LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC arrogantie

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
eindhovenQ123
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2009 20:59

UPC arrogantie

Ongelezen bericht door eindhovenQ123 »

UPC neemt niet eens meer de moeite om te reageren op een brief en mail die ik bijna een maand geleden gestuurd heb. Zelfs een ontvangstbevestiging kan er niet meer vanaf.

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:




-----------
UPC Nederland
Klachtenafhandeling
Postbus 320
8200 AH Lelystad


Eindhoven, 10 juli 2009



Onderwerp: klantnummer 4906253



Geachte heer, mevrouw,


Nadat ik jarenlang een tevreden klant was van uw organisatie heb ik vorige week een zeer vervelende ervaring gehad met enkele van uw medewerkers. Ik zal u in het kort aangeven waarom ik ontevreden ben.

Sinds 3 jaar maak ik gebruik van een combinatie abonnement bij UPC voor telefonie en internet (en televisie). Daarvoor had ik uitsluitend een internetaansluiting (en televisie) Na dat ik het combinatiepakket had besteld kreeg ik van u een nieuw modem thuisgestuurd. Deze heb ik aansloten en vanaf deze datum kon ik van alle diensten gebruik maken. Ik betaalde hiervoor maandelijks ongeveer € 41,13 middels automatische incasso.

UPC is onlangs een reclame campagne gestart. De snelheden van alle internetabonnementen worden flink verhoogd per 1 juli 2009. Helaas merkte ik geen verschil in de eerste dagen van juli 2009. Ik heb toen op advies van uw medewerkers een zogenaamde speedtest gedaan op uw website. Daaruit bleek dat de download snelheid van mijn internetverbinding slecht 0,26 MB bedroeg, dit terwijl een snelheid van 6 MB de bedoeling is.

Nadat ik meerdere personen van uw helpdesk aan de telefoon gehad had, werd mij door mevrouw De Jager verteld dat de instellingen van mijn UPC modem niet correct waren. Zij gaf mij aan dat UPC verzuimd had om deze instellingen aan te passen toen ik 3 jaar geleden een nieuw modem toegestuurd kreeg. Hierdoor heb ik 3 jaar lang alleen gebruik kunnen maken van een internetabonnement dat destijds gratis door UPC werd verstrekt aan telefonie abonnees. Dit betekent dus dat ik 3 jaar lang onterecht betaald heb voor mijn internetabonnement. Overigens heeft mevrouw De Jager inmiddels gezorgd dat de snelheid van mijn internetverbinding op een correct niveau ligt.

Vervolgens werd ik doorverbonden met diverse medewerkers van de afdeling facturering die voor de financiële afwikkeling van deze zaak zouden zorgen. In totaal heb ik dus 84 minuten aan de telefoon gehangen, terwijl hiervoor een tarief van 10 cent per minuut in rekening gebracht wordt. Er werd mij echter geen aanbod gedaan, na heel lang wachten kreeg ik te horen dat ik maar een brief moest sturen. Na enig aandringen mocht dit ook een email zijn.

Ik verwijs naar het email bericht dat ik vervolgens via uw website verstuurd heb. Als reactie hierop werd ik op woensdag 8 juli 2009 gebeld door uw medewerker Van Driesten. De toon van dit gesprek kon ik overigens allerminst waarderen. De boodschap van de heer Van Driesten kwam erop neer dat UPC geen tegemoetkoming in de teveel betaalde abonnementskosten zou geven. Hij beaamde dat UPC inderdaad de fout gemaakt heeft door de instelling van mijn UPC modem niet aan te passen, echter ik had zelf maar eerder aan de bel moeten trekken.
Hij verwijst hiervoor naar de zogenaamde garantievoorwaarden van UPC. Ook een tegemoetkoming in de telefoonkosten kon hij niet verstrekken.

Het zal u duidelijk zijn dat ik deze handelwijze niet accepteer. Er bestaat geen discussie over het feit dat UPC verkeerd heeft gehandeld. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat mijn internet abonnement nu eenmaal niet sneller was. Nu blijkt dus dat ik, door de fout van UPC, slechts gebruik heb kunnen maken van een “gratis” abonnement. Dit terwijl UPC wel de normale prijs in rekening brengt.

Het meest stuitend is nog wel de reactie die ik van de heer Van Driesten per mail ontving. Ik had hem gevraagd om schriftelijk of per mail te reageren op mijn klacht. Dit weigerde hij, hij vond dat hij dat wel telefonisch kon afhandelen. Uiteindelijk krijg ik na lang aandringen toch een reactie per mail. “Hij gaat ervan uit dat mijn vraag naar tevredenheid is afgehandeld…..”

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: UPC arrogantie

Ongelezen bericht door Shine »

GUTTIE, wat klinkt mij dit euvel bekend.
Ik heb zelf exact hetzelfde probleem gehad mbt niet leveren snelheid, maar wel al twee jaar lang de volle mep betalen.
Ik ben hier door een kennis in mei achter gekomen en ben toen aan de bel gaan trekken.
Ook bij mij hadden ze exact dezelfde instellingsfout gemaakt. Hierop heb ik exaact hetzelfde gezegd als wat u in uw schrijven aangeeft.
Teveel betaald voor een abonnement wat niet geleverd is.
Als antwoord kreeg ik exact hetzelfde antwoord als u: Ik had eerder aan de bel moeten trekken. Men kon mij geen restitutie geven.
Dit accepteerde ik niet en heb toen duidelijk gezegd dat ik een klacht heb. Ik ben toen doorverbonden naar een mevrouw en die gaf me te verstaan dat ze hooguit 1 maand restitutie kon aanbieden. Hierop heb ik geantwoord: dit accepteer ik niet ik wil iemand hoger in functie spreken.
Dat is gebeurd. Uiteindelijk heb ik reeel aanbod aan restitutiebedrag gekregen. Uw (en destijds ook de mijne) snelheid is overeenkomstig met een meest basale abonnement. De klachtenmedewerker heeft toen een verschilberekening gemaakt van anderhalf jaar. Kortom, de terugstorting liep in enkele 100,= euro's.

De snelheid WAS opgelost. Inmiddels ben ik weer terug bij af en krijg ik sinds juni wederom niet de snelheid die ik moet krijgen. Inmiddels is dat 16Mb. DAgelijks doe ik een speedtest op de meest uiteenlopende tijdstippen, maar ik blijf hangen bij een gemiddelde van 5,5. Nog nooit heb ik de 6Mb gehaald. Dus hoppah, weer een mail die kant op. Met tevens al de aankondiging dat indien het probleem niet binnen 24 uur is opgelost ik vanaf datum van inzending betreffende mail restitutie eis.
Antwoord gehad dat het naar de technische afdeling was gestuurd en zij mij zouden contacteren. NIets van dat alles gebeurde.
Dus anderhalve maand later maar weer eens gemailed (1 of 2 weken geleden) met copietjes van de vorige toezegging en roep:"Wanneer die klacht nou eens opgelost gaat worden en mij de snelheid geleverd wordt war ik recht op heb?"
Ik wacht nog steeds.........de nieuwe te verwachten restitutie loopt, zoals u zult begrijpen, ook vanaf datum van mijn 1ste melding in juni....

Ik adviseer u uw snelheid consequent te blijven testen! En bij onregelmatigheid er een screenprint van te maken.

Terugkomend op uw verhaal:
Laat u niet met het welbekende kluitje in het riet sturen. ZOals u ziet kan een restitutie wel degelijk.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC arrogantie

Ongelezen bericht door agro »

Dit soort brieven gaan naar een speciale afdeling bij de firma list en bedrog, op deze afdeling staan uitsluitend machines met de functie van papierversnipperaar.

MissCaroline
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 jul 2009 14:54

Re: UPC arrogantie

Ongelezen bericht door MissCaroline »

Niet alleen op brieven reageren ze niet.
Ik heb ook problemen met mijn nieuwe 3-in-1 pakket. Ik kreeg vanochtend een SMS dat "storing is opgelost". Geen vermelding van welke storing (ik heb zowel telefonie als internetproblemen). Maar jullie raden het al, er is nog geen storing opgelost. Als het nog niet zou werken, zou ik, volgens de SMS, kunnen antwoorden met UPC NEE. Dit gedaan, ben ik blij dat er op mijn mobiel een SMS ontvangstbevestiging zit!!! Want deze SMS beantwoording wordt dus niet geaccepteerd.

Kortweg: Als UPC je vraagt te antwoorden, wijgert hun systeem je antwoord aan te nemen.

Te arrogant voor woorden dus. :evil: Ik geloof niet dat er een UPC medewerker nog trots kan zijn op zijn/haar bedrijf.

Jezper-UPC
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 okt 2007 16:32

Re: UPC arrogantie

Ongelezen bericht door Jezper-UPC »

@eindhovenQ123

We hebben het even voor je nagekeken. De klacht is inmiddels door de juiste afdeling in behandeling genomen.

De schriftelijke reactie is inmiddels verzonden.

UPC Webcare

MissCaroline
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 jul 2009 14:54

Re: UPC arrogantie

Ongelezen bericht door MissCaroline »

Toch jammer dat je altijd een forum of tv uitzending van Tros Radar nodig hebt om je probleem verholpen te krijgen.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: UPC arrogantie

Ongelezen bericht door Shine »

Onderstaande mail vandaag ontvangen.
Het is en blijft hetzel+fde liedje. Aan ons UPC ligt het niet maar aan uw computer en weet ik wat.
1). Ik werk niet een draadloze verbinding. (ben nog van de ouderwetse stempel dus draadje)
2). Peer to peer verbindingen,..nope al helemaal niet.
3). Beveiligingsprogramma's... oja,.....tuurlijk antivirusprogramma kun je dus beter uitschakelen, dat is dé boosdoener.

Kom nou toch UPC deze standaard verhaaltjes kennen we...... nu mag wéér bellen (wie betaalt me die kosten die ik steeds weer moet maken!)
Ik word er spuug en spuugziek van!


Geachte heer,mevrouw XXX,

Hartelijk dank voor uw bericht. Wij maken graag van deze gelegenheid gebruik om uw probleem op te lossen en/of uw vraag te beantwoorden.

Op basis van uw beschrijving is het niet mogelijk eenduidig aan te geven wat de aard van uw storing is. Om inzicht te krijgen in de oorzaak van de trage verbinding hebben wij de kabelmodem bij u thuis uitgelezen. De resultaten daarvan zijn goed, wat betekent dat de verbinding tussen de kabelmodem en het netwerk van UPC goed is. Er zijn ook geen collectieve storingen gemeld in uw regio.

Onderstaand vindt u de meest voorkomende oorzaken:

Draadloze verbinding
Routers, en dan vooral draadloze, kunnen voor een vertraagde verbinding zorgen. Indien u een melding krijgt op uw computer dat het signaal zwak is, dan heeft dat niks te maken met het signaal van uw internetverbinding. De melding is afkomstig van uw draadloze netwerkkaart, die nodig is voor de draadloze connectie tussen uw computer en de draadloze router. Een goede manier om te achterhalen of uw draadloze verbinding de oorzaak is van uw trage verbinding is het rechtstreeks aansluiten van uw computer op de kabelmodem.

Peer to peer verbindingen
Het probleem kan hem zitten in programma's op uw computer die de internetverbinding volledig benutten. Als u programma's gebruikt om bestanden te delen, zoals: Bittorrent, Directconnect, eMule of FTP, dan kan het zijn dat een groot deel van de aanwezige bandbreedte van uw internetverbinding daarvoor wordt gebruikt.
U ervaart dan met andere internettoepassingen forse vertragingen, omdat uw gegevens als het ware in de file staan. Om dit uit te sluiten, kunt u alle programma's afsluiten die gebruik maken van de internet verbinding, met uitzondering van het programma waarmee u de snelheid test. Het kan ook zijn dat dergelijke programma’s niet alleen uw internetverbinding vertragen maar ook uw gehele computer.

Beveiligingssoftware
Firewalls en antivirusprogramma's zijn belangrijke hulpmiddelen om uw computer tegen aanvallen van buitenaf te beschermen, maar kunnen de verbindingssnelheid (ernstig) beinvloeden. Een beter beveiligde computer betekent vaak ook een tragere internetverbinding! U kunt overwegen het beveiligingsniveau van uw beveiligingssoftware lager in te stellen, zodat het minder van invloed is op uw internetverbinding.

Mocht ondanks deze stappen nog steeds dezelfde problemen ondervinden ,dan verzoeken wij u vriendelijk om telefonisch contact op te nemen met onze helpdesk via het nummer: 0900-1580 (10 ct/pm). Onze medewerkers helpen u graag verder en maken eventueel een afspraak met een monteur voor u.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ge
nformeerd.

Met vriendelijke groet,


UPC Nederland

anoniem2009
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 mar 2009 15:28

Re: UPC arrogantie

Ongelezen bericht door anoniem2009 »

Los van het onderwerp.

UPC verliest echt wel zijn sterke positie.

Afgelopen zondag zat de hele BUURT zonder internet ( Zal me niks verbazen als heel Lelystad het had ).
En dat waren alleen de UPC Klanten.
Telefonie, Televisie en Internet deden het uren lang niet.

Via m'n mobiel even gekeken op de UPC site en ja hoor, Zo snugger als ze zijn vermelden ze totaal niks bij storingen of iets dergelijks.

Als het kon zou ik zo naar een andere provider gaan want UPC... Schijtziek word ik van ze.

De klantenservice is dan weer wel goed, Maar das dan ook het enigste ( Op het 0900 nr na )
Zodra je een probleem hebt en je belt ze willen ze gelijk al een monteur sturen.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC arrogantie

Ongelezen bericht door agro »

Peer to peer verbindingen
Het probleem kan hem zitten in programma's op uw computer die de internetverbinding volledig benutten. Als u programma's gebruikt om bestanden te delen, zoals: Bittorrent, Directconnect, eMule of FTP, dan kan het zijn dat een groot deel van de aanwezige bandbreedte van uw internetverbinding daarvoor wordt gebruikt.
U ervaart dan met andere internettoepassingen forse vertragingen, omdat uw gegevens als het ware in de file staan. Om dit uit te sluiten, kunt u alle programma's afsluiten die gebruik maken van de internet verbinding, met uitzondering van het programma waarmee u de snelheid test. Het kan ook zijn dat dergelijke programma’s niet alleen uw internetverbinding vertragen maar ook uw gehele computer.
Natuurlijk treft de firma list en bedrog geen schuld, zie:

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... 1&start=15

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=71760

http://tweakers.net/nieuws/60274/upc-er ... rkeer.html

http://www.nujij.nl/upc-erkent-traffic- ... 0809.lynkx

http://zeernuttig.com/divers/upc-erkent ... ataverkeer

http://www.eweka.nl/nl/status_meldingen/70/

Hoezo gaat de firma list en bedrog verder waar ADSL ophoud? :oops: :lol: :lol:
Maar dan hoor je die zogenaamde heldpdesk medewerkers niet. :roll: :oops:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC arrogantie

Ongelezen bericht door Henri42 »

Agro, waar ben jij nu weer mee bezig, welke achtergrond heb jij met UPC? is UPC nog stees jouw provider, Agro kom eens uit je hok en geef openheid over jouw relatie met UPC, alleen maar schreeuwen lost namelijk niets op:) (*-*),
Natuurlijk ligr een netwerk wel eens plat, bij KPN cs Ons Brabant Net ed is dat voortdurend het geval :? :oops: :o

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: UPC arrogantie

Ongelezen bericht door RTD-Z »

UPC is K.T ze lossen niks op , ze beloven van alles maar kunnen en doen niks en jij maar betalen .

Helaas UPC er zit een slotje op de machtiging zolang er niks werkt zoals het hoort krijgt UPC geen cent meer kijken hoe snel ze dan reageren..

Drama had nooit moeten overstappen naar dat Fibre60 60 zal wel voor 60 bitjes staan per uur ipv 60mb/s over de rest als telefoon en dtv nog maar te zwijgen...

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: UPC arrogantie

Ongelezen bericht door Shine »

Dat afknijpen is bekend (overigens ook ontoelaatbaar), maar betreft zoals aangegeven usenet/peertopeer.

Maar ik 'usenet' of peertopeer helemaal niet. Ik ben een ordinaire surfer die zo af en toe een progje donwload.
Zou ik, sinds 1 july, 16Mb download geleverd moeten krijgen, krijg ik dat helemaal niet. Getuige de regelmatige speedtest. Ik haal de 6Mb structureel niet.
M.a.w., al die link verwijzingen waarin het afknijpen door UPC mbt usenet staat vermeld is leuk, maar het lijkt er op dat de gewone simpele surfer, gebruiker óók bij UPC afgeknepen wordt of wat UPC ook maar aan het doen is tav snelheid.

MissCaroline
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 jul 2009 14:54

Re: UPC arrogantie

Ongelezen bericht door MissCaroline »

RDT-Z ik heb onlangs ook een poging gedaan om over te stappen naar fiber power 60. Na al een tijd gezeur is er vanochtend een monteur geweest (kon er eens op zijn kosten worden gebeld naar UPC).

Voor mij betekent 100% installatie garantie (zie website UPC) dat als de monteur naar huis gaat alles werkt. Dat klopt dus niet, de monetur is naar huis en nu moet ik nog 2 dagen wachten (en heel veel bidden) tot alles werkt.

Zo via de monteur te horen gekregen (wat we al wisten) dat de administratie bij UPC een ramp is (voorbeeld ik vraag een 3-in1 pakket aan en uiteindelijk raken ze in de administratie van UPC kwijt dat ik een telefoonlijn heb!? :roll: )

Je kan je automatische incasso wel gaan intrekken, maar ik vrees dat dat de enige afdeling is die wel goed werkt. Incasso intrekken = stekker eruit en dan heb je helemaal niets meer. (bij mij werkt momenteel nog wel de digitale tv en traag internet, is tenminste nog iets :) )

armandwouters
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2009 13:30

Re: UPC arrogantie

Ongelezen bericht door armandwouters »

Onlangs kreeg ik zoals velen de aanbieding van ups om van mijn 25mbit internet over te gaan naar fiberpower 90 en zou ik niet meer gaan betalen.
hier ben ik op in gegaan op woensdag 22 juni

Vrijdag 24 Juni:
Bijna de volgende dag stond de postbode op de stoep met een pakket van upc met een nieuw modem.
ik heb toen eerst de helpdesk moeten bellen omdat het zeer onduidelijk was dat ik mijn oude modem voor telefonie moest gaan gebruiken en het nieuwe voor mijn internet.
ik heb heel nadrukkelijk aan de upc medewerker gevraagd dat, als ik dit modem ga aansluiten, of het dan ook meteen gaat werken?
Dit omdat ik alles netjes en op een moeilijk bereikbare plaats heb gemonteerd en het niet zag zitten om de boel weer terug te moeten plaatsen.
De medewerker verzekerde mij dat als ik het 0900 nummer (10 cent pm )bel wat op de mee gezonden brief staat het meteen werkt, en dat ik verder geen kosten hoefte te maken naar de helpdesk.
Na dat ik alles had geinstaleerd ben ik het bewuste 0900 nummer van de installatie brief gaan bellen om mij aan te melden voerde mijn klantnummer in en kreeg een ingesprek toon?
Weer de helpdesk bellen wist de mevrouw mij te melden dat dit nummer niet werkt, dat de medewerker hiervoor nooit had mogen zeggen dat het wel werkt en dat zij het met de hoogste spoed en voorrang zou gaan regelen dat ik als nog binnen 24 uur weer aan gesloten zou worden dit was nog steeds vrijdag 24 juni omstreeks 16:30.

Zaterdag 25 juli 17:00:
Geen internet op het nieuw modem wat dus wel was toe gezegd.
weer de helpdesk bellen.
De medewerker kon mij vertellen dat ik nog even gedult moest hebben en dat het elk moment zou moeten gaan werken, omdat men er mee bezig was.

Zondag 26 juni:
Geen internet helpdesk gebeld 15:00 er werd aan gewerkt???
Maandag 27 juli:
Geen internet op het nieuwe modem weer gebeld om 10:30 wist de medewerker mij te vertellen dat ik in het weekend helemaal niet aan gesloten kan worden omdat dan die afdeling gesloten is, dus alle beloftes die upc mij heeft gemaakt konden helemaal niet worden nagekomen en had het gevoel dat ik aan het lijntje ben gehouden. En heb onnodig veel kosten gemaakt naar een helpdesk die mij niet eens kon helpen.
Dit was voor mij de druppel.
Ik heb de verkoop afdeling gebeld en gemeld dat ik van de 90mbit fibre power afwil en naar de oude situatie terug wil.
De medewerker had hier zoals altijd alle begrip voor, en ging toen een besteling op maken omdat het niet anders kon. Terwijl ik belde om een bestelling te annuleren? Dit realiseerde ik mij pas later en heb toen besteld (30mb fiberpower telefonie onbeperkt+ europa en tv dvr royaal ). wat ik hiervoor ook had maar dan nu 30mbit inplaats van 25 mbit. dit pakket zou mij 48 euro p.m gaan kosten .
Dit zou binnen 48 uur werkend zijn. Het nieuwe modem moest ik houden want mijn oude combi modem werkte niet voor 30mbit wist de upc medewerker mij te vertellen.
Zij verzekerde mij dat dit voledig automatich zou worden omgezet en ik daar verder niks van zou gaan merken of enige hinder zou van gaan hebben.

28 juli :
ik kreeg ik een brief van upc waarin stond wat ik 27 juli had besteld.

woensdag 29: juli
Geen internet meer op het oude modem het nieuwe modem weer aangesloten en geen internet toch weer de helpdesk bellen omstreeks 15:00 de medewerker wist mij te melden dat het nieuwe modem is aan gemeld en dat de heleboel gereset moet worden ik moest dus eerst alles losmaken het nieuwe modem aan zetten en de router er tussen uit en een computer op het modem aansluiten. Toen werkte het internet inderdaad op 1 computer vast bekabeld
Toen de router er weer tussen alles weer uitzetten modem aan en na 2 min de router aan en jawel het werkte.
Toch even voor de duidelijkheid ik was nu dus weer terug naar mijn oude situatie. maar met een nieuw contract een nieuw modem voor internet een oud modem voor telefonie en inplaats van 25mbit naar 30mbit. terwijl er op mijn upc nog steeds 90mbit staat.En dat verschil dat ik ongeveer een 2 werkdagen voor upc ben bezig geweest en veel kosten heb moeten maken naar de helpdesk.

Maandag 3 augustus:
Nu zou u denken dat het hiermee klaar is, maar helaas toen ik die ochtend op mijn upc keek zag ik dat ik gewoon nog steeds op het pakket van 66 euro stond en dat ik nog steeds fiberpower 90 heb en geen fiberpower 30 dit is dus een week later na mijn bestelling.
de datum van dit pakket stond op 27 juli toen er nog niks werkte?
U begrijpt ik ontplofte en ben dan ook naar de upc winkel in arnhem gegaan omdat ik geen koste meer wenste te maken naar een helpdesk die maar wat zegt.
De medewerker wist mij te melden dat hij niks voor mij kan betekenen hij mag alleen verkopen meer niet.
Wel zag ik een modem voor fibrepower en telefonie en ik zat opgescheept met een oudmodem voor telefonie en het nieuwe modem voor internet met verloopstukken en splitters midden in de woonkamer.
ik vroeg dus dan ook aan de man hoe dit kan, zijn antwoord hierop was dat dat modem alleen voor nieuwe klanten is.
ik krijg dat combi modem later.
Dus dan begint de ellende weer opnieuw ik had hier geen vertrouwen meer in.
Thuis dus weer de helpdesk gebeld de medewerker van upc had alle begrip verbond mij door en ik kreeg een bandje dat de wachtijd meer dan 5 min is, toen heb ik de verbinding verbroken.

Dinsdag 4 augustus:
het zat mij niet lekker weer de helpdesk gebeld wat kon ik anders kreeg uiteindelijk iemand te spreken die mij voor her eerst ook heeft terug gebeld, er was niks bekend bij upc van mijn bestelling 30mbit later weer wel [vreemd].De man vroeg wat ik wilde en heb hem meerdere malen verteld dat ik wil dat mijn bestelling waar upc mij ook een brief van heeft gestuurd op 28 juni dat dat geregeld word, en dat ik geen 90 mbit wil. Waarop ik nog steeds sta op mijn upc,
De upc medewerker zie dat nu alles geregeld wordt, wat betreft het modem ik kan gewoon mijn oude combimodem gebruiken voor 30mbit dit wordt binnen 3 dagen omgezet en verder voor de gemaakte helpdesk kosten moest ik schrijfen dit is onmogelijk om hier iemand over te spreken.
De man vertelde mij nog nadrukkelijk dat hij eigelijk zijn boekje al te buiten was gegaan en dat hij echt niet meer voor mij kan doen???
Nu moest ik dus maar weer afwachten waarneer mijn internet niet meer werkt en of het dan weer wel werkt op het oude modem.
mijn pakket stond in ieder geval nog steeds op 90mbit
Ik was radeloos zo ben ik nog nooit als klant behandeld dit heeft mij handen vol geld tijd en stress opgelevert en kan nergens terecht.
Heb alleen het onbestemde gevoel dat dit nog steeds niet is opgelost.

Donderdag 6 augustus:
Helaas mijn gevoel heeft mij NIET in de steek gelaten ik zou zo graag willen dat upc dat ook niet doet maar helaas. Toen ik vandaag op mijn upc keek zag ik dat mijn contract was omgezet naar een pakket wat ik niet heb afgesproken en nooit gehad heb namelijk 25mbit en telefonie onbeperkt de tv royaal apart dus daar moet ik nu ook voor gaan betalen ik had 3 halen 2 betalen en het contract loopt tot 05-08-2010 terwijl mijn oude contract liep tot 06-03-2010
Ik ben weer naar de upc winkel in arnhem gegaan om toch verdere kosten te verkomen maar het enige wat de medewerker voor mij kon doen was dat ik daar weer het goede pakket ging bestellen wat ik dus al op maandag 27 juli had gedaan weer de helpdesk gebeld de medewerker Chantal Kortekaas verzekerde mij dat het omgezet zou gaan worden naar mijn oude pakket de contract datum zou weer terug gezet worden en ik zou een schrijfen krijgen van de gemaakte afspraken.
zaterdag 8 augustus Jawel het internet doet het niet meer op het nieuwe fibrepower modem en krijg alleen en melding van mijn browser dat ik de helpdesk moet bellen??? Dit was gelukkig niet nodig om dat ik zelf genoeg kennis heb om het oude modem weer aan te sluiten en te resetten gelukkig was het goed aangemeld met het juiste mac adres en serie nummer.
mijn internet heeft weer de oude snleheid van 25 mbit.

Woensdag 12 augustus:
Ik was het hele upc verhaal bijna vergeten omdat ik er vanuit was gegaan dat het eindelijk geregeld was, tot ik ter controle even op mijn upc ging kijken want ik had nog steeds geen schrijfen gehad over de gemaakte afspraken, en ja hoor er was nog steeds niks veranderd ik sta nog steeds op het verkeerde en veel te dure pakket met die verstanden dat ik volgens de wet 7 dagen de tijd heb om van een aankoop af te zien dit met oog op mijn contract datum.
Dus toch weer de helpdesk bellen de medewerker wist mij te vertellen dat het nog niet in behandeling is en dat ik pas een schrijfen krijg als het in behandeling is het enige wat ik kan doen is afwachten want om mij door te verbinden naar iemand die mij wel kan helpen is niet mogelijk want die is er niet.
Het is dus nog steeds niet opgelost moet nog steeds kosten maken en opletten dat upc mij niet teveel factureert en alle helpdesk kosten van 24 juni tot op heden zijn voor mijn rekening.
Daar kan ik echt niet mee akkoord gaan ik ben tenslotte niet de gene die deze fouten heb gemaakt het heeft mij al veel te veel tijd gekost die ook niet wordt betaald.
daarom schrijf ik. Hoe moet ik mijn kosten en het liefst ook mijn tijd in de vorm van een vergoeding terug krijgen zonder dat ik nog meer kosten moet maken, dat mijn contract wordt omgezet naar mijn oude situatie voor 25 juni en dat het contract weer afloopt op 06-03-2010 ik wil misschien onnodig toch vermelden dat ik binnen de 7 werk dagen zelf heb aangegeven dat ik van mijn aankoop 90mbit fiber power heb afgezien vanwege aansluit problemen en verkeerde informatie van de helpdesk.
Mijn vraag is dan ook hoe ik dit oplos zonder kosten te maken naar de upc helpdesk en de door mij gemaakte kosten en tijd vergoed krijg?
Dit lijk mij toch op zijn minst redelijk.


Met vriendelijke groet :A Wouters

Hoyk51
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2009 10:36

Re: UPC arrogantie

Ongelezen bericht door Hoyk51 »

Net de ellende gelezen van al jullie ervaringen met UPC. Om het kort te houden: net een laatste poging gedaan een klachtenbrief te schrijven en een kopie aan Radar gestuurd.
Met recht een boevenstel, dat incapabele mensen in een callcenter heeft zitten, outsourcing doet met monteurs van een bedenkelijk kaliber maar wel één afdeling heeft die echt prima werkt: de geldinningafdeling.
Wordt mijn klacht niet behandeld en op afdoende manier opgelost ( storingen, kabelversterkers, verkeerde mediaboxen, kapotte mediaboxen, verouderde software en wat al niet meer) door UPC, neem ik gerechtelijke stappen om dit bedrijf aan te pakken voor niet nakomen van hun verplichtingen

Hoyk51

Gesloten