LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC en haar voorwaarden

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
stash
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 dec 2013 09:48

UPC en haar voorwaarden

Ongelezen bericht door stash »

Eerst de situatie
In augustus besloot ik dat het tijd was voor glasvezel in mijn huis.
Zodoende heb ik voor tweak gekozen als nieuwe provider.
Joepie! Ik ben er zo één die altijd het snelste wil!

Helaas voor mij had ik recentelijk een medewerker van UPC aan de lijn gehad die mij uiterst behulpzaam leek. Hij hield mijn lopende abo tegen het licht en zei dat het allemaal goedkoper kon. Top, voor de resterende tijd bij UPC ook nog eens minder betalen, dacht ik…..

Wat ik toen niet wist, en wat mij dus ook niet gezegd is, is dat ik door zijn behulpzaamheid aan een nieuwe contractperiode van een jaar zit. K*T want ik heb net getekend dat tweak de boel bij mij mag komen leveren. Helaas kom ik hier pas achter nadat de monteur is geweest.
Er is geen overstap service en mijn abo bij UPC mag ik afkopen voor de resterende looptijd
Dat is dus net zo duur als het gewoon laten doorlopen dus we gaan voor optie B: laat maar lopen

Ik weet het, stom van me,ik had beter op moeten letten. Het is niet anders, ik heb twee providers. Tot zover de situatie.

Maar providerland is nog niet klaar met de doos vol verrassingen!
Tweak wil mijn bestaande telefoonnummer porteren naar hun service, prima!
Twee telefoons is overbodig dus doe maar.

UPC is blijkbaar minder tevreden en onderneemt het volgende :
Telefonie afgesloten en een afkoopsom van € 97,86 volgt.
Dit is op zich opmerkelijk als je bedenkt dat de telefonie toch gratis in je all-in-one pakket zat.
Dus voor een gratis dienst die afgesloten wordt rekenen we 97,86? Oké, zal wel een typisch gevalletje “kleine letters” zijn.
Maar dan…. Deze klant heeft nu een pakket zonder telefonie, da’s geen all-in-one, nee, dat zijn losse diensten! Losse diensten zijn duurder!

Ik stel me voor dat er iemand dikke promotie heeft gemaakt bij UPC en er slingers in zijn cubical hingen…

Ineens betaal ik 61,50 als maandbedrag en omdat we dat op een willekeurige dag ontdekt hebben betaalt u de eerste periode meer want het is geen volledige maand, de eerste periode betaalt u 69,52 plus de kosten voor afkopen van de telefonie.
Bovendien is uw abo veranderd en dus geld er weer een looptijd van een jaar

Beste UPC, ik heb het zelf even uitgerekend.
Lezen jullie mee?

Financiele lasten UPC na behulpzame medewerker
12 x €49,50 = €594,- voor nog een jaar UPC waar ik geen gebruik van wil maken

Financiele situatie UPC na afsluiting telefonie en omgooien abo
(1 x €97,86)+(1 x €69,52)+(11 x €61,50)= €843,88 voor een jaar UPC waar ik geen gebruik van wil maken en zonder telefonie

Verschil in de kosten : €843,88 - €594 = €249,88
De abonnementsgelden zijn dus gestegen met 42% da’s 5 maanden extra all-in-one

Dus voor nog minder dienstverlening dan ik had, betaal ik nu meer geld?

En dat kan ik volgens die callcenter muts terugvinden op “de site”?

Beste UPC, ik heb jullie niet gevraagd om mijn abonnement te wijzigen.
Jullie hadden het lopende abonnement kunnen laten voor wat het was, nieuw nummertje erop en klaar!

Ik zie de alinea in de brief van de klantenservice in gedachten al voor mij:

“Omdat u uw bestaande nummer wilt porteren naar een andere provider hebben wij de vrijheid genomen uw UPC aansluiting van een nieuw nummer te voorzien. Hierdoor blijft onze service optimaal en jagen wij u niet onnodig op kosten. Hopend u hiermee van dienst te zijn geweest”

Mijn reactie:
”Bedankt UPC, als tweak onverhoeds toch tegenvalt kom ik na mijn lopende abonnement weer veilig terug bij mijn vertrouwde provider waar ik al jaren trouw klant ben geweest.”

Ja dat was mooi geweest he….

Ik vrees het ergste voor onze relatie UPC!

Beste Radar,

Valt er nou niks aan dit soort praktijken van pootje lichten te doen?
Ik voel mij genaaid zonder dat ik er(deels)om vroeg.

Ps: tweak, als je adverteert met een consumentenprijs dan is het beter als je de btw er bij optelt. Wij betalen die toch wel! En een welkomstcadeau na drie maanden is als het stokbroodje met kruidenboter dat pas bij je hoofdgerecht op tafel wordt gezet.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC en haar voorwaarden

Ongelezen bericht door ciske »

http://www.chelloo.com/upc/index.php

Hier zitten medewerkers van UPC op het forum hoewel het niet handig is , dat je iets laat veranderen terwijl je weg gaat.

Jantje7
Berichten: 986
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: UPC en haar voorwaarden

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Als u op de UPC-Site net zo spreekt over de medewerksters zult u waarschijnlijk geen antwoord krijgen.
Uw taalgebruik is nou niet wat je zegt je van het. En ieder weldenkend mens is toch op de hoogte van het feit dat als je iets in je abonnement wijzigt, dit weer met een jaar wordt verlengt.

jantje7

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: UPC en haar voorwaarden

Ongelezen bericht door sjohie »

stash schreef:Eerst de situatie In augustus besloot ik dat het tijd was voor glasvezel in mijn huis.
Zodoende heb ik voor tweak gekozen als nieuwe provider.
Joepie! Ik ben er zo één die altijd het snelste wil!

Helaas voor mij had ik recentelijk een medewerker van UPC aan de lijn gehad die mij uiterst behulpzaam leek. Hij hield mijn lopende abo tegen het licht en zei dat het allemaal goedkoper kon. Top, voor de resterende tijd bij UPC ook nog eens minder betalen, dacht ik

Wat ik toen niet wist, en wat mij dus ook niet gezegd is, is dat ik door zijn behulpzaamheid aan een nieuwe contractperiode van een jaar zit. K*T want ik heb net getekend dat tweak de boel bij mij mag komen leveren. Helaas kom ik hier pas achter nadat de monteur is geweest.
Er is geen overstap service en mijn abo bij UPC mag ik afkopen voor de resterende looptijd
Dat is dus net zo duur als het gewoon laten doorlopen dus we gaan voor optie B: laat maar lopen

Ik weet het, stom van me,ik had beter op moeten letten. Het is niet anders, ik heb twee providers. Tot zover de situatie.

Maar providerland is nog niet klaar met de doos vol verrassingen!
Tweak wil mijn bestaande telefoonnummer porteren naar hun service, prima! Twee telefoons is overbodig dus doe maar. UPC is blijkbaar minder tevreden en onderneemt het volgende :
Telefonie afgesloten en een afkoopsom van € 97,86 volgt.
Dit is op zich opmerkelijk als je bedenkt dat de telefonie toch gratis in je all-in-one pakket zat.
Dus voor een gratis dienst die afgesloten wordt rekenen we 97,86? Oké, zal wel een typisch gevalletje “kleine letters” zijn.
Maar dan…. Deze klant heeft nu een pakket zonder telefonie, da’s geen all-in-one, nee, dat zijn losse diensten! Losse diensten zijn duurder!

Ik stel me voor dat er iemand dikke promotie heeft gemaakt bij UPC en er slingers in zijn cubical hingen…

Ineens betaal ik 61,50 als maandbedrag en omdat we dat op een willekeurige dag ontdekt hebben betaalt u de eerste periode meer want het is geen volledige maand, de eerste periode betaalt u 69,52 plus de kosten voor afkopen van de telefonie.
Bovendien is uw abo veranderd en dus geld er weer een looptijd van een jaar

Beste UPC, ik heb het zelf even uitgerekend.
Lezen jullie mee?

Financiele lasten UPC na behulpzame medewerker
12 x €49,50 = €594,- voor nog een jaar UPC waar ik geen gebruik van wil maken

Financiele situatie UPC na afsluiting telefonie en omgooien abo
(1 x €97,86)+(1 x €69,52)+(11 x €61,50)= €843,88 voor een jaar UPC waar ik geen gebruik van wil maken en zonder telefonie

Verschil in de kosten : €843,88 - €594 = €249,88
De abonnementsgelden zijn dus gestegen met 42% da’s 5 maanden extra all-in-one

Dus voor nog minder dienstverlening dan ik had, betaal ik nu meer geld?

En dat kan ik volgens die callcenter muts terugvinden op “de site”?

Beste UPC, ik heb jullie niet gevraagd om mijn abonnement te wijzigen.
Jullie hadden het lopende abonnement kunnen laten voor wat het was, nieuw nummertje erop en klaar!

Ik zie de alinea in de brief van de klantenservice in gedachten al voor mij:

“Omdat u uw bestaande nummer wilt porteren naar een andere provider hebben wij de vrijheid genomen uw UPC aansluiting van een nieuw nummer te voorzien. Hierdoor blijft onze service optimaal en jagen wij u niet onnodig op kosten. Hopend u hiermee van dienst te zijn geweest”

Mijn reactie:
”Bedankt UPC, als tweak onverhoeds toch tegenvalt kom ik na mijn lopende abonnement weer veilig terug bij mijn vertrouwde provider waar ik al jaren trouw klant ben geweest.”

Ja dat was mooi geweest he….

Ik vrees het ergste voor onze relatie UPC!

Beste Radar,

Valt er nou niks aan dit soort praktijken van pootje lichten te doen?
Ik voel mij genaaid zonder dat ik er(deels)om vroeg.
Schrijf het af als leergeld, en laat het daarbij. UPC doet niks anders dan zich aan de voorwaarden houden die jullie overeengekomen zijn bij aangaan van het nieuwe contract.

stash
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 dec 2013 09:48

Re: UPC en haar voorwaarden

Ongelezen bericht door stash »

@jantje Dat is ook niet de vraag he...
@sjohie ik ben zoals je leest geen nieuwe deal aangegaan, dat hebben ze zelf bedacht
Ik mag een contract immers pas na 12 maanden veranderen maar zij wanneer ze willen?!
Nogmaals, ik heb alleen aangegeven dat ik het telnr op mijn nieuwe aansluiting wou. Nimmer heb ik gevraagd om mijn contract te wijzigen.

Oh en ik zoek hulp, geen kritiek.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: UPC en haar voorwaarden

Ongelezen bericht door sjohie »

stash schreef:@jantje Dat is ook niet de vraag he...
@sjohie ik ben zoals je leest geen nieuwe deal aangegaan, dat hebben ze zelf bedacht
Ik mag een contract immers pas na 12 maanden veranderen maar zij wanneer ze willen?!
Nogmaals, ik heb alleen aangegeven dat ik het telnr op mijn nieuwe aansluiting wou. Nimmer heb ik gevraagd om mijn contract te wijzigen.

Oh en ik zoek hulp, geen kritiek.
Je bestaande contract was >1 jaar oud, waardoor het per maand opzegbaar, en in dit geval relevanter,aanpasbaar wordt, wat je ook gedaan hebt door over te stappen naar een alles-in-een abonnement, in plaats van losse individuele diensten. Dat van de contractduur staat hier op de site van ze uitgelegd. En dat van het bellen hier. Tevens staat in de algemene voorwaarden (PDF-link) duidelijk dat bij verwijderen van een onderdeel van een alles in 1 abonnement, zeg telefonie door het porteren van het nummer naar tweak, vanaf dat moment de prijzen van de achterliggende losse diensten berekend worden.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: UPC en haar voorwaarden

Ongelezen bericht door crazyme »

stash schreef: Ik stel me voor dat er iemand dikke promotie heeft gemaakt bij UPC en er slingers in zijn cubical hingen…
Je hebt er verder geen moer aan, maar mijn complimenten voor jouw schrijfstijl.

Succes met de strijd !

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC en haar voorwaarden

Ongelezen bericht door ciske »

ik ben zoals je leest geen nieuwe deal aangegaan,
Dat heb je wel zelf gedaan , door dit

Wat ik toen niet wist, en wat mij dus ook niet gezegd is, is dat ik door zijn behulpzaamheid aan een nieuwe contractperiode van een jaar zit. K*T want ik heb net getekend dat tweak de boel bij mij mag komen leveren
Jij dacht met een koopje uit te zijn??? Dat doen ze nergens, wijzigingen in je pakket , is weer een jaar contract.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: UPC en haar voorwaarden

Ongelezen bericht door Prolix »

]
stash schreef: Ik stel me voor dat er iemand dikke promotie heeft gemaakt bij UPC en er slingers in zijn cubical hingen…
Het heet Cross&Upsell en is een algemene werkwijze bij de meeste providers. En degeen die je dat heeft "aangesmeerd" krijgt er soms een euro voor en soms een stel punten die hij dan kan verzilveren voor iets aan het einde van een bepaalde aanbiedingsperiode... Cubicals hebben ze daar niet, zijn te duur ;-)

UPC Webcare
verified
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 okt 2010 13:34

Re: UPC en haar voorwaarden

Ongelezen bericht door UPC Webcare »

Beste Stash,

Ik kan goed begrijpen dat deze gang van zaken verwarrend is en je rauw op je dak valt.

Wanneer je een nieuw pakket afsluit ga je hierbij een nieuw jaarcontract aan. Bij een nieuwe order ontvang je altijd een ontvangstbevestiging met hierin ook deze informatie en heb je 7 dagen bedenktijd volgens de Wet Koop op Afstand.

Een nummerportering betekent dat het nummer bij UPC wordt afgesloten en de dienst wordt beëindigd. Deze dienst is onderdeel van je nieuw afgesloten pakket. Het deel abonnementsgeld wat je hier voor betaalt is dan binnen het contract voortijdig beëindigd. Hiervoor geldt een afkoopsom. Het nieuwe abonnement wordt herberekend zonder het telefonieabonnement. Een 3-in-1 pakket is voordeliger als geheel, de aanbieding zijn gebaseerd op het gehele pakket. Als één dienst uit het pakket wordt beeindigd, kan dit in sommige gevallen duurder uitpakken.

Omdat je geen nieuw pakket afneemt, maar een wijziging plaatsvindt, zou je geen nieuw jaarcontract aan moeten gaan. Ik begrijp dat dit bij jou wel het geval is.

Graag zou ik je dossier in willen zien, zodat ik de contractsduur kan aanpassen indien dit is fout gegaan. Zou je mij een e-mail willen sturen met je adresgegevens naar [email protected] onder vermelding van 'Tros Radar Forum'. Graag met link naar dit topic.

Met vriendelijke groet,
Sarah

UPC Webcare

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: UPC en haar voorwaarden

Ongelezen bericht door Prolix »

Wedden dat TS toch een nieuw contract is aangegaan? Kosten reductie tijdens een contract..is alleen theoretisch mogelijk. De werkelijkheid is dat de klant gewoon een nieuw contract krijgt als hij kosten wil besparen èn hij is contractvrij...En dat was aan de orde.

wurli63
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:00

Re: UPC en haar voorwaarden

Ongelezen bericht door wurli63 »

Boos op UPC! Hoe klantonvriendelijk kun je als bedrijf zijn!

Situatie nu:

Al jaren naar volle tevredenheid klant bij UPC. Als er een probleem of klacht is, volgt er altijd een goede oplossing door klantvriendelijke medewerkers. Geen problemen gehad dus. Mijn abonnement is ter waarde van maandelijks €79.00. Bij het bestaande abonnement zat bij het afsluiten Film 1, zolang het contract loopt. Mooie actie! Tot vorig jaar onbeperkt bellen erbij gehad. Omdat we steeds meer per mobiel gingen bellen hebben we dat laten vervallen. Nu wilde ik dit gisteren weer als extra optie laten toevoegen aan mijn abonnement. Dat zou dus 14.00 per maand meer gaan kosten was mijn idee. Gebeld met UPC en daar vertelde de medewerker mij dat dit niet mogelijk was. Het kon wel maar dan moest ik een nieuw contract aangaan van een jaar en dan zou mijn gratis Film 1 komen te vervallen! Ik kon het wel weer erbij kiezen maar dan tegen betaling van 15.00 per maand extra. Hierdoor zou mijn maandbedrag op 105.00 komen!! Ik heb aangegeven dat een weldenkend mens dat natuurlijk nooit gaat doen, en ik ook niet. De man voelde zelf ook wel aan dat dit een hele rare situatie was en gaf aan dit zelf ook niet te hebben gedaan zoals in mijn geval. Hij kon er echter niets aan veranderen omdat het de regels waren....wel kon ik tien euro korting krijgen op mijn nieuwe jaarcontract....! Tja, als je zo met je bestaande trouwe klanten omgaat, dan drijf je ze in handen van de glasvezelconcurrenten. En die kabels liggen binnenkort in Apeldoorn. Daar wacht ik dan maar op. Wel jammer, ik was immers blij met UPC. Je wilt je abonnement uitbreiden en je krijgt straf, daar doe ik niet aan mee.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC en haar voorwaarden

Ongelezen bericht door ciske »

15.00 per maand extra
Ik heb sinds een paar weken onbeperkt bellen er bij, en dat is 14.00 euro per maand, dus hoe jij aan 15 komt?

Waarom zet je je vraag niet op het chelloo forum?

wurli63
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:00

Re: UPC en haar voorwaarden

Ongelezen bericht door wurli63 »

Goed lezen! Als ik onbeperkt bellen erbij wil hebben moet ik een nieuw contract aangaan. Anders kan het niet. Ga ik een nieuw contract aan dan vervalt het Film1 abonnement wat ik nu gratis erbij heb. Wil ik dat behouden moet ik dus naast de 14.00 nog eens extra 15.00 erbij betalen om film 1 te behouden. Idioot toch! Ik wil gewoon het contract laten wat het is en het bellen erbij plaatsen. Dat kan niet!!!

Stel je voor; Je zit in een restaurant en je wilt extra gebakken aardappelen bestellen omdat je niet voldoende hebt.
De ober zegt, dat kan wel...maar dan moet je ook het hoofdgerecht opnieuw bestellen, anders ook geen extra portie gebakken aardappelen.....dan kijk je vreemd, gaat weg om nooit meer daar te eten.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC en haar voorwaarden

Ongelezen bericht door ciske »

Ik wil gewoon het contract laten wat het is en het bellen erbij plaatsen. Dat kan niet!!!
Ik weet niet hoeveel mb jij hebt, want sommigen gaan er uit. Waarom nogmaals niet je vraag op het chelloo forum stellen, daar zitten mensen van UPC.

UPC Webcare
verified
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 okt 2010 13:34

Re: UPC en haar voorwaarden

Ongelezen bericht door UPC Webcare »

Goedemorgen Wurli63,

Erg begrijpelijk dat je het wonderlijk vindt dat het niet mogelijk is om deze optie toe te voegen aan je abonnement. Echter heeft mijn collega je helaas niet juist geeft geïnformeerd. Het is namelijk zeker mogelijk om Bellen Onbeperkt Altijd toe te voegen aan je abonnement zonder dat je Film 1 kwijt raakt. Dit is een losse optie waarvoor je nu €14,00 per maand betaalt.

Kun je mij een e-mail sturen naar [email protected] onder vermelding van 'Tros Radar Forum'? Ik ontvang daarin graag je postcode en huisnummer. Dan zorg ik dat er contact met je wordt opgenomen om dit in orde te maken.

Met vriendelijke groet,
Sarah

UPC Webcare

stash
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 dec 2013 09:48

Re: UPC en haar voorwaarden

Ongelezen bericht door stash »

zie ik dat nou goed?
Er zit dus wel iemand van UPC mee te lezen :)
Hé Sarah, hoi!

en.......

Doei Sarah.

Helaas gaan wij verder nooit contact hebben over de kwestie die ik hier enige tijd geleden al aan de kaak stelde. Het vertrouwen in UPC en dus ook in jou als medewerker van deze monopoly-boef is dermate gekelderd dat ik er al vanuit ga dat ook jij alleen maar zult proberen om mij als klant te behouden en zo nog meer aan mij te verdienen.

UPC heeft een houding naar zijn klanten die gestoeld is op: eenzijdige communicatie, altijd maar verschuilen achter voorwaarden die je op de site of in een brief had kunnen lezen en altijd in het eigen belang denkend. nooit preventief informeren als iets nadelige gevolgen voor alleen de klant heeft. Immers mijn nad€€l is hun voord€€l, en dat noemt men naar verluidt "cross & upsell" in mijn wereld heet het oplichting(ja bij storingen door werkzaamheden maar ook daar is het eigen belang groter want we moeten toch niet aan al die schadevergoedingen denken die daaruit zouden kunnen voortvloeien)

Nog nooit, ook in het verleden niet, heeft UPC mij als klant bewezen dat zij hun eigen belangen($$$)opzij kunnen zetten om een klant tevreden te houden. Financieel gewin is hun enige drijfveer en als klant zijn we een stelletje melkkoeien die tegen hun wil nog verder worden uitgemolken. Niet dat ik nu wil zeggen dat andere providers een betere klantenservice hebben maar toch...

Zullen we hier en nu een wedje leggen dat de UPC wifi spots binnen een jaartje of 5 een betaalde service wordt en dat de nieuwe kosten die daaruit voortkomen niet ruim van tevoren worden aangekondigd maar pats-boem worden ingevoerd? "U heeft een brief van ons gehad...." ik denk dat de dienst straks als ziggo en upc een grote landelijke dekking met die wifi spots hebben een waardige vervanger van mobiel internet zal zijn in stedelijk gebied en dus al snel een waarde van €10,- zal krijgen

wedden.....


sjohie zei het al...zie het als leergeld.
Ik kan niet wachten tot deze school uit is!

doei sarah
P.S.: wel leuk hoor, webcare, het is net alsof het UPC een drol kan schelen wat ontevreden klanten vinden.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC en haar voorwaarden

Ongelezen bericht door ciske »

Helaas gaan wij verder nooit contact hebben over de kwestie die ik hier enige tijd geleden al aan de kaak stelde. Het vertrouwen in UPC en dus ook in jou als medewerker van deze monopoly-boef is dermate gekelderd dat ik er al vanuit ga dat ook jij alleen maar zult proberen om mij als klant te behouden en zo nog meer aan mij te verdienen.
Met dit soort uitspraken zal je inderdaad geen hulp krijgen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC en haar voorwaarden

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:
Helaas gaan wij verder nooit contact hebben over de kwestie die ik hier enige tijd geleden al aan de kaak stelde. Het vertrouwen in UPC en dus ook in jou als medewerker van deze monopoly-boef is dermate gekelderd dat ik er al vanuit ga dat ook jij alleen maar zult proberen om mij als klant te behouden en zo nog meer aan mij te verdienen.
Met dit soort uitspraken zal je inderdaad geen hulp krijgen.
Wat verdienen ze dan extra aan Ts ???, de prijzen zijn al bodembedragen :lol:

Gesloten