LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC internet opzeggen: 12 maanden verleningsperiode???

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
HARP

UPC internet opzeggen: 12 maanden verleningsperiode???

Ongelezen bericht door HARP »

Wil ik mijn contract opzeggen (dacht, ik heb een maand opzegtermijn), blijkt dat ze bij UPC voor hun internetdiensten, een (stilzwijgende) verlengingsperiode hebben van 12 maanden (!@#!) aan het eind van je contractperiode. Kan dat zomaar? Ik moet nu een bijna een half jaar wachten eer ik op kan zeggen. UPC werkt prima en heb er nooit gezeik mee gehad, maar ik wil er gewoon van af. Ben al meer dan 5 jaar lid!

TdeHond

Re: UPC internet opzeggen: 12 maanden verleningsperiode???

Ongelezen bericht door TdeHond »

Misschien heeft ts iets aan dit artikel:

http://blog.iusmentis.com/2008/01/29/ho ... rmijn-uit/

HARP

@ vogels
Bedankt voor de toelichting dat het zomaar kan, daar zat ik een beetje mee. Het stukje over dat ik het ook zelf na had kunnen lezen is een beetje overbodig, daar ik dit ook al 'zelf' had gedaan (zoals uit mijn voorgaande bericht duidelijk mag zijn): heb nog met niemand gebeld van UPC.

@
TdeHond
Bedankt, maar de oplossing die geboden wordt is een een gerechtelijke gang: mij te veel werk want dan ben ik toch ook 5 maanden verder. Ik ben voorheen wel eens onder het contract uitgekomen van een telefoonprovider door deze in gebreke te stellen, zou dit ook bij UPC kunnen werken?

Ik vind het belachelijk dat ze een verlengingsperiode van 12 maanden hanteren voor het internet, terwijl de kabel per maand opzegbaar is. Beetje hypocriet en ik heb daarom nooit eerder de opzegvoorwaarden bij mijn Chello / UPC internet abonnement hier op nageslagen. Ook vervelend dat je, wanneer je alsnog zou willen opzeggen, zowel TV als internet gewoon door moet betalen tot het einde van het contract, en niet TV er al eerder uit kan doen. Nogmaals, UPC werkt prima bij mij en ik heb nog nooit problemen gehad, maar het kan allemaal veel goedkoper. Ik kan bij andere leveranciers iedere maand de helft van mijn geld uitsparen. Alle providers in Nederland zijn eigenlijk boeven, dus je hebt niks te verliezen.

TdeHond

Ik ben voorheen wel eens onder het contract uitgekomen van een telefoonprovider door deze in gebreke te stellen, zou dit ook bij UPC kunnen werken?
Nee, want u schrijft dat alles prima werkt bij UPC.
BTW voordat u overstapt naar een goedkopere provider adviseer ik u naam provider + klachten te googelen. Dit om inzicht in de klachtenafhandeling te krijgen. Ook even naar de kosten van de helpdesk kijken + vooraf de AV lezen!
Dan gaat u goed voorbereid de overstap wagen.
Succes!

HARP

Hmm, mijn modem valt er wel een keer per maand uit. Zou dat niets zijn? Anderzijds, zou een zenderwijziging (paar weken geleden uitgevoerd) niet iets zijn om er van af te kunnen komen? Ze wijzigen dan toch iets in hun dienst.

Ik heb overigens al genoeg info opgedaan op diverse sites over alternatieve providers. Mijn conclusie is (en zo stelde ik ook al eerder) dat het allemaal boeven zijn dus je kunt best voor het goedkoopste gaan: je hebt niks te verliezen en voor hoe minder ze je kunnen neppen, des te beter. :lol:

TdeHond

Anderzijds, zou een zenderwijziging (paar weken geleden uitgevoerd) niet iets zijn om er van af te kunnen komen? Ze wijzigen dan toch iets in hun dienst.
Dit is wel wat.
zie: artikel 7 van Wet van 22 april 2004 tot wijziging van de Telecommunicatiewet en enkele andere wetten in verband met de implementatie van een nieuw
Europees geharmoniseerd regelgevingskader
voor elektronische communicatienetwerken en
-diensten en de nieuwe dienstenrichtlijn van de
Commissie van de Europese Gemeenschappen

Artikel 7.2
Ten minste vier weken voordat een voorgenomen wijziging van een
beding dat is opgenomen in een overeenkomst van kracht wordt:
a. biedt een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst
de abonnee de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te
beëindigen, en
b. stelt de aanbieder de abonnee op genoegzame wijze op de hoogte
van de inhoud van de voorgenomen wijziging en van de mogelijkheid om
de overeenkomst kosteloos te beëindigen.

Als het kort geleden is dat deze zenderwijziging is doorgevoerd is uw provider in gebreke gebleven zie de wet.

Ik weet dat iemand van een overeenkomst is afgekomen op grond van dit artikel :lol:

Ik raad u aan schriftelijk, aangetekend met ontvangstbevestiging op te zeggen, kopie van brief, bewijzen van verzending en ontvangstbevestiging goed bewaren.

Laat even hier weten of opzegging gelukt is!
Succes!

HARP

Dat had ik ook gelezen. Maar ze hebben dit gecommuniceerd naar mij, via mijn webmail (die ik zogenaamd nooit lees). Maar niet verteld dat ik per direct op kan zeggen. Zijn ze dan nog wel in gebreke? Ander probleem lijkt me dat internet en TV gekoppeld zijn bij UPC. Dus het zou een reden zijn om TV op te kunnen zeggen, maar hoe zit dat dan met het internet?

TdeHond

Zijn ze dan nog wel in gebreke? Ander probleem lijkt me dat internet en TV gekoppeld zijn bij UPC. Dus het zou een reden zijn om TV op te kunnen zeggen, maar hoe zit dat dan met het internet?
Nee, het is uw probleem als u de e-mail niet leest. Het had netjes geweest als er gewezen was op de wet en de mogelijkheid tot opzeggen.

Ik liep ook te denken dat mogelijk alleen tv opgezegd zou kunnen worden. Maar dat lijkt mij technisch weer niet mogelijk omdat de kabelaars willen dat er tv afgenomen wordt, wil men internet kunnen afnemen.

Ik weet niet wat UPC beslist en ik weet ook niet of ze accoord zullen gaan met uw opzegging. Bij Ziggo is dat wel gelukt bij iemand toen Ziggo opeens 2 kanalen overdag niet doorgaf. In dat geval werd alleen zijn TV digitaal plus abonnement beëindigd.

Spit hun AV nog eens door over e.e.a

Gesloten