LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] upc de oplichters

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
aislin23
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2006 14:54

upc de oplichters

Ongelezen bericht door aislin23 »

ik WAS een tevreden klant van upc
nooit geen problemen mee totdat ik er ook kabeltv bij had genomen
ik maakte gewoon maandelijks het bedrag voor mijn internetaansluiting over. wat hebben ze nu gedaan ze hebben de bedragen voor mijn internet bij me kabelaansluiting gerekent!!!!

ik bellen of dat geld overgezet kon worden naar me internetaansluiting
KON NIET dus ik vroeg of ze die 80 euro die ik nu teveel betaald heb voor me kabelaansluiting terug konden boeken ..... 1 x raden KON NIET

dus nu heb ik bij de 1 80 euro teveel en bij de ander 114 euro te weinig en word me internet afgesloten

dus bij deze vriendelijk bedankt upc ... NOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hierbij raken jullie een vaste klant kwijt

svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Re: upc de oplichters

Ongelezen bericht door svdmeer »

Ik ben dik vier jaar geleden al overgestapt naar ADSL. Toen nog een duur grapje omdat er toen nog geen gratis modems uitgedeeld werden en dus gekocht moesten worden. Maar wel een zeer goede beslissing. Over twee maandjes ook schotel ipv. kabel. Helemaal geen UPC meer :lol:

Zodra je de kans krijgt: Wegwezen bij dat bedrijf!

Hermien
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 feb 2006 14:02

Re: upc de oplichters

Ongelezen bericht door Hermien »

WIj hebben twee jaar geleden noodgedwongen een chello internetaansluiting moeten nemen omdat KPN ons niet kon/wilde beleveren. Dat schijnt vaker voor te komen in nieuwbouwwijken. Na veel uitzoekwerk en van het kastje naar de muur gestuurd worden, kwam het er op neer dat KPN het alleenrecht wilde hebben op de dure bekabeling in nieuwbouwwijken. UPC kon ons na de verhuizing sneller van dienst zijn, dus het werd Chello. Inmiddels hebben we ook telefonie via Chello. Lekker goedkoop bellen in de avonduren. Natuurlijk is alles niet gelijk goed gegaan en toen we het vorig jaar, na het overlijden van een familielid, haar UPC televisie aansluiting opgezegd hadden en UPC alle aansluitingen bij ons had afgesloten ipv bij haar, ontploften we ook. Vooral toen we er achter kwamen dat we weer opnieuw in de opstartprocedure terecht kwamen. Binnen een paar dagen hadden we weer telefoon en internet duurde wat langer. Ik heb het hele verhaal, heel uitgebreid, met een verslag van alle telefoontjes naar één van de verantwoordelijke managers gestuurd. Zo één, die altijd die vriendelijke brieven ondertekend als men je nog als klant wilt hebben, want ik was echt ziedend. De reactie van mijn man was 'denk je nou echt dat je hier ooit nog iets van hoort'. Nou een paar weken later lag er een brief van UPC in de bus met de nodige excuses, men zou in de toekomst hier wat mee gaan doen en er werd een riante financiële vergoeding toegezegd voor het geleden ongemak, waardoor ik bijna drie maanden geen faktuur hoefde te betalen. Een dag later stond de plaatselijke bloemist met een boeket bloemen namens UPC voor de deur.
Bij een volgende storing, probleempje met onze eigen router, merkte ik duidelijk dat de service beter was, men nam meer tijd voor je en medewerkers van de helpdesk belden zowaar terug, zodat je bij een twee telefoontje niet alles opnieuw aan een andere medewerker hoeft uit te leggen. Bovendien werd ik voor het gesprek al gevraagd of ik mee wilde doen aan een klanttevredenheidsonderzoek.
Wat ik hiermee duidelijk wil maken is dat er overal wel wat is. Iedereen die een nare ervaring meemaakt, vindt het desbetreffende bedrijf niks meer. Vaak komt dat door de afhandeling van de klacht en de verleende service. Na alle ellende die UPC over zich heen heeft gekregen, vind ik dat dit verhaal ook verteld mag worden. Ze hebben mijn klacht serieus genomen en hebben het uiterst correct afgehandeld.
Dus fouten maken kan bij iedereen, ook bij KPN kun je aan het lijntje gehouden worden.

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: upc de oplichters

Ongelezen bericht door Lau10 »

Zo werkt UPC de laatste jaren steeds , een warmedouche is op zijn plaats :)

Herbert
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2006 13:02

Re: upc de oplichters

Ongelezen bericht door Herbert »

Ik heb sinds Juni de sleutel gekregen van
mijn nieuwe appartement en heb voor de maand
Juli kabel tv en kabel internet
via UPC aangevraagt.

De 1e keer dat UPC met een monteur voor
de deur stond op 29 Juni hadden ze niet eens een afspraak
gemaakt want ze gingen er van uit dat ik wel thuis was.

De 2e keer dat ze zouden (1 week later) komen heb ik de hele dag vrij moeten nemen want ze konden tussen 12 en 18 uur op de stoep staan.
Om 17:45 komt er eindelijk iemand.
Het 1e wat er gedaan wordt is de lijn testen en deze concludeerde
dat er geen signaal was.

2 weken later zou er s'morgens een monteur komen
maar deze stond bij het verkeerde huisnummer en zou
bijna weg gereden zijn als we hem niet zelf hadden tegen gehouden.

Deze maakt de kast aan de straat los en ziet dat mijn kabel
helemaal niet in de kast zit aangesloten.
De belofte was dat dit binnen 10 dagen opgelost zou zijn.
Na 2 weken heb ik toch nog maar eens gebeld of er nog
een keer iemand zou komen.

Na 3 dagen kwam deze man dan eindelijk en was binnen
een kwartier weer weg want de kabel lag gewoon onderin
de kast en had zo gevonden kunnen worden.

Nu ik dan eindelijk signaal had kon ik mijn COM 21 modum
ook eindelijk gaan testen.
Deze viel al direct op storing want deze geeft de fout melding
geen signaal te kunnen vinden.
Hierop heb ik met de storingsdienst gebeld en deze verzekerde me
dat het niet aan de modum lag maar aan mijn pc.

Nadat ik een eigen monteur had verzocht om de boel
eens na te kijken heb ik toch nog maar een keer
gebeld en daar kreeg ik toch eindelijk iemand aan de lijn die begreep
wat de fout van modum moest zijn maar kon op
afstand niets doen omdat ik geen Mac adres van dat
ding bij me had want ik zat op m'n werk.
De vraag was of ik een mail zou willen sturen met het Mac adres erin
zodat ze dan direkt mijn modum konden resetten en dan
zou de storing verholpen zijn.
Nadat ik om 8:30 een mail had verstuurd heb om 15:00 uur
toch nog maar weer eens gebeld waarom ik
nog geen reactie had gehad.

Mijn mail bleek wel binnen te zijn gekomen maar
hier hadden ze nog niets mee gdaan maar omdat ik dan
toch belde zou hij het wel meteen doen.
Daar eindelijk kwamen ze tot de conclusie dat mijn COM 21
defect was en niet naar behoeren kon functioneren.
Het verzoek was of ik een dag later weer wilde bellen voor een afspraak
met een monteur want dan kon deze het modum vervangen.

Dus ik gister morgen nog maar eens gebeld en daar heb
ik er direkt bij verteld dat ik graag in de middag gebeld wilde
worden met een oplossing omdat ik anders alle betalingen stop zet.
Hierop is er weer niet gebeld en ben ik helemaal klaar mee.

Nu ben ik al bijna 2 maanden verder en er zijn al wel de
maanden Juli en Augustus van de rekening afgeschreven
maar wordt ik maar niet fatsoenlijk geholpen.

Ik ga nu ook alle betalingen stop zetten en geld terug vorderen
want ik heb het nu helemaal gehad met die ballentent.

Hoezo een EZEL stoot zich maar 1 keer aan dezelfde steen....!!!!

IkBenJan

Re: upc de oplichters

Ongelezen bericht door IkBenJan »

Wat ik hiermee duidelijk wil maken is dat er overal wel wat is. Iedereen die een nare ervaring meemaakt, vindt het desbetreffende bedrijf niks meer.
Het is een hartverwarmend verhaal Hermien, maar ik kan er weinig mee. Het probleem is helemaal niet dat er wel eens wat mis gaat, maar wat de onderneming doet als dat geconstateerd wordt. Logisch dat bij een groot bedrijf vaak iets mis is, maar des te merkwaardiger is het dat je pas respons krijgt als je managers aan gaat schrijven. De procedures zouden zo ingericht moeten zijn dat foutsituaties op de reguliere wijze worden opgelost door die bedrijfsonderdelen die daarvoor in het leven geroepen zijn.

Maar zoals je zelf ook al gemerkt hebt presteert deze afdeling ver onder de maat en daarmee presteert UPC ver onder de maat. En dat is niet een incidentele constatering, maar dat blijkt al jarenlang uit alle consumentenonderzoeken die je maar kunt verzinnen. In de pers belooft UPC dan altijd beterschap, maar er verandert helemaal niets.
De oorzaak hiervan is de aanname van volstrekt onkundig en incapabel, maar goedkoop personeel, zodat je sukkeltjes als de laurents en de mischas van hier op het forum krijgt om de problemen op te lossen. En klaar ben je dan.

En juist hier ligt de taak van die manager die jij benaderd hebt om hier lijn in te brengen. In plaats van één klant in de bloemetjes te zetten en die vervolgens een tevredenheids enquète onder de neus te drukken zou hij de servicedesk onder handen moeten nemen en procedures voor foutsituaties moeten ontwikkelen en adequaat personeel tewerk moeten stellen om alle problemen van nu en in de toekomst opgelost te krijgen. Want geloof mij nou; als alle klanten met spookrekeningen en dergelijke die helemaal niets van UPC over hun klachten horen allemaal deze manager gaan benaderen dan is het moment heel dichtbij dat ook deze goede man niet meer reageert. Denk je dat de mensen die na jarenlang geharrewar voor de kantonrechter in het gelijk worden gesteld ook worden gevraagd aan het tevredenheidsonderzoek mee te doen?

Dat er wel eens wat mis gaat is geen enkel probleem, dat UPC het in zulke grote aantallen gevallen niet weet op te lossen des te meer. En dan kan je als middle manager heel opportunistisch uitkienen welke klant je taart geeft en bij een tevredenheidsonderzoek betrekt en welke niet om de bedrijfstop mooie cijfers voor te schotelen, maar de grote massa klanten schiet daar totaal niets mee op.

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: upc de oplichters

Ongelezen bericht door Lau10 »

Jan, jij weet echt niet waarover je tracht te schrijven.

UPC lost alle problemen op. :)

Herbert
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2006 13:02

Re: upc de oplichters

Ongelezen bericht door Herbert »

@Lau

Laat ze de klanten dan eens serieus nemen
en ook echt doen wat ze beloven.

Hasjroker
Berichten: 109
Lid geworden op: 31 aug 2003 22:26

Re: upc de oplichters

Ongelezen bericht door Hasjroker »

Aislin23 ik vind het heel verstandig dat je UPC de rug toe keert. Andere aanbieders leveren een veel beter product.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: upc de oplichters

Ongelezen bericht door Laurent »

UPC en Chello hebben het beste en goedkoopste pakket :P

Jovel
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:38

Re: upc de oplichters

Ongelezen bericht door Jovel »

Beste forum gebruiker :-)

Ik weet niet of je van het bestaan van COAX NL, weet,
maar deze Kabel Internetbelangen Vereniging, heeft directe contacten met UPC om dit soort problemen samen op te lossen.

U kunt hier voor gebruiken de volgende site gebruiken:

http://www.coax.nl/feedback/index.php

wel graag presies uw klacht met data omschrijven

Vriendelijke groet,

Hans Ronhaar
Voorzitter COAX NL.

Herbert
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2006 13:02

Re: upc de oplichters

Ongelezen bericht door Herbert »

Ik heb een aangetekende brief naar UPC verzonden met de
intrekings kaart van de automatische incasso.
Heb daarna bij de bank de fakturen terug laten vorderen
die ik nog kon terug vorderen en heb direkt alles laten
blokkeren zodat er niets meer afgeschreven kan worden.
Aankomende maandag krijg ik Digitenne (Veel goedkoper ook)
en eind van de week krijg ik ook ADSL van KPN.

Toen ik er bij KPN over begon dat ik ruzie met UPC had
kreeg ik te horen dat ze deze opmerking al wel vaker gekregen hadden.

Wat me nog het meeste stoort aan UPC is dat hun
standaard zin is:

Die werkt hier niet.

Het maakt me iig niet uit ik ben vandaag voor het laatst klant
en zal het ook nooit meer worden.

Gesloten