Ik heb ontzettend veel problemen met UPC op technisch en facturatie gebied.
Het is zo veel dat ik onderstaand de gebeurtenissen zal neerzetten:
- Maart:
- UPC internet box ontvangen en ongevraagd een mediabox.
- Hierover contact gezocht met UPC en dezelfde dag de media box terug
gestuurd.
- Maart:
- Internet verbinding haalt in de avonden maar 5mbit in plaats van de
afgesproken 60 mbit.
- Contact gehad met UPC, ondanks aangeven dat het probleem bij hun lag
sturen ze een monteur langs.
- Monteur langs geweest, internet gewoon goed overdag, dit koste mij een
vakantie dag van werk.
- Maart:
- Snelheid nogsteeds niet goed, weer gebeld, UPC wilde weer een monteur
langssturen, ik was hiertegen.
- Monteur langs geweest nutteloos een wandcontactdoos vervangen, dit had
natuurlijk geen effect.
- UPC weer gebeld ze gaan een buitemonteur langssturen.
- Savonds belde UPC weer dat het niet doorgaat en dat ze het modem willen
vervangen, ik heb aangegeven dat ik het
contract wilde beeindigen omdat ze niet kunnen leveren, leidinggevende
gesproken en het blijkt inderdaad een
capaciteits probleem van UPC te zijn, wat ik al vanaf het begin heb
aangegeven...
- Maart:
- Brief gehad van mediabox die niet ontvangen zou zijn?
- UPC gebeld en heb het bonnetje van het postkantoor gekopierd en
meegestuurd.
- Weer contact over mijn internet gehad, ze zijn er nog mee bezig, snelheid is
nog steeds zodanig laag dat het niet
werkbaar is.
- Maart:
- Diverse rekeningen gehad die rond de 350+ euro lagen, contact gehad, UPC
zou het oplossen.
- April:
- Weer contact over snelheid van internet gehad, ze zijn er nog mee bezig.
- Herrinering van rekeningen gehad, weer met UPC gebeld, ditmaal heeft een
medewerker alles herrekend en mij beloofd
(tot 3x toe!) dat ik de oude facture kon negeren en er een correcte versie
van de laatste maanden zou komen.
- Mei:
- Internet geblokkeerd wegens wanbetaling?
- Weer contact met UPC gehad, ditmaal beloofde een medewerkster mij dit zo
snel mogelijk op te lossen.
- Terug gebeld door medewerkster met melding dat ze dit keer de factures wel
op orde hebben maar dat de blokkade er
niet afgaat tot ik "100 euro ofzo" overmaak naar UPC.
Ze had er verder geen boodschap aan dat ik gewoon een correcte facture
wilde om deze te betalen.
- Ook melde ze mij dat ik alleen mijzelf ermee zou hebben omdat ik geen
internet zou hebben en hier wel voor zou betalen....
- Een leidinggevende zou mij morgen ochtend bellen.
- Mei:
- Weer contact gehad met UPC gevraagd om leidinggevende, weer het hele
verhaal uitgelegt.
- Antwoord gekregen dat ik een bedrag moet overmaken tot de blokkade eraf
is.
- Aangegeven dat ik een correcte factuur wilde, deze zou pas eind deze maand
komen, tenzij ik nu het openstaande
bedrag overmaakte bleef de blokkade erop staan.
- Helaas heb ik alleen 2 oude foutieve factures en overmaken hierheen zal er
waarschijnlijk toe lijden dat ze dit geld weer kwijt raken.
- Aangegeven dat ik gewoon normaal internet wil en een normale factuur om
een correcte betaling te doen.
- Hierover konden wij het niet eens worden en de medewerker attendeerde mij
erop dat met het aannemen van het pakket van UPC (die bij de buren is
afgeleverd) ik een jaar lang aan UPC vast zit (volgens hun algemene
voorwaarden).
- Ik heb de medewerker geinformeerd dat ik nooit ergens getekend had en dat
ze ondanks mijn aandringen en herhaaldelijk contact blijven falen in het
leveren van internet en service.
- Ik heb erop geattendeerd dat ik rechtsbijstand ga inschakelen om per direct
van ze af te komen.
- Mei:
- Rechtsbijstand zou wel lukken alleen zou er veel tijd overheen gaan om van
UPC af te komen.
- Volgens mijn contactpersonen een machtspositie waar UPC misbruik van
maakt.
- Ik heb dus nogmaals met een leidinggevende gebeld, deze heeft mij een
correct betalings kenmerk gegeven en het rekening nummer.
- Ondanks dat moet ik zelf maar uitzoeken hoe ik dat ga betalen, de internet
blokkering kan er niet af zodat ik die transactie kan overmaken... (ik post dit via mijn werk)
- Wanneer ik de betaling gedaan zou hebben het alsnog 3 tot 5 werkdagen
duren (deze periode krijg ik dus ook niet vergoed).
Ik ben sinds eind februari constant aan het bellen met UPC.
Ze hebben monteurs gestuurd die niet nodig waren, een mediabox die niet gevraagd is..
Ik heb 45 euro belkosten aan UPC (terwijl het 10 eurocent per minuut is, kan je na gaan hoelang en hoevaak ik gebeld heb met ze).
Ik heb van periode eind februari tot en met april 5mbit internet gehad in plaats van 60mbit (volgens een medewerker van UPC staan ze in hun recht als ze alleen 5mbit leveren...?)
Ik heb het eerlijk gezegt helemaal gehad met de zeer zwakke service en communicatie storingen binnen UPC.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC blijft falen op technisch en facturatie gebied...
Re: UPC blijft falen op technisch en facturatie gebied...
Ik heb vier jaar geleden ook ongeveer het zelfde meegemaakt bij dit rotbedrijf en ben intussen een exklant
Dat was een hele opluchting voor mijn!
Vorig jaar mei heb ik door onvrede en frustraties opgezegd en ik de het laatste factuur niet betaald om mijn modemborg veilig te stellen, want die krijg je nooit vrijwillig terug van upc
September vorig jaar krijg ik een eindrekening waarvan niets klopte en heb meteen gereageer met een aangetekend brief richting upc
Inplaats van een reactie van upc krijg ik een deurwaarder op mijn dak
Ik heb ook meteen contact opgenomen met die deurwaarder en ik moest allles maar op papier uitleggen, wat ik ook heb gedaan
Ik kreeg twee dagen voor de reactie van de deurwaarder, een reactie van upc, wat inhoud dat ik twee keer het zelfde reactie in mijn brievenbus heb ontvangen
Ik heb zowel de deurwaarder als upc een aangetekend verweerbrief gstuurd en ze allebei duidelijk gemaak dat ik geenzins van plan ben te gaan betalen omdat ik allen bewijzen heb dat ik al mijn facturen netjes heb betaald
UPC heeft toen incassoburo op mij afgestuurd, ook die het ik aangetekend aageschreven
Afgelopen maart ontving ik een brief van een andere incassburo en ook die heb ik aangetekend aangeschreven, tot nu toe niets meer van deze incassoburo vernomen
Ik en mijn advocaat wachten het allemaal af want ik ben bereid voor de rechter te verschijnen met dit oplichtersbedrijf dat UPC heet, zodat ik al mijn correspontie geld en een forse schadenvergoeding van UPC kan eisen!
Dat was een hele opluchting voor mijn!
Vorig jaar mei heb ik door onvrede en frustraties opgezegd en ik de het laatste factuur niet betaald om mijn modemborg veilig te stellen, want die krijg je nooit vrijwillig terug van upc
September vorig jaar krijg ik een eindrekening waarvan niets klopte en heb meteen gereageer met een aangetekend brief richting upc
Inplaats van een reactie van upc krijg ik een deurwaarder op mijn dak
Ik heb ook meteen contact opgenomen met die deurwaarder en ik moest allles maar op papier uitleggen, wat ik ook heb gedaan
Ik kreeg twee dagen voor de reactie van de deurwaarder, een reactie van upc, wat inhoud dat ik twee keer het zelfde reactie in mijn brievenbus heb ontvangen
Ik heb zowel de deurwaarder als upc een aangetekend verweerbrief gstuurd en ze allebei duidelijk gemaak dat ik geenzins van plan ben te gaan betalen omdat ik allen bewijzen heb dat ik al mijn facturen netjes heb betaald
UPC heeft toen incassoburo op mij afgestuurd, ook die het ik aangetekend aageschreven
Afgelopen maart ontving ik een brief van een andere incassburo en ook die heb ik aangetekend aangeschreven, tot nu toe niets meer van deze incassoburo vernomen
Ik en mijn advocaat wachten het allemaal af want ik ben bereid voor de rechter te verschijnen met dit oplichtersbedrijf dat UPC heet, zodat ik al mijn correspontie geld en een forse schadenvergoeding van UPC kan eisen!
Ja.. zo komen ze op mij dus ook over
Als het niet was geweest dat ik zolang zonder provider had gezeten dan had ik zeker niks betaald en het natuurlijk aangevochten
Uiteindelijk na nog 2 dagen bellen heb ik besloten die zooi toch te betalen.. ondanks dat de fout bij hun ligt.. ik heb dus via een postkantoor een spoed betaling gemaakt met de gegevens die een of andere leiding gevende over de telefoon gaf (dan zou het binnen 24 uur weer moeten werken).
maargoed.. 2 dagen later werkte het dus pas..
Ze zouden mij vervolgens nog een aantal keer terug bellen.. hier moest ik dus zelf steeds weer achteraan... alsof ze niet communiceren daar.
Uiteindelijk is het hier dus na 3 maanden ellende opgelost.. het rare is dat je wel de volle mep betaald + telefoon kosten en vrije dagen voor hun monteurs..
Ik ben nog gebeld door hun klachten service... maar dat kwam meer over als even checken en klaar, ik denk niet dat ze er ook maar iets mee gaan doen...
Dus mocht iemand nog van plan zijn UPC te nemen.. bedenk dan wel dat de eerste 3 maanden (in het gunstigste geval) alleen maar ellende geven + extra kosten.. met natuurlijk de kans dat het in de toekomst gewoon weer fout gaat.
Als het niet was geweest dat ik zolang zonder provider had gezeten dan had ik zeker niks betaald en het natuurlijk aangevochten
Uiteindelijk na nog 2 dagen bellen heb ik besloten die zooi toch te betalen.. ondanks dat de fout bij hun ligt.. ik heb dus via een postkantoor een spoed betaling gemaakt met de gegevens die een of andere leiding gevende over de telefoon gaf (dan zou het binnen 24 uur weer moeten werken).
maargoed.. 2 dagen later werkte het dus pas..
Ze zouden mij vervolgens nog een aantal keer terug bellen.. hier moest ik dus zelf steeds weer achteraan... alsof ze niet communiceren daar.
Uiteindelijk is het hier dus na 3 maanden ellende opgelost.. het rare is dat je wel de volle mep betaald + telefoon kosten en vrije dagen voor hun monteurs..
Ik ben nog gebeld door hun klachten service... maar dat kwam meer over als even checken en klaar, ik denk niet dat ze er ook maar iets mee gaan doen...
Dus mocht iemand nog van plan zijn UPC te nemen.. bedenk dan wel dat de eerste 3 maanden (in het gunstigste geval) alleen maar ellende geven + extra kosten.. met natuurlijk de kans dat het in de toekomst gewoon weer fout gaat.
Ik heb trouwens ook meerdere malen gevraagd naar de "hoogste" baas of het afdelingshoofd van de klachtenservice.. maar ze houden je echt daar weg, ik kreeg constant "iemand met een hogere functie".
Het beste voor UPC zou zijn: de bezem door de afdelingen halen.
Ik denk dat er daar een hoop mensen zitten die niet thuis horen op de functie die ze nu beoefenen.
Het beste voor UPC zou zijn: de bezem door de afdelingen halen.
Ik denk dat er daar een hoop mensen zitten die niet thuis horen op de functie die ze nu beoefenen.