Maar Theo, weet je zeker dat het van een gerechtsdeurwaarder is? En is het een dagvaarding? Staat er boven In naam der Koningin enzo, en een tijdstip voor de rechtzaak, en een rolnummer? En hoe is de eis geformuleerd? Je zegt dat je een paar weken geleden ook zo'n brief kreeg, maar een exploit krijg je natuurlijk maar één keer. Ben je niet in de war met een dreigbrief van een incassobureau?
Maar ze hebben je naam natuurlijk niet uit het telefoonboek geprikt, je hebt wel eens een contract met ze gehad? En waarom en hoe en wanneer is dat dan beëindigd?
Wat gaat UPC dit uiteindelijk kosten trouwens ??????
Dat zou best wel eens tegen kunnen vallen. Als ze je al jaren bestoken met brieven en aanmaningen omdat je bij de contractbeëindiging niet de juiste stappen hebt ondernomen en verder nooit wat van je hebt laten horen sta je straks niet echt sterk voor de rechter, ookal zijn ze 100 keer onterecht. Bedenk dat je daar geen telefoontjes kunt laten zien. Heb je ooit schriftelijk gereageerd, en maakte dat verweer onderdeel uit van de dagvaarding die je ontvangen hebt? Als er een rechtzaak komt moet je daar
zeker naar toe gaan, en ik vermoed dat je ook niet stil kunt gaan zitten tot het zover is. Als je nooit schriftelijk hebt gereageerd op nota's moet je nu al juridische hulp zoeken om straks een grote teleurstelling te voorkomen. Je zal UPC zover moeten krijgen de zaak af te blazen. Een kantonrechter heeft wel wat anders te doen dan jouw woonsituatie en het levergebied van UPC te onderzoeken. Die kijkt naar de feiten die in zijn dossier zitten, en dat zijn onbetaalde nota's en aanmaningen, en misschien ook een al dan niet beëindigd contract, en misschien ook reacties van jouw kant hoop ik voor je. Op basis daarvan wijst hij vonnis.
Als je nooit een zakelijke relatie met UPC hebt gehad, wat ik me niet kan voorstellen, is er niks aan de hand. Maar als je alles tot nu toe op zijn beloop hebt gelaten, wat ik juist wel tussen de regels doorlees, heb je toch een serieus probleem.
Oja, en de deurwaarder slaapt niet, die doet gewoon wat hem gevraagd wordt. Dat is zijn wettelijke verplichting, al stond je huis op de noordpool buiten het levergebied van UPC!