LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC: geen internet, TV en radio
UPC: geen internet, TV en radio
Sinds afgelopen vrijdag (10/12/04) heb ik dus geen Internet (chello) radio en TV meer. Het is nu donderdag 16/12/04 en er is nog steeds niet aan veranderd.
Ik heb sinds vrijdag 11x gebeld met de helpdesk van UPC, er komt nu maandag 20/12/04 een monteur langs. Ik vind dit echt onacceptabel en probeer dus een eerdere afspraak te maken. 1,5 week zonder TV, radio en Internet. Op zich gaat er niemand dood door, maar wat te denken van bank/giro zaken? Kinderen? Ik moet verbinding kunnen maken met het bedrijfsnetwerk, ik heb geen kranten meer, geen TV gids, op zich niet zo schokkend, maar ik wil de meeste mensen wel eens horen als ze dit overkomt. En een weekend vind ik ook geen probleem en storing kan eens voorkomen, maar iemand anderhalve week laten wachten, dat vind ik wel een uiterste.
Ik ben alleen de enige in de straat en voor 1 particulier doet UPC geen moeite. Ze zeggen dit ook doodleuk. Voor een bedrijf staat er binnen 4 uur een monteur op de stoep, voor een hele straat binnen 12 uur en ik kan lekker in de stront zakken. Ik word hier ondertussen helemaal gek van. 3,5 jaar al een tevreden klant, nooit problemen, altijd keurig op tijd betaalt en dan zo worden behandeld. En je kunt er niks aan doen. Opzeggen, dat kan ik doen, maar dan heb ik nog geen TV en Internet en voor TV zit ik geloof ik nog vast ook aan UPC. Vaste telefoon heb ik niet, ADSL is dus ook niet 123 te regelen.
En het is nog niet gezegd dat het maandag opgelost kan worden. Ik blijf ze lastig vallen en zodra ik weer verbinding heb, komt er een uitgebreid verslag op mijn Chello Homepage te staan.
Ik heb sinds vrijdag 11x gebeld met de helpdesk van UPC, er komt nu maandag 20/12/04 een monteur langs. Ik vind dit echt onacceptabel en probeer dus een eerdere afspraak te maken. 1,5 week zonder TV, radio en Internet. Op zich gaat er niemand dood door, maar wat te denken van bank/giro zaken? Kinderen? Ik moet verbinding kunnen maken met het bedrijfsnetwerk, ik heb geen kranten meer, geen TV gids, op zich niet zo schokkend, maar ik wil de meeste mensen wel eens horen als ze dit overkomt. En een weekend vind ik ook geen probleem en storing kan eens voorkomen, maar iemand anderhalve week laten wachten, dat vind ik wel een uiterste.
Ik ben alleen de enige in de straat en voor 1 particulier doet UPC geen moeite. Ze zeggen dit ook doodleuk. Voor een bedrijf staat er binnen 4 uur een monteur op de stoep, voor een hele straat binnen 12 uur en ik kan lekker in de stront zakken. Ik word hier ondertussen helemaal gek van. 3,5 jaar al een tevreden klant, nooit problemen, altijd keurig op tijd betaalt en dan zo worden behandeld. En je kunt er niks aan doen. Opzeggen, dat kan ik doen, maar dan heb ik nog geen TV en Internet en voor TV zit ik geloof ik nog vast ook aan UPC. Vaste telefoon heb ik niet, ADSL is dus ook niet 123 te regelen.
En het is nog niet gezegd dat het maandag opgelost kan worden. Ik blijf ze lastig vallen en zodra ik weer verbinding heb, komt er een uitgebreid verslag op mijn Chello Homepage te staan.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 16 dec 2004 09:25
Re: UPC: geen internet, TV en radio
Net nog maar eens gebeld. In ieder geval maandag tussen 12.00 en 18.00 de kans dat er een monteur langs komt en de belofte dat het dan ook opgelost gaat worden.
Verder nog is gevraagd hoeveel mensen in de straat offline moeten zijn om met spoed een monteur te krijgen, maar daar geven ze geeneens antwoord op. Ze zijn zeker bang dat ik de kabels er dan uit ga trekken. Nou, ik ben er bijna toe in staat.
Als consument heb je gewoon niets te vertellen. Internet TV en radio zijn volgens UPC maar luxe voor consumenten en het heeft voor hen geen prioriteit om problemen op te lossen. Als ik service wil, had ik maar een zakelijk contract af moeten sluiten.
Ik kan me steeds meer voorstellen over die vent die in Amsterdam dacht mensen van Philips te gijzelen. Ik zou er bijna toe in staat zijn. Je bent als enkele consument zo machteloos tegen een organisatie als UPC......
Verder nog is gevraagd hoeveel mensen in de straat offline moeten zijn om met spoed een monteur te krijgen, maar daar geven ze geeneens antwoord op. Ze zijn zeker bang dat ik de kabels er dan uit ga trekken. Nou, ik ben er bijna toe in staat.
Als consument heb je gewoon niets te vertellen. Internet TV en radio zijn volgens UPC maar luxe voor consumenten en het heeft voor hen geen prioriteit om problemen op te lossen. Als ik service wil, had ik maar een zakelijk contract af moeten sluiten.
Ik kan me steeds meer voorstellen over die vent die in Amsterdam dacht mensen van Philips te gijzelen. Ik zou er bijna toe in staat zijn. Je bent als enkele consument zo machteloos tegen een organisatie als UPC......
Re: UPC: geen internet, TV en radio
haal de kabel eruit! er zijn voldoende alternatieven.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 16 dec 2004 09:25
Re: UPC: geen internet, TV en radio
ADSL alternatieven, maar ik heb geen vaste telefoonaansluiting.
Ik heb geen behoefte aan een vaste telefoon, dat is de reden dat ik voro kabel gekozen heb. Maar ik ben bang dat ik er toch aan moet geloven......
Voor TV en Radio zit ik in Rotterdam naar mijn weten aan UPC/Eneco vast.
Ik heb geen behoefte aan een vaste telefoon, dat is de reden dat ik voro kabel gekozen heb. Maar ik ben bang dat ik er toch aan moet geloven......
Voor TV en Radio zit ik in Rotterdam naar mijn weten aan UPC/Eneco vast.
Re: UPC: geen internet, TV en radio
Van radio weet ik het niet, maar voor TV kan je ook digitaal gaan. Scheelt je nog eens de helft in de abonnementskosten ook.Voor TV en Radio zit ik in Rotterdam naar mijn weten aan UPC/Eneco vast.
Re: UPC: geen internet, TV en radio
Ook voor een hele straat komt UPC niet in actie!! Vanaf dinsdagavond 30 november tot woensdagochtend 8 december hebben wij en in ieder geval onze 2 naaste buren zonder Internet gezeten en hadden wij en nog ongeveer 10 huizen een zodanig slechte ontvangst van Ned. 1, 2 en 3 en België 1 en 2, dat er niet naar te kijken was (sowieso was er ook geen teletekstontvangst op genoemde zenders). Er zijn talloze telefoontjes gepleegd met de UPC helpdesk, zowel door ons als door diverse buren, maar een monteur kon pas worden ingepland op 8 december. Tegen de een werd gezegd dat dat was vanwege de enorme drukte, terwijl ik kreeg te horen dat men in de planning ruimte vrij moest houden i.v.m. eventuele grote calamiteiten.
Ook durfde men te beweren dat nog niemand uit ons gebied de storing had doorgegeven, terwijl dit wel zo was. Verder wilde men persé dat ieder adres dat ook last had van dezelfde (blok)storing zèlf hier melding van maakte.
Op 8 december kwam er dan eindelijk een monteur, die het euvel notabene binnen 3 minuten (!!!) verholpen had in het kastje dat ons huizenblok bedient. Hem gevraagd naar de reden waarom het allemaal zo lang had moeten duren, kwam hij als klap op de vuurpijl met de mededeling dat hij daar geen verklaring voor had. Hij had wat hem betrof al veel eerder kunnen komen, want het was helemaal niet druk geweest!! Deze klacht kreeg hij wel vaker te horen en die moesten we maar deponeren bij de helpdesk.
Volgens de garantiebepalingen kun je van UPC voor iedere dag zonder Internetverbinding 2 dagen vergoeding van abonnementskosten krijgen, maar een genoegdoening of schadevergoeding is het wat ons betreft zeker niet: onze zoons hebben deze verbinding nl. bijna dagelijks nodig voor hun schoolwerkzaamheden, dus is het wel duidelijk dat we zeer gedupeerd waren.
UPC betaalt het bedrag overigens niet automatisch uit, je moet er zelf om vragen en dan maar afwachten of het inderdaad uitbetaald wordt en wanneer.
Ook durfde men te beweren dat nog niemand uit ons gebied de storing had doorgegeven, terwijl dit wel zo was. Verder wilde men persé dat ieder adres dat ook last had van dezelfde (blok)storing zèlf hier melding van maakte.
Op 8 december kwam er dan eindelijk een monteur, die het euvel notabene binnen 3 minuten (!!!) verholpen had in het kastje dat ons huizenblok bedient. Hem gevraagd naar de reden waarom het allemaal zo lang had moeten duren, kwam hij als klap op de vuurpijl met de mededeling dat hij daar geen verklaring voor had. Hij had wat hem betrof al veel eerder kunnen komen, want het was helemaal niet druk geweest!! Deze klacht kreeg hij wel vaker te horen en die moesten we maar deponeren bij de helpdesk.
Volgens de garantiebepalingen kun je van UPC voor iedere dag zonder Internetverbinding 2 dagen vergoeding van abonnementskosten krijgen, maar een genoegdoening of schadevergoeding is het wat ons betreft zeker niet: onze zoons hebben deze verbinding nl. bijna dagelijks nodig voor hun schoolwerkzaamheden, dus is het wel duidelijk dat we zeer gedupeerd waren.
UPC betaalt het bedrag overigens niet automatisch uit, je moet er zelf om vragen en dan maar afwachten of het inderdaad uitbetaald wordt en wanneer.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 16 dec 2004 09:25
Re: UPC: geen internet, TV en radio
Probleem was dus niet UPC, maar Eneco: http://forum.trosradar.nl/forum/viewtop ... 1&start=45
Stelletje stomme zakken bij UPC: ze kunnen toch wel zien dat Eneco bij mij de stekker eruit gehaald heeft? Nee, ze sturen wel een monteur langs en die sluit me zeker weer aan........
Stelletje stomme zakken bij UPC: ze kunnen toch wel zien dat Eneco bij mij de stekker eruit gehaald heeft? Nee, ze sturen wel een monteur langs en die sluit me zeker weer aan........
Re: UPC: geen internet, TV en radio
UPC kan dat niet zien, zij hebben geen inzage in de facturen die je van Eneco krijgt. Zou ik ook niet fijn vinden eerlijk gezegd.Stelletje stomme zakken bij UPC: ze kunnen toch wel zien dat Eneco bij mij de stekker eruit gehaald heeft? Nee, ze sturen wel een monteur langs en die sluit me zeker weer aan........
Zou hetzelfde zijn als dat T-Mobile mijn rekeningen van Orange kan inzien.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 16 dec 2004 09:25
Re: UPC: geen internet, TV en radio
Naar mijn weten factureert Eneco voor UPC. UPC kan dan misschien mijn rekeningen niet inzien, maar is wel op de hoogte van een eventuele afsluiting of zou dit op zijn allerminst moeten kunnen zien, aangezien ik een kabelsignaal nodig heb voor mijn internet aansluiting.
-
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41
Re: UPC: geen internet, TV en radio
LuckyShirt,
Wanneer iemand verhuist staat in de Algemene Voorwaarden dat ze dan 3 weken moeten wachten, maar dat is de tijd ook wanneer je een verhuizing moet doorgegeven worden. Je moet ook even de mensen hun werk laten doen. Kijk; ik ben net in nederland. Onverwacht is er voor mij een woning gekomen. Dat kan en ik moet dus binnen een week uit de kamer waar ik nu in zit. Goed, dat is voor mij ook niet voorzien. Voor UPC ook niet. Ik heb ook al mijn netwerkbeheerderswerk en Hulp Op Afsfstandwerk via Internet UPC. En die drie weken zeggen ze je ook. Ze hebben nme gezegd dat ze wat internet heel snel zullen zijn. Dus ik verwacht binnen een week, maar ze weten dat ik het binnenshuis het wel aan kan sluiten. Ik weet het is even een technische aangelegenheid vanuit hun bedrijf. Dan is dat goed op te lossen. Dan mag de telefonie die ik erbij neem ook wel een maandje wachten wanneer dat ervoor staat, want dat i nieuw. Plaats je even in hun situatie. Zij hebben hjonderden van dit soort klanten per dag en ik moet zeggen dat ze goed de zaken afhandelen en snel. Dus dat heb ik wel gemerkt. Ik heb met huin absoluut geen problemen, maar dei problemen waar jij het over had waren van een paar jaar terug.
Verder zou ik geen oorlog voeren met een internetprovider. Geef tips waar ze wat mee kunnen. Ze zijn niet arrogant meer. Ze luisteren echt naar je. Ik heb weleens ene tip gegeven over kleinere abonnementen voor mensen die noiet een volledige ointernet nodig hebben. Drie weken later presenteerde ze de kleine chello accounts. Om zo nog meer klanten te kunnen krijgen en ik kreeg voor een half jaar gratis internet daarvoor. Kijk dat bedoel ik.
Ze zijn ook echt de administratie aan het verbeteren. Als Netwerkbeheerder leer je eens achter het bedrijf te kijken. Ik heb even als installateur en dergelijke mee aan het draaien en ook op de leidingspost enzovoort. Ze werken echt hard voor hun klanten. Het kan dus meteen overgezet worden wanneer je weet dat je drie weken later gaat verhuizen zodat zij de verhuizing op een goede wijze in orde kan maken. Dus ik kan me voorstellen dat ze even de tijd nodig hebben.
Mensen moeten niet altijd zo kermen. In een bedrijf werken ook mensen en die kunnen nou eenmaal ook fouten maken. Maar, dan komt de vraag: Hoe losje het probleem op en maak je het de klant zo goed mogelijk. Ik zou het absoluut niet erg vinden wanneer eerst het internet klaar is en daarna pas de telefonie, want die is bij mij nieuw. En dan zeg ik dat als persoon, die het hardst internet nodig heeft, waqnt dat is zijn werk en daar moet brood uit verdiend worden. Snap je. Ze kunnen ook niet toveren.
Ik hoop dat ik even een duidelijke stelling heb weergegeven.
Groet,
Neptunus.
Wanneer iemand verhuist staat in de Algemene Voorwaarden dat ze dan 3 weken moeten wachten, maar dat is de tijd ook wanneer je een verhuizing moet doorgegeven worden. Je moet ook even de mensen hun werk laten doen. Kijk; ik ben net in nederland. Onverwacht is er voor mij een woning gekomen. Dat kan en ik moet dus binnen een week uit de kamer waar ik nu in zit. Goed, dat is voor mij ook niet voorzien. Voor UPC ook niet. Ik heb ook al mijn netwerkbeheerderswerk en Hulp Op Afsfstandwerk via Internet UPC. En die drie weken zeggen ze je ook. Ze hebben nme gezegd dat ze wat internet heel snel zullen zijn. Dus ik verwacht binnen een week, maar ze weten dat ik het binnenshuis het wel aan kan sluiten. Ik weet het is even een technische aangelegenheid vanuit hun bedrijf. Dan is dat goed op te lossen. Dan mag de telefonie die ik erbij neem ook wel een maandje wachten wanneer dat ervoor staat, want dat i nieuw. Plaats je even in hun situatie. Zij hebben hjonderden van dit soort klanten per dag en ik moet zeggen dat ze goed de zaken afhandelen en snel. Dus dat heb ik wel gemerkt. Ik heb met huin absoluut geen problemen, maar dei problemen waar jij het over had waren van een paar jaar terug.
Verder zou ik geen oorlog voeren met een internetprovider. Geef tips waar ze wat mee kunnen. Ze zijn niet arrogant meer. Ze luisteren echt naar je. Ik heb weleens ene tip gegeven over kleinere abonnementen voor mensen die noiet een volledige ointernet nodig hebben. Drie weken later presenteerde ze de kleine chello accounts. Om zo nog meer klanten te kunnen krijgen en ik kreeg voor een half jaar gratis internet daarvoor. Kijk dat bedoel ik.
Ze zijn ook echt de administratie aan het verbeteren. Als Netwerkbeheerder leer je eens achter het bedrijf te kijken. Ik heb even als installateur en dergelijke mee aan het draaien en ook op de leidingspost enzovoort. Ze werken echt hard voor hun klanten. Het kan dus meteen overgezet worden wanneer je weet dat je drie weken later gaat verhuizen zodat zij de verhuizing op een goede wijze in orde kan maken. Dus ik kan me voorstellen dat ze even de tijd nodig hebben.
Mensen moeten niet altijd zo kermen. In een bedrijf werken ook mensen en die kunnen nou eenmaal ook fouten maken. Maar, dan komt de vraag: Hoe losje het probleem op en maak je het de klant zo goed mogelijk. Ik zou het absoluut niet erg vinden wanneer eerst het internet klaar is en daarna pas de telefonie, want die is bij mij nieuw. En dan zeg ik dat als persoon, die het hardst internet nodig heeft, waqnt dat is zijn werk en daar moet brood uit verdiend worden. Snap je. Ze kunnen ook niet toveren.
Ik hoop dat ik even een duidelijke stelling heb weergegeven.
Groet,
Neptunus.