Dat begrijp ik hoffie, ik zie trouwens dat ik net iets te voorbarig gereageerd heb want tweakers.net omschrijft het wat beter en is ook iets betrouwbaarder als nieuwsbron.
http://tweakers.net/nieuws/43906/Brein- ... chter.html
het valt dus reuze mee. UPC heeft deze gegevens nog niet verstrekt en zal ze zo te lezen ook niet gaan verstrekken. Als ik het zo lees kan Brein volgens UPC het spreekwoordelijke dak op.
Zellenrath benadrukt dat UPC in zulke gevallen wel zorgvuldigheid van de auteursrechtenclub vereist: 'Brein moet kunnen aantonen dat zo'n uploader aan bepaalde criteria voldoet. Alleen op basis van een IP-adres en een tijdstip kunnen we niets voor ze betekenen. Als ze echter voldoende gegevens verstrekken, kunnen wij middels intern onderzoek verifiëren dat het gedrag van een klant een boven gerede twijfel verheven aanleiding geeft, zoals de rechter dat vereist.' Wat Brein met de rechtszaak probeert te bereiken is Zellenrath dan ook 'volledig onduidelijk', maar via via bereikte hem de mededeling dat Brein-directeur Tim Kuik op deze manier de druk op de ketel probeert te houden. 'Geen idee waar hij zich zo druk over maakt', verzucht Zellenrath: 'Kennelijk zijn dat de spelletjes die gespeeld moeten worden. We hadden ook liever gezien dat dit probleem in samenspraak was opgelost, maar tegenwoordig rent iedereen maar naar de rechter.' Bij Stichting Brein kon niemand bereid gevonden worden om vandaag nog commentaar te geven
UPC doet met Brein wat de beste internetprovider van Nederland (XS4all) destijds ook met Brein gedaan heeft. Men komt met dezelfde voorstellen die het voor Brein eigenlijk al onmogelijk maken om resultaat te boeken. Ik denk niet dat dit een huwelijk gaat worden
Bright heeft het trouwens wel erg opgeblazen, die gaan er al vanuit dat UPC de gegevens geeft. Lijkt wel een telegraaf-blaadje, pure sensatie.