Tweak, overgenomen door Odido, berekent onterecht apparatuur door
Tweak, overgenomen door Odido, berekent onterecht apparatuur door
Ik heb het gevoel dat ik word belazerd door Tweak (nu onderdeel van Odido).
Ik ben overgestapt naar Odido, omdat Tweak werd overgenomen. Ik moest toen mijn modem en TV-ontvanger terugsturen. Tweak houdt vol dat ze niets hebben ontvangen, terwijl ik van DHL, de detail-gegevens had, waarin datum en tijdstip staan vermeld van de retourzending, in ontvangst genomen door BNS Cosmos (logistic partner van Tweak).
Er zijn heel veel e-mails verstuurd en beantwoord, maar klantenservice gebruikt slechte bewoordingen en zijn halsstarrig. Op Trustpilot.com vindt u veel meer van dit soort gevallen, waarin ex-klanten een rekening krijgen en geen borg terug.
Nu, op 14 juni 2024, is dit de situatie:
Tweak blijft bij hun standpunt, dat de apparatuur niet is geregistreerd in hun systeem, doordat het niet door de logistieke partner zou zijn ontvangen. Ik heb nu een factuur ontvangen, dat ik een tv-ontvanger moet betalen, totaalbedrag 189 euro. Uitzonderlijk duur doorberekend. Borg krijg ik ook niet terug.
Ik heb aangeboden om een nieuwe Animo Aria7 te kopen (aanzienlijk goedkoper, dan die Tweak aan mij doorberekend) en die bij hen in Almere te brengen. Geen reactie, behalve dan dat het bedrag van 189 euro van mijn betaalrekening is gehaald. Ondanks mijn aanbod blijft Tweak weigeren om er samen uit te komen. Dan denk je al snel, dat het een ludieke bijverdienste is. Zijn er meer gedupeerden, die hetzelfde probleem met Tweak/Cambrium hebben?
Mijn advies is om geen gebruik te maken van de vouw-retourzending-doos + antwoordnummer van Tweak.
Ik ben overgestapt naar Odido, omdat Tweak werd overgenomen. Ik moest toen mijn modem en TV-ontvanger terugsturen. Tweak houdt vol dat ze niets hebben ontvangen, terwijl ik van DHL, de detail-gegevens had, waarin datum en tijdstip staan vermeld van de retourzending, in ontvangst genomen door BNS Cosmos (logistic partner van Tweak).
Er zijn heel veel e-mails verstuurd en beantwoord, maar klantenservice gebruikt slechte bewoordingen en zijn halsstarrig. Op Trustpilot.com vindt u veel meer van dit soort gevallen, waarin ex-klanten een rekening krijgen en geen borg terug.
Nu, op 14 juni 2024, is dit de situatie:
Tweak blijft bij hun standpunt, dat de apparatuur niet is geregistreerd in hun systeem, doordat het niet door de logistieke partner zou zijn ontvangen. Ik heb nu een factuur ontvangen, dat ik een tv-ontvanger moet betalen, totaalbedrag 189 euro. Uitzonderlijk duur doorberekend. Borg krijg ik ook niet terug.
Ik heb aangeboden om een nieuwe Animo Aria7 te kopen (aanzienlijk goedkoper, dan die Tweak aan mij doorberekend) en die bij hen in Almere te brengen. Geen reactie, behalve dan dat het bedrag van 189 euro van mijn betaalrekening is gehaald. Ondanks mijn aanbod blijft Tweak weigeren om er samen uit te komen. Dan denk je al snel, dat het een ludieke bijverdienste is. Zijn er meer gedupeerden, die hetzelfde probleem met Tweak/Cambrium hebben?
Mijn advies is om geen gebruik te maken van de vouw-retourzending-doos + antwoordnummer van Tweak.
- Erthanax
- Berichten: 10219
- Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57
Beste antwoord
Gekozen door thefab4
Re: Tweak, overgenomen door Odido, berekent onterecht apparatuur door
Die reactie vind ik — om niet te zeggen: is — ronduit bespottelijk. Het is uitgesloten dat er bij voorraadbeheer iets fout gaat?thefab4 schreef: ↑15 jun 2024 11:28Hallo 16again en Erthanax, dank voor jullie reactie en advies. Het is inderdaad zo dat Tweak de retourdoos + verzendlabel naar hun logistieke partner + antwoordnummer ter beschikking heeft gesteld.
Niettemin zeggen zij:
''Echter is het zo dat wij een onderzoek zijn gestart bij ons voorraadbeheer met de vraag of wij uw overige apparatuur in bruikleen ook hebben ontvangen, hier kregen wij als antwoord nee op. Beide apparaten zijn niet terug te vinden in het systeem en/of bij de binnengekomen artikelen. Het ontvangstbewijs heeft echter geen invloed op de uitspraken van ons voorraadbeheer, zij bekijken namelijk de inhoud en wat hier uitkomt wordt ten alle tijden verwerkt en ingevoerd in het systeem.".
Tweak negeert de mogelijkheid dat hun logistieke partner er een zooitje van heeft gemaakt en de fout daar ligt. Echter de service afspraken met die partner is een verantwoordelijkheid van Tweak.
Tweak staat zwak in hun beweringen. Ik heb al wat acties uitgezet, maar wil hier ook anderen waarschuwen.
Nogmaals mijn dank.
Ik begrijp dat Tweak het bedrag van uw rekening heeft gehaald. Kunt u dat niet storneren? Dan ligt de bal weer bij hen.
Ik ben er vrij zeker van dat door het verschaffen van een geadresseerde doos het risico op Tweak is overgegaan. Hopelijk komt dit weekend alfatrion of Moneyman nog langs om een echt betrouwbaar advies te geven.
Re: Tweak, overgenomen door Odido, berekent onterecht apparatuur door
Volgens mij is tweak geen onderdeel van Odido en ook niet overgenomen door Odido. Ze zijn er met gestopt en hebben hun klanten voorgesteld om naar Odido te gaan.
Als je het bewijs hebt dat de modem en TV ontvanger zijn bezorgd, maat er dan een zaak van.
Misschien via de geschillencommissie telecommunicatie? Anders via het juridisch Loket.
https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ediensten/
Als je het bewijs hebt dat de modem en TV ontvanger zijn bezorgd, maat er dan een zaak van.
Misschien via de geschillencommissie telecommunicatie? Anders via het juridisch Loket.
https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ediensten/
Re: Tweak, overgenomen door Odido, berekent onterecht apparatuur door
Dit schreef Tweak zelf in oktober 2023Thijs124 schreef: ↑14 jun 2024 15:47Volgens mij is tweak geen onderdeel van Odido en ook niet overgenomen door Odido. Ze zijn er met gestopt en hebben hun klanten voorgesteld om naar Odido te gaan.
Als je het bewijs hebt dat de modem en TV ontvanger zijn bezorgd, maat er dan een zaak van.
Misschien via de geschillencommissie telecommunicatie? Anders via het juridisch Loket.
https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ediensten/
Vorig jaar zijn we gaan samenwerken met Odido. Onze volgende stap in de integratie is dat Tweak volledig opgaat in Odido en stopt als zelfstandig glasvezelmerk. Eén sterk premiummerk is waar Odido voor staat en gaat. Zo kan de dienstverlening kwalitatief hoog en goed betaalbaar blijven.
https://forum.tweak.nl/t/tweak-gaat-op- ... 687?page=3
Re: Tweak, overgenomen door Odido, berekent onterecht apparatuur door
klopt helemaal. Bedankt ZeerPrivé
Re: Tweak, overgenomen door Odido, berekent onterecht apparatuur door
En Thijs124, ook bedankt voor je advies
-
- Berichten: 913
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Tweak, overgenomen door Odido, berekent onterecht apparatuur door
Afleveren op locatie OF aangetekend pakketje. Kost je inderdaad geld, maar voorkomt hoop heibel en een factuur van 189 euro.
Re: Tweak, overgenomen door Odido, berekent onterecht apparatuur door
Heeft Tweak u die doos ter beschikking gesteld? Was die doos door Tweak voorzien van een adreslabel met het retouradres? Dan sluit ik niet uit dat het risico van de verzending is overgegaan op Tweak.
Misschien dat een van de juridisch zeer goed onderlegde forumleden Moneyman of alfatrion daar meer over kan zeggen.
Re: Tweak, overgenomen door Odido, berekent onterecht apparatuur door
Hallo 16again en Erthanax, dank voor jullie reactie en advies. Het is inderdaad zo dat Tweak de retourdoos + verzendlabel naar hun logistieke partner + antwoordnummer ter beschikking heeft gesteld.
Niettemin zeggen zij:
''Echter is het zo dat wij een onderzoek zijn gestart bij ons voorraadbeheer met de vraag of wij uw overige apparatuur in bruikleen ook hebben ontvangen, hier kregen wij als antwoord nee op. Beide apparaten zijn niet terug te vinden in het systeem en/of bij de binnengekomen artikelen. Het ontvangstbewijs heeft echter geen invloed op de uitspraken van ons voorraadbeheer, zij bekijken namelijk de inhoud en wat hier uitkomt wordt ten alle tijden verwerkt en ingevoerd in het systeem.".
Tweak negeert de mogelijkheid dat hun logistieke partner er een zooitje van heeft gemaakt en de fout daar ligt. Echter de service afspraken met die partner is een verantwoordelijkheid van Tweak.
Tweak staat zwak in hun beweringen. Ik heb al wat acties uitgezet, maar wil hier ook anderen waarschuwen.
Nogmaals mijn dank.
Niettemin zeggen zij:
''Echter is het zo dat wij een onderzoek zijn gestart bij ons voorraadbeheer met de vraag of wij uw overige apparatuur in bruikleen ook hebben ontvangen, hier kregen wij als antwoord nee op. Beide apparaten zijn niet terug te vinden in het systeem en/of bij de binnengekomen artikelen. Het ontvangstbewijs heeft echter geen invloed op de uitspraken van ons voorraadbeheer, zij bekijken namelijk de inhoud en wat hier uitkomt wordt ten alle tijden verwerkt en ingevoerd in het systeem.".
Tweak negeert de mogelijkheid dat hun logistieke partner er een zooitje van heeft gemaakt en de fout daar ligt. Echter de service afspraken met die partner is een verantwoordelijkheid van Tweak.
Tweak staat zwak in hun beweringen. Ik heb al wat acties uitgezet, maar wil hier ook anderen waarschuwen.
Nogmaals mijn dank.
Re: Tweak, overgenomen door Odido, berekent onterecht apparatuur door
Maar een andere manier van verzenden, of zelf brengen is een nog veel slechter idee. Tweak is nu verantwoordelijk voor deze manier van verzenden. De geschillencommissie is de goedkoopste manier van verzet. Of heb je een verzekering die dit op kan pakken? Je hebt het bewijs dat het is bezorgd. Interne logistieke problemen is hun eigen probleem.
Re: Tweak, overgenomen door Odido, berekent onterecht apparatuur door
Die reactie vind ik — om niet te zeggen: is — ronduit bespottelijk. Het is uitgesloten dat er bij voorraadbeheer iets fout gaat?thefab4 schreef: ↑15 jun 2024 11:28Hallo 16again en Erthanax, dank voor jullie reactie en advies. Het is inderdaad zo dat Tweak de retourdoos + verzendlabel naar hun logistieke partner + antwoordnummer ter beschikking heeft gesteld.
Niettemin zeggen zij:
''Echter is het zo dat wij een onderzoek zijn gestart bij ons voorraadbeheer met de vraag of wij uw overige apparatuur in bruikleen ook hebben ontvangen, hier kregen wij als antwoord nee op. Beide apparaten zijn niet terug te vinden in het systeem en/of bij de binnengekomen artikelen. Het ontvangstbewijs heeft echter geen invloed op de uitspraken van ons voorraadbeheer, zij bekijken namelijk de inhoud en wat hier uitkomt wordt ten alle tijden verwerkt en ingevoerd in het systeem.".
Tweak negeert de mogelijkheid dat hun logistieke partner er een zooitje van heeft gemaakt en de fout daar ligt. Echter de service afspraken met die partner is een verantwoordelijkheid van Tweak.
Tweak staat zwak in hun beweringen. Ik heb al wat acties uitgezet, maar wil hier ook anderen waarschuwen.
Nogmaals mijn dank.
Ik begrijp dat Tweak het bedrag van uw rekening heeft gehaald. Kunt u dat niet storneren? Dan ligt de bal weer bij hen.
Ik ben er vrij zeker van dat door het verschaffen van een geadresseerde doos het risico op Tweak is overgegaan. Hopelijk komt dit weekend alfatrion of Moneyman nog langs om een echt betrouwbaar advies te geven.
thefab4
vindt dit leuk
Re: Tweak, overgenomen door Odido, berekent onterecht apparatuur door
Belachelijk. Ik zou storneren en vervolgens achterover gaan leunen. Je hebt hun verzendmethode gebruikt, dus is - zoals al eerder terecht werd aangegeven- het risico naar heb overgegaan. Ze betwisten ook niet dat ze jouw doos hebben ontvangen, alleen zeggen ze dat er iets anders in gezeten moet hebben. Voor die stelling ligt de bewijslast bij hen. Succes, Tweak...
Een extra argument kan nog het gewicht van je pakketje zijn (staat waarschijnlijk op je verzendbewijs). Dat stemt als het goed is precies overeen met het gewicht van de bewuste apparatuur.
Een extra argument kan nog het gewicht van je pakketje zijn (staat waarschijnlijk op je verzendbewijs). Dat stemt als het goed is precies overeen met het gewicht van de bewuste apparatuur.
Re: Tweak, overgenomen door Odido, berekent onterecht apparatuur door
Bedankt Moneyman voor jouw reactie. Dat bewijslast bij Tweak ligt, wordt me steeds duidelijker. Ik heb de DHL verzendbewijs nagekeken, maar helaas, daar staat het gewicht van het pakketje niet op.
Ik overweeg om het bedrag te storneren, doch hoop dat ik ze hiermee geen voeding geef voor nog meer laster.
Ik overweeg om het bedrag te storneren, doch hoop dat ik ze hiermee geen voeding geef voor nog meer laster.
Re: Tweak, overgenomen door Odido, berekent onterecht apparatuur door
Wellicht kan je via de app of de site van PostNL meer details over de zending achterhalen? Zo ja, maak dan even een screenshot.
Re: Tweak, overgenomen door Odido, berekent onterecht apparatuur door
Ze hebben het geld via een nog lopende automatische incasso geïncasseerd?
Dat kun je inderdaad terughalen.
Daarna zijn zij weer aan zet.
Incassobureau of deurwaarder?
Incassobureau kan niets behalve dreigen en via een deurwaarder kan een rechtszaak volgen, als ze durven.
Dat is MM metier
Dat kun je inderdaad terughalen.
Daarna zijn zij weer aan zet.
Incassobureau of deurwaarder?
Incassobureau kan niets behalve dreigen en via een deurwaarder kan een rechtszaak volgen, als ze durven.
Dat is MM metier
Re: Tweak, overgenomen door Odido, berekent onterecht apparatuur door
Ik zou het geld terughalen, ook voor de borg. Ik zou verder zo veel mogelijk (tegen)bewijs verzamelen. Als er hierover negatieve reviews zijn dan is dat een bewijs.
Er is een uitspraak van DigiDispuut dat het risico bij de klant blijft liggen, maar er is wat op die uitspraak af te dingen.
Er is een uitspraak van DigiDispuut dat het risico bij de klant blijft liggen, maar er is wat op die uitspraak af te dingen.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Tweak, overgenomen door Odido, berekent onterecht apparatuur door
Zelfde ooit gehad bij Ziggo ( voorheen UPC klant ) ook werd gezegd niets ontvangen te hebben terwijl ik gelukkig met de track en trace kon aantonen dat was afgeleverd.thefab4 schreef: ↑14 jun 2024 13:55Ik heb het gevoel dat ik word belazerd door Tweak (nu onderdeel van Odido).
Ik ben overgestapt naar Odido, omdat Tweak werd overgenomen. Ik moest toen mijn modem en TV-ontvanger terugsturen. Tweak houdt vol dat ze niets hebben ontvangen, terwijl ik van DHL, de detail-gegevens had, waarin datum en tijdstip staan vermeld van de retourzending, in ontvangst genomen door BNS Cosmos (logistic partner van Tweak).
Er zijn heel veel e-mails verstuurd en beantwoord, maar klantenservice gebruikt slechte bewoordingen en zijn halsstarrig. Op Trustpilot.com vindt u veel meer van dit soort gevallen, waarin ex-klanten een rekening krijgen en geen borg terug.
Nu, op 14 juni 2024, is dit de situatie:
Tweak blijft bij hun standpunt, dat de apparatuur niet is geregistreerd in hun systeem, doordat het niet door de logistieke partner zou zijn ontvangen. Ik heb nu een factuur ontvangen, dat ik een tv-ontvanger moet betalen, totaalbedrag 189 euro. Uitzonderlijk duur doorberekend. Borg krijg ik ook niet terug.
Ik heb aangeboden om een nieuwe Animo Aria7 te kopen (aanzienlijk goedkoper, dan die Tweak aan mij doorberekend) en die bij hen in Almere te brengen. Geen reactie, behalve dan dat het bedrag van 189 euro van mijn betaalrekening is gehaald. Ondanks mijn aanbod blijft Tweak weigeren om er samen uit te komen. Dan denk je al snel, dat het een ludieke bijverdienste is. Zijn er meer gedupeerden, die hetzelfde probleem met Tweak/Cambrium hebben?
Mijn advies is om geen gebruik te maken van de vouw-retourzending-doos + antwoordnummer van Tweak.
Lijkt wel een verdien model.
Anyway, ik ben vorig jaar overgegaan van Tweak naar Tmobie wat in de tussentijd weer overging naar Odido en gezien de ervaring met Ziggo het verzendbewijs bewaard totdat ik bevestiging kreeg.
Gelukkig ging alles goed maar duurde wel 6-8 weken voordat ik de borg en gedeelte van de reeds betaalde jaarkosten terug kreeg.
Zoals reeds gezegd door medeforumers. Ook halsstarrig blijven en je track en trace document zeer goed bewaren !!
Als mij zou overkomen zou ik de 189,- ook storneren en als je deze hebt, rechtsbijstand of consumentenbond als je lid bent, erop zetten.
Tweak zit in Almere en ben ooit naar hun kantoor gereden om een modem om te wisslenen. Tweak wilde / kon pas na 1 week komen. Kan geen week zonder internet gaan zitten dus zelf maar langs gegaan. Klein kantoor, klein team maar werd prima geholpen.
Succes ! En laat ff weten hoe is afgelopen.
thefab4
vindt dit leuk