![Embarassed :oops:](./../images/smilies/icon_redface.gif)
Ik ben overgestapt naar Odido, omdat Tweak werd overgenomen. Ik moest toen mijn modem en TV-ontvanger terugsturen. Tweak houdt vol dat ze niets hebben ontvangen, terwijl ik van DHL, de detail-gegevens had, waarin datum en tijdstip staan vermeld van de retourzending, in ontvangst genomen door BNS Cosmos (logistic partner van Tweak).
Er zijn heel veel e-mails verstuurd en beantwoord, maar klantenservice gebruikt slechte bewoordingen en zijn halsstarrig. Op Trustpilot.com vindt u veel meer van dit soort gevallen, waarin ex-klanten een rekening krijgen en geen borg terug.
Nu, op 14 juni 2024, is dit de situatie:
Tweak blijft bij hun standpunt, dat de apparatuur niet is geregistreerd in hun systeem, doordat het niet door de logistieke partner zou zijn ontvangen. Ik heb nu een factuur ontvangen, dat ik een tv-ontvanger moet betalen, totaalbedrag 189 euro. Uitzonderlijk duur doorberekend. Borg krijg ik ook niet terug.
Ik heb aangeboden om een nieuwe Animo Aria7 te kopen (aanzienlijk goedkoper, dan die Tweak aan mij doorberekend) en die bij hen in Almere te brengen. Geen reactie, behalve dan dat het bedrag van 189 euro van mijn betaalrekening is gehaald. Ondanks mijn aanbod blijft Tweak weigeren om er samen uit te komen. Dan denk je al snel, dat het een ludieke bijverdienste is. Zijn er meer gedupeerden, die hetzelfde probleem met Tweak/Cambrium hebben?
Mijn advies is om geen gebruik te maken van de vouw-retourzending-doos + antwoordnummer van Tweak.