LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC Horizon

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
MarkMulder
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 sep 2012 19:01

UPC Horizon

Ongelezen bericht door MarkMulder »

Hallo,

Ik was benieuwd of er met mij anderen waren die onlangs de Horizon van UPC hadden aangeschaft en ook tegen enorm veel problemen aanlopen. Al met al heb ik een week lang ieder dag moeten bellen en nog steeds is er niets opgelost. Ook op diverse fora tref ik enorm veel klachten omtrent de Horizon van UPC. Wellicht dat via deze weg een signaal afgegeven kan worden dat UPC toch echt tot actie moet overgaan? Ik heb uiteindelijk binnen de 7 dagen wettelijke bedenktijd opgezegd en kreeg tot mijn verbazing te horen dat ik zelfs een maand bedenktijd heb om al dan niet op te zeggen. Onderstaand een opsomming van de problemen.

*Draadloze verbinding is slecht en erg traag: zo'n 10% van de bedrade snelheid
*Apparaten zijn niet goed te koppelen; het Thuisnetwerk ziet deze niet.
*On demand werkt niet, hangers bij Uitzending gemist. Horizon hangt dan ook.
*Hanger na Teletekst. TT knoppen ontbreken op Afstandsbediening.
*Regelmatig is het Interactieve menu verdwenen. Zenderkeuze niet meer mogelijk.
*geen bevestiging soms dat je een programma opneemt.
*Media op bijv. PC is wel af te spelen, maar niet te oauzeren of te speolen heen/terug
*ondertiteling is bij Media niet te selecteren.
*Horinontaal navigeren werkt niet. Beel wordt opeens vooruit/achteruit gespoeld.
*Media is slecht afspeelbaar ivm trage interne snelheid
*Geen info-toets.
*Zeer omslachtige menu. Oeverloos klikken om iets te vinden.
*Navigeren van NU naar STRAKS werkt niet: beeld gaat in plaats daarvan vooruit spoelen.
*Geluid valt weg na gebruik interactieve diensten zoals On demand of Instellingen.
*Geluid is Ou-of-Sync na switchen/scrollen door de menu's
*PC is niet zichtbaar in Horizon
*Mediaplayer ( AC Ryan) niet zichtbaar in Horizon
*kiezen van Informatie van te kijken programma hangt Horizon op of duurt enorm lang
*bijna dagelijks een harde reset doorvoeren om de instellingen goed te krijgen.

Al met al een behoorlijke waslijst waarbij er ongetwijfeld nog e.e.a. bij zal komen nadat ik de Horizon echt aan heet stress-test heb onderworpen.

Mijn idee/gevoel is dat UPC toch onder tijdsruk de Horizon té snel in de markt heeft gezet en niet met gebruikers een goede Beta test heeft kunnen doen. Al met al een product wat veelbelovernd kán zijn, echter bij lange na nog niet 'af' is.

Ik ben erg benieuwd naar jullie bevindingen?
Laatst gewijzigd door MarkMulder op 09 jan 2013 23:03, 2 keer totaal gewijzigd.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door trail46 »

Zal je hier nauwelijks vinden, op onderstaand forum (niet van UPC ) lees je er echter alles over.
http://www.chelloo.com/upc/

http://www.chelloo.com/upc/index.php?board=85.0
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=45078.0


Vele topics, sommige tevreden, sommige niet. Zelf wel tevreden, al heb ik hem pas 3 dagen.Het is natuurlijk een heel nieuw platforum en je bent dus een early adopter en je zal/kunt tegen wat problemen oplopen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door ciske »

Ik snap echt niet ,waarom mensen altijd het nieuwste van het nieuwste moeten hebben.
Tis niet altijd beter zo te lezen.

ambul
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2012 20:08

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door ambul »

Heb dezelfde problemen met Horizon van UPC.
Geen internet en geen telefonie al gedurende vijf dagen.
Wachttijden bij helpdesk soms meer dan een uur.
Helpen kunnen ze niet, beloven wel maar komen niets na.
Monteur heeft alles aangesloten maar gaat weg en zegt het gaat over half uur werken.
Wel tv geen internet geen telefonie.
Kan nog weken duren zegt men nu.
Neem geen Horizon is mijn advies.
UPC kan het weer niet waarmaken.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door devious »

da's een probleem met UPC..niet met Horizon.

Dat je Horizon-ding het netwerk niet vindt is te wijten aan het apparaat waar je em aan koppelt. Ik vrees dat je daarvoor je (draadloze-)modem voor nhebt gebruikt. Die moet je eerst even van de beveiliging afgooien...succes.

UPC Webcare
verified
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 okt 2010 13:34

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door UPC Webcare »

Hallo Mark,

Spijtig om te horen dat je niet tevreden bent en problemen hebt ervaren met de Horizon Mediabox.

Een aantal van de punten die je aankaart lijken veroorzaakt te worden door technische problemen en een aantal zijn reeds bij ons bekend als verbeterpunten.

Wat betreft de technische problemen, mocht je er nog voor openstaan dan zoek ik graag voor je uit wat er mis gaat en wat ik voor je kan betekenen.

Wat betreft de verbeterpunten, we nemen alle feedback die we ontvangen tot ons en zullen kijken welke verbeteringen we kunnen doorvoeren. Ik kan op dit moment echter nog niet zeggen wat en wanneer er iets aangepast zal worden.

Als je ons een e-mail stuurt naar [email protected] onder vermelding van: 'Reactie Tros Radar forum'? Dan nemen we zo spoedig mogelijk contact met je op en kijken we graag wat we voor je kunnen betekenen.

Met vriendelijke groet,
Marcel

Erwin87
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2012 19:22

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door Erwin87 »

@ Mark

Ik heb echt precies het zelfde lijstje!

Heb UPC Horizon sinds vrijdag 28 september en heb sinds die dag minstens 2x naar de UPC gebeld over wat er nu weer aan de hand was. Elke keer zelfde verhaal over onverwachte verkopen, on-demand wat in storing ligt en de zo genoemde kinderziektes.

Niks geen oplossing, over 3 weken pas plek voor een monteur en als ik dan vraag wat hij moet komen doen weten ze dat eigenlijk ook niet behalve dat ze een nieuwe box brengen. Mijn vraag was dan ook om die naar mij gewoon op te sturen, maar nee dit mocht niet. Ze laten me dus liever 3 weken stikken.

@UPC, jullie worden bedankt voor de goede service!

Ik ben op dit moment een logboek aan het bijhouden over welke storingen/meldingen ik krijg per dag. Donderdag word ik terug gebeld door iemand van de afdeling 'klachten' en vanaf hier gaan we weer verder kijken. Ik houd jullie op de hoogte!

Edit:

Ik heb er trouwens nog 2:

Live TV kijken op de laptop werkt niet. Na het instaleren van Widevine en de PC opnieuw gestart te hebben blijf ik de melding 'Widevine Video Optimizer is not installed"

Ook opnemen via de Iphone App is drama, constant een Netwerk fout.

Gr,

Erwin

Helaba
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2012 20:16

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door Helaba »

Sinds een aantal dagen horizon in het bezit, ding doet totaal niets wat bij aanschaf beloofd wordt.
Grootste ergernis dat de beeldscherm steeds op roze en groen beeld springt, dit ivm een Philips tv, na vele malen contact met UPC nog steeds geen oplossing voor probleem. Teruggaan naar de oude decoderbox met dvr is niet mogelijk deze is niet meer leverbaar geeft UPC aan. Was ik er maar nooit aan begonnen !,,

MarkMulder
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 sep 2012 19:01

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door MarkMulder »

Marcel, (UPC WEBCARE)

Ten eerste dank voor het initiatief

Er komt vrijdag aanstaande al een monteur, zij het voor de initiële installatie. Als deze de problemen niet oplost zeg ik definitief op. Ik heb dit telefonisch al gedaan, echter kreeg te horen dat er een maand bedenktijd zit op de horizon. In plaats van de wettelijke 7 dagen is dat door UPC verlengd naar een maand. Ik denk dat ik wel begrijp waarom...

Zie tevens mijn log bij jullie helpdesk, je kan me vinden onder [email protected] .

Note: ik was zeker niet voornemens op te zeggen en bij UPC te blijven mede dankzij de Horizon. Anders was ik op glasvezel overgegaan omdat 15 oktober a.s. de binnen aansluiting wordt geïnstalleerd. Echter het disfunctioneren van de Horizon en het niet kunnen oplossen, de onmogelijke en onlogische menustructuur, het gebrek aan functionaliteiten en het niet nakomen van terugbel afspraken, hebben mij doen besluiten vooralsnog op te zeggen en een andere provider te kiezen.

Ik vind dit erg jammer: de Horizon kent zeker mogelijkheden, echter is gewoonweg slecht getest en is hierdoor niet bug-vrij in de markt gedrukt door UPC.


Groet,

Mark Mulder

SHS_Inc
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 jun 2012 19:20

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door SHS_Inc »

Horizon draait als een zonnetje , internet snelheid zou wat hoger mogen maar dat komt niet door die box denk ik.

Enige dat ik had was geen RTL4 en 5 totaal geen signaal maar dit is vandaag opgelost en bleek een kapotte WCD te zijn (was vrij oud :) )

Enige dat ik nu heb is dat d ebox via scart werkt , hdmi werkt niet met oudere (philips) TV's (nog) wachten op software update die vast komen gaat.

Al met al draait het nu heerlijk eerder benieuwd of het factureren goed gaat mijn ervaring is dat je dan altijd 5 keer moet bellen voor het goed is ben benieuwd :D

SHS_Inc
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 jun 2012 19:20

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door SHS_Inc »

En dat sommige dingen nog niet lekker lopen of werken tja dat kun je aan twee kanten bekijken vind ik/

-UPC had beter moeten testen voor het te gaan promoten

- Mensen moeten zelf wachten tot het wat langer op d emarkt is ipv ermeteen op te springen dan WEET je dat er kinderziektes zullen zijn. Al vind ik dat UPC dat wel mag compenseren...

- Ook vind ik dat bestaande UPC klanten GEEN activatiekosten hoeven te betalen dus UPC WEBCARE doe hier wat mee ik was al klant met allereerste kabelmodem bij jullie dus vind ik het eigenlijk belachelijk om 49 euro te betalen.!!

- Verder geef ik UPC gewoon de tijd om verdere bugs ed eruit te halen. en snel met een software update komt mbt klachten en het HDMI verhaal.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door bianca82 »

ben upc klant maar moet eerlijk zeggen dat ik gister pas voor het eerst reclame erover zag.. wist niet eens dat het bestond (niet dat we interesse hebben we hebben nog steeds het starterspakket die ook vaak en veel problemen heeft zoals on demand die zeer vaak storing heeft)

wvzanten
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2012 12:50

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door wvzanten »

Ik heb inmiddels enkele dagen ook Horizon en erger me er nu al aan dat ik bijna dagelijks kan bellen om
storingen op te lossen.
De wachttijd is giga lang voor je iemand aan de lijn krijgt.

Vaak blijft de mediabox "hangen', na een reset doet ie het dan weer even..
Mijn vrouw heeft gisteren iemand anderhalf uur aan de lijn gehad.... ( telefoonkosten met 06 telefoon naar 020 telnr van Horizon)
Ik gebruik kabels met Kabelkeur, daar kan het niet aan liggen.
het ligt duidelijk aan Horizon.

Ik zie op diverse internetfora , oa Klachtenkompas en Radar, erg veel klachten en kan deze alleen maar bevestigen.

Graag een constructieve oplossing , dagelijks 2x resetten is geen oplossing. ( was bv 1x code 6010)
Verder stoort het mij enorm dat jullie dan ook nog activatiekosten gaan en DURVEN berekenen a € 49.50

Graag bericht,

Groeten

Wil van Zanten


Update;

Inmiddels 10 okt een nieuwe Horizonbox laten installeren.
Helaas heb ik ook hiermee weer problemen.
De box loopt weer snel vast wanneer ik in diverse menu's zit.
Nu vrijwel meteen in het menu "voorkeursinstellingen" .
Na de box uit/aan gezet te hebben zelfs helemaal geen geluid, wel beeld, met vorige box nog niet meegemaakt.
Weer uit/aan gezet , en nu wel geluid.

Uurtje later geen teletekst, geen mogelijkheid om zender te verzetten, beeld staat stil...
Gereset, alles werkt weer , maar voor hoe lang....

Beide boxen hadden bij mij overduidelijk problemen met snel zappen in teletekstmenu's, met name bij de RTL's.
Daarna liep de box meteen vast...

Ook in div menu's loopt deze vast, met name in Mijn Media, On Demand, en Voorkeurinstellingen.
Ik heb een Philips Lcd , is overigens geen nieuwe update voor beschikbaar.

Van Upc heb ik na het melden van deze klachten mbt de nieuwe box nog niets vernomen..
Ik wacht het af...

Wil van Zanten


Update 01112012

Ben 2 weken weggeweest, had gehoopt dat er middels updates misschien verbeteringen plaats
gevonden zouden hebben.....
Niets van te merken.
De mediabox moet weer bijna dagelijks gereset worden..
Ook Upc div keren gemaild, helemaal niets meer van vernomen.
Slecht hoor Upc, het wordt tijd dat Kassa en Radar maar weer eens aandacht aan Upc gaan schenken.


Update 25112012

Ben inmiddels sinds 18 nov weer aan het mailen met webcare van Upc.
GEEN ENKELE REACTIE meer ontvangen, alweer 4x gemaild, belachelijk slechte service
Van Upc.
En maar reclame maken op tv, maar werkelijk problemen oplossen niet dus..
Nu moet ik dagelijks de mediabox resetten.....
Ik heb het idee datbUpc de klachten niet opgelostnkrijgt, en maar niet meer reageren...
Upc doe er wat aan, zo ga je niet met klanten om!!
Laatst gewijzigd door wvzanten op 25 nov 2012 22:33, 3 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door ciske »

bianca82 schreef:ben upc klant maar moet eerlijk zeggen dat ik gister pas voor het eerst reclame erover zag.. wist niet eens dat het bestond (niet dat we interesse hebben we hebben nog steeds het starterspakket die ook vaak en veel problemen heeft zoals on demand die zeer vaak storing heeft)

Ik ben nog geen klant had wel plannen voor upc , maar na dit gelezen te hebben twijfel ik sterk.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door bianca82 »

tja.. als je veel on demand gebruikt wel (ik altijd voor mn kind nl3 voor de kinderprog)

maar ik ken ook weer heel veel mensen die geen problemen hebben, ermee dus denk dat het regio gebonden is

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door ciske »

Ik hoor hier zowel negatieve als positieve ervaringen in mijn buurt, dus denk er nog effe over na.

Denk niet dat ik on demand veel gebruik, tis bij mij gewoon dat ik goed beeld en geluid en nog belangrijker internet en telefoon moet hebben.

jeroenhof
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2012 14:37

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door jeroenhof »

Ah, gelukkigen!

Jullie hebben tenminste nog tv!
Ik heb het pakket mogen aanvragen op 8 september en heb nog helemaal niets! Geen TV (ook niet analoog), geen radio geen internet en....... Geen Horizon!

Ik zou 4 weken geleden analoog worden aangesloten. Niet dus
Diverse personen aan de lijn mogen hebben: "U heeft vanavond in ieder geval een analoog signaal!
"Ik zie hier nog werkzaamheden staan... die heb ik doorgestuurd en u heeft vanavond beeld!"
Niet dus.

Bij mijn laatste poging kreeg ik een bericht retour: Ik zie dat u al met medewerkers heeft gesproken en denk dat het probleem misschien is opgelost? Als dit niet het geval is dan kunt u opnieuw een vraag stellen! Weer vraag gesteld. Nog geen antwoord. ( Het is namelijk een beetje druk weet u wel?)

Nog geen Horizon box ( Wat was het ook al weer? 10 werkdagen? Maak er maar 5 weken van, en nog niet binnen!)

Hoe zal UPC reageren bij het factureren? Dat gaat vast en zeker wel goed! Daar zijn zeker geen problemen bij hun kant. Dat is getest en direct leverbaar.
Laatst gewijzigd door jeroenhof op 05 okt 2012 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.

krabbetje
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 okt 2012 15:13

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door krabbetje »

Sinds een week heb ik nu Horizon van UPC. toen ik erover belde werd mij een leuk verkoop verhaal verteld en ik ging overstag. De box ziet er perfect uit en er zitten veel mogelijkheden op.

Maar helaas het meeste werkt niet of niet goed.

Voor video te streamen ondersteund UPC Twonky. Helaas kun je dit nog stees niet downloaden bij UPC. Ga je het zelf op internet zoeken en gebruiken heb je een registratie code nodig. Deze kan UPC voorlopig nog niet geven.

Je kunt foto's op je tv bekijken, perfect zou je zeggen. Maar wederom helaas het is een foto openen bekijken, sluiten en zelf weer een volgende foto openen. Het zelfde geld voor muziek. Je kunt dus geen slideshow of playlist maken.

Bij video streamen zijn er ook veel problemen. de video bestande die op je pc staan heb je snel op het scherm staan, maar dan. AVI, Video_TS kun je niet afspelen. Deze worden op dit moment nog niet ondersteund. Als tip kreeg ik om alles om te zetten in DIVX.

Als je de klantenservice belt en je krijgt naar anderhalf uur wachten eindelijk een medewerker van UPC aan de lijn (die overigens wel zeer klantvriendelijk en behulpzaam zijn), is het standaard antwoord is bekend wordt aan gewerkt of dat werkt nog niet of dat doet het nog niet.

UPC heeft een mooi product willen aanbieden maar helaas naar mijn mening te vroeg op de markt gebracht. Helaas moeten wij er als klant zijnde wel het volle pond voor betalen. Ik was een zeer tevreden UPC klant maar dat is nu aan het veranderen.

Ik hoop dat UPC de problemen met Horizon snel gaat oplossen want anders stap ik volgend jaar als wij glasvezel krijgen over naar een andere aanbieder.

Mocht je het bellen naar de klantenservice trouwens te lang vinden duren, dan kun je ook een mailtje sturen via de UPC site. Heb ik afgelopen week twee keer gedaan. Alleen komt er vanuit UPC totaal geen reactie op de mail.

tohuwabohu
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2012 15:41

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door tohuwabohu »

hello,
i am very sorry, but my dutch is still very poor. but as i was trying to surf for a solution to my current problem with my yesterday received horizon box. it just makes me wondering why some people seem not yet having received their device. i ordered it online last sunday and on monday i received an e-mail with the confirmation and delivery notice. so basically it took me 2 days to get the device.
now having it picked up at a post.nl store, i just connected it directly at home and then the disaster started:
- after waiting 15 mins. for the installation process of the box (which is really really long), i finally ended up on the screens as stated in the manual.
- wifi/ethernet networking: can't get any of these two to run, although everything is correctly connected.
- tv channels will not be shown ("to subscribe to this channel, please visit upc.nl")
- calling 1200 upc hotline. waiting 1:35 mins to get through. (i am dead serious, while waiting i got so bored that i started to clean dishes, when all of sudden i realized that someone kept on talking, until i found out it came from the phone, which i completely forgot. well, i mean 1.5h later, this is a joke!!!)
- finally i have someone on the line who is basically confirming that i was supposed be activated according to his system. so, he told me that he is going to send a "signal" to the box again to have it run.
this could take up to 24h (!!!), but he is told to inform so, but in reality he never heard of such a long activation. but legally, he is forced to inform me that this could take up to 24h.
- so, having this new "super" box, i reconncected the former mediabox of upc with the smartcard. after watching a while all of a sudden the service stops and the information that i am not subscribed. testing nederland 1 (which is not encrypted), it works. assuming that this "signal" came in and killed the smartcard, i unplugged the cable and reconnected it to the horizon box. result: nothing.
- this morning i rebooted the box again (cold rebood - power switch at rear), result: nothing.

now at work and so curious if this box will work then.
my biggest worry is that it still won't work, after i read all your experiences here.
and to be honest, i saw this upc guy trying to take wind out of the sails here @marcel:
"do you believe that i have nothing else to do than keep on holding my telephone at
my ear for more than an hour everytime i am trying to contact upc to get things settled???

frankly, how do i claim the "no tv" duration from my monthly subscription???
i do not want to pay a monthly fee for a service that is just disastrous.

this must be a joke!!!

MarkMulder
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 sep 2012 19:01

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door MarkMulder »

Update:

Het is vandaag vrijdag de 5e. De monteur is geweest, heeft niets kunnen oplossen, noodgedwongen de Horizon vervangen door een ander exemplaar en, net als wij allen, een aantal keren met zijn technische achteban van UPC moeten bellen omdat hij er zelf niet uitkwam. Ook de UPC monteur kreeg hetzelfde te horen wat wij allen horen: "ja, is bekend, is softwareprobleem en wordt aan gewerkt. Oke, wanneer klaar?.. "Geen idee"....... "En de pingelende internetsnelheid van specifiek het 120MB abonnement??"..."Ja, is bekend, is softwareprobleem en wordt aan gewerkt".....Oke, wanneer klaar?...."Geen idee"

Ook de monteur gaf zelf al aan gehoord te hebben dat een laatste Beta test niet (volledig) is uitgevoerd omdat de Horizon de markt in móest.

Kortom, ik had een vrij stabiele bedrade snelheid, echter met de nieuwe Horizon is deze flink omlaag gevallen. Ik ben nu helaas verder van huis dan vóór het bezoek van de monteur, die overigens zeer vriendelijk en bereidwillig was, maar weinig tot niets kon uitrichten.

Ik heb vandaag officieel opgezegd. ben er echt klaar mee nu.

Mark Mulder


Detail: ik had me zo verheugd op het terugkijken van de opname van 'Gewoon, Jan Smit'...... Alleen Jan zit nu achterin het busje van de monteur... ;-)

Gesloten