LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
patrick_zaandam

TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Ongelezen bericht door patrick_zaandam »

Hallo

Ik kreeg gisteren een folder/brief van UPC door de brievenbus met de grote kop "Gratis voor u als Abonnee" waarin staat dat als je nu je abonnement omzet naar Clasic, dan krijg je gratis het pakket Kabel TV op je PC.
Ik heb al ruim vier jaar Clasic ...dus er valt voor mij niks om te zetten, maar wel wil ik in aanmerking komen voor het gratis paket ....ik dus bellen. De eerste keer heb ik ruim 50 minuten gewacht en toen maar opgehangen. De tweede keer kreeg ik ze eindelijk na 43 minuten aan de lijn. Maar NEE was het antwoord --> als Clasic abbonee kom je dus niet in aanmerking voor het gratis paket Kabel TV op je PC.

Dus het is weer hetzelfde liedje ...als je al topklant bent bij UPC (ik heb namelijk Telefonie, Chellow Clasic, UPC Digital) kom je NOOIT in aanmerking voor een voordeeltje.

....ik hoop dat de kabelmarkt eens vrijgegeven gaat worden !

Groeten,
Patrick

Dario

Re: TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Ongelezen bericht door Dario »

Ik zal het eens aansterken.

Bestaande ChelloClasic gebruikers betalen 41 euro per maand

Als je nu overstapt naar ChelloClasic met het genoemde gratis tv pakket betaal je 49 euro per maand :!:

Met andere woorden dat gratis tv paket kost je 8 euro in de maand :!:


Dario

Gast

Re: TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Ongelezen bericht door Gast »

wie betaald er 41 euro per maand???????????
wil ik ook en ben al ff bij chello hoor

patrick_zaandam

Re: TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Ongelezen bericht door patrick_zaandam »

Hallo,

Dario heeft volgens mij gelijk. Ik betaal namelijk ook 41,97 per maand en ik heb Classic .

Ze hanteren voor een en hetzelfde product verschillende tarieven ???

Groeten,
Patrick

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Ongelezen bericht door Keesjan »

Ik heb ook het Chello Classic abonnement en ik heb de brief ook ontvangen. Mijn conclusie was meteen dat de afdeling marketing weer eens geen gebruik heeft gemaakt van het juist bestand en dat de brief niet naar mij verstuurd moest worden. Ik ga daar echt geen urenlang voor aan de lijn hangen.

Overigens vind ik wel dat ze zulke acties ook voor bestaande klanten beschikbaar kunnen maken. Vaste klanten zijn een vaste inkomstenbron. Ze hadden desnoods korting op de nieuwprijs kunnen geven van de TV-kaart zoals bij veel bedrijven gebeurt voor bestaande klanten.

patrick_zaandam

Re: TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Ongelezen bericht door patrick_zaandam »

Ik heb niet goed gekeken bruto ...netto :wink:

Patrick

frehen
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jul 2004 13:43

Re: TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Ongelezen bericht door frehen »

Klopt toch wel. Wie ooit, al langer geleden begon als abonnee bij chello kreeg dat abonnement voor weet ik veel, 45 euro ? Welnu, als je dan nog eens iemand lid maakte kreeg je korting, nam je ook nog eens telefonie af leverde dat ook weer pakketkorting op.
Die bestaande abonnementen kunnen ze niet wijzigen, moet een dringende reden voor zijn, want dat staat nu eenmaal vast in een contract met de klant. Als je net op de scheiding zit tussen het oude en het nieuwe, duurdere abonnement, tsja da's dan jammer. Tenminste... zo denk ik dat het zit... Pakketkortingen bestaan nog wel, maar een nieuwe klant abonnee maken en dan zelf extra korting voor krijgen loopt niet nu.

Maar even over dat TV-op-je-PC-pakket. Folder ook gehad en ook gebeld. Ze kunnen dit niet maken. Bestaande klanten worden niet in de watten gelegd met voordeeltjes, nee die moeten zelfs betalen als ze willen bellen (0900-nummer). Alles bij UPC is erop gericht zoveel mogelijk centjes te halen bij de consument. Ben je eenmaal bij hun dan zijn de voordeeltjes voorbij.
Wil je lid worden of je bestaande abonnement wijzigen naar een beter duurder abonnement dan bestaat er een gratis nummer (0800-...). Dat is van hun uit gezien misschien wel logisch, maar voor de bestaande abonnee is het onbegrijpelijk.

Worden bestaande abonnees al goed behandelt dan? Integendeel zou ik zeggen. Ik heb pas een aantal emails gehad waarin ik op mijn dataverkeer werd gewezen, ik zou andere mede-chello'ers in de wielen rijden door mijn gebruik. Dat snap ik dan niet. Als er meerdere online zijn wordt de bandbreedte toch gedeeld ?? En dan merk ik dat hier ook wel. Er is geen datalimiet bij classic, nee hoor, maar wel een acceptable use policy... en die gaat dus gewoon "keihard" tot 45 Gb aan dataverkeer. Zeg dan gewoon dat er een datalimiet is. En denk nou niet dat die 45 Gb alleen maar de downloads zijn ! Nee hoor, want dat download ik bij lange na niet. Nee, het is het totale dataverkeer, dus ook je emails (incl.attachments) je searches, alle handelingen op internet waarbij dataverkeer optreed. Nou, in de huidige tijd is 45 Gb dan behoorlijk weinig.... Ik nam de proef op de som. Heb een hele dag de pc uitgehad (moeilijk hoor) en de volgende dag 2 drivers gedownload en een freeware programma, samen 26 Mb. Tevens heb ik mijn email gecheckt... dat leverde aan dataverkeer bijna 1 Gb op !!
dan vraag ik je....

Ik ga toch eens informeren naar andere mogelijkheden, langzamerhand komt het wel een beetje de strot uit zo.
Grtn
frehen[/i]

BorisM
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jun 2004 19:06

Re: TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Ongelezen bericht door BorisM »

Ik ben chello light abonnee en kreeg een brief dat ik het pakket zou ontvangen als ik over zou stappen naar...... chello light.

Ook gebeld, ruim 25 minuten in de wacht gehangen. Nee, brief was een foutje, de klachten worden verzameld. Oja, het pakket kon ik wel ontvangen als ik zou overstappen op chello classic......

Overigens stond ook in de brief dat er geen datlimiet geldt bij chello light....... niet dus..... maar hier gaan we wel aan werken in de toekomst vertelde de upc medewerkster me....

boris....

Gast

Re: TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Ongelezen bericht door Gast »

idd exclusief btw, en als je meer producten afneemt krijg je korting, maar basis is voor iedereen hetzelfde

roelien

Re: TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Ongelezen bericht door roelien »

ik heb ook al 4 jaar classic met een opzegtermijn van 1 jaar, als ik in ga op deze 'gratis aanbieding' krijg ik een jaarcontract en zit ik dus voor een jaar vast aan UPC. Als de kabelmarkt word vrijgegeven (dat wordt de hoogste tijd ) dan kun je niet veranderen.Doe een kabel aan je PC en de TV en je hebt TV op je PC,dus je hebt dat pakket van UPC niet nodig.
Ronnie

frehen
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jul 2004 13:43

Re: TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Ongelezen bericht door frehen »

Inmiddels heeft men er wat aan gedaan: Een email met als reden een "adresverwisseling"??

Mail aan chello abonnees
Betreft: verkeerde brief

UPC Nederland heeft deze maand een mooie aanbieding voor chello abonnees. Wij hebben vandaag de eerste chello abonnees per brief hierover geïnformeerd. Helaas hebben wij moeten constateren dat enkele chello abonnees, door een adresverwisseling, een verkeerde brief hebben ontvangen. Mocht dit voor u het geval zijn, excuses daarvoor.

Uit eerdere reacties hebben wij kunnen afleiden dat er veel interesse bestaat voor het "TV op je PC pakket" onder huidige abonnees. Wilt u dit pakket ook bemachtigen? Kijk dan snel voor de juiste aanbieding en actievoorwaarden op www.chello.nl of www.upc.nl.

Met vriendelijke groet,

Ivo Tempelman
UPC Nederland

Hieronder staan de actievoorwaarden. Weer blijkt dat bestaande abonnees het dus niet gratis krijgen, maar een extra product af moeten nemen van upc. Het is niet duidelijk of bij het kopje "Extra UPC-product" en/en of of/of bedoeld wordt. Moet je EN een jaar verlengen EN een extra product afnemen of 1 van de 2. Enfin, dit ligt wel in de lijn dus, want ook nieuwe abonnees en veranderende leveren chello geld op en dus krijgen ze het pakket gratis. Zoiets is er dus nu ook voor bestaande abonnees. Nou ik kijk wel tv op mijn tv en doe met de pc wel wat anders... Ze hadden beter, zoals Keesjan hierboven voorstelde, korting kunnen geven op het TV-pakket.

Actievoorwaarden 'TV op je PC pakket'
Iedere bestaande chello-abonnee kan onder de hiernavolgende voorwaarden een 'TV op je PC pakket' ontvangen (twv € 67). Reageer snel, de actie loopt van 1 juli t/m 31 juli 2004 en zolang de voorraad strekt. Als je voldoet aan de voorwaarden wordt het TV op je PC pakket zo snel mogelijk na afloop van de actieperiode door UPC naar het installatieadres gestuurd.
chello upgrade
Iedere huidige chello abonnee die binnen de actieperiode zijn huidige chello abonnement omzet naar een jaarabonnement voor een snellere chello variant: light, classic of plus kan van de actie gebruik maken..
Extra UPC product
Iedere huidige chello light, classic of plus abonnee die binnen de actieperiode zijn abonnement verlengt met een jaar en er een extra UPC product jaarabonnement bij afneemt: telefonie of digitale televisie (jaarabonnement combinatiepakket), kan van de actie gebruik maken.
Voorwaarden mbt het premium: 'TV op je PC pakket'
Het 'TV op je PC pakket' heeft geen garantieperiode. chello is niet aansprakelijk voor enig defect aan het 'TV op je PC pakket'. Bij een defect, vragen of problemen met de installatie kan er contact worden opgenomen met Hauppauge: 035 - 531 01 28 of kijk op:
www.hauppauge.tv. Verdergaande en andere aanspraken, met name aanspraken op vergoeding van buiten het apparaat ontstane schade zijn - voor zover de aansprakelijkheid niet wettelijk voorgeschreven is - uitgesloten. chello is dus niet aansprakelijk voor toevallige, indirecte of andere gevolgschade van welke aard dan ook, welke tot beperkingen in het gebruik, dataverlies winstderving of bedrijfsuitval leiden.

Het 'TV op je PC pakket' is niet inwisselbaar voor geld, korting of een ander cadeau.

Er wordt maar één 'TV op je PC pakket' per adres verstrekt. chello heeft te allen tijde het recht om de abonnee een ander product vergelijkbaar aan het 'TV op je PC pakket' aan te bieden.
Verdere voorwaarden
Op deze actie zijn de Algemene Voorwaarden voor levering van internetdiensten van chello en de Aanvullende voorwaarden voor pakketten van toepassing Deze actie is niet geldig in combinatie met andere aanbiedingen en / of kortingsacties.


Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Ongelezen bericht door Keesjan »

Toch moet ik zeggen dat UPC de fout van de brief netjes heeft opgelost. Een fout moet kunnen en meteen de dag erna een rectificatie getuigt van erkenning van de fout. Waar mensen werken, maken mensen fouten. Ik vind dit nu niet zo'n ramp. Overigens geldt het bij alle bedrijven dat welkomscadeau's lang en breed terug betaald worden in de abonnementskosten.

Gast

Re: TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Ongelezen bericht door Gast »

Keesjan steek jij UPC Chello maar in dat gedeelte waar geen zon schijnt.
Brief/klacht m.b.t. Tempelman gestuurd naar Denver hoofdkantoor, hopen dat we hem vandaar uit, kunnen laten ontslaan.

Wederom een bewijs voor wat een puinhoop die Chello/UPC administratie is. En een bewijs dat deze Tempelman niet eens weet wat die verkoopt.

frehen
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jul 2004 13:43

Re: TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Ongelezen bericht door frehen »

Dat is nou ook weer niet nodig....
Wat dat betreft ben ik het met Keesjan eens, dat ze dit inderdaad en vlugger dan we gewend zijn hebben opgelost. Geheel naar tevredenheid is/kan het niet zijn, maar goed, het klopt wel, zoals ik hierboven schrijf, met hun beleid. Het is tenslotte een actie, een lokkertje om geld (meer geld) uit te geven aan hun en daar staat dan dat tv-pakket tegenover.
Voor niks gaat de zon op, maja, het liefst hebben we als rechtgeaarde hollanders natuurlijk alles graag voor niks.
Ik ben in ieder geval wel tevreden met de afhandeling van dit gebeuren en hoe ze dit hebben gerectificeerd. Daar hoef ene meneer Tempelman niet voor te sneuvelen, echt niet. Die man kan nou eenmaal ook niet alles in zijn eentje regelen, voor hetzelfde geld (nouja) staat alleen maar zijn naam hieronder en heeft ie verder niets met die actie uit te staan. Zou zomaar kunnen. Ik vind dit BIJ LANGE NA niet passen bij figuren als bijv. een Joustra van UWV die wel "ontslagen" is, maar wel verder lekker ergens anders aan de bak kan tegen eenzelfde of wellicht wel beter salaris. DAT zijn boeven die anders aangepakt moeten worden! En zeker niet op de manier zoals ie nu is aangepakt.
Meneer Tempelman is wat dat betreft een vrij onschuldig figuur dunkt me.

Een erger probleem van upc/chello is het dataverbruik/datalimiet (of niet??), maar daar is een andere topic voor... en daar moet van buitenaf maar eens flink tegen geageerd worden (RADAR/KASSA of Consumentenbond). Daar zijn ze gewoon niet duidelijk in en dat is veel storender als deze affaire. We krijgen een snelweg om te internetten, maar UPC bepaalt hoe hard je deze maand en hoe hard je volgende maand weer mag. E.e.a. is gebaseerd op de Acceptable Use Policy, maar in feite stellen ze PER MAAND dus een datalimiet vast. Je weet gewoon niet waar je je aan moet houden en dan krijg je dus ook nog een waarschuwing, terwijl je niet weet waar je je aan te houden hebt...
Nee dat is werkelijk slecht... maar goed... andere topic is dat. Gelieve er hier niet verder op te reageren en in te gaan. Zie andere topic...

Mvg
frehen

McFly

Re: TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Ongelezen bericht door McFly »

Ik hoop dat de mensen zich niks wijs laten maken door zo'n stupide actie. TV op je PC doe je gewoon door naar de computerwinkel te gaan en een kaart te kopen (zoals de hauppauge WIN-TV Go2 t.w.v € 67, waarschijnlijk de zelfde die je van chello krijgt) en dat is alles! Je kan ook overstappen naar een duurder abonnement en honderden euro's te veel betalen voor deze mogelijkheid waar je niet eens Internet voor nodig hebt!!! Want het tv signaal wordt simpelweg doorgelust naar je pc. Ik vindt het misleidend van UPC dat ze dit koppelen aan internetabonnementen, dat is een vieze streek!

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Ongelezen bericht door Keesjan »

Keesjan steek jij UPC Chello maar in dat gedeelte waar geen zon schijnt.
Brief/klacht m.b.t. Tempelman gestuurd naar Denver hoofdkantoor, hopen dat we hem vandaar uit, kunnen laten ontslaan.
Vanwaar deze reactie? Ik zal de laatste zijn die zal zeggen dat UPC alles op orde heeft, want dat is gewoon niet zo. De service deugt niet, er zijn incompetente mensen, de verbinding wil er wel eens vaak uitliggen bij veel mensen en de administratie is een rotzooi. Dat betekent echter niet dat we UPC voor alles moeten afzeiken. Het versturen van een verkeerde brief is menselijk. Het is bovendien meteen rechtgezet en de brief vermeldde overstappen. Ik vind dat je pas recht hebt om te klagen als je inderdaad overgestapt bent naar een hoger abonnement en toch het pakket niet hebt ontvangen. Dat is zeker niet het geval. Ik hoop dat jouw collega's op je werk niet meteen naar de baas rennen met het verzoek tot ontslag als jij eens een fout maakt.
Ik vindt het misleidend van UPC dat ze dit koppelen aan internetabonnementen, dat is een vieze streek!
UPC heeft zeker geen internet gekoppeld aan TV kijken. UPC heeft gezegd: als je nu je internetverbinding upgrade, dan krijg je een cadeau. Dat cadeau is een TV-kaart. Met die TV-kaart kan je TV kijken op de PC. Dat klopt allemaal. Er staat niet dat je internet nodig hebt en dat je een TV-kaart krijgt die via internet TV op de PC laat zien.

Edit: UPC had net zo goed een ander cadeau kunnen bieden als je je internetabonnement zou upgraden. Stel dat ze een paar DVD's hadden aangeboden. Had jij dan ook zo geredeneerd dat je voor het kijken van DVD's geen internet nodig hebt? :roll:

Monroe Denver

Re: TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Ongelezen bericht door Monroe Denver »

En nan nu het leukste:

EEN E-MAIL IS NIET RECHTSGELDIG OM DE (CLASSIC) GEBRUIKERS OP DE HOOGTE TE STELLEN VAN DE FOUTEN DIE IN DIE BRIEF STAAN.

JE KAN JE ABBO TOCH OOK NIET PER E-MAIL RECHTSGELDIG BIJ CHELLO OPZEGGEN

Gast

Re: TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Ongelezen bericht door Gast »

@ Keesjan Werk je soms bij UPC .Al die reacties zijn allemaal pro UPC .
Wat een goed bedrijf is het .
Dat het al 10 jaar ellende is weet je zeker niet.
Ach al die klagers verzinnnen dat allemaal maar.

Gast

Re: TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Ongelezen bericht door Gast »

Keesjan, een verkeerde brief versturen is menselijk, maar een verkeerde brief versturen naar vrijwel alle al je klanten is een grote blunder. En wel 1 op het niveau van UPC. Als dit bedrijf met dit soort belangrijke zaken al blundert is te verwachten dat met andere mindere belangrijke zaken helemaal geblundert wordt. Ik kan nog wel een aantal van die blunders die ikzelf heb meegemaakt opsommen. Maar daar hoef je maar effe met een willekeurige vriend(in) of familielid over te praten en de blunders vliegen je om de oren. Als mensen zeuren is het vaak niet omdat ze slechts 1 vervelend dingetje met UPC hebben meegemaakt maar het is veelal een aaneenschakeling van blunders waar ook nog eens op een foute manier door UPC mee wordt omgegaan.

Maar je hebt gelijk een foutJE is menselijk.

kooman

Re: TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Ongelezen bericht door kooman »

Ook wij kregen vrijdag de aanbieding 'Gratis voor U als chello abonnee' . Na een half uurtje in de wacht te hebben gestaan kreeg ik vanmorgen ook de mededeling dat bestaande chello abonnees niet in aanmerking komen voor dit pakket, tenzij ze een extra dienst gaan afnemen, zoals telefonie of digitale TV.

Ik vroeg me af of UPC niet verplicht is of verplicht kan worden om de producten die ze (op naam) aanbieden ook te leveren?


Verder blijft het natuurlijk vreemd dat niet-abonnees betere aanbiedingen krijgen dan abonnees.

Gesloten