LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] upc haalt alles door elkaar

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
tbe

upc haalt alles door elkaar

Ongelezen bericht door tbe »

Ja, over UPC is eenaardig boekwerkje te schrijven.
In november 2003 heb ik UPC telefoon genomen. Op de site stond dat er een korting wordt gegeven op de combinatie van chekko classic en telefoon. In de rekening van januari 2004 was het duo-abonnement (telef. +internet) in rekeing gebracht maar daarnaast nog gewoon chello classic.
Na zowel schriftelijk, telefonisch als ook via email om een correctie te hebben gevraagd, heb ik tot op heden nog steeds geen aangepaste gedorrigeerde rekening.
Tot overmaat van ramp hebben wij vanaf 1 maart chello classic om laten zetten in chello light. Nu snapt UPC er denk ik helemaal niets meer van. Antwoorden op mail, brief komen niet aan, en door de telefoon worden dingen beloofd die niet gebeuren.
Welke minister breekt het monopolie van deze kabelaar?
Als het Brinkhorst lukt stem ik de volgende keer D 66.[/i][/b]

Fritske

Re: upc haalt alles door elkaar

Ongelezen bericht door Fritske »

Een produkt van UPC nemen is vragen om troubles.....

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

surf naar www.upc.nl klik daar op de button combineer een profiteer.
Volg de instructies.

Wanneer je idd twee diensten afneemt (catv en chello starter tellen niet mee) heb je recht op korting.
In jouw geval Chello Classic en telefonie €5,--

je gaat nu terug naar Light dus moet je combi voordeel aanvragen op light en Telefonie , ook hier staat een korting voor van € 5,--
Let wel op de Downgrade kosten a € 30,--

Dus kort gezegd, de korting krijg je niet zomaar, die moet je aanvragen ivm de voorwaarden!!!

automatische incasso
mijn factuur on-line
nieuw jaarcontract

Daarnaast geef je heel dom aan dat de regering moet zorgen dat UPC geen monoplist meer mag zijn....

Je hebt het hier over
A : Chello , was dacht je van ADSL en inbellen?? Honderden providers in Nederland
B: Telefonie, KPN, (icm Tele 2,etc)

Je opmerking over monopolie positie slaat dus nergens op.
Maar goed,je bent gefrustreerd.........

Ja , ik ben een medewerker van UPC, want daar gaat het zo direkt toch weer over.
En ja , het bevalt me goed, ik ben geen eencellige,maar mensnen moeten eens lereen lezen en kijken.
Als je iets op een site ziet staan wil dat niet zeggen dat je er nbiks voor hoeft te doen.

Gast

the, de reactie van bovenstaande gast is ook de reactie die je van hem zou krijgen als hij aan het werk zou zijn. Je wordt dus niet geholpen maar er wordt je alleen maar verteld dat je beter moet lezen en dat je iets had moeten doen.

Ik kan je maar een goed advies geven en dat is zo snel mogelijk opzeggen. :idea: Dat is de manier waarop je dit uiterst klantonvriendelijk bedrijf een lesje kan leren.

Gast

[...]En ja , het bevalt me goed, ik ben geen eencellige,maar mensnen moeten eens lereen lezen en kijken.
En "medewerkers van UPC" zouden eens moeten leren schrijven en/of een inburgeringscursus moeten volgen.

Gast

En ja , het bevalt me goed, ik ben geen eencellige,maar mensnen moeten eens lereen lezen en kijken.
Als je iets op een site ziet staan wil dat niet zeggen dat je er nbiks voor hoeft te doen.
Begrijp ik dat nou goed, dat jij het dubbel in rekening brengen van een internetaansluiting -één keer gewoon en één keer als onderdeel van het combinatieabonnement- de gewoonste zaak van de wereld vindt??
Dat dit iets is dat de klant zelf te verwijten valt omdat hij iets nagelaten heeft, omdat hij niet goed gelezen heeft??

Dat elke amoebe achter de helpdesk terecht kan wordt al regelmatig duidelijk genoeg, de enkele goeie niet te na gesproken moet ik er voor de duidelijkheid even bijzeggen, maar is dat nou ook de officiële opvatting van het management is de vraag die me nou altijd bezig houdt als ik weer dit soort dingen lees!

Gast

Daarnaast geef je heel dom aan dat de regering moet zorgen dat UPC geen monoplist meer mag zijn....

Je hebt het hier over
A : Chello , was dacht je van ADSL en inbellen?? Honderden providers in Nederland
B: Telefonie, KPN, (icm Tele 2,etc)

Je opmerking over monopolie positie slaat dus nergens op.
Maar goed,je bent gefrustreerd.........
En verder.. zo gek was die opmerking over die monopolie positie niet. Je praat hier in ieder geval zeker je management na, dat er alternatieven zijn via ADSL en telefoon. Echter, net zoals de OPTA heeft bepaald dat de ISP's hiervoor toegang moeten krijgen tot het vaste net van de KPN, zou een zelfde uitspraak ten aanzien van het kabelnetwerk niet zo'n slechte gedachte zijn. Want zoals bijna al die honderden ISP's zoals jij die aanhaalt gebruik maken van KPN's vaste net, ook de DSL-aanbieders, zit er op de kabel slechts... één. En ook voor het kabelnetwerk geldt, dat deze grotendeels van onze belastingcentjes onder de grond is gestopt. Dus zo'n rare gedachte om hier tegenover wat algemeen nut in de vorm van frisse concurrentie te vragen is niet meer dan reëel. Bij jullie is zo'n gedachte natuurlijk als vloeken in de kerk en wordt er bij weekdieren als jij vlot weg ge-brainwashed met ongefundeerde opmerkingen zoals hierboven geqoted als gevolg. Bij de iets verder denkende burger in dit land is het meer de vraag waarom dit nog niet het geval is.

arie.o

Ongelezen bericht door arie.o »

Helemaal mee eens met dit laatste commentaar.

Waarom moeten de KPN en de NUON wel andere providers op hun netwerk toelaten en zou dat voor de kabelmonopolisten NIET hoeven.

De kabelboeren zouden verplicht moeten worden digitale televisieuitzendingen door te geven, waardoor het mogelijk wordt meerdere providers toe te laten.
Krijgen we eindelijk eens concurrentie op de kabel en zijn we af van de (WETTELIJK NIET TOEGESTANE) koppelverkoop van Internet en televise via de kabel.

Helaas zullen we waarschijnlijk moeten wachten tot de politiek dit ook eindelijk doorheeft..

Gast

Arie.o

Je eigen gemeente heeft ervoor gezorgd, dat de kabel geprivatiseerd werd.
Je geeft ook aan, dat koppelverkoop wettelijk niet toegestaan is, maar met ADSL en KPN is het eigenlijk hetzelfde. Je moet een KPN-aansluiting hebben, anders kan je geen ADSL hebben.
Het enige wat UPC doet, is een korting aanbieden.
Kan het goedkoper, ga je weer allemaal klagen.
Dat maakt je (andere) klachten niet echt geloofwaardig. Is wel een beetje jammer.

silas

Ongelezen bericht door silas »

De korting beloven en korting geven zjin helaas twee verschillende zaken voor UPC en daar gaat het om. Je belofte moet je nou eenmaal altijd nakomen. Dat doet UPC SOMS niet!

Gast

Je eigen gemeente heeft ervoor gezorgd, dat de kabel geprivatiseerd werd.
Ja dus?
Moet het vervolgens ook gemonopoliseerd worden? Vervallen voor geprivatiseerde bedrijven plotseling alle nederlandse maatstaven t.a.v. het mededingingsrecht? Wat wil je nou zeggen met een loze kreet als dit?
Je geeft ook aan, dat koppelverkoop wettelijk niet toegestaan is, maar met ADSL en KPN is het eigenlijk hetzelfde. Je moet een KPN-aansluiting hebben, anders kan je geen ADSL hebben.
Hier kom je nou juist aan de kern van wat het verschil is tussen upc en zoals het hoort. Natuurlijk moet je voor ADSL een KPN aansluiting hebben, hoe komt het signaal anders in je huis? Via de tamtam? Maar met die KPN-aansluiting kan je vervolgens bij elke provider, die het je op jouw locatie wil leveren, terecht voor ADSL. Bij andere bedrijven dus. Dit impliceert dat er juist geen sprake is van koppelverkoop. Hoeveel ISP's zaten er ook alweer op de kabel? Het feit dat juist deze tegenstelling jou compleet ontgaat, gezien deze opmerking, zegt voldoende over de mate waarin het jou aan inzichtelijkheid in deze materie ontbreekt.
Het enige wat UPC doet, is een korting aanbieden.
Kan het goedkoper, ga je weer allemaal klagen.
We zijn weer terug op het nivo van de upc-redenatie. Ga jij het oorspronkelijke verhaal nog eens teruglezen; geen woord over onvrede over de toegekende korting bij het duo-abonnement. Waar het knelpunt zit is dat deze kosten niet in plaats van-, maar naast de kosten van het normale abonnement in rekening worden gebracht. Lees je dat nou niet of begrijp je dat nou niet? Natuurlijk klaag je als je voor eenzelfde produkt 2 keer moet betalen. Ben jij een beetje wereldvreemd of zo, dat het bij jou niet helemaal doordringt dat dit door niemand buiten jouw organisatie als een normale zaak wordt beschouwd?
Dat maakt je (andere) klachten niet echt geloofwaardig. Is wel een beetje jammer.
Wat sneu is, is dat je de moeite neemt om hier tegengas te komen bieden aan gerede klachten van de consument, maar dat het je geheel ontbreekt aan feitelijk begrip. Je kan dan verder met weinig anders komen dan steekhoudende argumenten te negeren en volkomen loze statements het net op te slingeren. En dat het tot jouw onderontwikkelde hersentjes niet helemaal doordringt betekent nog niet dat e.e.a. niet op waarheid berust. De geloofwaardigheid in deze is evenredig met het bevattingsvermogen van de lezer dus in zoverre snijdt jouw laatste opmerking wel hout in jouw geval, maar bij de gemiddelde lezer hier zal dat net even anders zijn.

Voorlopig zit ik nog steeds met de vraag of het management van upc nu ook net zo kortzichtig is als jij of er officieel een andere mening op na houdt, en jullie alleen intern dit soort dingen influistert waarvan jij zo dom bent hier in het openbaar blijk te geven?

silas

Ongelezen bericht door silas »

Gast ik heb genoten van je commentaar.

Gesloten