LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC is bijna kaput

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Heinrich

UPC is bijna kaput

Ongelezen bericht door Heinrich »

De moderne techniek het einde voor UPC, het zal niet al te lang duren.
Hun kabelnet wordr een groot signaal afvalbak die ze niet meer kunnen controleren en beheersen. privatisering voor iedereen.terig bedrijf

Gast

Re: UPC is bijna kaput

Ongelezen bericht door Gast »

Ik kan niet wachten tot het zover is. Nu alle chello klanten weglopen denken ze zaak draaiend te houden door de TV prijzen asociaal te verhogen. Heb nu ook TV af moeten zeggen.

Ga een raamposter voor mijn raam hangen met de tekst.
" Dit huis is vrij van UPC!!! Doet U ook mee. "

:lol:

Gast

Dream on ... UPC red zich wel..

Gast

Ik doe mee!!

Gast

UPC redt zich niet!!!!
Die asociale TV prijs opdrijving is noodzakelijk om de opzeggingen van chello op te vangen.
Als 15% opzegt is UPC binnen 3 maanden failliet. Dan kan er een doorstart gedaan worden, waarbij de schuldenlast verdwijnt en er een gezond bedrijf overblijft dat kabelTV voor 5 euro per maand kan aanbieden.

Als we allemaal opzeggen hebben we UPC binnen 2 maanden op de knieen.

UPC is ZIEK, ZIEK ZIEK.

Kees jan

Ongelezen bericht door Kees jan »

UPC blijft wel bestaan, hoor. Wees maar niet bang. Het is financieel een zeer sterk bedrijf, ondanks de berichten in de media.

Gast

KeesJAn,

UPC heeft een hele goede kasstroom. Dwz. dat er iedere maand heel veel geld binnenkomt (geen wonder met die torenhoge tarieven) en daar tegenover heel lage operationele kosten staan (geen wonder als je totaal niet investeerd in uitbreiding van je capaciteit om bv. een FUP af te schaffen). In dit opzicht is UPC een zeer gezond bedrijf.

Echter. UPC heeft zich tot in de nek in de schulden gestoken om een monopolie te verwerven , ieder maand moeten er honderden miljoenen worden afbetaald alleen al aan rente. meer dan 70% van de kasstroom (binnenkomende gelden) wordt hiervoor gebruikt.

Voeg daarbij de komst van digitenne, mogelijke acties van de NMA om de monopolie positie op de kabel op te heffen, acties van de NMA tegen de huidge koppelverkoop praktijken van UPC, enorme aantal ontevreden klanten, boze aandeelhouders die nog nooit een cent dividene hebben ontvangen (directie sluist veel geld weg naar moederbederijf in Amerika), komst van internet via WIFI verbindingen etc dan begrijpt eenieder dat UPC ten dode is opgeschreven.

Lijkt me zeer interessant om eens te zien wat er gebeurt als 10% van de mensen in een stad als alemre eens raamposters op gaat hangen met de tekst "dit huis is vrij van UPC" .
Ik vind dit een zeer initiatief. Wellicht wordt de politiek dan ook eens wakker en komen er eindelijk maatregelen om UPC te dwingen ook een goedkoop abbonnement aan te laten beiden met bijv alleen de nederandse en belgische zenders voor 4 of 5 euro per maand, zodat kabeltelevisie niet een luxe wordt voor alleen de rijken.

Reink

Ongelezen bericht door Reink »

De moderne techniek het einde voor UPC, het zal niet al te lang duren. Hun kabelnet wordr een groot signaal afvalbak die ze niet meer kunnen controleren en beheersen. privatisering voor iedereen.terig bedrijf
De technische mogelijkheden van coax-kabel zijn vele malen beter dan die van bijvoorbeeld een telefoonkabel. Dus wat betreft techniek zou UPC/Chello een stuk voor kunnen lopen.

Maar UPC/Chello kiest ervoor om achter de feiten aan te lopen wat betreft de techniek. Ook de snelheden van hun netwerk zijn niet meer "van deze tijd". Daarbij komt dat UPC/Chelllo zich volledig aan het richten is op de "domme" gebruiker die nauwliksk gebruik maakt van internet. Nagenoeg iedereen die verstand van zaken heeft kiest niet voor UPC/Chello, dit is nameljik de groep die UPC/Chello weggepest heeft van haar netwerk maar ook de groep die andere mensen het advies geeft over welke intrenet aansluiting ze moeten nemen.

UPC is een beursgenoteerd bedrijf, en ik hoop dat de investeerders gaan inzien dat er echt iets fout gaat. Kijk naar de cijfers van het CBS, de groei van de groei van het aantal ADSL aansluitingen stijgt explosief terwijl het aantal kabel-internet aansluitingen nagenoeg constant blijft.

Posters met "dit huis is vrij van UPC" of een sticker met deze tekst zouden denk ik een goedlopend artikel zijn.

Tevreden

Ongelezen bericht door Tevreden »

Stelletje zeikerds, UPC bied een prima dienst.. dat ze administratief wat minder zijn..so be it.

Alsof de alternatieven zo lekker zijn...men neme verplicht een telefoonaansluiting (KPN zegt KASSA) dan neme men een ADSL abbo (75% van de gevallen wederom KPN zegt KASSA) en dan is men zogenaamd goedkoper en beter af ?

Wel eens een verboindingsprobleem gehad en heen en weer geslingerd tussen KPN (probleem ligt bij ISP) en je ISP (probleem ligt bij KPN) ?

Wordt tijd dat mensen eens ophouden met die hetze tegen UPC...ja ze maken fouten (en in het verleden hele grote) maar welk bedrijf doet dat niet..beetje makkelijk scoren wat er gebeurd hier.

Maar goed mister topicstarter...je gooit er leuke populaire termen uit..onderbouw dan maar eens waar je het over heb ;) en niet van ik heb gehoord of ik heb gelezen..ik verwacht een compleet verhaal van je met techniche uitleg.

Gast

Tevreden, lees effe op deze site, kassa, at5, chelloo, tweakers, etc. etc. wat voor blunders upc heeft begaan en nog steeds begaat. Maar het ergste vind ik persoonlijk nog dat het niet wordt opgelost als je als klant niet veel tijd, geld en energie steekt in het proberen te communiceren met upc.

Gast

Ook UPC liefhebbers zijn gebaat bij een faillissement van UPC. Probleem van UPCis de enorme schuldenlast. Bij een faillissement kan die worden geseponeerd. Daarna kan er een doorstart plaatsvinden, bijv onder naam UPC2 waarbij de inkomsten gebruikt kunnen worden voor investeringen ipv schuldenaflossing en voor tariefsverlaging.

Eigenlijk is iedereen gebaat bij een faillissement van UPC muv. de directie en de schuleisers (de banken).

keesJan, capice (begrepen) ook jij zou voor een faillissement van UPC moeten zijn.

Gast

Meneer Tevreden is gewoon Keesjan, da's duidelijk.

Reink

Ongelezen bericht door Reink »

Stelletje ****erds, UPC bied een prima dienst.. dat ze administratief wat minder zijn..so be it.
De dienst werkt vrij redelijk, als er een storiong is bij UPC/Chello word dit nagenoeg altijd ontkent en wijzne ze naar de thuissituatie. Kijk alleen al eens naar de "storingenlog" van Demon of XS4ALL en daarna naar die van UPC/Chello je ziet dat er bij UPC/Chello vele malen minder storingen zijn gemeld op die pagina. Gebruikers fatsoenlijk inlichten wat de status is/was van het netwerk kunnen ze nog niet.

Je krijgt bij UPC/Chello gewoon niet waarvoor je betaald zeker niet wat betreft het datagebruik. Ik kan me goed voorstellen dat UPC/Chello alleen laagverbruikende domme gebruikers op hun netwerk willen want die zijn snel tevreden en zeuren niet ... dat punt heeft UPC bijna bereikt.

Gast

Wel eens een verboindingsprobleem gehad en heen en weer geslingerd tussen KPN (probleem ligt bij ISP) en je ISP (probleem ligt bij KPN)
Nee nog nooit.
Alleen tijdelijk bij de upgrade maar dat is normaal.
Ik heb al jaren internet met Zonnet via Versatel nooit geen problemen.
En dat nog geen €10,- extra voor belbudget is heus niet zo veel duurder.
Kan iedereen je nog thuis bellen ook.
Zelf geen budget omdat ik zoveel bel dat alleen mobiel wel heel erg duur wordt.

Verder heeft ADSL heeft een hoop aantrekelijke aanbiedingen zonder datalimiet.Geen FUP meer bijvoorbeeld . Modem en aansluitkosten zijn daaarnaast dan vaak ook nog voor niks.
Als je bij de andere forums kijkt die zie je weinig iets positiefs over kabelbedrijven .
Het is dan geen wonder dat je de ADSL abonnementen flink ziet stijgen.

heinrich

Ongelezen bericht door heinrich »

Tevreden gast dromer,
(technische advies kunnen jullie nu wel gebrauchen)
Immers de echte techneuten zijn de laan uit geschupt
zakkenvullers en meer van dat schorum zit hem nu te knijpen.
ze weten het niet meer pak jullie flesje maar,

het flesje in hun mondje en lekker slapen,
Het flesje is bijna leeg en niet meer huilen.
anders komen de adsl mannetjes van KPN
en die kunnen heel stout zijn.
droom en vult ze,
WC pappier is in reclame

Gast

Tevreden gast dromer,
(technische advies kunnen jullie nu wel gebrauchen)
Immers de echte techneuten zijn de laan uit geschupt
zakkenvullers en meer van dat schorum zit hem nu te knijpen.
ze weten het niet meer pak jullie flesje maar,

het flesje in hun mondje en lekker slapen,
Het flesje is bijna leeg en niet meer huilen.
anders komen de adsl mannetjes van KPN
en die kunnen heel stout zijn.
droom en vult ze,
WC pappier is in reclame
hmm... misschien zou cursus ABN geen kwaad kunnen .....

Vraagje, hoeveel van jullie heeft een achterstand ?

Gast

Verandering van onderwerp. Proberen de mensenn de kritiek hebben op UPC als wanbetalers aan tte merken. Zeer weer zo'n UPC goochemerd.

Als ik voor mezelf spreek, dan had ik tussen 2000 en 2003 10 keer een betalingsachterstand(volgens UPC dan). Volgens mijn bankadministratie heb ik nog nooit een achterstand gehad.

Fijn he, te werken bij zo'n vervelend bedrijf.....

UPC moet kaput mit herr heinrich...Jawohl

Gast

Ben eigelijk ook wel benieuwd hoeveel personen hier achterstand hebben. En ik werk niet bij UPC dus wil niet zeggen dat bovenstaande 'goochem' wel werkt daar.

Valt me wel op dat automatisch betalende klanten zoals ik bijna nooit wat te mekkeren hebben ..

Ga iets nuttigs doen dan je hier zo zitten op te (laten) naaien...

Gast

Ik had automatische incasso. maar vanaf het begin heeft upc hier niet mee omweten te gaan. Dan werd 5 maanden niks geincasseerd en toen opeens weer alles in een. toen werd er dubbel geincasseerd en toen weer niet. nu wordt er niks geincasseerd en sturen ze ook geen rekening.

ach ja het zal wel aan mij liggen.

Uit Rotterdam

Ongelezen bericht door Uit Rotterdam »

UPC zal echt niet kapot gaan hoor, hoe slecht ze ook in het nieuws komen.

Het valt mij op dat de meeste reacties over de financiele handel en wandel voor een groot deel op aanname's berusten. Weinigen van ons zullen kunnen beoordelen, ik ook niet, of het nu goed of slecht gaat met UPC (financieel gezien). Allerlei, uit de lucht gegrepen(?) percentages e.d. die wat mij betreft dan graag d.m.v. bronverwijzing onderbouwd mogen worden.

Feit is dat de kabel veel meer potentieel heeft dan het reguliere telefoonnetwerk (zie publicaties Vecai en min.OCenW.). Ook ik maak mij wel een beetje schuldig aan allerlei aannames :oops:

Vraag ik mij nu toch af, als je kijkt naar het hele gebied in Nederland waar UPC dan eigenlijk minder dan de helft (gelukkig maar) in handen heeft m.b.t. cai diensten, hoe andere "monopolisten" het doen? Een Essent, Casema Multikabel en Zekatel, hier hoor je relatief weinig over.

Zouden bovenstaande bedrijven het misschien beter doen qua administratie en geleverde kwaliteit, waar ik persoonlijk nooit moeite mee heb gehad, het ook financieel beter doen dan UPC? Ik denk zelf dat UPC, bedrijfsmatig dan, een van de sterkere organisaties is die dus niet, ondanks de collectieve wens van de gedachte, onderuit zal gaan. Vorenstaande wil trouwens niet zeggen dat ik mij kan vinden in het beleid van UPC en dan met name het personeel waar je als consument mee te maken hebt.

Het idee van een UPC vrije poster zal zeker een signaal af kunnen geven echter zit er nog een Jamaai poster op ons raam.......

Gesloten