 uur nog eens of morgen bij het opstarten. Heb je wel al een modemreset gedaan? dat was afgelopen week namelijk nodig. Je hoort zo rond de 19/20 MB download en rond de 2MB up te hebben . continu.

Joopataa

ps op dit moment heb ik 18MB down en 2MBupload op speedtest.

Rijk van Geest

Toevallig gisteren een modemreset gedaan omdat mijn voicemail nog steeds niet werkt. Daar kom ik binnenkort nog op terug in het UPC telefoon forum :-)

Momenteel heb ik ongeveer 15MB down- en 2MB upload op speedtest, iets beter dus. Met een downloadmanager is mijn downloadsnelheid wel hoger.

Nogmaals dank!

Gesloten